En wat voor een! Niet alleen het Koreaanse merk Hyundai wil hogerop, ook het Japanse merk Suzuki heeft ambitieuze plannen. Dit is het derde Kizashi concept, nadat we eerder al Kizashi 1 en Kizashi 2 konden aanschouwen. Het Kizashi 3 concept staat van de Kizashi-concepten het dichtst bij het productiemodel en moet het vlaggenship van het merk worden. Ik zeg: niets meer aan veranderen, lama kome!
Want laten we eerlijk zijn: trekken we het Suzuki-logo eraf, dan zou iedereen ooit deze Kizashi wel willen bezitten. Koplampen die wat weg hebben van een BMW 3-serie en een Audi-achtige grille zorgen voor een heerlijk Japans gerecht. Het concept meet 4,65 meter in de lengte en 1,45 in de hoogte. Bovendien is hij met z’n 1,90 meter lekker dik te noemen, hoewel de 9-spaaks 21″-jetsers daaraan ook een bijdrage zullen leveren. Met z’n afmetingen is het Kizashi concept zelfs wat groter dan premium-middenklassers als de Mercedes C-klasse en de eerder genoemde 3-serie.
Ook motorisch stellen de Japanners ons niet teleur. In dit concept is een nieuw ontwikkelde 300 pk sterke 3.6 L V6 geplant die uitblinkt in een laag gewicht en compact formaat. Gekoppeld aan een zestraps automaat (met flippers) worden de 300 paarden over alle vier de wielen verdeeld, zodat van tractieverlies geen sprake zal zijn.
Suzuki’s nieuwe sportsedan zal in 2010 in Noord-Amerika zijn debuut maken.
Ca.dil zegt
Best mooi…
Ik wacht op degene die “het blijft een japanner” gaat zeggen. Dus kom er maar in…
babbaloerie zegt
Voor een japanner is die best mooi, vooral de achterkant.
monk zegt
netjes, khad alleen toch liever iets meer van kizashi 1 gezien
R. zegt
zeer mooi, alleen jammer dat (nee niet dat het een jap is :lol: ) er sommige dingen uit de ‘2’ er niet op zitten
Maarten zegt
n Suzuki met de S van Super! Mooi gedaan! ‘k zou haast gaan zeggen, Superzuki ;-)
K-Kalkan zegt
Geil!!
erg mooi, de mix doet hem goed ;)
Powerslide zegt
Ik vind hem wel wat weg hebben van de Jaguar XF. Die concept was ook mooi, maar wist het productiestadium even mooi gelijnd te halen…
http://www.autoblog.nl/singapore/?gallery=Jaguar/C-XF&image=Jaguar%20C-XF%20%2811%29.jpg
Powerslide zegt
NIET. Die concept was ook mooi, maar wist het productiestadium NIET even mooi gelijnd te halen…
Vrij cruciaal woordje vergeten.
bramwillemse zegt
over die lichtunits mogen ze nog even nadenken, maar verder is het een soort aziatische (en betere) 300C.
Ook gaaf die verschillende designstudies met eenzelfde naam. Dan ga je pas echt naar het ontwerpproces en de evolutie in die ontwerpen kijken.
wies zegt
De eerste was een hatchback, de tweede een suv en de derde een sedan!!! Wat moet het productiemodel dan wel niet worden…
:)
Quepee zegt
Tsja gaaf ding man ziet er leuk uit maarja “het blijft een japanner”
vinny zegt
oud nieuws, stond ook al in de nieuwe autoweek…
victor zegt
leuke auto erg mooi die mix doet hem suuuper veel goed
autoblogger zegt
@vinny: dat was een teaser (schets)
PatrickE zegt
Schitterende auto! Na de Swift en de SX4 ziet dit er (voorlopig) heel goed uit!
Delta HFan zegt
lekkerding voor suzuki laat maar komen
FiXeR zegt
Ik schaam me diep, maar hij is mooi!
vinny zegt
@ oh , sorry, maar de eerste foto is in ongeveer dezelfde hoek.
Bartig zegt
Oh Mijn God, wat een vette bak! Als deze ongewijzigd op de markt komt, schudt Suzuki rechtstreeks het we-kunnen-alleen-kleine-auto’s-maken imago van zich af!
Ik vind het nu al de bruutste verschijning in zijn klasse. Hopelijk gaat ie net als de laatste generatie Swift behoorlijk ongewijzigd van het conceptmodel in productie. Je kan in ieder geval stellen dat Suzuki aan originaliteit wint, een groot aantal rebadge-engineering gevalletjes daargelaten.
Dieta zegt
heel mooie maar vrees er voor dat de volledige versie een stuk saaier zal zijn.
maar toch puik werk van suzuki :)
Rick dos zegt
Nu is die nog mooi en in 2010 is die lelijk.
Tijd doet dat met je…..
w0o0dy zegt
@Rick dos: en ik mijn arme hoofd maar pijnigen waarom ze het woord tijdloos gebruiken als ze het over een nieuw model van BMW hebben…. ik snap het opeens helemaal! Nu lelijk en in 2010…. :P
Patrick zegt
Gelukkig is het een Japanner, dan wordt het tenminste niet de zoveelste saaie leasebak.
Citrofiel evil twin zegt
Persoonlijk vond ik het eerste concept het mooist maar ten opzicht van het tweede is het toch een verbetering.
Rick dos zegt
@w0o0dy
Precies! Net als een goede fles wijn! ;)
w0o0dy zegt
Oh dus dan kun je het gebruiken om bij het stoofvlees te gooien zodat je het niet gelijk door de plee hoeft te spoelen? ;)
Yellomello zegt
@ Patrick schrijft, 20 March 2008 om 21:34 :
Hoe zou het toch komen dat je geen Suzuki’s )of andere japanners) kan leasen bij het gemiddelde bedrijf? Het zal ook nooit een leasebak worden omdat de Suzuki gewoon niet in de evoked-set van de leaserijder voorkomt, er zal nog heel wat moeten gebeuren voordat het zover is.
CSL zegt
WOW. Strak. Net als die concepten van hun.
21″-velgen zijn wel behooorlijk. Die banden zijn ook niet echt goedkoop :)
Rick dos zegt
@w0o0dy
Als jij dat met een goede fles wijn doet….. ;)
Patrick zegt
@Yellomello: Jij bent er weer zo eentje die veel lult maar verder weinig zinnigs te vertellen heeft.
Neem hier eventjes een kijkje en kom dan tot inkeer:
http://www.directlease.nl
audi zegt
Het is niet mijn merk maar deze auto vind ik suppermooi wat een klasse straalt hij uit en wat oogt hij erg sportief.
heeft iemand hem al gezien van binnen? ben ik wel benieuwd naar.
maar echt wat een mooie auto laat maar komen en wat gaat hij kosten??? zijn daar al prijzen van bekend?
Yellomello zegt
@ Patrick, 20 March 2008 om 21:58:
dat directlease iets aanbiedt wil niet zeggen dat er mensen mee gaan rijden… jij staat vrij in het maken van kort door de bocht conclusies over mij maar door mijn contacten in de Suzuki dealerships (die vooral aan particulieren leveren) en door mijn eigen ogen, die maar bar weinig Suzuki’s jonger dan 4 jaar op de weg zien denk ik dat mijn eerste comment de plant niet heel erg mis slaat. Uiteraard is het aan de maatschappij om de auto aan te bieden en aan de klant om er mee te gaan rijden.
Neem Athlon, die bood enkele jaren terug de 50 cent auto aan, hoeveel zie je er daarvan rijden? (je werknemer een lease-auto aanbieden zonder bijtelling)
Hou het netjes en vriendelijk, dat siert de mens.
Yellomello zegt
edit type: plant moet natuurlijk plank zijn…
Patrick zegt
@Yellomello: Je schreef “Hoe zou het toch komen dat je geen Suzuki’s )of andere japanners) kan leasen bij het gemiddelde bedrijf? ”
Dat zijn jouw woorden, en ik weerleg ze onmiddelijk. En plots begin je te leuteren dat de mensen er niet mee willen rijden, en je zegt dan dat je WEL een Suzuki kunt leasen.
Weer jouw woorden:
“dat directlease iets aanbiedt wil niet zeggen dat er mensen mee gaan rijden”
Wat is het eigenlijk? Kun je Suzuki leasen of niet?
farzan zegt
‘ Het blijft een japanner’ ?
Slaat sowiezo al nergens op. Japanse auto’ s zijn erg betrouwbaar. En als het in dat geval gaat om uiterlijk, dat slaat het ook weer nergens op. Want dat si een qwestie van smaak.
Yellomello zegt
@ Patrick:
leuk dat je bij directlease werkt… :)
Kijk eens om je heen naar vertegenwoordigers, zij rijden Peus 407, Passat, Vectra etc, juniormedewerkers vaak een Polo of Ibiza, 207 etc.
Ik zie de Suzuki’s gewoon niet. Dat een leasemaatschappij dit merk aanbiedt wil niet zeggen dat het bedrijf dat leaseauto’s inzet (en via bijvoorbeeld directlease auto’s inzet) ook Suzuki’s aan het personeel aanbiedt, want, als de auto in de pool komt is de kans klein dat niemand de auto wil overnemen. Dat kost het bedrijf dus geld en daarom zie je weinig tot geen Suzuki’s in de lease.
Patrick zegt
Hopelijk blijft het een Japanner. Ik kan me niet voorstelen dat zo’n sierlijke koets een VAG 1.9TDI in het vooronder krijgt.
Bartig zegt
In Emmen stikt het van de gloednieuwe Swiftjes en Corsa’s, maar vooral Swiftjes.
Saillant detail: Emmen is nog maar de armste gemeente van Nederland.
stefan de groot zegt
erg gave bak! mooie lijnen alleen wel weer dinge gejat bijv. die voorgril doorlopend (audi, vw etc)
johan zegt
vind de voorkant en velgenveel weghebben van de saab aero X
bakkerst zegt
het heeft lang geduurd, maar we hebben er weer één,
er is weer iets gejat van een ander ontwerp
gast, als VW, en audi een single frame grille hebben wil dat niet zeggen
dat elke andere vorm van single frame grille opeens jatwerk is,
doe even normaal man
XytraS zegt
Nie slecht, nie slecht….
hairry zegt
De moderne interpretatie van de chrysler 300C. Dikke neus, gortige velgen, kleine coupe raampjes. Dit had chryslers opvolger moeten zijn van de 300.
Wel een stijl die zeer te smaken is.Slaagt goed aan in de us of a.
Jopie zegt
Wat een onzinnige opmerkingen komen hier voorbij zeg, en wat een boel Japan-haters. In Japan worden de beste auto’s gemaakt, dat wordt vooral door de Duitse Adac ieder jaar weer erkent.
Dat Suzuki niet veel in de lease voorkomt is logisch. Suzuki richt zich vooral op de kleinere auto’s en de lease begint vaak bij een formaat Golf. Ik zie overigens wel erg vaak die leuke Swift rijden en ik kan me niet voorstellen dat al die mensen dat ding zelf betaald hebben. Ik wil de lease-cijfers van de Swift, Punto, Polo, enz. wel eens naast elkaar zien. Die Swift is ook erg populair als 2ehands, dus met de restwaarde (belangrijk voor de lease) zit het wel goed.
Peugeot 407 coupe zegt
Toen ik het eerste plaatje zag dacht ik: he, Jaguar XF…..
Summer Sky zegt
Wat een concept juist zo mooi maakt, haalt het meestal niet in het productiemodel. Want het moet ook door de toeleveranciers kunnen worden gemaakt voor een redelijke prijs. Dus dat betekent dat al te buitenissig gevormde lichtunits, uitlaatopeningen etc. conventioneel worden. Wat overblijft is een slap aftreksel van de hoofdlijnen. Je ziet het bij de Camaro ook gebeuren…sorry even realistisch momentje…
jdm zegt
Als er in de grille geen Suzuki embleem zat en in de verhaal nergens stond dat dit een Suzuki was maar Jaguar concept oid, zoude alle Japanse auto haters em zeker mooi vinden.
Hele dikke wagen!
Patrick zegt
Wat een bizarre evolutie. 20 jaar geleden kloegen de mensen dat de Japanse auto’s qua design totaal anders waren dan de Europese. Als antwoord hierop zijn de Japanners hun design gaan afstemmen op de Europese markt. En nu klaagt men weer dat het allemaal zou afgekeken zijn van Europese modellen.
Geef mij maar het zuivere Japanse ontwerp.
Citrofiel zegt
Jeah, Suzuki gaat goed qua design! Nu de vertaalslag nog maken.
9000cse zegt
@ Iedereen, die het weten kan.
Suzuki begeeft zich voor het eerst in het D-segment. Maar, de “deskundigen” staan al klaar met hun mening: Japans, afgekeken, geen kans van slagen! Wat een domme statements. Geloven jullie nu werkelijk, dat “die Jappen” met een auto op de markt komen, die geen kans van slagen heeft”, omdat jullie alles wat minder presteert dan Audi, BMW, Mercedes & co als minderwaardig klassificeren? Wordt toch eens wakker en maak je beursje eens open! Wat heb je zelf voor de deur (of om de hoek) staan! 95% kan alleen maar dromen van zo’n middenklasser!
EJ Design zegt
leuk maar het blijft een jappanner…
hahaha
mijn voorkeur gaat uit naar Duitse auto’s
Mr Hyde zegt
Die achterkant is zo vet,
voorkant is “mengelmoes”, maar achterkant maakt het wel goed
epo zegt
Zo jammer… Dit ding wordt met elke nieuwe versie laffer dan de vorige. De eerste was met afstand de mooiste.
Vind ik dus.
niels zegt
al een richtprijs bekend?
tuber zegt
Plaatjes zijn mooi, bewegende beelden nog mooier. Dit ziet er toch redelijk straat-rijp uit.
http://www.youtube.com/watch?v=K4Kh7LPvrSo