Sinds Prodrive en een paar Koeweitse investeringsmaatschappijen de scepter zwaaien bij Aston Martin wordt er niet stilgezeten. Zo zagen we een aantal speciale modellen voorbij komen op basis van de V8 Vantage en DB9 en natuurlijk de DBS. Maar er zit nog veel meer aan te komen! In Genève zal namelijk een gefacelifte versie gepresenteerd worden van de DB9 die inmiddels alweer sinds 2004 meedraait. Ik gok erop dat we onder de motorkap iets meer vermogen zullen vinden en hopelijk is het interieur verder ontdaan van Ford invloeden.
Maar ook de V8 Vantage, die nog iets verser is kan een update verwachten. Zo heeft het Britse Car een V8 Vantage gespot met onder de motorkap een 4,7 liter grote V8! En daarmee zou de V8 Vantage wel eens echt een 911-killer kunnen worden. Verder zal het speciale sportonderstel wat nu nog voorbehouden is aan de N400 modellen voortaan op alle V8 Vantage’s te bestellen zijn. En hopelijk verdwijnen ook gelijk alle Volvo knopjes uit het interieur zodat Aston’s kleinste een betere uitstraling krijgt. De vernieuwde V8 Vantage zal als het goed is in mei van dit jaar zijn debuut beleven. De 4,7 liter grote V8 zal leverbaar zijn naast de “normale” 4,3 liter V8.
Nu alleen maar hopen dat ze ook zo verstandig zijn om de V12 Vantage RS in productie te nemen!
w0o0dy zegt
-edit: check!-
vla zegt
De 4,7 liter grote V8 zal leverbaar zijn naar de “normale” 4,3 liter V8.
deze zin voelt niet geheel goed aan, maar ik kan mijn vinger er niet op leggen…mss begrijp ik hem gewoon verkeerd. Uitleg iemand?
-edit: is al aangepast!-
RV zegt
Das erg mooi nieuws! Ik hoop dat ze ook sportiviteit wat gaan verhogen bij de db9. Al blijft de DBS echt de top, alleen een 599 is nog iets indrukwekkender
w0o0dy zegt
Ik denk dat we er vanuit kunnen gaan dat die 4.7 ongeveer 415pk zal krijgen maar vooral ook iets meer koppel zal hebben en dat scheelt in het gemakt waarmee de auto presteert. Goede zaak, die 4.2 (4.3?) was toch net niet sterk genoeg om van de auto een echte serieuze sportwagen te maken….. Wel mooi en feitenlijk meer dan snel zat… maar ja voor zoveel geld moet het net dat beetje extra kunnen dus goed dat ze de boel wat upgraden.
bram zegt
Hou me op de hoogte over de vantage RS a.u.b!
robbie zegt
@w0o0dy, nu ligt er idd een 4.3 onder de motorkap.
lincoln zegt
4.7L klinkt als 281cid klinkt als fordblokkie .. goeie keuze ..
leuk te horen dat er koeweities in de toko zitten ..
toch een beetje de doelgroep ..
Jos zegt
Borat zou zeggen: ‘Niiiicee!!’
robbie zegt
@lincoln, ik denk niet dat er Ford blok ingeknalt zal worden hoor ;) Lijkt mij dat ze de bestaande 4.3 V8 een beetje vergroten.
Benjamin1 zegt
Heeft er iemand een link naar wallpapers van de AMV8 RS???
RA999 zegt
@Benjamin
Maar natuurlijk.
http://www.netcarshow.com/aston_martin/2007-v12_vantage_rs_concept/
w0o0dy zegt
Misschien dat het blok uit de Koenigsegg (zonder compressor) erin komt? Of misschien een de Yamaha V8 die in de Xc90 ligt, maar dan iets vergroot? Of zou het de huidige 4,3 zijn, met een wat grotere boring en misschien een iets aangepaste slag?
carlos zegt
NEE, ER KOMT EEN AUTOBLO(G)K IN..
-edit: zet je capslock eens uit!-
LP640 zegt
Zondert de Murciélago LP640 erbij te betrekken is dit echt nummero 1 sportauto voor mij!
Ivo zegt
@ Robbie:
Welke Ford invloeden bedoel je? Ik word echt moe van dat gebazel over Ford knoppen en dergelijke op Astons. Die zitten er namelijk niet in! En als zou dat zo zijn! Prima materiaal hoor wat Ford gebruikt.
Gisteren toevallig nog in de Range Rover TDV8 meegereden. De facelift dus, die door Ford ontwikkeld is, niet door BMW! Echt een bizar mooi afgewerkte auto en top rijeigenschappen (mede vanwege ‘Supercharged’ onderstel). En die door FORD ontwikkelde TDV8, ohhh… Echt een beest.
dekster zegt
4.7, is dat niet wat je aantreft in een mustang? :?
w0o0dy zegt
@Dekster: nee dat is een 4,6liter (pushrod meen ik)
w0o0dy zegt
Slightly off-topic: zijn er nog mensen van plan naar de Beurs van Geneve te gaan? Mail me ff (if you’re serious).
robbie zegt
@Ivo, dan zou ik nog maar eens goed naar het interieur kijken ;)
Ik zeg niet dat er iets mis is met schakelaars die uit een Ford magazijn komen, maar als je een auto koopt van minimaal 2 ton dan is het wel jammer als knopjes in zitten die ook gebruikt worden in een auto die slechts een fractie van de prijs kosten.
Stefan zegt
Las vandaag in GTO Magazine over de V12 Vantage RS, dat wordt de echte 911-killer! Het vergroten van de inhoud van 4.3 naar 4.7 liter in de V8 Vantage zal hooguit zorgen voor een halve seconde winst op de 0-100 acceleratie…