Alfa Romeo heeft bekendgemaakt wat zij allemaal vanuit Turijn over de Alpen naar Zwitserland zullen meenemen. Behalve de beeldschone 8C Spider kunnen we hier kort over zijn: helemaal niets nieuws.
Van de 8C Spider zullen, net als van de Competizione, 500 exemplaren worden gebouwd. Hiervan zal het leeuwendeel waarschijnlijk wederom vergeven zijn aan prinsen, interieurontwerpers en andere bobo’s. Dat de Spider zo’n 20k duurder zal zijn dan de Competizione is dan ook niet zo interessant, want de kans dat u er ooit een zal bezitten is minimaal.
De elektrisch bedienbare kap is uit twee delen lagen opgebouwd, om zo het buitengeluid zo veel mogelijk te dempen. Onder de motorkap vinden we een 4,7 liter achtcilinder met 450 pk, plezier gegarandeerd. Helaas is het persbericht niet goed gecheckt voor het de deur uitging, dus heeft de Spider “een maximum koppel van 7.500 toeren en een 5-speed en de andere keer een 6-speed gearbox”.
Naast de Spider staan er ook varianten op oude modellen in Genève, zoals de 147 Corse (al gezien in Bologna), de 147 C ‘N’ C, de 159 (Sportwagon), de Brera, de Spider en de GT. Gelukkig zal de Spider de show stelen, waardoor het gebrek aan ander nieuws minder op zal vallen.
Met dank aan Ilquadrifoglio (wie anders?) die ons op ’t alfanieuws wees.
Het persbericht van de 8C Spider:
Debuting at Geneva showroom is the captivating Alfa 8C Spider. Like the Alfa 8C Competizione, the Gran Turismo which received resounding global praise; the new “discovery” will be produced in a limited edition run of 500.
Elaborated by the Centro Stile Alfa Romeo, the new car re-affirms the brand’s excellence in this sector, as shown by some Spider’s being regarded among the most beautiful cars in global automotive history. Cars such as the Giulietta Spider from the 50’s or the legendary Duetto made famous by “The Graduate” from 1967 with a young Dustin Hoffman. Today, it’s the Alfa 8C Spider’s turn to take centre stage and project into the future the values of technology and emotion which belong to the Alfa Romeo legacy.Obviously, the new vehicle inherits all the winning features of the Coupè version. Starting with the two “sport seats” setup and the fascinating exterior lines, which characterized by sculpted and finely designed bodywork, “dress” the automotive and mechanical excellence of the model.
In detail, the marked dynamics of the vehicle are highlighted by the horizontal groove “built” into the bonnet at wheel level. The oversize wheels and powerful “muscles” of the rear mudguard accentuate the personality and force of the model, without diminishing the elegance of those fluid lines. Instead they highlight the formal beauty of the singular external features: the “teardrop” fog lights set like a precious jewel in the front mudguard, the front Led lights, a synthesis of technology and rationality, and the essential door handle.Furthermore, in the front we can find the characteristic Alfa Romeo stylings, with a new interpretaion of the “whiskers” and shield. Without forgetting, that this innovative range anticipates the elements and proportions of the future Alfa Romeo cars, always with complete respect for the historical legacy of the brand.
It’s worth underlining that to reach these top levels of areo-dynamic efficiency, solutions which don’t limit themselves to the design of the form have been adopted on the Alfa 8C Spider. All the surfaces and profiles of the uprights and windows, together with the form and positioning of the rear-view mirrors, have been optimized using computer models and tests in wind tunnels and real-life environments. As a result, air flows round the vehicle following it’s natural path, unhampered by corners and irregularities. The end result is a negative LC (lift coefficient) which like competition vehicles, contributes to stability at high speeds.
But the peculiarity of this vehicle, is the hooded top fitted with electro-hydraulic automatic control (controllable via a button on the dashboard). The hooded top of the Alfa 8C Spider is composed of two overlapping sheets: the external one is made with a multi-thread textile which can withstand the elements, whilst the interior has high sound-proofing qualities. Furthermore, the hooded roof-top, available in various colours, has been perfected aesthetically, aerodynamically and for acoustic comfort. It has also been perfected from a functional point of view, with specially developed film-reels to render more agile, rapid and secure any explanations of the functioning.
In the interior, the Alfa 8C Spider guarantees a sophisticated environment, thanks to the vast use of composite materials in the dashboard and internal panels, as well as the use of anatomical seats, produced in carbon fibres, that can be adjusted according to the physical characteristics of the driver (up to now, a feature only available to racing cars). Furthermore, for maximum possible personalization of the interior, the client can chose between different environments and aesthetic solutions. All distinguishable by the particular attention to detail and artisan workmanship: from the contrasting stitches, colour tone and exclusive matchings. The bucket seats are upholstered in Frau flower leather (an exclusive and innovative treatment of the weave, in which the leather is bound to a natural fibre, creating a look of great visual impact).
In analogous fashion to the interior, the same care has been taken in realizing the exteriors: from the alloy wheels to the brake calipers, every detail can be chosen to your particular design, because every Alfa 8C Spider can only look similar to itself. An unmistakable car made to measure for the owner’s personality. The unique and un-repeatable Alfa 8C Spider announces the pleasure of a sporty drive with full respect for the brand’s legacy.
Like in the best Alfa Romeo tradition, hidden under this pretty “dress” is the best of what’s available in the field of mechanics and propulsions. Firstly, the Alfa 8C Spider has a rigid and light structure (the compact frame is made in steel for maximum torsion to guarantee a drive which is always precise and sure, whilst the body is in carbon fibre). We are dealing with a choice motivated by the need to reduce as much as possible the weight but also to optimize the centre of gravity for agility and drive-ability in the more demanding journeys.Still under the banner of sophisticated technology, the Alfa 8C Spider adopts the new “8 cylinder mated to a 5-speed gearbox with 90°” and a capacity of 4691 cm3 which has been designed with one specific aim: guarantee extraordinary performances without relinquishing the fluidity of the gearshift or the ease of use in any driving context. Like so, a powerful and progressive propulsion is born with a top power of 450 CV at 7.000 rpm and a maximum torque of 7.500 rpm. This engine has been mated to a self-shifting 6-speed gearshift (with computerized selection of the gears via levers behind the steering-wheel), and a self-blocking differential unit.
As in the legendary Formula 1 vehicles from the 50’s, the Alfa 8C Spider sports the Transaxle design which guarantees the best equilibrium in the partioning of weight. The propulsion is placed in the rear whilst the gearshift is placed behind along the differential and hydraulic motor unit. The Transaxle design foresees a tight connection between motor and gearshift, which is fitted with a self-blocking differential. The two groups are linked by a tubular element, at the interior of which rotates the transmission driving shaft: in this manner the load is distributed in an optimal manner between the front and rear suspension.
So much power can only be entrusted to an excellent braking system: the Alfa 8C Spider is fitted with carbo-ceramic Brembo (CCM), 380 mm in diameter on the front-wheels and 360 mm on the back-wheels. This solution guarantees a powerful brake action even in the most intense uses. The marked reduction in weight, in comparison to a traditional set-up, reduces the masses unsupported by the vehicle and so improves the dynamic performance and driving comfort. Furthermore, the mono-block calipers guarantee maximum rigidity and minimal deformation, given the high loads generated by the pressure of the pistons on the brake-linings.
Therefore, the Alfa 8C Spider “declares itself Alfa” all the way, confirming control and driving pleasure with no compromises. Since always, gear comfort and dynamic performance are qualities specific to Alfa Romeo cars: in this case they have become veritable strong points. Thanks to for example, the suspensions which foresee a high wishbone suspension with brackets and uprights in forged aluminium, that act as a supplementary strut for alignment control.
Contributing also to the brilliant road control are specially developed 20” tyres to insure excellent performance, the tyres have a: 245/35 front-suspension and a rear-suspension of 285/35. Fitted on perforated rims in fluid moulded aluminium to ensure lightness and maximum brake ventilation efficiency. Lastly, the Alfa 8C Spider uses an evolved VDC Alfa Romeo traction and stability system, which ensures the driver feels at one with his car.
Bramzel zegt
Oeh, heeft u die fotos ook op wallpaper formaat? :D
Guan zegt
Super mooie auto, lelijk foutje ;-)
Overigens kan je beter schrijven dat het dak uit 2 lagen is opgebouwd, 2 delen is wel erg weinig. Maar we begrijpen wat je bedoeld ;-)
smoke zegt
@Bramzel
Coming up! Je kunt er zo op klikken voor hi-res.
T-Bird zegt
Wallpaper? De begeleidende tekst lijkt me al voldoende om de muur behoorlijk te behangen.
pipo zegt
is er toevallig nog iets geweten over de 159 gta? dat beest laat ook op zich wachten….
Alwood zegt
allemachtig! die witte spider, ik word er stil van zo lekker :o wat een mooie wagen :D automotive pr0n ten top.
@Smokalot
die plaatjes van de witte toch niet? ik zou ze wel in 1600×1200 willen :)
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Schitterende auto!
Zal hem alleen nooit op NL-kenteken zetten…
Zie je het al voor je, de helft van die fantastische neus onder een gele plaat?????????
Robert zegt
Ik doe zo mee aan “40 dagen zonder sex” als ik ff een uurtje met deze geweldenaar zou mogen sturen. Wat een klasbak!
Frank zegt
Cabriiiijaaaaaaaaaaa-oo
Alwood zegt
Thanks! :D voor de lekkere plaatjes
Michiel zegt
sow en dan baal je als je net ff diep in de buidel hebt getast voor een normale 8c komt er een zo nog mooiere cabrio van op de markt ZUUR
nu maar hopen dat hij met die stoffen kap er op ook nog mooi uit ziet!!
Murrrphy zegt
Hij is zo mogelijk nog mooier dan de ‘gewone’ 8C…..
DAT zegt
Dit lijkt me eerder de “Klassieker van de Toekomst”.
http://www.autoblog.nl/archive/2008/02/18/jaguar-xf-is-nu-al-een-klassieker
Ilquadrifoglio zegt
Alfa 159 MY 08, berlina and Sportwagon
Widely appreciated by critics and the European clientele, the 159 model (berlina and Sportwagon) is refreshed proposing some aesthetic re-touches, a widening of the range available, and numerous changes in the field of comfort and mechanics. The spirit of the car, obviously though, remains unchanged: in fact the Alfa 159 is an exclusive berlina which combines refined Italian “style” with the “sporty elegance” of Alfa Romeo.
The Alfa 159 Sportwagon MY 08, instead re-interprets the concepts of Italian style, performance and sporty handling, adding flexibility and versatility in the use of the prestige station wagon space.
Renewed design and widening of the range
As regards to the style, the most noticeable differences have been the changes to the cockpit. The Centro Stile Alfa Romeo has been involved in the interior design, from the dashes (Titanium coloured) to the upholstery, which in the Sport and TI versions is a striking black. The instrument display has new graphics, whilst another change is the multifunctional “user-friendly” satellite navigator at the centre of the dashboard. The “dual-zone” automatic climate control is today even more ergonomic and easy to use.
Not to be forgotten, the new wraparound ergonomic seats (rear and front) in their sporty set-up guarantee increased comfort and are perfect for long journeys. These winning characteristics are even more evident in the TI model with the sporty seats, now available in leather as well as black, and adorned with the Alfa Romeo logo woven into the headrests.
Further news in the Alfa 159 MY 08 and 159 Sportwagon MY 08 range, is the introduction of the rear logo, fitted with a “push” system, for immediate and safe opening of the boot. The upholstery is also available in the exclusive “Alfatex” fabric (for the Distinctive version). Lastly, exclusive to the Sportwagon model, is the introduction of the Fix&Fold system, which allows total use of the baggage space by quickly and simply, folding down the rear seats.
The new Sport set-up broadens the range of the 159 model (berlina and Sportwagon). The Sporty connotation, is helped on the exterior, by the exclusive 17” alloy wheels, with a specific 5-spoke design (combined to 225/50 tyres). The interior, instead, boasts the sporty driving-wheel replete with radio controls, the gear stick lined in leather with black stitching, the new sports seats swaddled in black Alfatex fabric along the sides and Floccato textile on the seat, available either in black or red. For further sportiness, the roof, luggage rack and panneling are in black whilst the dashes are in “brushed aluminium”. The display panel has new sporty graphics. Lastly, the rich range of features which come as standard include: dual-zone climate control, fog-lights, VDC and the innovative Blue&MeTM system which allows phone-calls and listening to music as you drive, safely and simply, thanks to the Bluetooth voice recognition technology.
Lastly, the new range introduces three new tints (Ice White, Crystal Blue and Grey Indigo) and three not-seen-before alloys (16” or 17”, in a sporty or elegant design).
Changes in the field of propulsion and mechanics
On the new versions of the Alfa 159 MY 08, two changes have taken place: firstly, in the field of safety, the new “electronic Q2” system now comes as standard. Second is the introduction of the 3.2 V6 260 CV with front traction (up to now only available with the Q4) which allows a top speed of 250 km/h.
Furthermore, the Alfa 159 MY 08 and 159 Sportwagon MY 08 guarantee a road handling with no compromises, thanks to the precise steering and supensions used on both vehicles. In the front, a high wishbone solution enables maximum side handling, great efficiency and response in the handling with superb movement. In the rear, a multiple bracket suspension makes the vehicle extremely stable in high-speed manoeuvres and very agile in “tight-driving” conditions like all true sport cars. Furthermore, the 3.2 V6 has a Q4 traction control that operates permanently, with three differentials. A maximum 57% torque can be driven to the rear wheels with the self-locking Torsen C that manages the engine power transfer, leaving 43% traction to to the front wheels.
A further change made to the 2008 range, is the optimization applied to structure of the model. In fact, the technicians, have revisited the technological process for the realization of some details in the two cars (berlina e Sportwagon), with the aim of improving comfort, dynamism, and actual consumption as perceived by the client in different driving conditions. For example, the alloy wheels, which are lighter in comparison to previous solutions, are made via the optimization of the mechanical properties of the alloys. Using “flow-forming” technology for the larger dimensions. At the same time, the front suspension brackets are made in aluminium. In the same manner, the stabilizing bar is “tubular”, and the front brake calipers (on the 4 cylinder versions) are in single-body aluminium. These modifications, united to some aerodynamic refining, have led to a 45 kilo reduction in the vehicle’s total weight.
First class security
Obviously, the Alfa 159 MY 08 confirms the extraordinary attention made to all aspects which involve safety. A care which allowed the preceding model to obtain 5 prestigious Euro NCAP stars. The vehicles include: ABS complete with EBD, the sophisticated VDC (Vehicle Dynamic Control), the ASR (Anti Slip Regulation) system, and HBA (Hydraulic Brake Assistance) which comes into use in case of an emergency brake. When HBA is in use the emergency lights automatically switch on. Lastly, the Hill Holder system facilitates sloped starts. It’s in the field of passive security though that the Alfa 159 MY 08 and 159 Sportwagon MY 08 have their major strength. The most important features are the mountings (pre-tensioner buckle and inertia-reel safety-belts) front seats with anti-whiplash head restraints, and the availability of 8 airbags (worth noting the knee airbag airbag and side airbags that run alongside the glass surfaces). In addition to all this, we add superb torsional rigidity in the frame placing the model at the top of their range.
This is thanks to the new “premium” floorpan that utilises the latest dual-phase steels, multiple sheet metal and precision welding, as well as the numerous interventions Alfa Romeo engineers carried out on the body and architecture.
A precise response to every request
The 2008 range hosts a wide array of engines and transmission. On offer the 1.8 with 140 CV, three engine JTS with variable valve timing on both inlet and exhaust camshaft: the 3.2 V6 24v with 260 CV, the 2.2 with 185 CV and the 1.9 with 160 CV a power range between 81 e 85 CV/l. All are high-performance propulsions that respect the environment, and use the JTS (Jet Thrust Stoichiometric) combustion system. Furthermore, the diesel set-up is made up by the 2.4 JTDM 5-cylinder 20v with 210 CV and the two 1.9 JTDM (with 150 CV and a 120 CV), all fitted with a particulate filter. Concluding the offer, depending on the model version, is the automatic 6-speed gearshift, automatic Q-Tronic gears and sequential self-shifting Selespeed gears.
Lastly, depending on the model, the accessories range include a long list of systems and applications offered as standard or on request. Including: the unique Frau® floral print upholstery, the tri-zone climate control, electronic seats, Cruise Control, 7 airbags, VDCror system with hill holder, parking sensors, and voice controlled satellite navigator with mobile communications. Furthermore, available as optionals, is TMPS (warning sensor in case of insufficient tyre pressure) and new seats in a sporty configuration, upholstered in Tibet fabric.
Ilquadrifoglio zegt
Jorge zegt
Gewoon Machtig!!!
Ilquadrifoglio zegt
http://www.fiatgroupautomobilespress.com/include/page_show.php?img=download/GRUPPO01%7E08_MODELLI_ATTUALI_AR%2F080219_AR_159MY2008_03_800.jpg
Ilquadrifoglio zegt
Alfa Brera MY 08 and Alfa Spider MY 08
The new Alfa Spider and Alfa Brera models offer the public a greater optimized range and significant interior improvements in the fields of comfort and on-board well-being. To render the cars even more beautiful, some new aesthetic touches have been introduced, such as the new chassis colour Ice White and a 18” spoked wheel with a sporty dark finish.
The greatest change though is in the driving compartments which are even more welcoming and sophisticated, thanks to the use of high-quality materials and innovative solutions. For example, the black interior (from roof to carpet) confers a strong sporty feel to the vehicle. A feel strengthened by the introduction of new front seats (introduced to the Alfa Brera MY 08 also) in a “sporty” arrangement which offer a more ergonomic holding for increased driving pleasure and comfort. Among other things, the electronic seats have a new button which simplifies the back adjustment. To further improve on-board comfort, at the centre of the dashboard we find the integrated satellite navigation system, and all the commands for dual-zone climate control. Carried out in a refined design, from today the displays have a more immediate and intuitive graphical interface, as well as a new arrangement of dials for climate control.
Changes have also been made to the painting on the dash, control panel and sporty steering-wheel, so conferring a plucky look to the entire body. This does not detract in any way from the special elegance that has always distinguished these two vehicles. The inserts in the dashboard and door panel, as well as the handle and opening lever are in a new metallic paint. At the same time, the radio display, gearshift and steering-wheel are made in high-quality material such as carbon-fibre or aluminium. The interior furnishings are available in a new soft and black material with metallic glints and two types of upholstery: Pelle Frau and the prized Poltrona Frau, characterized by the unique and soft comfort, available in black, leather and red-purple. The leather upholstery on the seats can be matched to the dashboard and panels, which are lined in Frau leather with sporty stitchings in tune with the seats.
The interior shows off sporty pedals lined in aluminium, externally the rear logo si fitted with a “push” system for an immediate and easy opening of the trunk. The rear and front brake calipers are in red aluminium.
Lastly, the optimization of the 2008 range foresees a unique rich set of arrangements. These include: VDC, 7 airbags, dual-zone climate control, radio commands on the driving-wheel, cruise control and 17” alloy wheels. The range of optionals on offer is also broad: xenon headlights, 18” or 19” alloy wheels, infomobility services with commands on the steering wheel, Hi-Fi Bose®sound system, Blue&Me, Blue&Me Nav, CD-changer and a sensor to alert insufficient tyre pressure.
Further changes in the 2008 range, is the optimization of the model structure, for the improvement of comfort and dynamism. For example, in comparison to previous models the alloy wheels have been lightened via optimization of the properties of aluminium alloy. For larger dimensions, “flow-forming” technology has been used. The front suspension brackets has been made in aluminium. In the same manner, the stabilizing bar is of the tubular kind, whilst the front-brake calipers (on the 4-cylinder models) are in mono-block aluminium. All these design changes have reduced the total weight of the vehicle by several kilos.
The heart and real strength of every Alfa model is the engine. Beneath the beautiful design and feisty personality, both the Alfa Brera and Alfa Spider are fitted with advanced and excellent motors of outstanding performance: the two “petrol” JTS (2.2 with 185 Cv and 3.2 V6 with 260 CV) direct injection engines are both mated to an automatic 6-speed gearshift. Also on offer, the automatic Q-Tronic shift which is exclusive to the 3,2 litre, whilst the self-shifting Selespeed is available for the 2,2 litre models. In addition, the two Alfa Romeo models offer a 2.4 JTDM 20v, the plucky Multijet turbodiesel with two power ranges: 210 CV (mated to an automatic 6-speed gearshift) and 200 CV (offered with Q-Tronic).
As well as the “Alfa Romeo temperament” provided by the engines, the two new cars guarantee excellent dynamic performances, thanks to the high wishbone front suspensions and Multilink in the rear. The Alfa Brera MY 08 and Alfa Spider MY 08 offer the chance to have the 3.2 litre version, with only front traction, allowing a top speed of 250 km/h.
In terms of safety, the Alfa Brera MY 08 and Alfa Spider MY 08 have many innovative electronic instruments for dynamic control of the car’s behaviour (from braking to traction). They are implemented to raise yet further the dynamic limits, hence not intrusively for the driver, but all to the advantage of safety. The use of these gadgets has been studied with aim of improving as much as possible driving pleasure. It’s in this arena that the brand new “Electronic Q2” system is fitted to the entire range of the Brera MY 08 and Spider MY 08 models.
Both the new Alfa Romeo models become true reference points in their sector. Thanks primarily to the numerous renewals which have been listed up to now, as well as the different features which distinguish the two vehicles. The new Alfa Brera MY 08 is a coupè of great prestige, that arouses strong emotions, guaranteeing the greatest driving pleasure, drawing inspiration from the brand name’s historical legacy in this field. One has only to remember the 1900 SS, Giulietta Sprint, Alfetta and the Giulia Sprint GT.
However, within the Alfa Romeo tradition, the Spider has always been in high-relief, representing the “free and exciting” expression of cars. It’s in this spirit that the Alfa Spider MY 2008 renews itself, as the natural evolution of Spider’s developed by Alfa Romeo in it’s long history. A confirmation of the Spider’s “essential and simple” character, united to the technological superiority that distinguishes the “new Alfa generation”.
TweetyV6 zegt
Helaas pindakaas….
Geen “Junior” dus in Genéve.
Terwijl serieproductie gepland staat voor 15 mei van dit jaar en de verkoop start in september. Welke (europeese) autoshow zit er nu nog tussen die van Genéve (maart) en die van Parijs (oktober) ?
Jakob_147 zegt
hulde voor de muurpapiertjes!
wat issie mooi :)
CooperS-lightningblue zegt
Die 8C spider is echt een beauty zeg!
Bram zegt
grof mooi! is niet normaal meer!
Tombnolz zegt
Onwaarschijnlijk mooi, die witte spider. Damn!
Scimitar GTE zegt
8C spider * kwijl kwijl * prachtig gewoon ! Jammer dat de Junior nog niet getoond word :(
@ IlQuadrafoglio
De gewichtsreductie van de 159-range zit nog niet verwerkt in de MY2008? Hoewel het Q2-systeem wel lichter zal zyn dat de Q4 :)
Mr. V8 zegt
Wauw!!!! Deze is nog mooier dan de gewone 8C en die is al schitterend, dat word sparen…. ;)
IlCuoreSportivo zegt
De junior blijft nog even achter de schermen blijkbaar. Goed idee, anders wordt er al gekopieerd voordat hij rondrijdt.
Toch denk ik dat hier er zo zal uitzien, schitterend…
Ilquadrifoglio zegt
Op Geneve staat er waarschijnlijk wel een concept van de Junior…
alfagusto zegt
Mooi allemaal maar als ik het goed lees dan zitten daar nog niet de nieuwe turbo benzine motoren tussen. Da’s jammer. Dus kennelijk wachten tot 2009..
Turbopaultje zegt
MY2008, Alfa is er weer lekker snel mee. De Junior is volgens de geruchten ook al vertraagd tot Parijs……..
Dus 45 kg minder, electronische Q2, drukknop in het logo en mooie kleuren zijn de benefits. Da´s een goed begin, maar nog steeds half werk. Het zouden ca. 60- 80 kg worden. Marketingcommunicatie van Alfa is …………
De missing pics van Brera en Spider kun je op italiaspeed vinden……..
Turbopaultje zegt
Die 8C Spider is gewoon buitenaards goddelijk in Bebieblauw. Had ik nu een stevig banksaldo dan……….
Jesper zegt
Ik daag alle bloggers uit om een nog mooiere hedendaagse auto te noemen!! :D
rider zegt
jammer dat er verder geen nieuws te zien zal zijn. maar die 8C cabrio maakt heel veel goed. dan maar wachten tot het najaar als er hopelijk wel nieuwe modellen komen op andere beursen.
autoblogger zegt
@Jesper: dat wordt een heel lang lijstje, weet je zeker dat je dat wil? ;)
Tom# zegt
Oeh oej oej dat wordt genieten op 7Maart!! Nog een half maandje :D
D zegt
dikste gay car van het jaar
huh? zegt
@ D: ?????? niks gay gewoon fucking heilig
RA999 zegt
Zo mooi vind ik die 8C in het wit ook weer niet, in ieder geval niet met deze achtergrond. Hopelijk is ie in een normale omgeving mooier…
Jesper zegt
@ D: gozer (als je dat al bent), jij hebt niets te zoeken op dit forum als je de 8c cabrio gay vind!! kun je trouwens onderbouwen waarom hij dan gay is? omdat t een witte cabrio is? dan is een witte porsche 911 turbo cabrio zeker ook gay? er is mijns inziens maar één juist woord voor die auto en dat is ‘perfectie’! ik weet dat ik dat woord de laatste tijd veel gebruik, maar goed :D
tss68nl zegt
Alfa en perfectie….weet ik nog niet of dat samengaat hoor ;)
Ik vind het een hele mooie auto, maar zou nog steeds bang zijn dat ik om de 500 km langs de kant sta met dat ding in noodloop ;)
Ilquadrifoglio zegt
Wat foto’s van de MY 2008 modellen:
Ilquadrifoglio zegt
Ilquadrifoglio zegt
Ilquadrifoglio zegt
Dreier zegt
Waar zitten de richtingaanwijzers/knipperlichten/gevarenlichten aan de achterkant?
Ilquadrifoglio zegt
Ilquadrifoglio zegt
Ilquadrifoglio zegt
Ilquadrifoglio zegt
Ilquadrifoglio zegt
Ilquadrifoglio zegt
Turbopaultje zegt
Bronvermelding is niet verkeerd soms………….
autoblogger zegt
Wat bedoel je? Dat zijn persplaatjes…
Turbopaultje zegt
Lancia heeft de 1.8 JTB, 2.0 JTD en de 1.9 JTTD vanaf de zomer in de Delta………………volgens Autoweek :-(
LM zegt
Dat rood van de Brera kicked behoorlijk.
Btw als de 8C spider gay is heb ik slecht nieuws voor mijn vriendin.
@pipo
Waar die GTA blijft mogen ze me ook eens uitleggen.
@tss68nl
Je zoekt het Toyota Landcruiser topic geloof ik. Een fiets schijnt ook heel betrouwbaar te zijn, en groen ook, lijkt me wel iets voor jou.
Rob USA zegt
Het is best een leuke auto maar al die superlatieven en gekwijl is nou ook weer niet nodig! De importeur voor NL zal al dat geslijm echt niet lezen en jullie zullen dus echt niet bovenaan het lijstje van de “gelukkigen” staan!
LM zegt
Nou, iemand heeft niet gemogen vandaag ;-)
Vraag me af of dat witblauwe kleurtje hetzelfde is als van de Nivola, heb ook al eens een 2900CC B Lungo gezien in zo’n kleurtje geloof ik.
sebastian zegt
welgeteld 2 zuurpruimen op deze string…
Rick dos zegt
Nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar ik vind de cabrio versie nèt even wat mooier dan z’n coupé broertje.
En die kleur is gewoon perfect.
the missing genie zegt
Wat is dit een meesterwerk. That’s all I have to say about that…
dekster zegt
Ik heb zo’n klein idee dat sommige kopers van de coupe nu niet zo erg content gaan zijn.
Ik voel eigenlijk wel meer voor de coupe, maar smaken verschillen nu eenmaal.
Off-topic
M’n mail doet het niet, maar is dit geen berichtje waard?
http://www.supercars.net/cars/4058.html
Citrofiel zegt
Ik hoor Ilquadrifoglio er al maanden/jaren over lullen, maar wanneer komt die facelift met gewichtsbesparing voor de 159-achtige modellen er nou eindelijk? :?
Citrofiel zegt
Gelukkig zijn er nog andere bronnen dan Autoblog: http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8322 :twisted: . De iets afgeslankte 159 komt daar dus (neem ik aan) ook te staan. Lijkt me toch wel meer dan “helemaal niets nieuws”.
phantom zegt
vette auto, op http://www.supercars.net staan ze ook in het groot
kowalsk zegt
Rob USA… Laat ons/hen… Ik persoonlijk vind het de mooiste auto die ik in tijden gezien heb. Vooral op die foto bijne recht van achteren gemaakt!
Turbopaultje zegt
– 45 kg en nog steeds geen JTB of JTTD motoren ………………… :oops:
Dat lijkt dus MY2009, zoals ik al die tijd al stelde.
w0o0dy zegt
@Citrofiel; dat staat wel in de teksten van Ilquadrifoglio, maar wat ik me wel afvraag…. is dit alles? 45kg is niet wat we aan de hand van de geruchten mochten verwachten… ik dacht dat de besparing veel groter zou zijn?
Misschien dat dit het is voor de “huis tuin en keuken-uitvoeringen” en dat de snelle versie(s) nog meer gewicht kwijt raken?
De v6 zonder 4wd maar met q2 (toch?) moet wel een stuk lichter zijn denk ik dan de 4wd Q4 tot nu toe was…. en 250pk op de voorwielen kan die wagen wel hebben… dus dat is ook weer wat winst…. maar ik zou liever geen aandrijfassen voor en alleen achterwielaandrijving hebben gezien…. ;)
Citrofiel zegt
@ w0o0dy; Ja, Ilquadrifoglio had meer ‘beloofd’, maar mss dat dit, zoals Turbopaultje zegt, met MY2009 wordt goedgemaakt…
En als het in de teksten van Il staat (geen zin om zoveel Engels te gaan lezen, heb net een hele Duitse tekst achter de rug), dan vind ik AB nalatig. Dat zouden ze moeten vermelden.
En de V6 komt idd met Q2, want dat hebben alle versies!! :o
“On the new versions of the Alfa 159 MY 08, two changes have taken place: firstly, in the field of safety, the new “electronic Q2” system now comes as standard. Second is the introduction of the 3.2 V6 260 CV with front traction (up to now only available with the Q4) which allows a top speed of 250 km/h.
AlfaGT zegt
Wat een ontzettend mooie auto! Auw wat goed
w0o0dy zegt
@Citrofiel: daar had ik dan weer overheen gelezen… thanx
Als alle 159’s nu Q2 hebben en een lager gewicht dan zal de nieuwe 159 vrijwel zeker weer een gruwelijk goed sturende voorwielaandrijver zijn. Best in class? Zou me niet verbazen. More desirable than ever, for sure!
Ilquadrifoglio zegt
De gewichtsbesparing is hier idd +/- 45 KG… Dit kan op de Q4 modellen iets meer zijn. De grote veranderingen komen pas met de facelift (2009) van de 159/Brera/Spider, hier wordt +/- 130 KG gewonnen t.o.v. het orgineel.
CSL zegt
So “een maximum koppel van 7.500 toeren”
Dat is knap?! Of klopt deze zin niet helemaal!
Racer X zegt
Prachtig, misschien nog wel mooier dan de coupé… Hoewel ik ondanks dat nooit een cabrio boven een coupé zou verkiezen.
Turbopaultje zegt
Wat is het toch aardig om gelijk te krijgen………………..
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Hm, moet ook wel wat gebeuren met Alfa!
Lees net de Europese verkoopcijfers, en dasniebest!!!!!!
Europees de grootste verliezer in januari…
Some sales figures that recently came through, courtesy of ctm. These are some winners and losers from the European market in January:
Alfa Romeo: -42.8%
Jaguar: -38.1%
Saab: -14.9% (5,723 cars)
Volvo: -9.7%
Mini: +34.4%
Nissan: +50.1% (33,935 cars)
Smart: +50.9% (7,069 cars)
Dacia: +73.8% (15,178 cars)
The selected quantities are included so that you can see that the rises or falls were recorded on what was a reasonable base.
En dat op de aantallen die Alfa toch wel maakt momenteel…
LM zegt
Nuttige info en erg ontopic. Not.
Overigens mag je ook wel eens met de verkochte aantallen Alfa komen. Ik heb zo’n vermoeden dat een bepaald Zweeds merk met Dame Edna looks iets minder te zien is dan.. welk ander merk dan ook.
LM zegt
Overigens, bronvermelding : http://www.trollhattansaab.net/archives/2008/02/tuesday-snippets-9.html
tssss. errug.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@LM:
Inderdaad van trollhattansaab.
Voor het geval je het nog niet wist: mijn 2e auto is een Alfa. Kwam dit gewoon tegen en schrok ervan, dus moest het ff kwijt…
Heb gewoon de laatste Alfa post gepakt
Dus relaxxxxx
Turbopaultje zegt
Mijn 2e auto is een Alfa. Alsof een SAAB dan de 1. auto kan zijn…………….
Get a life of boek asap een plaats in een pensioenhuis.
Ilquadrifoglio zegt
@ Turbopaultje
Overigens, zie je dat er dus wél een MY2008 komt…
Citrofiel zegt
@ Turbopaultje en LM; Wat hebben jullie tegen Svenska Aeroplan AB? Hebben jullie een hekel aan Saab of zo?
Scimitar GTE zegt
Zoals IlQuadrifoglio al een keer eerder heeft gebeld is een Alfa Romeo fabriek bij Napels 2 maanden dicht gegaan vanwege onderhoud of verbeteren van de productielijnen. Vandaar misschien de daling van verkochte auto’s.
Turbopaultje zegt
MY2008 ………….. what a joke. Het is al voorjaar 2008 en de beloftes van je mbt verbeteringen zijn maar deels bewaarheid. Dat was geen verassing voor mij.
Want o je bron is niet betrouwbaar, of Alfa maakt er in goede traditie weer een warboel van………….. The result is the same.
Ilquadrifoglio zegt
@ Turbopaultje
Ik begrijp je frustratie niet…
– ~ 45 KG gewichtsreductie
– nieuwe stoelen
– Bandenspanning controle
– Nieuwe kleuren (interieur & exterieur)
– Nieuwe velgen
– E-Q2 differentieel
– Het automatisch openen van de kofferdeksel
– verbeterde boardcomputer
Het is inderdaad niet de gewichtsreductie die was beloofd. Dit komt omdat in deze versie nog geen SRT18 staal wordt gebruikt. De omschakeling hiernaar is verhinderd door de werkzaamheden in Pomigliano d Arco.
Turbopaultje zegt
Niet begrijpen warboel ?
45 kg is de helft van de 80-90 kg, die in de pers werd gecommuniceerd. Waarom voert Alfa een gewichtsbesparing in 2 trappen uit ? Volstrekt onlogisch imo. En nwe. motoren komen ook nog niet. Dus moeten andere goodies de lading dekken. Voor de Brera en de Spider, die echt veels te vet zijn, is er nl. niets……….. en dat is teleurstellend.
Even nog betreffend de goodies:
Die Q2 is dus een electronische sper geregeld over de remklauwen voor en ook achter (dat is volledig onduidelijke uit die slechte persinfo) ? Dat klinkt naar een soort verkapte ESP……. en dat kan ik me niet voorstellen bij Alfa.
Wie me dat kan uitleggen, graag………..
Nieuwe stoelen…….. De stoelen van de TI zijn al NOK imo, spreek hier uit ervaring. Of die nieuwe beter zijn ? Afwachten. Het interieur is geupgraded, dus Vintage, TI en Exclusive programma……..oud nieuws eigenlijk.
En het belangrijkste voor de Alfisti, nwe JTB en JTTD motoren komen nu niet. Dit terwijl de Lancia Delta deze zomer op de markt gaat komen met exact die motoren. Wat is hier aan de hand ? Produktiestop in Pomigliano, omdat men niet alles heeft kunnen doorvoeren…………….. ?
CHRISS zegt
Wat is de 8C adembenemend mooi…
IlCuoreSportivo zegt
Arme Svenska.
Niks mis met Saab, maar mijn tweede auto zou net zoals de eerste een alfa zijn :)
Ik zit al tijden te denken aan een GTV turbo V6 voor in het weekend enzo, of nog izts ouder met achtertrax. (snelle 75…)
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Ilcuoresportivo:
Valt best mee hoor…
En ja, in mijn geval is dat zo: 1e auto 9-3 Cabriolet, 2e 147.
Verder vindt ik het beide mooie merken, vandaar dat er af en toe een beetje onduidelijkheid is.
Want 2 merken mooi vinden, is toch wel uniek op autoblog!
LOL
Scimitar GTE zegt
goedkope shop maar wel lekker ;)
dekster zegt
Leuke alfa romeo Rapido :P
Scimitar GTE zegt
@ dekster
Ik volg je niet :P ; rapido? Ik verwacht wel weer een Alfa Junior-update vandaag of morgen van Wouter eigenlijk ;) (tip:P)
Turbopaultje zegt
Op 3 maart gaan ze weer aan de slag in Pomigliano………………. :roll:
Turbopaultje zegt
…………en ik houd er nu maar eens mee op. Ga met me zinnigere zaken bezig houden.
Turbopaultje zegt
Anderen mogen mijn rol als blogcriticus hier overnemen, want de doelstelling meer kwaliteit te brengen zie ik niet echt dichterbij komen. Suc6 ermee.
Scimitar GTE zegt
Succes Turbopaultje !
Chorizo zegt
En er haakt er weer eentje af, en de trolletjes blijven vrolijk rondhangen.
Gelukkig is er Pistonheads nog en kennen de trolletjes amper Engels (en worden trollen er meteen de kop ingedrukt).
Ciao TP, hopelijk tot blogs.
SEATfreak zegt
wallpapers? check this page! http://www.carwalls.com/cars/24-Alfa%20Romeo%20wallpapers.html
tonino zegt
Hoe leuk het soms ook was, maar mijn eerste Alfa(gtv) is ook mijn laatste geweest, en ik ben niet de enige blijkbaar als je dat verkoopslijstje ziet? Hoe kan het dat een merk met zulk prachtige wagens er technisch en mechanisch zo een zootje van maakt?
” like trouble in paradise.”