Nog wat moeite met wakker worden op deze vroege zondagochtend? Je zou dan alle Bloggers top-5 autoliedjes kunnen afluisteren. Je kunt echter ook de video van deze kerel met veels te grote broek bekijken. Zet je luidsprekers maar op 10 en geniet. Zullen de buurtjes ook vast appreciëren. En oi-oi-oi, wat klinkt die Carrera GT (wederom) erg lekker zeg. Ik adviseer de beste man overigens wel om contact op te nemen met de eigenaar van deze GT.
Nu nog steeds niet wakker?
pipil zegt
COLD engine?
debiel
Paragon zegt
Dat fel-agressieve van de Carrera GT…. HEERLIJK.
Hoe snel die motor in toeren klimt onbelast… ongelovelijk. Superlichte krukas.
Matsinator zegt
2 heerlijke auto’s bij elkaar!
masticore zegt
@ Paragon
belast in toeren klimmen gaat minder snel hoor…
@ pipil
onbelast zo ‘gassen’ is zo slecht niet hoor, onderdelen krijgen geen tegenkoppel dus worden gewoon in toeren gejaagd. pompkes hebben niet zo’n opstarttijd.
F430 zegt
oei dat is wel lekker ik ben wakker hoor
Mogguh zegt
CGT says hi to Beverly Hills, nog net iets leuker xD
http://www.youtube.com/watch?v=MkLjCYjqGDU
american zegt
@masticore weet niet waar jij je wijsheid vandaan haald hoor maar als je met een koude motor staat te rammen met het gas slijt je auto 9!!! keer sneller dus ga jij met koude stilstaande motor maar lkkr trappen en breng hem maar naar mijn garage heb ik ook weer werk … en verder wat een brute sound dit mag van mij vaker Autoblog dank je zeer
Audi zegt
@ Masticore
Als die dingen koud zijn is het zeker niet goed en de olie moet ook nog verspreid worden door de gehele motor, dus echt goed is het niet. Maar erg lekker klinkt het wel :D !
jelle zegt
die carrera gt is zo zalig van geluid! het mooiste die er is vind ik! wat een bruute, ietwat wanhopig klinkende schreeuw heeft die motor
w0o0dy zegt
Dat iemand een ander uitlaat systeem op een Carrera GT zet kan ik eigenlijk helemaal niet volgen….. niets van wat ik gehoord heb klinkt zo high tech als die CGT met de originele uitlaten. Misschien niet super hard of rauw…maar hallo het is een zorgvuldig ontwikkelde racemotor die hoort niet te klinken als een V6 zonder uitlaat.
JPM zegt
Ik heb de Carrera GT één keer in het echt gehoord op het concours d’elegance op Paleis het Loo en echt waar het was hemels. Het beste autogeluid dat ik ooit heb mogen horen.
Tim zegt
Alleen het geluidt van de GT duidt al aan dat je hier met high-tech snufjes te maken… Heel fijn..
w0o0dy zegt
Ik wil deze even voordragen om toe te voegen aan het artikel (en misschien moet je het volume even naar 9 zetten ;) )
http://www.metacafe.com/watch/421098/lamborghini_engine_sound/
w0o0dy zegt
Maar niets, maar dan ook niets komt bij de diva van het motorgeluid in de buurt…. KIPPEVEL! De onverslaanbare (qua geluid) BRM V16.
http://www.youtube.com/watch?v=fZMPDCNyQxE
schnitzerken zegt
Ik heb toch liefst het geluidje van de ford hoor, de porsche heeft zo echt een f1 geluid, en dat vind ik maar niks voor op baan
evo zegt
@schnitzerken; “voor op baan”. Wat bedoel je in hemelsnaam?
Whoohoow zegt
Echt wat een waanzinnig geluid, echt het mooiste geluid na de F1
Rudy zegt
http://video.google.nl/videoplay?docid=1294420330942974226&q=carrera+gt&total=4003&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=5
ook een oude bekende voor de meeste mensen hier :D
Ashtray zegt
@ Rudy:
Jammer van die duitser die erdoorheen lult.
august zegt
maar echt.. die BRM.. man man.. vroeger had ik ergens een mp3’tje vol BRM-geluid, hoe je dat ding vanaf een paar kilometer hoorde aankomen om uiteindelijk volgas voorbij te brullen. Hardnekkig kippenvel.
SimonMc zegt
@W0o0dy: ja je hebt gelijk !Niets komt ook maar in de buurt van die BRM V16 !
En van zo’n carrera gt moet je afblijven.Het orginele uitlaatsysteem geeft een geniale klank af.
Die idioot van een VRAlexander heeft wat mij betreft z’n carrera gt volledig verkracht met dat AWE uitlaatsysteem.
De klank van een pagani zonda f komt wat mij betreft op een gedeelde plaats als de carrera gt.
http://www.youtube.com/watch?v=MiroepFi1fw
SimonMc zegt
“…op een gedeelde plaats met de carrera gt”
boz zegt
@ alle mensen die denken te weten dat de motoren van de beide bolides koud zijn: Wie zegt dat de 2 auto’s niet zojuist daar zijn neergezet na een rit van tig kilometers.
Niet te voorbarig zijn met conclusies als niet alle feiten bekend zijn.
@topic: wat een heeeeeerlijk geluidje komt er van die CGT.
De FGT is ook niet verkeerd, maar als ik mocht kiezen wist ik t vrij snel.
InF3Rn0 zegt
Heren luister dit schoonheid..
http://www.youtube.com/watch?v=vRYYe0kLCto
CSL zegt
Carrera GT klink veel beter. Dat komt door de gruwelijke Gasreactie van de hoogtoerige motor. Zo hoort een auto te klinken.
Mic zegt
Dan moet die clip van Tim Schrick in de bergen er natuurlijk ook bij…
http://www.youtube.com/watch?v=S2-4Mv_VAcg
Mic zegt
Sorry die stond er al bij zie ik nu…
Aston Martin zegt
De Ford GT vond ik mooi van geluid maar dan die Carrera GT, pfffff.
Niet echt denderend ;p
Klaasjan zegt
MP3 downloaden van het mooiste geluid voor den auto:
BRM V16
http://www.f1blog.org/wp-content/uploads/2006/04/1953_BRM_supercharged_V16.mp3
(Into red, auteur; Nick Mason)
BasaBas zegt
Kan iemand mij uitleggen waarom het verschikkelijk slecht zou zijn (zo slecht dat meneer ‘american’ meteen een garagebedrijf aanraadt) om met een stilstaande auto met een koude motor enkele keren een fractie van een seconde volgas te geven.
Ik kan mij voorstellen dat het geen 100% ideale situatie is, maar goed, is het verschil in temperatuur meteen zo groot dat dit vrijwel direct schade aan de motor oplevert?
Luc D. zegt
Vroeger was het niet aan te raden om met koude motor vol gas te geven, maar met de huidige modellen kan dat allemaal geen kwaad.
Tim zegt
Het kan dus wel degelijk kwaad , bij een koude motor is alle olie terug naar het carter gezakt . In principe hoor je te wachten tot je een olietemperatuur van 60 a 70°C hebt vooraleer je de motor zo gaat belasten.
Trouwens je motor onbelast in toeren jagen is zowiezo niet goed , koud of warm.
boz zegt
hoor ik iemand daar dry-sump smering roepen?
Ik wil een CGT!
Dennie zegt
die olie die int carter zit is in 3-5 seconden naar de te smere onderdele. Hoog toeren op een koude motor is slecht omdat de zuigels uit een lichtmetale legering bestaat die uitzet bij warmte. Dus in koude toestand zitte de zuigers met een zekere speling in de cilinder (anders vastlope bij warme motor). En door deze speling worde de zuigers tege de cilinderwander geslaan, drm is het beste niet te hoge toere te maken bij een koude motor.