Rolls-Royce heeft de eerste officiële schetsen van de RR4 vrijgegeven. Dit nieuwe kleinere model (AKA The Baby Rolls) zal naast de Phantom worden gepositioneerd en zal de beschikking krijgen over een “unieke motor”.
Welke motor dat is blijft onbekend, maar waarschijnlijk gaat het hier om een donatie van moederbedrijf BMW. We gokken de twinturbo V8 uit de X6 X50i (in aangepaste vorm uiteraard), waarbij we een diesel natuurlijk niet uitsluiten!
De RR4 wordt in 2010 officieel gelanceerd en komende tijd zal er meer bekend worden…
zondagsrijder zegt
Het wordt tijd dat er weer eens een paar Engelse heren bij mekaar gaan zitten en zelf een beetje een sjieke auto ontwerpen. Dit lijkt nergens naar.
Papa zegt
ik hou erg van dit soort ontwerpen, veel fraaier als een Maybach o.i.d. het is alleen meer iets voor een merk als lincoln met zo’n top-chop dak.
Luc zegt
300C meets phantom
simon zegt
Vind het juist wel veelbelovend!!
(los van de cadillac trekjes)
de hoge gordellijn oogt lekker sportief…watch out bentley continental!!
Wie de laguna coupé al te groot vond, zal hier wel niks aan vinden. Gebaseerd
op de bmw7L, zal dit wel niet zo klein worden als de naam ‘baby’ voorspelt…
Salami zegt
Het zijn maar design schetsen, waar alle details worden overdreven om het gevoel een beetje af te beelden. Eerlijk gezegd denk ik dat het niet zoveel gaat afwijken van het ontwerp van de Phantom…
C30CDIAMG zegt
Jaja schets, uit deze schets zou zelfs nog een fiat 500 kunnen opduiken! haha
MurcieBoy zegt
unieke motor? misschien de motor uit de veyron? :P
Bart_V zegt
ik vind hem een beetje op de ford Interceptor lijken (die concept met 1000 pk) maar dan met de lijnen van de phantom.
als ze nou eens naar de bently brooklands kijken die is wel mooi gelukt
prop zegt
Herkenbaar Rolls profiel
RScosworth zegt
Zijn dit niet gewoon schetsen van de Cadillac Sixteen? Ik zou het overigens helemaal niet erg vinden aangezien ik dat een machtig mooie wagen vind.
Jorden zegt
Ja dit is volgens mij een schets in de letterlijkste zin van het woord.
Ik denk dat het (aangezien het op een verlengd bmw 7 platform word gebouwd) het een strakke sedan word. die minder heftige vormen krijgt als de phantom. Lijkt me ook de meest logische zet als je het een segment lager op zoekt waar, op moment het succesvolle bentley de baas is.
Racer X zegt
Schetsen zijn altijd hoekig en Caddillacs zijn altijd hoekig. Vergelijken maken in dit stadium lijkt me dan ook een beetje overdreven.
MurcieBoy zegt
@ papa
ik zou eerder zeggen een 300 C zoals die rappers dat hebben
Arnoud zegt
Het is in iedergeval duidelijk dat het een sportief sjieke (4-deurs?) coupé moet gaan worden. Dat is in iedergeval het gevoel dat deze concept oproept. Ik hoop alleen wel dat de radiateur minder rond wordt. Iets kleiners dan wat de Phantom tooit maar niet zo on-Rolls Royce rond als wat de Drophead Coupé draagt.
InfiniteNissan zegt
“zal naast de Phantom worden gepositioneerd ”
Naast? Bedoel je niet onder. Lijkt me namelijk vrij sterk als ie ernaast wordt gezet.
RScosworth zegt
@ Racer X
Ik had het ook niet over de Cad(-d)illac maar over de schetsen ervan. Overdrijven doe ik ook niet aan.
Jan zegt
@ Zondagsrijder
Daar zitten meer dan genoeg Engelsen hoor! Rolls Royce staat vrijwel los van BMW (qua organisatie). Er lopen alleen ook nog wat Duitsers rond ja, maar vooral Engelsen.
dekster zegt
Die schetsen kunnen om het even welk RR model voorstellen. Dat profiel komt overeen met een RR coupe, drophead, Phantom…
Ook een beetje Cadillac sixteen aan die ruiten te zien en ford interceptor concept aan het profiel.
Off-topic: Vinden jullie die audi nreclame op de achtergrond ook niet iritant? De hele relaxte opmaak van de site is ermee naar de kl****n
J. zegt
Unieke motor? Ik hoop op een dikke V12 ;)
zondagsrijder zegt
@jan
Ik bedoelde te zeggen dat er weer eens wat van die elitaire engelsen achter de tekentafel mogen. Ik vind het design van RR sinds de Phaeton protserig en imponerend en daar doet deze ook aan mee. Dat protserige leek me eerder iets typisch Duits, maar goed. Teleurstellend trouwens dat deze draad geen probleem lijkt te hebben met het recente RR-design
k0walsk zegt
Cadillac Sixteen anyone?
Jan zegt
@ Zondagsrijder
Ik ben het met je eens dat het design een beetje over-the-top is. Daarnaast koop je, als je een RR koopt, een opgeleukte bmw 7. Als ik een RR heb, wil ik GEEN IDrive erin, ook al werkt IDrive toch wel handig (mits je weet hoe het werkt, is mijn ervaring). In een A6 was het aardig zoeken naar de knopjes tijdens het rijden. Ik heb liever 1 centrale knop. Lijkt onhandig, is handig.
Maar om even terug te gaan, doe mij inderdaad ook maar het lekkere ‘engelse’ design. Maar ondanks de Engelsen daar, wil dat niet echt blijkbaar.