Ruim een maand geleden waren 125 exemplaren van de Bugatti Veyron gebouwd. Tijdens de onthulling van de Fbg Hermès wist Bugatti ons te melden dat dit aantal inmiddels opgelopen is tot 132 stuks. Omdat Bugatti in totaal 220 bevestigde orders heeft ontvangen, betekent dit dat Bugatti sowieso nog werk heeft aan 88 nog te bouwen Veyrons. Tevens betekent dit dat nog slechts 80 miljonairs een order kunnen schrijven om over de 1001 pk sterke bolide te kunnen beschikken.
Omdat er nog aardig wat Veyrons gebouwd moeten worden, is de productietijd met een jaarproductie van 75 exemplaren opgelopen tot een dikke 14 maanden. Deze tijd zal zeker niet snel minder worden, want Bugatti speelt slim in op de trend om de auto meer te individualiseren. Niet voor niets hebben we de afgelopen maanden een Pur Sang, een eenmalige Pegaso Edition en een Fgb Hermès voorbij zien komen. Of zijn die er juist gekomen om de verkoopcijfers een extra boost te geven?
In twee jaar tijd zijn er nu 220 Veyrons besteld. De teller van de Veyron-productie stopt bij 300 stuks. Dus mocht je nog interesse hebben in een 1001 pk sterke Volkswagen…
dekster zegt
Ik heb wel interesse, maar de prijs eh
vla zegt
stoppen ze na die overige 80 mss?
Emmanuel zegt
Ik vraag mij af in hoeverre de Veyron een goede investering is voor de toekomst. Alhoewel het misschien niet de snelste is, betwijfel ik toch of er met alle milieuperikelen ooit nog een wagen zal gebouwd worden die op zo’n manier snelheid aan luxe en comfort kan koppelen.
En andere unieke auto’s als de Jaguar E-type of Aston Martin DB-5 zijn nu ook meer waard dan hun nieuwprijs (zelfs gecorrigeerd voor de inflatie).
RenesisHP zegt
Ik vraag mij af of deze auto wel de klassiekerstatus kan verkrijgen. De techniek is goed, dat is het probleem niet zo. Maar ik kan mij goed voor stellen dat over 50 jaar de computertechnologie van de Veyron dusdanig achterhaald is, dat er niet eens meer aan te komen is. Deze auto is dusdanig complex, dat is vragen om problemen.
IMO zitten er tussen de auto’s van tegenwoordig geen echte klassiekers meer. Simpelweg doordat de auto’s van vroeger mechanischer en simpeler waren, dan ze nu ooit zullen worden.
jelleken zegt
deze blijft voor mij toch wel de mooiste hoor:
http://www.motorauthority.com/wp-content/uploads/Bugatti/Veyron/veyron_pegaso_main01.jpg
victor zegt
ik zou hem alleen kopen omdat ie zo snel is en speciaal veder vind ik hem lelijk
Alfa zegt
Waar kan ik bestellen?;)
jelleken zegt
@ alfa: het is een bugatti…bij bugatti dus ;)
Berbertjes zegt
Ik vind die 3 aparte vesie’s zo überr GEIL :D als ik geld had ;)
SimonMc zegt
@evo: klein foutje in tekst : fgb hermes moet fbg hermes zijn.
W1ck3D zegt
Mocht ik het geld hebben, ik zou ‘m onmiddellijk bestellen. Zeker die speciale versies zijn ongelofelijk mooi.
DJD zegt
heeft bugatti nou al iets over die pegaso gezegd?
zondagsrijder zegt
De techniek is van dat apparaat is natuurlijk indrukwekkend, maar daarna gaat het mis. Begint al bij het geluid, klinkt lomp en zonder al te veel karakter. Uiterlijk zelfde verhaal, ding is onelegant. Al had ik al het geld van de wereld, zou ik hem nog niet kopen. (hoogstens zorgen dat ik er een keer een gereden zou hebben).
JPM zegt
@ iedereen
Ik heb een voorstel, we zoeken een groep van 180 mensen. Hier op autoblog moeten er vast wel wat liefhebbers zijn. Iedereen doet 10.000 euro in de pot en dan hebben we onze eigen Bugatti Veyron. Dan krijg je hem precies 2 dagen in het jaar. Ideaal toch?
Ik heb mijn €10,000 al klaar liggen, verder nog iemand interesse?
sjaak zegt
Zijn ze nog geeneens allemaal verkocht? dat is toch wel apart. Was bv de Enzo niet al uitverkocht nog voordat ze gingen bouwen?
”Maar ik kan mij goed voor stellen dat over 50 jaar de computertechnologie van de Veyron dusdanig achterhaald is, dat er niet eens meer aan te komen is. Deze auto is dusdanig complex, dat is vragen om problemen.”
Dat ligt aan de support van Bugatti/vw. Sowieso zullen de meeste veyrons niet veel kilometers maken en ik neem aan dat er sowieso ook een redelijke hoeveelheid reserve onderdelen word gemaakt en voor de rest zal het wel afhangen van wat bugatti wil. Bij Ferrari kan je ook nogsteeds onderdelen krijgen voor hele oude modellen door het restauratie team.
Esprit_de_Flandre zegt
Na 300 ex. zullen ze wel moeten stoppen want het kost alleen maar geld aan VW. Waarschijnlijk zullen ze erna met wat verstandiger modellen komen.
fijnstofridder zegt
Deze auto is toegestaan in een land waar je maximum 120 kilometer per uur mag rijden. De hoeveelheid fijnstof die hij veroorzaakt staat niet in verhouding tot wat hij inhoudelijk te bieden heeft.
Bovendien is deze auto in potentie een gevaar op de weg.
Dat de regering toch toestaat dat dit onding op de Nederlandse wegen mag, geeft al aan dat ze aan de kant van de Maxima, de Rijken der Aarde staan. Duidelijker dan dit kan een signaal niet zijn!
joep zegt
@fijnstofridder, wat kom je in hemelsnaam op autoblog doen?
SyriX zegt
@fijnstofridder… ‘Deze auto is toegestaan in een land waar je maximum 120 kilometer per uur mag rijden’.. Wat wil je hiermee zegen, dat het feit dat ie 400 kan waar je maximaal 120 MAG rijden.. een gevaar is?? Als je het zo redeneert dan zijn alle auto een gevaar..
ga’s ff wat nuttigs doen.. een boom knuffelen of zow.
Pieter-Jan zegt
90% van de wagens op autoblog zijn geen goeie investering.
Ik denk dat het zal meevallen met de herverkoopwaarde. Er zijn al lang wagens die flirten met 400km/h, maar enkel de Veyron biedt deze combinatie van prestaties en gebruiksgemak. En geen enkel bedrijf zal het evenaren, want het is financieel krankzinnig, en straks is alles elektrisch.
mart(w)in zegt
@fijnstof ridder,
de regering kan zo`n auto nooit verbieden aangezien ze zelf in dikke 7 serie`s rijden, verlengde A8ten,vervuilende C6en enz enz…
maar daar hoor je ze zelf niet over,want wij betalen hun slurptax…
Mardec zegt
Dus mocht je nog interesse hebben in een 1001 pk sterke Volkswagen…
PORSCHE KUCH…
@ Fijnstofridder, ik wed dat jij met een oude rammelbak rijdt die meer zuipt en fijn stof etc.. uitspuit dan een veyron. Onder het motto, ik koop geen nieuwe auto, dat is slecht voor het milieu.
Fucking hippy, zoek maar eens op wat je vw splittie zuipt.
Emmanuel zegt
@fijnstofridder
De Veyron is een BENZINE auto, die stoot geen fijn stof uit. Iemand met een 1.3 dieseltje verziekt jou longen veel erger dan een Veyron eigenaar, dus ik stel voor dat je die mensen eens aanpakt :-)
Mauske zegt
Hey hey hey, toch fijn-stof ! nou dan… wat zeuren we dan als het zo fijn is !
Fijn is toch ok ! ;)
Enneuh ik rijd diesel, 2.0TDI zonder roetfilter, hoop zo op een zonnige toekomst ! ;)
dekster zegt
@Alfa
Bij de VW dealer om de hoek ;)
Tim zegt
Linkse rugridder ik passeer jou http://www.zeikerd.nl
Tombnolz zegt
Leggen we samen? :)
fijnstofridder zegt
-Edit: Nutteloze bijdrage-
jordy zegt
zoon van volkswagen?
fijnstofridder zegt
-edit: ip-ban-
RenJie zegt
@jordy
Porsche denk ik nu?