Het zal elke Autoblogger niet ontgaan zijn: de brandstofprijs stijgt momenteel sneller dan dat Paris Hilton van haar 17 hondjes af kan komen. Met prijzen die tegen de €1,60/L voor benzine en €1,36/L voor diesel aanschurken, wordt de Nederlandse automobilist flink uitgemolken (boe!) . Voor rond de €2,50 heb je in de Verenigde Staten echter een gallon en een gallon is 3,79 Liter. Een stuk minder dus pecunia dus, maar toch schreeuwen ze er moord en brand. Reden genoeg voor Chrysler om een vaste benzineprijs van $2.99 per gallon (dus €1,90/3,8L)voor de komende drie jaar aan Chrysler-, Dodge- en Jeep-buyers te bieden.
Geïnteresseerden hebben tot 2 juni de tijd een auto te kopen en moeten zich vervolgens registreren om in aanmerking te komen voor een “Let’s Refuel America”-card met het reductieprogramma (hè gezellig, weer wat krediet*crisis*kaarten erbij…). Met deze kaart kun je vervolgens bij elk tankstation tanken en of het nu diesel, benzine of E85 is: Chrysler betaalt het bedrag dat boven de $2.99/gallon komt.
Uiteraard is Chrysler niet over één nacht ijs gegaan en zijn er ook een aantal voorwaarden aan verbonden. Zo komen SRT-modellen, Vipers en Crossfires (verbruiken deze zo veel dan?) niet in aanmerking voor de bonusregeling. Een en ander kun je nalezen in het persbericht, een persbericht dat ik enigszins aan de lange kant vind voor deze vroege ochtend…
PRESS RELEASE
Chrysler LLC Delivers Economic Stimulus; Protects Consumers from Rising Gas Prices for Three Years
“Let’s Refuel America” available throughout the U.S. exclusively at Chrysler, Jeep® and Dodge dealerships through June 2, 2008 Three-year price protection from volatile gas prices available on compact, mid-size and full-size models, minivans, crossovers and pickup truck models
Seventy-six percent of customers cite rising gas prices as “top concern” Auburn Hills, Mich. – In response to direct customer feedback citing the prospect of rising gas prices as a top concern, Chrysler LLC today announces its own economic stimulus package: an exclusive gas price protection policy that eliminates the risk of further spikes in fuel prices. With the U.S. purchase of eligible Chrysler, Jeep and Dodge vehicles, customers can enroll in the “Let’s Refuel America” program and receive a gas card that immediately lowers their gas price to $2.99 a gallon, and keeps it there for three years. The offer is available at 3,521 U.S. Chrysler, Jeep and Dodge dealerships through June 2, 2008, and is available on vehicles ranging from popular new compacts, crossovers and minivans to full-size diesel-powered pickup trucks.
“Today we are proud to introduce an unprecedented program to help put customers’ minds at ease and do something to help working people who are worried about the volatility of fuel prices and vehicle cost of ownership,” said Jim Press, Vice-Chairman and President, Chrysler LLC. “The Let’s Refuel America Price Guarantee puts money in your pocket today, and allows our customers to better manage their fuel expenses. And you can’t get it anywhere else besides a Chrysler, Jeep or Dodge dealership.”
The Let’s Refuel America program offers consumers a combination of the fuel price protection program and additional bonus cash up to $3,000 on available vehicles, including Chrysler PT Cruiser, Dodge Charger, Jeep Grand Cherokee, Dodge Dakota and Dodge Ram.
Consumer Economic Solutions
Chrysler has a number of solutions to help our customers during these tough economic times. “Chrysler is committed to providing the best value, and the least worries, for our customers,” said Press. Chrysler’s lineup includes five models for under $20,000 that get 28 miles-per-gallon or better on the highway. To protect consumers from unexpected repair costs in the future, Chrysler models come with the industry’s best powertrain warranty, covering the original owner for the life of the vehicle. And Chrysler has made a number of its most popular options standard on its New Day Package vehicles.
Fuel Economy Solutions
Chrysler currently offers six models that get better than 28 miles-per-gallon on the highway: Chrysler Sebring, Chrysler Sebring Convertible, Dodge Avenger, Jeep Compass, Jeep Patriot and Dodge Caliber. Through April, the six of these models combined have higher sales than in the first four months of 2007. The recently-launched 2009 Dodge Journey comes with an available 173-hp four cylinder engine, helping it achieve best in class fuel economy.
The Jeep Grand Cherokee diesel 3.0-liter engine provides a class-leading driving range of approximately 450 miles and gets an estimated fuel economy of 18 miles/city and 23 miles/highway for 4×2 models and 17 miles/city and 22 miles/highway for 4×4 models. Outside of North America where fuel-saving diesel engines are in higher demand, Chrysler offers 17 models with diesel powertrains.
This fall, Chrysler will launch in the United States, two new hybrid SUVs, the Dodge Durango Hybrid and Chrysler Aspen Hybrid, boasting a fuel economy improvement of more than 25 percent overall, and 40 percent in the city. In 2010, the Dodge Ram Hybrid will reach the market. Chrysler is currently in the midst of a $3 billion powertrain investment offensive to develop new fuel-efficient powertrains and axles for our next-generation models.
Chrysler supports the federal government’s new dramatically increased CAFE fuel economy standards, which will increase fuel efficiency by an average of 40 percent by 2020. Recently, Chrysler joined the US Climate Action Partnership, working to find solutions to global greenhouse gas emissions.
Customer Advisory Board
In February, Chrysler created the industry’s first Customer Advisory Board to encourage a direct dialogue with customers and gather insight and feedback. A recent Advisory Board survey generated the following results: 76 percent of the community is “very concerned” or “extremely concerned” about fuel prices. 83 percent of the community responded that fuel prices will affect their summer vacation plans. (Note: the poll shows that 19 percent responded “extremely”, 22 percent responded “very much”, 30 percent responded “somewhat”, and 12 percent responded slightly, 17 percent responded that it won’t affect their plans.)
Program Description
The Let’s Refuel America gas card program works when a customer purchases a new and unused Chrysler, Jeep or Dodge vehicle and selects the program in lieu of other available incentives. The customer is provided with the registration process documentation and registers providing their required personal information via the dedicated web site or toll-free 800 number. Once registered, the customer receives their gas card and separately, their Personal Identification Number (PIN) within 4 to 6 weeks of application. The customer then swipes their Let’s Refuel America Gas Card at an eligible gas station, selecting up to 87 octane regular, E85 fuel or diesel fuel, and enters their PIN to begin the fueling process. After the fuel transaction occurs, the customer’s personal credit card (identified in the registration process) is charged $2.99 per gallon.
Let’s Refuel America Eligibility
The following vehicles are eligible for the Let’s Refuel America program:
Small/Compact Car
Dodge Caliber, Chrysler PT Cruiser, Chrysler PT Cruiser Convertible
Mid-size Car
Dodge Avenger, Chrysler Sebring, Chrysler Sebring Convertible
Large Car
Dodge Charger, Chrysler 300, Dodge Magnum
Crossover
Dodge Journey
Minivan
Dodge Grand Caravan, Chrysler Town and Country
Compact SUV
Jeep Patriot, Jeep Compass
Mid-size SUV
Dodge Nitro, Jeep Liberty
Large SUV
Jeep Grand Cherokee, Jeep Commander, Dodge Durango, Chrysler Aspen
Pickup Truck
Dodge Dakota, Dodge Ram, Dodge Ram HD
The following vehicles are not eligible for the Let’s Refuel America program:
All SRT models, Dodge Viper, Dodge Challenger, Dodge Ram Chassis Cab,
Chrysler Crossfire, Jeep Wrangler and Dodge Sprinter.
Select Program Offer
$2.99 guaranteed fuel card for up to 3 yearsOffer valid with up to 87 octane regular unleaded fuel, E85 fuel or diesel fuel only, depending upon purchased vehicle*
Yearly allotment of gallons provided
Annual gallon allotment ends each year on 7/31 (first year ends 7/31/09)
Enroll
Easily register via a dedicated web site or by calling designated 1-800
number
Personalized Let’s Refuel America Gas Card arrives within 4-6 weeks of
receipt of application
Use & Save
Use the Let’s Refuel America Gas Card like any credit card – just swipe
and type in your PIN to useCheck account transactions online
* If mid-grade or premium unleaded fuel is purchased, the customer will be billed for the $2.99 plus $.15 per gallon for mid-grade (88-89 octane) or plus $.30 for premium (90-94 octane). All other grades of fuel higher than 94 octane are not covered under this program and the full pump price will be billed through to the customer plus a $2 service fee per transaction with no gallon usage penalty. If customer purchases unleaded gas (including E85) on a diesel card, or diesel fuel on an unleaded gas card, the customer will be billed the full pump price plus $2 service fee per transaction with no gallon usage penalty
JP zegt
Opzich wel een goede zet alleen jammer van de SRT-modellen en die Vipers :D
GH zegt
Wel kansloos van die SRT-modellen en vipers… Alsof ze dat zouden merken, er rijden waarschijnlijk voor elke SRT/viper minimaal 50 andere cryslers rond… Dus dan maakt die paar extra (lees: 2 keer zoveel) liter van die modellen ook niet zo veel meer uit lijkt me…
sebastian zegt
als we nu met z´n allen een olie opslag kopen. het vullen met benzine. dan kunnen wij ook een jaar lang voor dezelfde prijs rijden… ;) :D
kawouter zegt
Doet de Nederlandse Chrysler importeur ook mee aan deze lovenswaardige aktie? Met 2.99 dollar per 3,79 liter ( = 0.51 euro / liter) wordt zo’n 300C ineens wel interessant…
ZOEF zegt
Zou een automobilistenstaking denkbaar zijn, en zou het iets kunnen uithalen, denk ik wel eens.
Ik vraag mij wel eens af wat er zou gebeuren indien wij met zijn allen eens een dag of enkele dagen zouden vertikken van te rijden, vrachtwagens en al, en ook geen openbaar vervoer nemen. Gewoon thuisblijven. Met de bedoeling de accijns van de brandstof af te halen, of BPM/wegentaks/BIV af te schaffen.
Wat vinden jullie daarvan?
Luc zegt
Stel je voor, hij stijgt nog meer en meer, dat zou niet gunstig voor ze zijn
tss68nl zegt
Ja het moet toch een keer afgelopen zijn denk je dan he? We zijn langzaamaan gaargekookt, zo blijkt nu wel weer. Want als ze in Amerika nu beginnen te piepen vanwege 0.66 eurocent per liter omgerekend….
Er komt toch een keer een dag dat dit niet meer vol te houden is in nederland. Sterker nog…wil jij nog een prive-auto voor je baas rijden? Die 29 cent per kilometer kan al lang niet meer uit, terwijl eerder de bedrijven die norm bijstelden als de kosten voor een auto stegen.
Ik zou eerlijk gezegd pertinent gaan weigeren een kilometer meer te rijden dan enkel m’n woon/werk verkeer voor de baas, en ik denk dat dit de algemene concensus gaat worden. Dus die staking gaat er wel komen, alleen iets minder prominent dan een enkele dag die geprikt wordt.
Mathieu zegt
De prijzen zijn toch niet helemaal correct hoor …
Ik was 4 weken geleden in de USA ( heb er 3 dagen met een Mustang rondgereden btw ) en de benzineprijs bedroeg in California 3,6 – 4 $ per gallon.
JPM zegt
En wat als de olieprijs sterk daalt? Betaal jij dan 3 jaar lang teveel?
JPM zegt
@ Mathieu
Dat staat er toch ook €2,5 per gallon dat is tegen een koers van 1,546 toch echt ongeveer $ 3,87.
Mathieu zegt
@JPM: oh sorry , ik had blijkbaar de munten verwisseld, net als ik daar ook vaak gedaan heb.
Wel een tof idee natuurlijk van Chrysler, al hebben ze daar nog geen recht tot klagen.
Het lijkt echt alsof ze bij die prijzen niet echt stilstaan. Ik heb bijzonder weinig zuinige auto’s gezien.
Sinds mijn bezoek staat 1 ding vast: als de olie opgeraakt, dan lag het alleszinds niet aan de automobielen in Europa…
Edman zegt
Die Amerikanen moeten gewoon onze schoenen gaan poetsen…
JPM zegt
@ Mathieu
Absoluut. Ik ben er een jaar geleden ook geweest en het is gewoon ongelooflijk hoevaak er gebruikt gemaakt wordt van auto’s. Op een school van 2000 leerlingen komen er misschien 20 met de fiets de rest met de auto. En dan de auto’s zelf. Gigantische motoren, stuk voor stuk die echt niet zuinig rijden. Het is eigenlijk vreselijk die verspilling daar.
Majinstar zegt
Jonge mensen maken zich zorgen om olie. Koop gewoon een auto op hybride en klaar.
Sorcerer zegt
Tis op zich slim… mensen kijken liever naar de korte termijn. Zo’n regeling kost Dodge/Chrysler etc. niet zo gek veel… maar gevoelsmatig is het prachtig als je niet meer hoeft te betalen aan de pomp natuurlijk.
Je kunt het vergelijken met van die sjonnies (sorry :P) die een Golf TDi kopen, maar er dan
autoblogger zegt
HOAX!
Simply put, you get a special credit card when you buy a new Dodge (not every new Dodge, but most). You can use this credit card to buy fuel for $2.99 a gallon at any service station for three years following your date of purchase, regardless of the actual market price. Sounds great right? Everyone else is paying $4-$5 a gallon for gas (or diesel), but you’re only paying $2.99 (provided you buy normal 87 octane gas – they’re not paying for premium). Except for the fact that it’s really not that great of a deal.
First of all, the program only covers enough fuel needed to drive 12,000 miles per year. Too bad the average annual mileage in the U.S. is closer to 15k miles than 12k. So, for average drivers, the last couple of the months of the year their Dodge gas card is going to stop working.
Secondly, since Dodge will have no way of knowing how far you’ve actually driven in order to determine when you’ve hit 12k miles, they’re going to use the EPA average fuel economy estimates for each of their products to calculate how many gallons work out to 12,000 miles. Why is that important? Because Dodge makes you give up most of the cash rebate on the new truck to get the fuel card.
Via http://www.tundraheadquarters.com/blog/2008/05/06/dodges-new-fuel-price-protection-program-is-a-scam/
autoblogger zegt
Edit:
HOAXsupergoeie marketing! ;)