Het probleem van de Cayman (en Boxster) is dat een verschrikkelijke goede auto is, maar dat deze zijn grote broer in de vorm van de 911 nooit mag overtreffen. Tenminste dat dachten we altijd.
Vandaar dat het modellengamma ophoudt bij de Cayman S die een gezonde 295 pk heeft. Genoeg voor aansprekende prestaties, maar de auto kan echt meer pk’s aan. Eenzelfde situatie was er ook ooit met de Porsche 924/944 en daar zijn weldegelijk turbo varianten van geleverd die een 911 behoorlijk het leven zuur maakten. Van een Cayman Turbo is officieel nog niets bekend, maar de mannen van de site bridgetogantry (kenners snappen dat dit om een site over de nurburgring gaat) spotten een gefacelifte Cayman. Nog bijzonderder was het motorgeluid: het klonk verdacht veel als een Turbo. Komt er dan een toch sterkere Cayman?
Een ander detail wat op de foto’s te zien is zijn de LED daytime running lights, er komt sowieso een facelift voor de Cayman aan. (bron: bridgetogantry.com)
jorden zegt
Lekker betrouwbaar….
iemand denkt een turbo te hebben gehoord! :P
maar zou wel heel leuk zijn als de cayman een lekkere bak met pk’s mee krijgt!
Stancke zegt
Hij neemt z’n bochtjes wel zalig :D
Wally zegt
Jonges, herlezen jullie je tekst niet als je wat typt? Niemand is perfect.. maar je kunt op z’n minst je tekst herlezen.
Leuke wagen, maar waarom zijn die LED daytime lights nodig?
Arnoud zegt
Dit betekent maar 1 ding: De volgende 911 wordt NOG sneller…
Toch wel heel cool als ze deze auto de motor gaan geven die hij altijd al verdiende.
Pannekoek zegt
Eeuhm, waar is het gat aan de rechterzijde van de Porsche?
K-Kalkan zegt
Misschien zit er gewoon een andere luchtfilter erop met een leuk fluitje… :P
Maar zeker vet als hij een turbo krijgt :D
Markus zegt
Geweldig plan!
VonStroke zegt
Al steken ze er 10 turbo’s op, ik zal nooit fan zijn of worden van Cayman/Boxster. Mogen voor mijn part zo worden afgevoerd.
markieanta zegt
Waarom geilen op een atuo die je toch niet kan betalen eigenlijk?
Esprit de Flandre - Krottegemse Rommelmarkt 6 zegt
@Wally
Omdat dat de nieuwe trend is. Knipperlichten moeten ook niet in de zijspiegels, maar sinds Mercedes het gedaan heeft doet ieder merk het. En nu Audi met de dagverlichting gekomen is in de R8 (en A4 en A5) gaat iedereen dat ook achterdoen.
Ook word het misschien binnenkort verplicht vanuit de EU.
GeoBem007 zegt
@Vlaamse geest: Ook wordt het … ;-)
@Arnoud: Je moet niet hopen dat ie de motor krijgt die in de 911 Turbo zit hé :P
Trouwens, heeft de Cayman altijd zo’n soort rolkooi steken?
Luc zegt
wat een zielig spoilertje
Luc D. zegt
Qua gewiochtsverdeling en wegligging is de cayman een betere wagen dan de 911. Dat is nu toch al wel langer bekend als vandaag dacht ik.
coen zegt
Een goede coureur in een cayman s kan gewoon een 911 (standaard) bij houden… turbo op een cayman vind ik een beetje to much … maar word wel een heel snel monster dan…
wat schatten jullie wat pk’s betreft ?
Juppe zegt
Tja, je moet wat als Nissan met de GT-R komt ;)
Fout zegt
Ik begrijp het modellenbeleid van Porsche toch niet zo goed! Ik heb altijd het gevoel dat ze met sommige modellen klanten ‘afnemen’ van hun andere modellen. Of dat sommige versies puur uitmelkerij zijn.
Incognito zegt
Hm, Porsche. Dit is weer gewoon goed & perfect.
markieanta zegt
LOL
RenesisHP zegt
De Cayman zal best de betere auto dan een 911 zijn, alleen spreekt het Cayman design mij minder aan.
Het beste punt voor aanschaf van een Cayman is voor mij op dit moment de relatieve zeldzaamheid in verhouding tot de 911.
Ik was gisterenavond in Scheveningen op de boulevard(zoekend naar een plekje). Op een stuk van 100meter kwam ik vier 997’s tegen. Twee CarreraS-jes, een Carrera en een Turbo.
Ik had mijn camera niet bij me, en ook al had ik hem wel mee, had ik dit nog niet gefotografeerd. De 911 is sinds eind jaren 90 eigenlijk steeds meer een VW voor de rijken geworden. En dat is jammer.
En dit waren de woorden van een Porsche fan.
Marc zegt
@ Juppe:
daar heb je toch misschien wel een punt om over na te denken..
IlCuoreSportivo zegt
Tja, iemand heeft een geluid gehoord dat lijkt op dat van een turbo.
er wordt hier toch altijd veel afgeleid uit heel weinig.
Laten we het hopen, want een middenmotor is nog altijd het beste, beter dan de 911 dus.
Sjoerd zegt
Als dit een turbo zou zijn dan had ik wel extra koelgaten verwacht voor de intercooler. Deze kan ik hier niet ontdekken.
KC zegt
Zou wel gaaf zijn. Ben wel benieuwd of dat hij ook als turbo op de markt komt.
Tot die tijd heeft SPORTEC een prima alternatief in de Cayman SP380 met zoals het type al zegt 380pk.
Kijk maar op http://www.sportec.ch of http://www.sportec-benelux.com
B100 zegt
@ markieanta
Kun jij in mij portemonnaie kijken dan? Spreek voor jezelf.
wesleyh zegt
heb nooit gesnapt waarom de cayman niet sneller was als zijn grote broer. de cayman heeft de motor toch veel verder naar voren liggen waardoor zijn gewichtsverdeling toch gunstiger zou moeten zijn. laten we hopen dat de geruchten waarheid zijn.
ps. die eerste zin klopt niet. tussen “dat” en “een” moet nog “het” staan.
Timmie zegt
Je ziet maar… Porsche wou de snelste Cayman niet sneller maken dan de “traagste” 911… Maar Porsche ziet nu het potentieel in van de Cayman, dus zwichten ze voor de economische druk… Zo gaat het nu altijd… Er valt bijna niet aan te ontkomen…
Trabbi zegt
@ Coen
Te horen aan het geluid moet daar toch minstens 450 pk inzitten… En twee bekerhouders!
Onehp zegt
Nou nou, de mensen die (voor hun werk?) dagelijks rond de Ring hangen zijn geen allemaal kneusjes, er zijn er zeker genoeg bij die kunnen horen (en zien natuurlijk) of ze met een atmosfersische of een geblazen motor te doen hebben.
@markieanta: je hoeft niet per se de auto kunnen betalen om er mee te kunnen rijden, kijk maar naar Wouter :-p
luuk zegt
mooier dan de 911??
Solstice zegt
Ik denk dat het niet een turbo was die men ‘hoorde’ maar de testrijder die z’n neus snoot ofzo.. De Cayman heeft namelijk helemaal geen turbo nodig, anders dan bij de 911 waar een turbo gewoon historisch gezien een verplichting is. Lijkt me dus gewoon de Cayman pt. deux waar we hier naar zitten te kijken. En ik vind ‘m nog steeds strangely attractive…
Rudy zegt
Kent er iemand nog hedendaagse auto’s met mid-engine?
(buiten de topmodellen: carrera GT / 430 etc)
THX
Betrouwbare bron zegt
Er gaat binnenkort een V8 van de Cayenne in gelepeld worden.
J.
ELB zegt
Mooi. Moest er gewoon aankomen.
Jerudo zegt
@Rudy
Audi R8
Honda NSX
Lotus Elise / Europa / Exige
MG TF
Toyota MR2
Westfield XTR2 / XTR4
Renault Clio Sport V6
en nog een heleboel uit de top range en waarschijnlijk een hoop dat ik niet weet of toch niet één twee drie voor de geest kan halen.
Thomaz zegt
@ Jerudo:
Honda NSX, MG TF, Toyota MR2, Renault Clio Sport V6, zou ik nou niet echt hedendaagse auto’s willen noemen. Ze zijn of niet meer in productie of lopen op hun laatste benen…
wilco zegt
Turbo versie kan best wat mij betreft. De 911 is leuk, maar ik denk dat een Cayman inmiddels exclusiever is, zo n turboversie zou de Cayman best kunnen gebruiken.