Kleine SUV’s zijn hot. Dat merkt Volkswagen ook, want de Tiguan is erg gewild en met onderhand ruim 100.000 bestellingen, loopt de levertijd in een aantal gevallen op tot meer dan 10 maanden. Reden voor Volkswagen om de snelheid van productieband een paar standjes hoger te zetten.
Om een beetje vlotjes aan de vraag te kunnen blijven voldoen, zal de productie van de Tiguan in de Duitse fabriek in Wolfsburg worden verdubbeld. Momenteel rollen daar iedere dag 220 Tiguans de fabriek uit, maar dat aantal moet minimaal naar 400 tot 450 exemplaren per dag. Het komt dus allemaal goed; we kunnen weer opgelucht ademhalen. (via: just-auto)
Omar Pasha zegt
Ik heb er nog geen één gezien
K-kalkan zegt
Ik wel, en ik moet zeggen dat hij er in het echt mooier is dan op de foto’s :)
Jeroen zegt
@ Omar Pasha…. Waar rij jij dan??? Ik zie er dagelijks tientallen….
Zoepie zegt
@Jeroen woon jij in de fabriek in Wolfsburg :)
W!d zegt
heb er zelf al in gereden.. doordat het een erg zware auto is.. is de 140 pk diesel wat aan de krappe kant.. de nieuwe 170 pk versie zal denk ik de beste keus zijn op diesel gebied.. en anders de 170 pk of 200 pk versie van de 2.0tfsi (raar.. waarom eigenlijk? de 1.4tsi is toch ook al als 170 pk?)
smokin zegt
Is dit diezelfde olifant die die Peugeot 206 gemaakt heeft? http://www.youtube.com/watch?v=E7eOVpBCtPo
JTK zegt
@ Smokin
hahahahaha
Jan-Jaap-Karel-Kees zegt
En terecht dat ze t opschroeven, nu besteld is eind van het jaar voor de deur.
Mn vader bestelde hem in oktober, en we hebben hem sinds eind maart…
Maar voor de rest een goede auto hoor :).
Ik heb zelf net mn rijbewijs, nog weinig ervaring dus, maar volgens mij is de 140pk TDI ook rap zat. Of hij voelt iig vrij snel, door de vrij alerte motor.
peter zegt
Spijtige zaak voor het milieu, nog meer betonblokken op de weg. De foto is zeer gepast.
JTK zegt
@ Peter
Niet zeiken kerel!
DAT zegt
Productie verdubbeld?
Zijn er dan echt zoveel lutsers die z’on mini-me-touareg willen kopen?
@peter; precies, betonblokken voor gefrustreerde huisvaders.
Bertus zegt
SUV’s zuigen, ook de “kleintjes”, en zeker deze die er uit ziet of alle restanten uit de voorraadrekken van VW, Subaru en Kia/Hyundai in deblender gefl*kkerd zijn.
Drie keer niks, zal ook nooit een klasieker worden, weg ermee.
majinstar zegt
Ik vind ze leuk om te zien, maar om er zelf in te rijden vind ik veel minder. Ik zou me dan niet als een SUV rijder betitelen, dan spaar ik toch liever ff door voor een 1ste versie ( X5, ML, Q7 etc .. ).
tss68nl zegt
@W!d
Omdat de 2.0 tfsi veel meer ‘body’ in de koppel/pk grafiek heeft dan de 1.4 tsi. Topvermogen mag dan wel gelijk zijn, maar de 1.4 tsi geeft echt niet genoeg vermogen onder de 5000 toeren.
Zo zie je maar weer dat vermogen niets zegt over de prestaties van een motor. Ik heb zelf die 1.4 tsi gereden in een golf, maar prefereer toch echt een 2.0 diesel boven dat ding, misschien zelfs wel een 1.9 diesel. 2.0 tfsi is een heel ander verhaal….da’s een geweldige motor.
nic zegt
ik zal toch maar wachten op de nieuwe kuga die ziet er veeeel mooier uit en is bovendien veel beter.
AppieFlappie zegt
@nic
Oh wat een overtuigende argumentatie gaaaaaaaaap
Jesper zegt
@ nic: dat eerste is een kwestie van smaak, daar kan ik niet over oordelen, maar kun je ons ook vertellen waarom die beter is? en waar je die info vandaan hebt? dat willen wij als autofanaten allemaal graag weten! :)
Tom# zegt
Lijkt wel op de Qashqai…, dat ding valt ook niet aan te slepen.
Mooi voor VW dat ze de productie op kunnen schroeven. Bij Nissan zitten ze al bijna aan de max.
Alain zegt
Geef mij maar de nieuwe Scirocco : zal lang niet zo zwaar wegen en véééél prettiger rijden zijn !
bmw zegt
Het weinig karakter dat de Touareg heeft, heeft deze niet. In het echt ziet het er echt helemaal niet indrukwekkend of niet uit. En hij ziet er ook niet echt SUV uit in het echt. Conclusie: een middenmoter die verdwijnt in het decor. Vandaar dat je hem niet ziet.
bmw zegt
Wow taalfouten:
Het weinige karakter dat de Touareg heeft, heeft deze niet. In het echt ziet hij er echt helemaal niet indrukwekkend of niet nieuw uit. En hij ziet er ook niet echt SUV uit in het echt. Conclusie: een middenmoter die verdwijnt in het decor. Vandaar dat je hem niet ziet.
nic zegt
@jesper
de vertaling mag je zelf doen he
http://www.autobild.de/artikel/test-ford-kuga_vw-tiguan_668694.html
Volante zegt
De onze is al sinds januari besteld en we krijgen hem eind juni begin juli. Ik hoop dat ie nu eerder komt.
Pieter-Jan zegt
Ik heb er één gezien, en was niet onder de indruk, terwijl ik er op foto’s wel nog potentieel in zag.
Ik dacht eerst, wat voor Chinese brol rijdt daar nu aan 90 per uur op het eerste rijvak.
Tombnolz zegt
Goh, ik heb er al talloze gespot. Een dorpgenoot heeft een witte op de oprit staan. Mij doet het echt niets, die Tiguan is erg “willen maar niet kunnen”, maar storend lelijk vind ik ‘m niet, die rol is weggelegd voor de Kia Sportage & de SsangYong Kyron.
Mij best dat ze de productie opdrijven, goed voor de werkgelegenheid en wie wacht graag een jaar op z’n nieuwe kar?
Mo zegt
Ik zag er vandaag nog één maar ik vind ze iets TE klein.