Net zoals vorig jaar is er weer een lijst met de top 10 ergernissen in het Nederlandse verkeer. En wat blijkt? De Nederlandse automobilist ergert zich kapot onderweg! Het godganse wegennet is overvol en je kan nergens meer normaal doorrijden. Combineer dat met een stel idioten die nooit naar rechts gaan en je hebt een redelijk compleet beeld van de grootste irritaties.
De Top 10 is als volgt:
1. Bumperklevers
2. Agressief rijgedrag
3. Rijden met alcohol op
4. Onnodig links rijden
5. Files
6. Geen richting aangeven
7. Zondagsrijders
8. Op het laatste moment ritsen
9. Parkeerproblemen
10. Drempels
Nummers 1 en 4 kunnen we uiteraard samenvoegen. Wat mij betreft moet er gewoon een standaard rij-ontzegging komen voor asociale fruit-Liga’s die hun spiegels nog zouden negeren als je hun kofferbak als podium zou gebruiken om hun moeder een goede beurt te geven. Dit soort types zijn levensgevaarlijk voor andere weggebruikers en zorgen er eigenhandig voor dat onze wegen dichtslibben als de aderen van McDonald’s-klanten. Aanpakken die gasten, dan rijdt alles tenminste weer door en worden de ergenissen nummers 1, 2, 5 en 7 meteen ook een stuk minder.
JD zegt
Ja en de mensen die denken dat op de middelste baan van een 3 baans weg blijven rijden geen onnodig links rijden is mogen van mij ook voor hun leven geschorst worden.
JPM zegt
Haha die laatste alinea :P
epo zegt
Tja, elk jaar hetzelfde lijstje clichés in licht gewijzigde volgorde. Waar we ons aan ergeren is al lang duidelijk, helaas lijkt niemand er iets aan te doen.
slk zegt
Tegenwoordig wacht ik niet meer netjes af .Ik ga er rechts voorbij.Met 200 pk is dat ook zo gelukt.
JPM zegt
@ epo
Wat is er aan te doen? Zolang er automobilisten zijn zullen er ook altijd onnodige linksrijders zijn. De helft van dit lijstje komt trouwens door ons te kleine landje en de anderen door peroonlijke ergernis.
Rik13 zegt
nummer 8: Op het laatste moment ritsen????
Zijn die mensen achterlijk? De meeste “idioten” ritsten helemaal aan het begin van een rits strook al en ergert zich dus aan normale mensen die pas ritsen bij het bordje: “risten vanaf HIER”
Sommige mensen snappen er niets van blijbaar (waarschijnlijk dezelfde mensen die niet weten dat ze spiegels hebben)
Birger zegt
@Rik13:
Hoe vroeger je rits hoe beter omdat er dan nog tempo inzit. Als je op het laatste moment rits dan moet het verkeer vertragen wel dat betekend dat het verkeer dichter op mekaar rijd en en dan staat op een bepaald moment alles stil. Je moet mij niet geloven maar na 10 jaar het verkeer observeren heb ik mijn mening wel gemaakt.
HaJee zegt
ik moet zeggen dat ik regelmatig een middelvinger opsteek
sacha zegt
@Rik13: AMEN!!! Je moet zo laat mogelijk ritsen om zo goed mogelijk van het beschikbare asfalt gebruik te maken.
Op nummer 1 staat bij mij: Neuspeuteren in de file. Kijk je in je spiegel of er een motormuis aankomt zit zo’n joker in zijn neus te graven. Bah!
Zo te zien sta ik bij de andere mensen op 1, 2, 4, 6 en 8
Ruud zegt
Sorry maar dat geleuter over links rijden vind ik zo dom. In 90% van de gevallen is de wegcapaciteit bijna geheel benut waardoor er zogenaamd gesynchroniseerd verkeer ontstaat. In dergelijke omstandigheden werkt het dwangmatig opzoeken van de rechter rijbaan averechts en verstoort het de verkeersdoorstroom. De wagens van de klpd doen dit bijvoorbeeld voortdurend, dit wordt er kennelijk ingehamerd op de training. Dan zie je ze gaan, van rechts naar links en weer naar rechts, en iedereen om ze heen maar anticiperen en braaf ruimte maken (experiment: probeer dit zelf eens en kijk hoe lang het duurt voordat de eerste je ‘dicht rijdt’). Dat dit correct rijgedrag zou zijn is zo’n enorme misvatting en dateerd uit een tijd dat de wegen veel minder vol waren. Beter is het het verkeer op macro-niveau te beschouwen en te zorgen dat je met zijn allen vlot vooruit komt en de wegcapaciteit zo goed mogelijk benut. Dit lijkt tegenstrijdig maar daar heb je ook als individu uiteindelijk profijt van. O ja, net als jullie rij ik graag heel hard en maak met alle plezier ruimte voor bestuurders die nog harder gaan (rij vaak in Duitsland). Inderdaad ja, iets wat op de nederlandse wegen zelden mogelijk is.
lincoln zegt
top 10 lijstjes zijn zooooo gay ..
nee .. eerlijk waar .. wel eens een hetero een top 10 zien samenstellen ??
peter zegt
nummer4 is zeker mijn nummer1 fucking egoistische eikels. Vreemd genoeg zie je het vaak ook in belgie door nederlanders gebeuren – moet dus echt een sport zijn in nl – of is dat gewenning door het aantal flitsers?
lincoln zegt
bij mij staan “andere weggebruikers” op 1 ..
bradley zegt
ik heb mezelf gewoon een blauw zwaailicht gekocht, geen problemen meer van onnodig linksrijden voor mij
Yellomello zegt
er zit zeker wel wat in, dit lijstje, neem de ’treintjes’ dan, zodra er een vrachtwagen op een tweebaanssnelweg in het zicht komt van iemand die sneller dan de vrachtwagen rijdt zal de ‘inhaler’ vaart minderen tot de snelheid van de vrachtwagen (of minder) waardoor de linkerbaan helemaal vol loopt en de mensen op de rechterbaan er rechts voorbij schieten en daarmee voor remmende linkerbaners zorgen, met het gevolg dat het treintje zeer lang langs de vrachtauto blijft rijden.
Oplossing: rechter voet naar beneden!
en voor de fans van de rechterrijbaan: ja ik heb een tdi.
Arnold_GT zegt
LOL @ Lincoln
ik zelf vind dat domme links hangen zo’n fakkin’ irritant he… of inhalen met 101 op de teller, alsof je dan al te snel rijdt, dat ding geeft 10km te weinig aan pannekoek!
Yellomello zegt
noot: overigens rij ik weer rechts zodra er weer ruimte is, ik heb een hekel aan die linksplakkers, liefst rij ik ze van de baan af /duivelse mode uit
paul zegt
oprotten met linksrijders! rijbewijs afpakken! ga er altijd snoeihard rechts voorbij en dan zover mogelijk naar links en dan nog ff toeteren met de LC!
Yellomello zegt
misschien moeten er speciale rijtijden komen voor linksplakkers?
RenesisHP zegt
Ik ben schuldig aan, 1, 2, 4*.
Ik heb last van, 1*, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10. Fijn he, leven in de randstad. :evil:
* 1, 4. Ik wil wel naar rechts, maar degene voor mij gaat dus maar niet opzij met als gevolg dat ik de neiging tot bumperkleven krijg. Zo onder het mom van; Move the fuck away. :twisted:
Gelukkig gaat het met de rx8 wat soepeler dan met de mx5. Met de nieuwe auto’s met hoge kont zien ze ons letterlijk niet eens, zo laag is de auto. (1.19m). :lol:
jlm zegt
Dit is ultiem geleuter als je’t mij vraagt… ’t grootste deel zijn het directe gevolg van mensen zonder verkeersinzicht en/of rijvaardigheid. Wat je dan over houdt zijn de aso’s die bezopen achter het stuur gaan zitten en Vadertje Staat die alles in het werk stelt om de meest onoverzichtelijke, zinloze wegsituaties te creëeren.
Mijn ergernis is overigens het gebruik van snelheidsbeperkingen en adviezen die te laag zijn. Zo reed ik eens in Frankrijk op een weg met een bord (70), dus ik keurig 70, vlieg ik bijna een bocht uit. Dat heb je in Nederland niet, dan staat er een bord [40] en kachel je veel te langzaam door een bocht die amper een bocht genoemd kan worden.
Conclusie: alle grijze sokken op een speciale kruipstrook en Vadertje Staat aan’t werk.
P.s. Waarom zijn er geen ‘groene’ middenbermen, dan zijn we gelijk van de kijkfiles af.
vla zegt
Ik word razend als de auto’s voor mij, achter mij, naast mij (rechts) en naast mij (links) GEEN DB9 zijn!! :x :x :x
w0o0dy zegt
Wat me de laatste tijd trouwens begint op te vallen is dat bepaalde merken en vooral bepaalde autotypes meer dan gemiddeld links blijven plakken…. Dus laten we eens vragen wie hier een Volvo 940/850/V70 rijdt, wie een MPV heeft of een SUV? Komt u maar…….
Verder erger ik mee meer dan gemiddeld aan BMW-rijders (ja ook IRL, ja). Kennelijk denken ze dat ze de snelste verkeersdeelnemers zijn of misschien kan hun ego het maar moeilijk verkroppen dat iemand hen inhaalt. Dat leidt dan tot hardnekkig links rijden (waarbij ze vaak wel de snelheid verhogen en dat is op zich al beter) en indien je rechts voorbij wil dan zullen ze bijna altijd proberen het gaatje dicht te rijden om je er niet tussen te laten… Accepteer gewoon dat er ook mensen met een ander merk wel eens haast hebben en geef anderen gewoon wat ruimte en er is niets aan de hand.
Overigens nog een punt wat er niet tussen staat… gaatjes dichtrijden (in vrijwel elke vorm) om andere verkeersdeelnemers dwars te zitten. Hoe minder we elkaar dwars zitten hoe relaxter, veiliger en sneller het verkeer vloeit.
vla zegt
@ W0o0dy
Over gaatjes dichtrijden heb ik nog een leuke anektdote… :P
Ik kwam gisteren terug van schoolreis (naar Calais) en we stonden voor de rooie lichten die weer eens deden waar ze goed in zijn, namelijk rood zijn. Er was een gaatje voor 2 auto’s die ongeveer goed paste voor een getunede Renault Mégane. Naast die 2 auto’s was er een gearceerd vak van zo’n 3 banden breed. Komt er toch wel een getunede Renault Mégane af zeker! Rijdt over de witte lijn, over het gearceerd vak en vlug dat gaatje binnen voor hij aangereden werd door een tegenligger. Er zullen er hier mensen wss al veel meer gezien hebben, maar het shockeerde me toch nogal hoor! Nog shockerender was het feit dat de bus vlak voor het oppikken van de leerlingen een brommer had aangereden… Da’s macaber hoor, ik verzeker het je…
hanzie zegt
Mijn lijstje:
1) Mobiele snelheids controlles
2) traject controlles
3) 80 kilometer snelwegen
4) files
Vreemd dat deze nooit in zulke lijstjes voorkomen (behalve 4 dan).
Jerudo zegt
@ Birger
Juist ja! En verkeersspecialisten, computersimulaties en dergelijke die weten er natuurlijk niets van. Ze hebben dat maar uit hun duim gezogen dat je allemaal op hetzelfde punt moet ritsen om het vlot te laten verlopen. Je hebt er natuurlijk altijd die graag 500 meter vroeger op hun rem gaan staan omdat er er tussen willen.
Aan de andere kans daarna heb ik nog 500m vrije baan waar ik niet hoef aan te schuiven om daarna vlot reglementair te kunnen invoegen.
@ lincoln
Is maar een voorbeeldje maar volgens mij zijn de samenstellers van deze lijst niet gay.
Voor de rest maak ik me vooral schuldig aan 1, 3 en 6.
dekster zegt
Ik erger me dood aan:
1. Onnodig remmen
2. Treuzelen bij het roodlicht
3. 40 voorbij een flitspaal waar je 50 mag
4. 70 op een gewestweg waar je 90 mag
5. Arrogante volvorijders (alsof het de nieuwe bmw rijders zijn)
6. Te vroeg op 1 rijtje komen bij een ongeval.
7. Roodlichten die te snel opnieuw op rood springen
8. Overdreven wegmarkering, tegenwoordig is de oplossing voor verkeersproblemen gewoon alles dichtverven.
9. Bussen die stoppen temidden van de straat
10. Bussen die het verkeer blokeren (S’ morgens aan de dampoort is er wel altijd 1 sukkel die z’n bus dwars over de rijbaan zet enzo de hele rotonde blokeerd.)
11.Flitspalen
12. Verkeerslichten
13. Mensen die te vroeg een straat indraaien
14. Mensen die onnodig voorang verlenen
15. Overdreven wegverlichting
16. Super harde Xenon. (iedereen denkt altijd dat de A8 met grootlicht rijdt en vaak wordt er dan ook geknipperd om dat te zeggen, ik begrijp wel hoe iritant dat moet overkomen)
17. Bellen achter het stuur
18. Uitdagende flikken die onnodig links rijden aan de max snelheid.
19. De schoolbus die elke morgen erin slaagt om z’n wielen in m’n gras te planten.
20. Mensen die niet op hun rijvak kunnen blijven
21. Drempels
22. Zondagsrijders
23. Arrogante fietsers die niet snappen dat ze niet altijd voorang hebben.
24. Vrachtwagens die voorbijsteken
25. Mensen die voor je voeten blijven rijden.
Birger zegt
Maar belangrijker, waar staan de Chinezen in dit lijstje?
Jerudo zegt
Over 3.
Moet hier wel nuanceren dat twee pinten ook al illegaal zijn en ik daar het punt niet van in zie.
Als ik weer eens meer dan 20 uur na elkaar gewerkt heb ben ik volgens mij net dat iets minder alert dan met twee pintjes op.
hanzie zegt
owja en drempels dan.
Jerudo zegt
@ dekster
2. Wat moet je dan doen bij rood? Doorrijden?
13. Lost dat probleem zichzelf niet op, iemand die te vroeg afslaat rijdt toch een huis binnen of een weiland of zoiets?
bob zegt
Geen probleem .. rechts inhalen toelaten en dan hebbie helemaal geen stress. Ik irrriteer me aan hybrids eigenlijk.
Rick dos zegt
Mijn absolute nr.1 ergenis is; politie op de snelweg! In welke vorm dan ook. Zit je je voorganger lekker een beetje op te jagen met een gangetje van 180, zie je ze ineens opdoemen in je spiegel. Moet je weer van je gas af, rechts invoegen, schijnheilig afwachten totdat ze gepasseerd zijn en dan vervolgens weer gas geven om je volgende verkeersslachtoffer te zoeken..
En op twee komt toch wel iedereen die geen BMW rijdt. Denken die plebs dat ze met hun opgevoerde grasmaaiers mij in te kunnen halen…
Andere optie is dat we gewoon allemaal ff een chill pill nemen en gewoon relaxed aan doen. Maar dat ligt voor de hand en dat kan natuurlijk niet….
dekster zegt
@Jerudo
2.Een roodlicht is hetzelfde als een verkeerslicht. Waar ik woon noemen ze dat vaak zo omdat het meer op rood dan groen staat.
13. Met te vroeg inslaan bedoel ik dat mensen vaak bij het zien van de straat waar ze inmoeten in een rechte lijn daar naartoe rijden en zo anderen de pas af snijden.
dekster zegt
@Rick dos
Ik weet het zo nog niet, zo’n grasmaaier is best wel snel.
Rob USA zegt
@Dekster:Knap rijtje! :) Je vroeg toch laatst om wat foto’s van mijn wheels.
Ik heb eindelijk wat foto’s op autojunk gezet onder mijn nick name.
Het zijn alleen andere wielen geworden deze zijn mooier! Die andere zijn te koop.
dekster zegt
Heb je link? ;)
Steve zegt
bumper KLEVEN MOET wel…als je al een beetje ruimte laat ten opzichte van je voorganger (wat mijn auto met distronic automatisch doet) dan wordt je ALSMAAR afgesneden (waardoor de distronic steeds maar weer afremt)
greetingz,
Armada zegt
@ Dekster & Rick dos
Zlefs deze grasmaaier weet nog wel aardig wat vaart te krijgen denk ik zo.
Armada zegt
zlefs=zelfs
vla zegt
Mijn grasmaaier is helaas niet zo snel…
@ dekster
Wat voor motor ligt er nu in?
Rob USA zegt
@Dekster:RobUSA aan elkaar op autojunk en dan op zoeken dan vind je hem!
RenesisHP zegt
@Rick dos.
“En op twee komt toch wel iedereen die geen BMW rijdt. Denken die plebs dat ze met hun opgevoerde grasmaaiers mij in te kunnen halen…”
Weet je het zeker dat het alleen denken is? :lol:
Daytona zegt
Ik ken iemand die bumperkleefde ook.Die kon dus 2 weken terug zijn auto verkopen aan de sloop omdat iemand anders zijn remlichten was vergeten(zegt ie)hij heeft ze gewoon kapot gereden.haha echt een drol.
Rick dos zegt
Sorry jongens, ik spreek geen pleb taal (of zoals het in jullie mond ook bekend staat als Tokkie taal). :lol: :twisted:
dekster zegt
@Vla
Maar met jouw grasmaaier kan je teminste gras maaien.
4.2 diesel
@ Rob USA
Dat is een mooi ding.
Citrofiel zegt
Rijden met alcohol op zo’n grote ergernis? Laten we wel wezen, hoe vaak kom je nou een automobilist tegen die duidelijk dronken is? Het is dat de cijfertjes aantonen dat het gevaarlijk is, en daarom zal het wel zo hoog beland zijn, maar ik zie geen directe ergernis in het weggedrag… Mensen die het anders beleven?
Rick dos zegt
Nee, ik ben meestal te dronken om het op te merken… :P
Citrofiel zegt
@ de vlaeminck; Gaan we anekdotes over ongelukken naar boven halen? Zal ik ook beginnen? :P
Gezellig zootje daar. Eerst een brommer, dan voor je neus nog een crash, waar hij overigens niets mee te maken had. Toch, die buschauffeur had zijn dag niet.
RenesisHP zegt
@RobUSA.
Mooi speeltje. ;)
Citrofiel zegt
Rickie, Rickie toch. Je doet het er ook gewoon om hè? Je wilt gewoon het imago van BMW-rijders beschadigen om discussies uit te lokken en urenlang oeverloos te kunnen lullen op Autoblog om het door jou veroorzaakte imago op te poetsen. Ik heb je door! ;)
vla zegt
@ Citrofiel
I have nothing but time… Vertel… :P
@ dekster
Ideale combinatie met Quattro!
Rick dos zegt
Citrofieltje, Citrofieltje toch. Wil je een discussie hebben moet je discussiestof hebben. En die is er niet. ;)
Citrofiel zegt
Dus moet je die creëren, Rick, en dat is precies wat jij doet, en waar ik het over had. :P
Rob USA zegt
@Dekster/Mx5/rx8owner:Thanks, ben er ook heeel blij mee zeker nu boven de 20 degresos! :)
On topic: Gewoon iedereen opzij als ik eraan kom,basta! :)
lucasc33 zegt
Ik heb zo’n hekel aan al die bumperklevers vóór me!
Citrofiel zegt
Vooruit dan vla. Eigenlijk heb ik ook niet bijster veel te vertellen, maar je zult zien dat het straks toch een ellenlang verhaal is geworden. :D
Afgelopen zomervakantie, op de terugweg uit Frankrijk waren we bijna leeg wat benzine betreft, of LPG. Eén van die twee. We reden op een provinciale weg in Franrijk, met aan de linkerhand een tankstation. Mijn vader remde natuurlijk af, en draaide in één beweging door naar links, en maakte een U-bocht om in het station te komen. Vanuit die stand kon ik precies zien wat er gebeurde.
De auto achter ons was prima geremd, en reed rustig verder. De camper daarachter ging ook prima. Dáárachter reed echter een Espace van de eerste generatie, waarvan de bestuurder er met zijn hoofd niet bij was. Die remde nog, maar reed met een restsnelheid van ongeveer 30km/h op de camper in. Daarachter reed nog weer een camper, die door de late actie van de Espace ook te laat reageerde, en die ramde de Espace weer van achter. Niemand ernstig gewond, beetje geschrokken natuurlijk, en die schrik zorde ervoor dat ze ons aanwezen als schuldige… Dus zij boos toen we weg wilden. Ze stopten ons en we moesten maar wachten… :( Het heeft ons bij elkaar ongeveer een uur gekost. (het duurt lang voor de gendermes er zijn op het platteland)
Rick dos zegt
@Citrofiel
Nee, dan ga je ervan uit dat er ruimte is voor discussie en die is er dus niet. Ik heb gewoon gelik. PUNT! :) :P
@RobUSA
Mooie auto hoor. ;)
RenesisHP zegt
@Rob USA.
Wij zijn met dat lekkere weer ook blij dat we de mx5 nog hebben, heerlijk. :D
Als je nou bij E-mail dat autojunkadres(bovenin je adres/zoekbalk) plaatst scheelt dat een hoop zoeken. Nu nog wat meer detailfoto’s en het is helemaal compleet. ;)
Citrofiel zegt
@ de vlaeminck; Ow, ow, ik herinner me opeens nog eentje, waar ik niet bij was, maar wat wel leuk was om te vertellen.
Mijn vader was wat eerder dan wij vertrokken naar de jaarvergadering van de Tractionclub. Samen met een vriend tuften ze met twee TA’s op de snelweg. Opeens schoot er ongeveer 200m voor ze een Volvo van de baan, die rondspinde en tegen de vangrail ketste. Nog niets aan de hand, iedereen reageerde natuurlijk behoudend, iedereen remt af.
Sommige mensen besloten echter dat ze er geen tijd voor hadden om te remmen (met als typische auto’s: (gestylede) Golfjes…). Links van mijn vader in de TA ramde een auto de ander in de flank. Vlak voor ze ramde een Golfje een andere auto, en achter ze gebeurde een eensgelijk ongeval. De onderdelen vlogen letterlijk vlak langs de TA.
Erna stond er een kilometerslange file, waar nog veel andere mensen onderweg naar de vergadering last van gehad hebben, maar mijn vader wist dus maar al te goed de oorzaak: Een spinnende Volvo en overmoedige jongeren…
Laat ik het hier maar bij laten. ;)
Citrofiel zegt
@ Rick; Als je zo zou reageren tijden discussies met (meestal) w0o0dy, zou het snel afgelopen zijn. Veel sneller dan in de praktijk het geval is, dus stiekem heb je toch wel ruimte! Of w0o0dy ziet niet in dat er geen ruimte is en blijft maar tegen je aan lullen. Dat kan ook nog… ;)
Rob USA zegt
@mx5/rx8owner:Ik zal mijn best om dat voor elkaar te krijgen. Kan ik dus aan deze 3 foto’s nog wat foto’s toevoegen?? Zo ja word vervolgd dan.
RenesisHP zegt
@Rob USA.
Je kan foto’s apart erbij plaatsen onder jouw eigen naam. Voor zo ver ik weet kun je ze niet in dezelfde serie plaatsen.
RenesisHP zegt
@Rob USA.
Plaats dit adres in de website balk. Niet in E-mail balkje. Ik bedoel de balkjes bij het reactievlak.
http://www.autojunk.nl/pix/view/140294
volvo-adept zegt
@Rik13: Amen!!
@Birger: En daar gaat het dus fout!!! Ondanks dat de norm, de regel, etc. is om allemaal op het zelfde punt in te voegen (ritsen) en met borden, reclamespotjes, etc. wordt uitgelegd dat dat punt aan het eind van de strook ligt, zijn er nog steeds eigenwijze types (lees: Birger c.s.) die menen dat je beter op andere plaatsen kunt invoegen. Gevolg: extra verstoren van de doorstroming en dus langere files. Bedankt!
Pordon zegt
Mijn ergernis: Die verdomde oudere medemens(om het beschaafd te houden) die met 50 de invoegstrook op rijd en meteen als het kan die invoegstrook verlaat, waardoor iedereen op rechts schrikt en op de rem gaat staan. Gewon doorrijden tot je net zo hard rijd als de rest en dan netjes invoegen.
Wat ik hier nog bij kan toevoegen is ook dat mensen die al op de snelweg rijden en zien dat er iemand de invoegstrook op komt rijden, gewoon rechts blijven rijden, terwijl ze makkelijk naar links kunnen om de invoeger de ruimte te geven.
Bertuss zegt
@ Dekster … jouw nr. 1 staat bij mij ook zeker bovenaan. Veel spookfiles wordt dat idioot onnodige remmen veroorzaakt. Dat heeft ook met te weinig afstand te maken.
Ook nr. 13 vind ik inderdaad een sterk punt ! Laatst reed ik erg rustig richting de linkerkant van mijn weghelft om voor te sorteren bij een T-splitsing. Toen kwam er iemand (lees vrouw) aan rijden en die sneed werkelijk de bocht aan alsof ze de apex op het circuit moest nemen om de bocht goed te volbrengen. Gelukkig schrok ze zich helemaal lam toen ze mij zag aankomen. Ze moest gewoon uitwijken ! Gelijk het rijbewijs afnemen dat soort mensen !
Mijn top 5:
1. Onnodig remmen (oorzaak nr 1 van spookfiles)
2. Matrix borden (afschieten die dingen) 50 afbeelden waar je makkelijk verantwoord 100 kan rijden !
3. Te vroeg een straat in rijden (afsnijden) *zie Dekster
4. Geen richting aangeven … vooral op een rotonde erg irritant !
5. Drempels
Bertuss zegt
Owja nog even over die Matrix borden … want eigenlijk staat die op de gedeelde nr 1 van mijn irritatielijstje ! Wat een ondingen zijn dat zeg ! Verschrikkelijk !
Echt het toppunt van betutteling van de automobilist !
WIJ KUNNEN ZELF NADENKEN EN BEPALEN HOE HARD WE RIJDEN !
Ik kom regelmatig tegen dat die borden op 50 staan, terwijl je nog makkelijk 100 kan rijden zonder enige gevaarlijke situaties te creeeren.
Dan nog die borden die aangeven dat je op een file stuit. Helmaal onzin ! Want je hebt dan van die onnozele halzen die bij het zien van dat bord al op de rem gaan staan terwijl er nog niets aan de hand is. Dus; de borden veroorzaken de file in plaats van waarschuwen/oplossen. Is geloof ik ooit ook eens aangetoond in een Brits onderzoek. Ondingen dus … gelijk weghalen. Zal veel oplossen denk ik. Die dingen heb ik nog liever weg dan de flitspalen !
Sorry moest even mijn hart luchtten over die ***borden :) Mijn dank voor het aanhoren ;)
Birger zegt
Show me the proof. Ik heb al bewijs gezien dat ritsen op het laatste moment effectiever is in een situatie waar er al file aan de gaande is. Maar in een situatie waar het verkeer nog tegen een aanvaardbare snelheid vooruitgaat niet.
Een beetje hypocriet om de ene keer de kant van de regering te kiezen en dan ineens de regering af te blaffen.
Ik vertel mijn ervaringen, niets meer of niets minder
Bertuss zegt
Owja … ik ga nog even door:
Ergernis nr 5.2 ;) :
Een bord aan het einde van werkzaamheden met het opschrift:
“Bedankt voor uw begrip”
Dan denk ik altijd …. eeeeeeeh wie zegt dat ik er begrip voor heb ;)
Nee tuurlijk heb ik dat wel, maar toch irriteer ik me een beetje aan die borden.
Die borden met die smilies die steeds vrolijker worden, vind ik trouwens wel grappig :)
Dus begrijp me niet verkeerd, ik erger me niet aan de wegwerkzaamheden, want dat zal nou eenmaal wel nodig zijn.
Bas zegt
Zonder een fruitliga te zijn…
Ik ben die “kerels” (want echte vrouwen zijn het haast nooit) die op je bumper komen hangen behoorlijk beuh.
Zodra je met 120 a 130 een vrachtwagen voorbij wil (of een fruitliga) dan komen ze aanrijden…alsof de snelweg niet lang genoeg is of alsof ze dwars door je heen willen. Niet normaal.
Dus 1 en 4 bij elkaar? Ik dacht het niet.
vla zegt
@ Citrofiel
Wow! Sorry dat ik wat laat ben, maar ik had op je link geklikt en ik was vertrokken… :P
Verhaaltje voor het slapengaan! Ik was ongeveer 12 jaar en zat achterin onze Golf (subtiel gestyled XD andere velgjes en verlaagd, maar we hebben hem zo gekocht en denken er trouwens over na om hem terug normaal te zetten qua hoogte, hoewel dat wel héél lekker oogt én rijdt!) en keek de hele tijd naar het verkeer achter ons, waar een Renaultje met een getrouwd (neem ik aan) paar senioren zich al een hele tijd bevond. Plots kwam er een gifgroene Agila met een bellende chauffeur (dit gebeuren staat zo in mijn geheugen gegrift dat ik je kan zeggen dat hij een das droeg en de gsm een Samsung X640 was) vanachter de Renault vandaan en door een domme tegenstuur reactie (zijn linkse hand (zonder gsm) had hij op 12 uur en hij wou dus om voorbij te steken een tikje naar rechts en een tikje naar links sturen, maar hij stuurde teveel naar links…) knalde hij in de flank van de Renault van het oude koppel. Hetgeen ik me het meest levendig herinner is het glas, het sprong uiteen als een bel zoals met zo’n bellenblazendingetje. En het engste aan een ongeval is altijd de stilte erna.
Citrofiel zegt
Een persoon met een das in een Agila?! Zo hé, dat is nog eens een spot! ;)
Hoe wrang het ook mag zijn, ongevallen zijn leuk om te zien hè! :|
O ja, ik zag ook nog ooit een auto het water in rijden. Een weg parallel aan de snelweg, zo’n 100 m ernaast. Eerst rijdt er een auto, flink te snel (met verkeer op snelweg mee), dan is er een tegenligger, en op het moment dat ze elkaar horen te passeren is er een grote plons, en is er nog maar één auto over… Vreemd om te zien gebeuren!
En ik zag ooit nog een gast acceleren voor het stoplicht terwijl de persoon voor hem nog stil stond. Boem dus. Niet de meest slimme actie…
sacha zegt
@Birger: “Show me the proof. Ik heb al bewijs gezien dat ritsen op het laatste moment effectiever is in een situatie waar er al file aan de gaande is. Maar in een situatie waar het verkeer nog tegen een aanvaardbare snelheid vooruitgaat niet….”
Sorry, ik kom alleen nog maar files tegen bij ritspunten. Dus je argument is voor mij louter academisch ;-)
vla zegt
@ Citrofiel
Zou je denken hé? Maar ik vond er maar niets van. Helemaal niet leuk…
Nog een leuk verhaaltje trouwens! Na 4km op een strand gelopen te hebben (waar ik een 4 cilinder motorblok ben tegengekomen!!!! http://img137.imageshack.us/img137/7180/fotos0051qg5.jpg ) gingen we terug naar de bus, maar die mocht geen centimeter bewegen! De politie ( http://img504.imageshack.us/img504/2784/fotos000op9.jpg ) was tóch op het platteland ( ;) ) en de bus stond verkeerd geparkeerd. :roll: Maar toen ze naar 1 of andere kaart vroegen ging het mis. Deze was mis (of gewoon niet) ingevuld. We (de leerlingen, de leerkrachten hadden niet genoeg geld bij) moesten daar ter plekke €135 ophoesten voor we doormochten!
dekster zegt
@vla
Yeah right, op schoolreis naar frankrijk en een bende leerlingen (20-40?) kan niet samenleggen voor €135? :lol:
Mooie foto van dat motorblok btw :)
wuwoar zegt
nr 8: bij ritsen geldt… van de GEHELE strook gebruik maken en dan om en om invoegen!!! en dus niet aan t eind vd ritsstrook gaten dichtrijden en er niemand tussenlaten omdat deze mensen zogenaamd asociaal zijn!!!…prutsers
Nico zegt
Grrr middenrijders
Zoef zegt
8 is inderdaad te gek voor woorden. “Op het laatst ritsen AUB”, moest eigenlijk zo op de verkeersborden staan. Dat is namelijk de bedoeling van ritsen. Te vroeg ritsen is niet ritsen maar aanschuiven.
Zoef zegt
@Pordon: om die reden suggereer is om de invoegstrook niet invoegstrook maar acceleratiestrook te noemen.
Zoef zegt
@Citrofiel: Jouw Pa was inderdaad de veroorzaker van het ongeval. Terwijl je remt moet je ook in je spiegel kijken om je ervan te vergewissen dat het verkeer je remtempo wel volgt. Dat moet je gezien hebben voor je die U-bocht maakt. Dat moet je goed kunnen inschatten. Je moet ook wéten en er mee rekening houden dat twee en drie auto’s achter je het misschien nog moeilijker is om je remtempo te volgen. En je moet doorrijden als je niet zeker bent, en dan wat verder maar rechtsomkeer maken.
Dat heet defensief en vooruitziend rijden. Dat iedereen volgens de wet maar zelf moet zien dat ie ten allen tijde kan stoppen is in normaal verkeer soms een onhaalbare kaart. Het is dan ook een typisch paard-en-kar reglement.
Ik vind wat jou Pa daar doet een herkenbare situatie. Ik maak het ook wel eens mee maar dan rij ik door en maak later rechtsomkeer. Ik heb dan ook nog nooit na het nemen van die U-bocht een kettingbotsing met boos naar mij kijkende mensen moeten constateren.
Rob USA zegt
@mx5/rx8owner:Ik denk dat het zo moet,thanks!
Einser zegt
Bumperklevers roep je over jezelf af!
Ik heb zelden last van bumperklevers en dat is niet omdat ik altijd 150 km/h rij. Het is niet zo moeilijk;
– Pleur je auto niet naar links als je daar een ander mee hindert;
– Geef op tijd richting aan dat je weer naar rechts gaat;
– Hou, waar mogelijk, netjes rechts.
Het werkt!
M-Roadster zegt
Een hele dikke eenzame nummer 1 is voor mij toch het onnodig links-rijden. Gisteren van Zandvoort naar Zeist 2,5 uur over gedaan vanwege die enorme sloot linksrijders.
Rijbewijs = voor 3 maanden inleveren!!
Daarna staan bij mij de snelheidscontroles op snelwegen waar je 120 mag! Je kan g*dverse nergens meer rustig en onbezorgd achter het stuur zitten om 02.30 uur in de ochtend zonder dat je continue je snelheidsmeter en spiegels in de gaten moet houden. Rij één keer 140 en je krijgt fanmail thuis gestuurd…
Birger zegt
@sasha:
ik ga akkoord dat ritsen het meeste voorkomt bij file, maar ik zou het allesbehalve exclusief daar kunnen noemen.
vb: werken die worden aangekondigd dat er een vak wegvalt. In spits is de kans nog groot dat er file instaat maar buiten de spits…
Ruud zegt
@M-Roadster: en op welke rijbaan heb jijzelf de hele rit gereden?
Lexie zegt
Gewoon gaan controleren op onnodig linksrijden en dan ook daadwerkelijk boetes uitdelen.
Als we kunnen aantonen dat onnodig links rijden slecht is voor het milieu dan gaat politiek Den Haag vanzelf iets verzinnen. Linksrij-tax, dan blijven de te lang en langzaam op links echt wel weg.
Trouwens bumperklevers geen last, de bumperklever wilt ook geen ongeluk! Dus gewoon rustig verder rijden en tijdig naar links.
Trouwens bumperkleven is passe, want rechts inhalen is zo gevaarlijk nog niet, want in NL is er altijd nog een vluchtstrook mocht de linksrijder toch besluiten om rechts te rijden. (spiegelen is er meestal niet bij)
Laus zegt
ach ergeren….Ik erger me nog het meest aan zinloze stoplichten. Dat vind ik persoonlijk vele malen ergerer dan een linksplakker of iets dergelijks. En trajectcontroles zijn minstens net zo erg. Daarnaast die achterlijke max.snelheden in dit land. Niemand durft meer een beetje door te rijden.
Bumperkleven en rechts inhalen? Graag, ik doe het zelf dagelijks.
Vespuci zegt
Er is maar een conclusie te trekken uit deze toB 10: CAMIEL zorg nou eens voor 4000 km snelweg en btje rappo graag!
Fuel86 zegt
dekster is duidelijk van Gent !
(Zondag naar de finale?)
vla zegt
@ dekster
Wat denk jij van dat motorblok? Da’s toch een zijklepper? Hij had ook nog een ketting (van de krukas naar de nokkenas). Zou dit eigenlijk autojunk-waardig zijn? Want ik heb wel nog wat meer foto’s. :)
http://img405.imageshack.us/img405/2619/fotos0052ak8.jpg
http://img260.imageshack.us/img260/5534/fotos0053jp6.jpg
http://img260.imageshack.us/img260/958/fotos0054ka4.jpg
http://img260.imageshack.us/img260/4200/fotos0055zh8.jpg
dekster zegt
Goedemorgen,
Voetbal zegt me niet zoveel ;)
vla zegt
@ dekster
Btw dat geld hebben we idd makkelijk kunnen samenleggen, maar je verwacht toch niet dat je op schoolreis een boete zal moeten betalen.
dekster zegt
Tuurlijk is dat meer dan normaal, maar je zei eerst iets anders ;)
“We (de leerlingen, de leerkrachten hadden niet genoeg geld bij) moesten…”
erik zegt
onzin onnodig links rijden wat is dat linkse asfalt speciaal of zo?
ik rijd altijd links met zo’n 150 kmph en als er dan een vette benz of zo aan komt ga ik netjes naar rechts.
anders mot ik om de 3 seconden van links naar rechts naar links enz
wat het meest irritante is op de weg is mensen die onder het max snelheid rijden van die bejaarden die 60 op een 80 km weg rijden zou je toch het liefst de berm in drukken tegen een dikke boom of zo
slk zegt
Tokkie en bmw gaan heel goed samen
karel zegt
Als degene die geen 120 kan, mag of durft te rijden van de linkse baan afblijft zullen de files snel minderen, dan vervolgens de matrix borden alleen gebruiken bij calamiteiten en 70 % van de files is verleden tijd.
slak zegt
Ik rij elke dag minimaal 60km op de A2 met m’n alto op de linker baan niet harder dan 110 heerlijk al die kantoorplanten die snel naar hun laptop thuis moeten opnaaien!!!
Elfrim zegt
Beste auto bezitters,
het top 10 lijstje is samengesteld door de auto rijders zelf en moet toegeven dat ik me er ook aan stoor, al denk ik zelf, dat irritatie bij ons nederlanders hoort. Heel vervelend blijf ik die inhalende vrachtauto’s vinden, die het nodig vinden om gemiddeld 16mtr in te halen. Het grootste probleem vind ik de vluchtstroken of zelfs 3e baans stroken die een groot rood kruis dragen, hoe druk het ook is…dat is echt ongelovelijk…. raar hé die top 10!
Kleine tip: voor mensen die het bumperkleven echt heel vervelend vinden………
….ROT OP NAAR RECHTS
Tip voor de bumperklever: houd 2 sec afstand anders is het een wisselwerking!!
vriendelijke groet van Elfrim uit Arnhem
CSL zegt
Ik moet zeggen dat ik mij ook aan die dieselaars erger die spontaan het gaspedaal tot op de bodem drukken en zo een zeer vieze zwarte lucht uit hun uitlatjes porduceren waarvan ik zwaar moet hoesten :)
RenesisHP zegt
@Rob USA.
Yes, you’ve done well daniel san. ;)
RenesisHP zegt
@Rob USA.
Alleen werkt het niet als ik je naam selecteer. :roll:
Dave zegt
Ik erger mij aan mensen, die zich maar de hele dag aan anderen lopen te ergeren.
Sit back, relax, enjoy the ride!
Ik rijd tegenwoordig motor, altijd wel ergens een gaatje te vinden!
Citrofiel zegt
@ Zoef; Tsja. Ik zeg, gewoon meer afstand houden en opletten. Als ze dat gewoon hadden gedaan was het ook nooit gebeurd…
Maar ik zal proberen eraan te denken als ik zelf rijd!
@ de vlaeminck; Ik concludeer hieruit dat de lerarensalarissen in België niet heel hoog zijn. ;)
Schneller zegt
Even een opmerking over nummer 8 op de lijst van ergenissen.
Voor het efficient benutten van de wegcapaciteit is op het laatste moment ritsen juist een belangrijke voorwaarde. Het snelheidsverschil moet uiteraard klein zijn.
Laatst weer eens 1400 km in Duitsland gereden. Die Duitser begrijpen het.
Alle doorgaande wegen zijn voorrangswegen. Het dwaze concept van drempels ben ik niet tegengekomen. Geen “bejaarden”die met een minimaal snelheidsverschil gaan inhalen en daarna onnodig links blijven hangen etc…
13urton zegt
Ja ga eens 10 km achter een stoet vrachtwagens rijden terwijl de linkerbaan vrij is? Ik neem aan dat je toch wel even door wil rijden om een beetje op tijd te komen op je afspraak?
frederik zegt
vreemd: overdreven snelheid staat er niet in en wat doet de staat:
controleren op overdreven snelheid!
Nujah, om bij de staat te werken hoef je niet slim te zijn…
hendrik zegt
dat iedereen zich eerst maar een keer aan de 120 houd dan hoef je ook niet zo veel te bumperkleven. als ik 120 rij en ben aan het inhalen en er komen snelle dikke auto’s aan en die gaan bumperkleven blijf ik extralang op de linkerbaan ze kunnen wel afstandhouden,
en met vrachtwagens ik ben zelf chauffeur als ik een hele tijd achter een vrachtwagen ri die 80 rijd de mijne gaat 89 dan ga ik er altijd voorbij maar jah de mensen denken altijd jah met 1 km verschil inhalen dat doet niemand. maar je moet eerst er naast krijg je alle rijwind tegen je cabine dan moet je nog snelheid maken (gaat meestal niet snel) en jah dan duurt het effe wat lang maar 9 km in een uur meer rijden is heel veel als je rekent over een dag.
maar als het druk is dan ga je als normaal persoon niet meer inhalen met de vrachtwagen dan hinder je hetandere verkeer teveel.
maar ook hoog in mijn ergernissen top 10 staat
dat de brugewachters de bruggen in de snelweg tussen 16.00 en 18.00 opendoen voor 1 lullig plezierzeilboot. terwijl het al mega druk is op de weg. (dit gebeurd heel vaak op de afsluitdijk en de N31)
Richard Stroobach zegt
Alle linksrijders verplicht aten emigreren naar het Verenigd Koninkrijk… probleem opgelost.
Benny1 zegt
POWERRRRR to de rechts inhalerss!!!!
Als de linksrijders gewoon lekker links blijven dan zoef ik er wel voorbij, geen probleem. Alleen zo jammer dat jij met rechts inhalen dan weer wel boete krijgt…..
Rob zegt
links of rechts rijden.?
wat maakt t uit..
als je je rijbaan maar houdt is er niets aan de hand
in de states is het “keep your lane”
al die baanveranderingen maken het verkeersbeeld onrustig en elke keer weer kans op problemen
vanwege de spiegels niet goed gebruiken etc..
en bumperklevers schudt ik wakker met het licht aantikken van mijn rem
en bij wie dan nog niet het fatsoen heeft om een veilige afstand te houden laat ik het gas los
dat werkt vaak wel maar niet altijd, helaas
soms wordt je later zowat van de weg gereden door iemand die het schuim op de bek heeft staan..omdat je zijn botsautootje net heel snel voorbij laat gaan..loserssssss………
in plaats van 5 meter achter je wil hij 15 meter voor je gaan rijden..lekker belangrijk hoor..
en het schiet niet op toch.?
als beide banen redelijk druk zijn ga ik zomaar niet naar rechts als ik binnen 20 sec toch weer naar links moet..
en ik ben nieuw hier..
waarom is een audi een grasmaaier..??
leg s uit..??
Oom Agent zegt
Keep your lane is leuk als het heel druk is. Maar niets zo irritant als sukkels die links blijven plakken terwijl er niemand voor of rechts van hem rijdt. Aan de kant!
ikke zegt
Ik heb een hekel aan die gasten die er niet tegen kunnen dat je met de motor overal lekker tussen door kan slalommen enje wel ff zullen afremmen.
wilco zegt
Ik erger me aan punt 7, zondagsrijders die soms 100 of nog minder rijden op een snelweg. Dat is ook een gevaar op de weg.
En punt 2 is door Woodie genoemd. Dichtrijden van gaten, heb hier ook een dikke ruzie om gehad met een achterlijke vrachtwagen chauffeur. Deze persoon reed een gat dicht wat eigelijk onnodig was, aangezien dat mn laatste gaatje was heb ik toen toch maar een risico moeten nemen die niet nodig had hoeven zijn, aangezien ik toen pas wist dat ik die afslag hebben moest.
BMW rijders, tsja, wordt wel heel veel op afgegeven valt me op. Ik vind dat VW rijders ook wel een opmerking verdienen, kom er zat tegen die minstens zo irritant rijden als een man die denkt dat zn BMW snel is. Leaserijders zijn de slechtste automobilisten in mijn ogen.
Vriendje zegt
Allereerst vraag ik me in alle ernst af de auteur van het stukje zich ook niet tot ‘agressieve rijder’ moet behoren. Als je kijkt naar de taalgebruik die hij gebruikt, dan zegt het toch al genoeg? Een beetje minder schuttingtaal mag ook wel…
Het ergste wat ik nog altijd in het verkeer is een slome ‘1ooste’ die links blijft rijden waar je 120 mag. Verder heb ik de grootste hekel aan mensen die geen richting aangeven, wanneer ze van rijstrookwisselen. Als ik ze dat duidelijk maak met lichtsignalen, dan doen sommige het wel. Een net opgestoken duim van mij wijst hen erop dat dat het juiste gedrag is. Ik vraag me in alle ernst af waar het heen gaat met ons land. Wij Nederlanders worden een lui volk, zelf zo lui om even netjes richting aan te geven! Dat is toch niet normaal? Of betaal je soms meer voor richtingaanwijzers in je auto? Wordt dat te duuur dat je ze daarom er maar uit hebt laten halen. Goh, nou heb ik een oude bak, maar die van mij heeft wel richtingaanwijzers. Heb ik dan zo’n luxe uitvoering? En dat voor een goedkope auto!
Dus als jij ook geen richting aangeeft, dan ben je geweesrchuwd! Samen met andere weggebruikers zijn we bezig een campagne op te richten tegen dit gedrag, zodat de polistie daarop een strengere maatregelen gaat nemen!
Big John zegt
Hé,Dekster.
Je moet eens vragen of je een paar dagen/weken met een vrachtwagen mee mag.
Misschien eens wat beter opletten als je in de bus zit.
Word je meteen duidelijk waarom die chaufeurs zo rijden.
Misschien door het sociale(?) gedrag van jou soort.
Volgens mij hebben die alleen nog maar een rij-vergunning en nog geen rijbewijs.
Behandel een ander zoals je zelf behandeld wil worden.
Santo zegt
Dit lijstje is leuk, maar beroepsmatig kom ik nog wel eens erg rare dingen tegen op de rechterrijstrook.
Bijvoorbeeld : vrachtwagens rijden doorgaans een kilometer of 90, de mensen blijven dan weer 80 op de rechterbaan en dus weer een flinke opstopping en de nodige irritatie met als gevolg, klanten die hun bestelde spullen niet krijgen of te laat.
Per slot van rekening zijn het onze jongens en meiden die deze economie draaiende houden.
Kijken en anticiperen is het sleutelwoord.
driver zegt
Mijn irritatie top drie is
1.bumperkleven
2.onnodig links rijden
3.Geen richting aangeven.
Mensen die continu bumperkleven zijn arrogante losers. Ze zien niet het gevaar in. Als de voorligger plots moet remmen kan hij dat nooit meer beremmen. Bumperklevers zijn vaak 1cellige, mensen met auto van de zaak, patsers. Mijn remedie, gewoon heeel rustig weer naar links gaan, take your time. Bewaar je kalmte en laat hun maar lekker stressen.
Mensen die onnodig links rijden zijn vaak mensen die onzeker zijn achter het stuur. Want oh oh als ik die afslag niet haal. Die mensen kunnen en durven gewoon niet te rijden. Vaak zijn het ook mensen die een ander geen centimeter ruimte gunnen, ikke ikke ikke. Of mensen met dikke bakken, want die zijn stoer en die mensen mogen meer(zout op). Remedie gewoon net als in de USA rechts inhalen toestaan. Het choose youre own lane principe. Ik ga er bij tijd en wijle ook gewoon rechts langs. En dan riskeer ik een prent, even seinen met lichten of vlak voor ze langs inhalen.Vaak helpt dat.
Richtingaanwijzer aanzetten raakt uit de mode. Vroeger stak men op de fiets ook netjes hun hand uit dat doet ook nog maar 20% van de fietsers. Met de auto gaat dat dezelfde kant op. Je staat soms voor jan L*L op een rotonde te wachten. Mensen hebben gewoon maling aan de ander. Wat is het nou voor kleine moeite. Dit zijn vaak mensen die alleen op de wereld zijn, arrogant, mensen met dikke bakken want dan ben je zogenaamd stoer(losers). Denk eens aan de anderen mensen.
Word tijd dat mensen is heropgevoed gaan worden in het verkeer. Dat geld voor mensen die onzeker zijn en zo een gevaar zijn, asocialen, arroganten, en verkeersterroristen.
Veel rijplezier en houd je hartslag laag ;-)
ooijevaar zegt
grootste ergenis zijn ASOCIALE MOTORRIJDERS met name die met ONGELOOFLIJKE HERRIEUITLATEN op hun motor!
die gasten moesten ze met hun oren op hun eigen uitlaat vastbinden dat ze barsten van de oorpijn die ze hun medemensen met hun frustraties aandoen, gewoon ASO !!!
P. Renden zegt
Mensen die niet kunnen parkeren of er schijt aan hebben dat anderen ook willen parkeren en hun auto een halve meter uit de stope zetten met 3 meter ervoor en 3 meter erachter zodat ze plek voor 2 innemen. en niet netjes aansluiten zodat een ander ook kan parkeren waar al zo weinig ruimte is. en als iedereen zich eraan ergert , waarom doen ze het dan???? egoisme. alls ik maar sta en de rest intereseert me geen bal.
en verkeersdrempels. ook een kriem. zelfs stapvoets kun je er amper normaal overheen soms. en wie betaald mijn nieuwe schokdempers? vast niet de overheid.
Denny zegt
Als iedereen zich nou gewoon eens aan de verkeersregels houdt dan zouden er ook wat minder ongelukken plaatsvinden en minder ergenis zijn. Het is toch niet zo moeilijk om toe te passen datgene wat je geleerd is? Zijn we dat nu opeens kwijt? Problemen in het verkeer veroorzaken we voor bijna 90 % zelf. Die andere 10 % wordt veroorzaakt door een regering die niet weet waar ze mee bezig is en het de automobilist onmogelijk maakt fatsoenlijk deel te nemen in het verkeer.( opbrekingen, versperringen e.d.) Neem de tijd in het verkeer dan kom je ook veilig op je bestemming aan. Het geldt nog steeds: “Haaste spoed is zelden goed “
lea zegt
ik heb er nog een: wat denk je van die gefrusteerde mannetjes als je ze wil inhalen op een 2-baans weg, GAS GAAN GEVEN!!, zodat je met zowat 160 er voorbij moet op een 80 km weg, en je ternauwernood een tegenligger kan ontwijken!!
ritser zegt
Ik baal dat mensen niet snappen waarom vroeg ritsen totaal dom is. Het heeft niets met netjes te maken, eerder met verkeerverpesting…
Mike zegt
1. Bumperklevers doe ik niet aan
2. Agressief rijgedrag wat vind je agressief? iedereen heeft daar een eigen mening over.. 150 is vrij normaal
3. Rijden met alcohol op doe ik nooit
4. Onnodig links rijden met die snelheid hou je dat…
5. Files van die kneuzen die langzaam inhalen, vrachtwagens en van 3 banen naar 2 banen.. schiet dus nooit op
6. Geen richting aangeven mensen die geen extra luxe hebben aangeschaft
7. Zondagsrijders Imbecielen
8. Op het laatste moment ritsen slimme mensen
9. Parkeerproblemen schuinsmarcheerders/schuinsparkeerders
10. Drempels dit zou verboden moeten worden… mijn auto denkt ’tzelfde
driver zegt
Aan Denny,
het is “Haastige spoed is zelden goed” :-)
En die wegopbrekingen waar jij het over hebt wil ik even kort op reageren.
Wegopbrekingen zijn niet leuk maar wel noodzakelijk. Wil jij met je auto op
een weg met gaten en slecht asfalt rijden? Het is nooit goed zou ik zeggen.
Wees blij dat de onderhoud hier redelijk tot goed is in NL. En men wil toch door kunnen rijden en
niet in de file staan? Dus komen er soms meer wegen bij of worden bestaande wegen aanpepast. Dus niet zo zeuren hoor…..
grrrrr zegt
Mijn meest favoriete ergernis op de weg: inhalende vrachtwagens. En maar klagen die beroeps chauffeurs dat er nergens doorgereden kan worden. Gewoon rechts blijven rijden met die slakken, dan kan de rest tenminste op de linkerbaan proberen door te rijden.
Mijn tweede favoriete ergernis: mensen die constant van rijstrook veranderen. Gewoon het amerikaanse system invoeren met links en recht inhalen – zorgt voor een stuk rustiger verkeersbeeld – dus een stuk veiliger.
Pim Brussee zegt
De bekende top 10 ergenissen in het verkeer is er weer. Wat ik zo vreemd vindt is, dat als je iemand vraagt wat hem ergerd, dat steeds weer de top 10 naar voren komt. Met andere woorden…. iedereen weet het, maar…. niemand gaat anders rijden. Over die vrachtwagens-chauffeurs gesproken, minder dan 25% van de files wordt veroorzaakt door vrachtwagens. Daarbij wil iedereen dat als hij boodschappen doet, of gaat tanken, dat alles in voorraad is. Daar moeten wel die chauffeurs voor zorgen, maar zij staan constant in de file door automobilisten die hen geen ruimte bieden, en of rekening houden met de lengte van vrachtwagens. Ik rijdt soms op een trekkeroplegger, en als je dan ziet wat er om je heen gebeurd, dan hou je het niet voor mogelijk dat het meestal goed gaat. In de UK leren mensen die hun rijbewijs halen om te gaan met vrachtverkeer, en houden de automobilisten rekening met de positie van beroepschauffeurs. Nederlandse chauffeurs die in Engeland rijden zijn uiterst positief over de Engelse automobilist, en zouden graag willen dat het in Nederland ook zo was. Ook in Mexico City heb ik mee mogen maken hoe je met elkaar gebruik maakt van het wegennet, daar snappen ze het. Het grote probleem is dat wij hier het begrip coulant niet kennen, en agressief aan het verkeer deelnemen. Kortom… houdt je hoofd koel bij alles wat je doet, en geef elkaar de ruimte.
Baldie zegt
prutsers die gaan “duwen” als ik een vrachtauto inhaal terwijl er voor mij een andere auto rijd waar ik ook niet doorheen kan. Helaas ontbreekt het het gemiddelde IT-Pubertje in zijn lease audi/golfje aan de gave om verder dan de eerste auto voor ze te kijken. Als het mogelijk is ga ik namelijk met alle plezier opzij voor dit soort imbecielen.
René zegt
Nr. 3 Rijden met alcohol op?
Die gasten moeten ze minimaal een maand vastzetten, auto en rijbewijs afpakken en nooit meer teruggeven.
Nr. 5 Files?
Doe je waarschijnlijk niks meer aan, de overheid is 15 jaar te laat met het uitbreiden van het wegennet.
Een optie zou zijn dat er iets gedaan word met het kenteken waardoor je om de dag met je auto mag rijden zoals ze in peking gedaan hebben met de olympische spelen, helft van de auto’s nog maar op de weg.
Nr. 8 Op het laatste moment ritsen??
Wtf zo hoort dat, al die kneuzen die aan het begin en ergens in het midden vol op de rem gaan, knipperlicht aangooien en dan naar rechtsgaan snappen het niet.
Het verkeer rijd veel beter als iedereen normaal naar het eind rijd, iedereen elkaar een paar centimeter gunt om te ritsen loopt alles veel vlotter. Met 180 naar het eind rijden voordat je ritst werkt niet nee, aanpassen aan de snelheid van de mensen rechts van je en dan werkt dat ritsen uitstekend.
Nr. 10 Drempels?
Mogen van mij blijven mits het op plekken is waar ze nodig zijn, bijv. woonwijken met kinderen, lijkt me niet meer dan logisch, bij mij in de straat rijden die varkens ook 70 of 80, leuk als je de ouders moet vertellen dat je hun kind doodgereden hebt omdat je zo’n haast had om thuis te komen.
gerry zegt
als ik zo alle berichten heb gelezen dan kan ik maar 1 ding zeggen en dat is”waarom nemen jullie nog deel aan het verkeer”,zo kom je nergens en zeker niet waar je wilt komen.
NEEM EENS EEN REISJE NAAR ENGELAND EN ZIE DAT BELEEFDHEID IN HET VERKEER ZIJN VRUCHTEN AFWERPT!!!!!!
tjen zegt
Over onnodig links rijden: Dat komt bij ons in NL vrij veel voor. Ik zit dagelijks op de weg, en ben geen hardrijder. Dat komt doordat ik de bekeuringen die ik krijg meestal zelf betalen moet. Meestal blijf ik rechts doorsukkelen. Ik kom dan veel medeweggebruikers tegen die op de middelste of linkerbaan blijven hangen. Bij drie of meerbaanswegen blijft de rechterbaan onbenut. Alsof er op de rechterbaan een spijkermat ligt. Wat bv opvallend is maar eigenlijk vooral irritant; bij Dordrecht zijn er vier banen vóór de tunnel, en bestuurders die al links rijden kiezen dan ook nog eens voor nog een baantje meer naar links. Op de rechterbaan rij je dan in je eentje door de tunnel. De politie doet hier helemaal niets aan. Ze zeggen van wel, maar ik merk er weinig van. Nederland is een fileland, mensen ergeren zich aan het oponthoud. Willen meer asfalt. Mijn inziens is er genoeg asfalt, maar het word niet allemaal gebruikt. Ik haal niet rechts in, rechts inhalen is volgens mij rechts om een auto heen gaan. Ik blijf in mijn baan en vertik het om 2 banen op te schuiven, en weer 2 banen terug te gaan. De bekeuringen die ik daarvoor krijgen kan, neem ik voor lief. Mensen die harder rijden dan ik, vind ik geenzins hinderend. Mensen die ergens midden op de weg blijven sukkelen vind ik wel vervelend. Het zijn slaapkoppen die een rijbewijs niet waardig zijn.