Omdat ik eerder vandaag de Japan-lovers een beetje op hun ziel getrapt heb maak ik het nu misschien goed met nieuws dat Kazuhiko “Smokey” Nagata zijn Toyota Supra V12 BiTurbo binnenkort meeneemt naar het Italiaanse Nardo om daar een snelheid van 400+ km/u te bereiken. Kazuhiko “Smokey” Nagata is de eigenaar van de Japanse tuningfirma Top Secret en voor zichzelf heeft hij een 5 liter grote V12 uit een Toyota Century in het vooronder van een Toyota Supra gelepeld en daarna opgevoerd tot plus minus 1000 pk.
En nu wil hij wel eens zien tot welke topsnelheid zijn project in staat is. En waar kan dat nou beter dan op Nardo? Waar al menig snelheidsrecord is gebroken. Foto’s van de Supra kan je HIER bekijken. Het spreekt voor zich dat we jullie op de hoogte zullen houden van de afloop. (via: autoblog.com)
AMV8 zegt
wat een kneus-edit: nog een keer en je hebt een ban!-
RenJie zegt
ijzersterke bakken.. die Supra’s, maar hij moet zelf weten of ie er 400 mee gaat, niet speciaal ofzo.. :)
Cees zegt
Helemaal GEK in hun hoofd die Japanners!!!!
Maar blijft mooi om te zien hun overenthousiastme!!
Ben benieuwd of de 400km/h bereikt gaat worden??
Cees
Kimi NL zegt
Sup(ra)er. gewoon gaaf.. die man heeft al zoveel auto’s getuned en is volgens mij al 55+ en toch gaat hij zoiets doen.. gewoon respect voor..
lodewijk zegt
Wat is een kneus?
Ik ben persoonlijk niet voor die turbo opgevoerde bakken, geef mij maar een atmosferische 6-in-lijn :D
TomRS6 zegt
@ AMV8,
Over wie heb je het?
Aandacht vragend postje van je, hoe kun je nou binnen 3 min. nadat deze topic geplaatst is oordelen over een persoon en hoe kijk je een film in van 18 min. binnen dat tijdsbestek.
Wel bruut dit hoor, blij dat er van dit soort Aziatische dwazen(positieve zin van het woord) zijn.
Jurjen zegt
“En waar kan dat nou beter dan op Nardo?”
Nou, dat kan nog een stuk beter op Ehra Lessien.
vla zegt
@ Jurjen
of op de testtrack van Volkswagen in Duitsland, best in the genre! :)
hij is er tenslotte voor gemaakt, en door de bocht in Nardo krijg je extra wrijving en als het op recordbreken aankomt kan dit het verschil betekenen tss winnen of verliezen.
ik zit met een probleem: vor een leek is dit een zielige tunert maar voor ons is dit een monster… wie wil er nu in rijden en bekeken worden uit 2 extremen? btw over tunert gesproken; dat is ook wat het blijft, als ik iets wil met een V12 Biturbo met meer dan 612 pk dan ga ik wel aankloppen bij Pagani of een tunert van Mercedes
doch vind ik het ook leuk…op een of andere manier…hij klimt zo gemakkelijk naar de hogere sferen van de kilometerteller weet je…
btw ik wist dat de Testarossa een goeie Ferrari en dus een goeie supercar was, maar dit tart mijn wildste verbeelding! hij schiet weg als een speer!
vla zegt
@ mezelf
:roll: uit interesse zoek ik de track op en zie ik dat het dezelfde is :lol:
Rik zegt
aardig gek, vraag me alleen af hoe de auto zich gedraagd met 400+. Denk dat je dan toch wel ff met je billen samen geknepen zit :P
N!SS@N zegt
TopSecret is ’the ultimate’!!! :P
GuZ zegt
suffe jap. iemand die zichzelf smokey noemt kan ik niet serieus nemen. Bugatti ftw!
Henk zegt
Dit is wel wat beter dan dan zogenaamd ’tunen’ van golfjes door mensen met petjes hier in Nederland.
Jos zegt
Ik ben beniewd of de auto zelf het wel aan kan…
Bas zegt
Respect…deze man gebruikt tenminste nog het cirquit. En dat is weer s wat anders dan een golfje met led achterlichten die binnen de bebouwde kom met 100 door het rode licht bijna een voetganger voor de sokken rijdt.
Want dan ben je inderdaad een suffe NOBB!
Alwood zegt
toch heb ik niet één keer een echt lekker geluid gehoord in de filmpjes :? wel leuk dattie op nardo voor de 400 gaat, daarmee zou die de veyron verslaan… als de 400 op nardo gehaald word :)
en de supra ziet er goed uit! op alle decalls en frutsels op de buitenkant na.
Hilgert zegt
@Jos: geloof maar dat die auto dat aan kan. Er is weinig origineels Supra meer aan.
Jesper zegt
Éen woord; ziek!! (das dus positief he) :D
RenJie zegt
@Jos en Hilgert
moah.. zoveel moet er niet veranderd worden gok ik zo.. alleen kloten met die laptopjes bij de motor, de motor is toch sterk genoeg. ;)
Klassiekerrally zegt
Ik mis iets… Smaak?
Ik bedoel: die Japanners maken alles zo akelig perfect. Een stille auto met 1000 pk? Huh?
Waar is het hemelse geluid van een beestachtige V12?
Wat walgelijk beschaafd. Durf toch eens wat passie te tonen beste Aziatische medemens! ;)
Davidov zegt
Tof project, wel gaar dat ie er per se een V12 ingelepeld moest hebben :P
De voorkant vind ik trouwens niet erg fraai/Supra-achtig.
robgym zegt
super gaaf dat ie dat gewoon gaat doen , petje af
Bart zegt
tering wat een machine! “why do they call you smokey again” mooi stukje
Jos zegt
@RenJie
Ik had het ook niet over de motor, lijkt me dat de trillingen bij 400 km/u nogal heftig zijn.
Wollie zegt
Benieuwd of de ambulance ook 400 km/u zal rijden.
Mazzel gewenst !
Drago zegt
Prachtig, vooral die burnout midden voor de tunnel op de snelweg, gewoon koel.
CSL zegt
Ik mis het dikke geluid en brute acceleratie van de 6-inlijn!!!
fr@nk01 zegt
Euh..dit stukje is om de Japan-lovers Weer te sussen?, nah nee, erg goedkoop en zeker niet met de te verwachten reaktie van een aantal aso-bezoekers als ’t om onze Aziatische medemens gaat.
Trouwens, ‘ziel getrapt’?, waar heb je ’t over?ach laat ook maar, wil er niets mee van doen hebben.
jozias zegt
waar heeftie die koplampen vandaan? maar wel een kunststukje! ik heb het hier al eens eerder gezegd: mensen die zeggen dat japanse auto’s geen ziel hebben willen gewoon niet begrijpen dat die ziel juist in de technische perfectie en de liefde voor specifiek vermogen en betrouwbaarheid schuilt
FlorisFerrari zegt
1 Vraagje.. die firma Top Secret hoe werkt die?? Ik heb nog maar 1 auto gezien (de ”Supra”) en daar rijdt hij volgens mij altijd zelf in.
Hoe zit dat nou?
Dink zegt
Altijd lachen met die lui. De Veyron killer komt uit Japan . . .
speedlimit zegt
@ jozias
Had ’t ergens gelezen maar die koplampen komen van ’n skyline (35???) vandaan…niet te verwarren met de GT-R ;)
Geluid is idd niet echt bijzonder te noemen…mooiste geluid uit ’n 6 cyl. komt toch uit de standaard 2JZ-GTE en dan ’t liefst in combinatie met ’n HKS einddemper :)
N!SS@N zegt
@ FlorisFerrari
TopSecret doet meer auto’s dan alleen supra’s… Ze doen ook veel Skylines (R32, R33, R34, V35), Silvia’s (S14a, S15), Intergra’s, 350Z’s (Fairlady Z Z33) tot zelf Micra’s en Cube’s!
http://www.topsecretjpn.com/gallery.shtml
+ Nog een keer voor de duidelijkheid. De nieuwe GT-R is niet de nieuwe Skyline. Skyline had altijd en R-serie benaming en de GT-R zet deze nu voort, maarrr… De naam skyline word nu nog steeds gebruikt op het nieuwe model de V35. Hier in nederland binnenkort te koop als Infiniti G35.
JDM zegt
@ FlorisFerrari,
hieronder de link naar Smokey’s website. Hier staan bijna al z’n auto’s op.
http://www.topsecretjpn.com/
Mardec zegt
Ik ben echt niet voor supra’s, maar deze, amaai. Respect voor die aziatische shorties hoor :-)
dotternetta zegt
Wat een geluid bij de burnout! Mooi beheerst!
Davitone zegt
Respect voor Smokey!
Ook al ben ik helemaal geen fan van het tunen, lijkt het me een prestatie om deze motor zo te kietelen.
En dat die 400km/h haalt. Dat is zijn doel. Hoop dat het hem gaat lukken!
rgseidl zegt
Voor 400km/u zal hij toch zeer speciale banden moeten gebruiken, of niet soms?
Frissegast zegt
@ robbie : .”..heeft hij een 5 liter grote V12 uit een Toyota Century in het vooronder van een Toyota Supra gelepelD” ;-)
–edit: dank u, het is aangepast!–
Eric zegt
Als je de link met foto’s opent zie je een wel heel speciale Supra. Zo zou de nieuwe er moeten uitzien.
Ik vrees echter dat Toyota met hun hybride-gedoe niet snel een supersportwagen op de markt zullen brengen!
rider zegt
+- 1000pk is geen uitzondering meer voor de heren van Top Secret. dat hebben ze in het verleden wel vaker gehaald. maar ze zullen nu toch ook echt de einoverbrenging moeten aanpassen om de 400+ km/h te slechten. ik denk dat ze het wel gaan halen. dit project loopt alweer een tijdje en de kinderziektes zullen er nu wel uit zijn.
FORDGTFREAK zegt
@rgseidl ja alles moet aan gepast worden ook voor de stroomlijn en bijv de spoiler moet echt precies worden afgesteld anders is het eeen vliegtuig die met kans op 75% kans de lucht in gaaat