Sinds 2005(!) loopt Lexus ons al gek te maken met allerlei prototypes en spyshots van hun nieuwe supercar, de LF-A. Maar een productieversie hebben we nog niet mogen zien. En daar zouden we zelfs tot 2011(!!!) geduld voor moeten hebben. Maar nu heeft Lexus bekend gemaakt dat er volgende maand (22-25 mei) een LF-A zal deelnemen aan de 24 uurs race op de Nürburgring.
Verwacht rond die tijd dus een grote stroom filmpjes en foto’s van deze supercar uit Japan. Helaas ben ik wel bang dat de auto nog voorzien zal zijn van de nodige camouflage. Het belooft in elk geval een leuke race te worden, aangezien we al weten dat de LF-A gehakt maakt van de Porsche 911 GT2. Wat waren de specs ook alweer van de LF-A? De meest hardnekkige geruchten hebben het over een 5 liter V10 met minimaal 500 pk en een topsnelheid van 350+ km/u. Ik ben benieuwd!
Mr Zagato zegt
gaan we dan weer dezelfde taferelen krijgen als met de GT-R dat we een hele rits filmpjes krijgen van die japanners waarin ze claimen dat hun auto weer beter is?
ben benieuwd
markieanta zegt
Ik mag toch hopen dat ze meer pk uit een V10 kunnen halen, ik bedoel zelfs een Amerikaans achterstandsproduct als de Ford GT heeft al meer pk en dat uit een V8.
Hans zegt
@markieanta: BMW M5? En als er iemand is die brute motoren kan bouwen, dan is dat BMW.
babbaloerie zegt
Op die foto lijkt het net een opvolger van de MR2 :P
Cupra zegt
Ziet er wel beter uit als een GT-R
Jos zegt
ik vond die rode (cabrio) LF-A toch een stuk mooier dan deze.
SARS zegt
@ markieanta:
Ja met COMPRESSOR ja ! 500 pk uit een atmosferische V10 is hetzelfde als een M5…. aardig hoog specifiek vermogen, 100pk/L !
rene zegt
ben erg benieuwd hoe die het doen op de groene hell hij heeft in ieder geval genoeg vermogen ben zeer benieuwd
Jerudo zegt
@ Mr Zagato
En die engelsen claimen ook al dat de de GT-R sneller en beter is. Toch rare mensen hé die buitenlanders, ze kennen er niets van.
Gunther zegt
Echt vet dat hij meerijd. NU AL!! Kijk enorm uit naar deze wagen.
RScosworth zegt
@ SARS
Dat is verder ook alleen interessant wanneer je niet kunt winnen, een Clio RS heeft dezelfde verhouding. Immers, probeer met je 100pk/liter in je M5 maar eens een “achterstandsproduct als de Ford GT” (zoals iemand hierboven ook nog schijnt te claimen) bij te houden.
Neal zegt
filmjes staan al op Youtube
Jesper zegt
Zoals-ie hierboven staat hoef ik m niet, ik vind het een beetje een afknapper op de concepts die ik heb gezien :( GT-R is mooier…
Joris Zoon zegt
Gehakt maakt van de gt2?
Dat wil ik nog wel eens zien.
Verder wel een brute wagen
Rudy zegt
Ik wil dat ook wel eens zien, en 350+ met ~500pk lijkt me een broodje aap verhaal……
markieanta zegt
@RScosworth, dat achterstandproduct was dan ook cynisch bedoeld, aangezien de Ford bashers over het algemeen zo geilen op BMW en Alfa om maar eens wat te noemen. Het enige probleem wat ze vergeten is dat hoogtoerig spul alleen maar snel kapot kan gaan en dat de reparatiekosten van een dergelijke V10 een stuk hoger zijn dan van een gewone V8 met een dikke compressor.
Overigens geloof ik dat jullie superproduct de BMW M5 met zijn geweldige V10 er wel heel erg af wordt gereden door de GT.
Willem zegt
:-) lekker auto, in lexus zit: mercedes, bmw en klein beetje nissan Z
* bij wijze van spreken eh!
Heyhuub zegt
@markieanta
Ook nooit van een Lamborghini Gallardo gehoord denk? Die overigens al voor de Ford GT op de markt was.
markieanta zegt
@Huub, en waar doel jij precies op?
Arnoud zegt
@ Markieanta
De GT500 wordt er al afgereden door een Lotus Exige. Zie “The good, the bad and the ugly” van Jeremy Clarkson..
Heyhuub zegt
@markieanta
Dat jouw opmerking over het feit dat de motor in de GT krachtiger en ouder is en dan zogenaamd beter en superieur is nergens op slaat.
Want er zijn al zoveel auto’s voorgegaan aan de GT, geblazen of atmosperisch die krachtiger waren.
skip zegt
arnoud, de gt 500 heeft dan ook een starre achteras, met zo’n auto valt niet sportief te rijden tegen een lotus, die volledig op het circuit geboren wordt. maar een ford gt heeft toch een beetje betere wegligging. en al helemaal als je er een ander onderstel in gaat duwen.
markieanta zegt
@Arnoud, hmmm, lezen is ook een vak ;)
De Ford Mustang GT500 is een dragracer pur sang met de starre achteras.
De Ford Mustang GT is de Mustang met een V8 met 300 pk
De Ford GT is de supercar van Ford met een V8 en met 550+ pk(incl. supercharger), deze laatste bedoel ik, niet 1 van de ander door mij hierbovengenoemde wagens.
bouwman zegt
Ik weet ook wel zeker dat Lexus meer pk kan halen uit een V10, maar Lexus wil niks afdoen aan kwaliteit en duurzaamheid. Als je 1000 Pk uit die V10 gaat halen kun je dat wel vergeten.
Volgensmij heeft Toyota al enkele malen bewezen dat zij veel PK uit (ook kleine) motoren kunnen halen, overigens allemaal met Turbo’s verkregen. Denk maar eens aan het Turboblok van de Celica GTFOUR of de Supra…
markieanta zegt
“Ik weet ook wel zeker dat Lexus meer pk kan halen uit een V10, maar Lexus wil niks afdoen aan kwaliteit en duurzaamheid. Als je 1000 Pk uit die V10 gaat halen kun je dat wel vergeten.”
You’ve got my point ;)
Dat is dus in mijn ogen ook precies de reden dat Amerikaanse merken veel gebruik maken van V6/V8 doch hier niet al te veel pk’s uit halen. Niet omdat ze het niet kunnen, maar omdat ze het niet willen.
Zo ook met de Mustang, uit dat blok kan je veel meer pk halen dan de gewone 300 die er nu uit wordt gehaald, wanneer je dit echter doet gaat het wel voor een deel ten koste van de duurzaamheid. Daarom is deze wagen ook een gewild tune object, aangezien deze redelijk eenvoudig tot 500 tot 700 pk gebracht kunnen worden.
sebastian zegt
markieanta
wat een bla bla van jou…
hoogtoerige m5 is gewoon een prima duurzame motor met een normale beurtencyclus…
amerikanen kunnen gewoon niet ongeblazen veel pk’s halen uit een 5.0 halen omdat ze graag met enkele nokkenas per cylinderrij en dat soort fratsen werken. prima maar achterhaald. (wel goedkoop, maar de voordeligheid is een remmende factor op de innovatie)
markieanta zegt
Hoe lang gaat de gemiddelde M5 mee dan mijn beste? En wat kost de gemiddelde beurt van een M5?
sebastian zegt
100 en 100
Arnoud zegt
@ Sebastian
Helemaal mee eens. Ik wil het nog wel sterker stellen: Er wordt al jaren beweert dat de ZO6 van Chevrolet een beter alternatief is qua value for money dan een 911. Tuurlijk… Maar wie zegt dat de ZO6 winstgevend is voor Chevrolet? Zij kunnen het vast wel lijden een model onder kostprijs te verkopen. Ze produceren daar relatief gezien heel weinig van dus waar ze dat geld verliezen verdienen ze het met een van de tig andere modellen, een Captiva of Astra bijvoorbeeld, wel weer terug. Maar de 911 is voor Porsche van levensbelang. Zij kunnen deze dus niet onder de kostprijs verkopen, dan gaan ze failliet. Als zij geld verliezen op de 911 zijn er (te) weinig andere producten waarmee ze dat verlies kunnen compenseren.
Wij Europeanen werken die Red Necks er gewoon uit.
markieanta zegt
@Sebastian, laat ik het anders stellen, hoeveel oude M5’s rijden er nog en hoeveel oude Ford V8’s met de nodige pk’s? Volgens mij leven er niet heel veel meer en zijn ze juist daarom nogal zeldzaam en prijzig.
sebastian zegt
@ markieanta
hmmm, als we de registratie’s van bmw M clubs erop naslaan…
als we het percentueel bekijken zou ik niet verbaasd zijn als er meer bmw M modellen op de weg worden gehouden dan amerikaanse v8’s… ;)
natuurlijk, amerikaanse v8’s zijn vaak betrouwbaar, maar helaas is de vraagt men op de europese markt niet alleen naar berouwbaarheid maar ook innovatie…
anyway, dit begint behoorlijk offtopic te geraken…
sebastian zegt
berouwbaarheid is uiteraard betrouwbaarheid, los van andere grammaticafouten ;)
sebastian zegt
@ arnoud
lol… wanneer begrijpen ze het nou eens :lol:
markieanta zegt
@Sebastian, dat durf ik te betwijfelen, laat onze vrienden van autoblog dit dan maar een keer voor ons uitzoeken toch ;) Verder houden we dan nu maar op over dit verschrikkelijke off topic onderwerp ;)
RenesisHP zegt
Kijk, daar wil ik best voor doorsparen. :D
Ehh, een discussie over betrouwbaarheid van motoren kan leuk zijn, maar we hebben het hier over Lexus. Waarom denk je dat ze nu al een 24uurs race gaan testen? De produktiedatum is nog jaren verwijderd, dus waarschijnlijk nemen ze rustig de tijd om een perfecte auto af te leveren(duh).
Betrouwbaarheid en kwaliteit in combinatie met een perfecte service is DE reden om een Lexus te kopen.
Zelfs ik als sportwagenliefhebber heb een Lexus IS250 overwogen. Puur op basis van de setup en de kwaliteit.
AMG Powerrr zegt
hij lijkt zo een beetje of de Toyota Supra TT MK4
http://www.channel4.com/4car/media/classics/T/toyota/03-large/toyota-supra-f3q-a.jpg
All1 de grote spoiler ontbreekt!!!
AMG Powerrr zegt
of = op
autoblogger zegt
@Neal: thanks, filmpje heb ik erbij gezet!
Chailo zegt
ik snap t niet, zit de motor nou voorin of in’t midden?
MM55 zegt
Hallo autoliefhebbers, ik hoop dat jullie het er mee eens zijn dat deze auto zo snel mogelijk in productie moet deze LF-A. Volgens het Amerikaanse autoblad levert deze auto niet ongeveer 500pk, maar eerder dicht bij de 600pk zo ook de nieuwe NSX, let maar op!
Qwa techniek wordt dit ook een technisch hoogstandje, waar ze bij Ferrari en Porsche nog op hun vingers van kunnen zuigen.
Als je moet kiezen tussen deze LF-A van 180000 euro, en bijv. een SLR van 675000 euro. Dan is de keus toch niet zo moeilijk denk ik.
Als je tenminste je gezond verstand gebruikt.