Doordat er weer wat meer fraaie raspaarden de fabriek uitrollen, maakt Maserati eindelijk winst. Daarom ontstaat er wat lucht en kan er gewerkt worden aan nieuwe modellen. Wat heet, er zou zomaar een heuse ‘911-killer’ kunnen komen!
In 2007 zijn er 7353 Maserati’s verkocht. In 2008 moeten dit er al 9000 zijn om vervolgens in 2011 een aantal van 12.000 Maserati’s te produceren. Om deze ambitieuze doelstellingen te halen, mogen we nieuwe modellen verwachten. Zo is het reeds bekend dat er een GranTurismo Convertible komt, maar Maserati schijnt ook aan nog meer moois te werken; een auto die moet gaan concurreren met voornamelijk de Porsche 911. Dit zou aardig logisch zijn, omdat de forse GranTurismo meer de strijd aangaat met coupé’s als de Mercedes CL. Insiders suggereren dat in Maserati’s kleinste als motorisering een teruggetunede 4.2L V8 wordt gelepeld. Deze zou zo’n 350 pk moeten leveren. Een besluit of de kleinere Maserati gebouwd gaat worden, wordt in het eerste kwartaal van 2008 genomen. Lieve directieleden van Maserati, jullie hebben toch niet jullie eigen concept over het hoofd gezien?
Overigens komt er definitief geen Maserati SUV. Volgens Maserati CEO Roberto Ronchi nemen de verkoopaantallen in dit segment af en is het segment bovendien nu al te druk bezet. Groot gelijk, Roberto! (bron: Motorauthority)
mastertjen zegt
een beetje variatie als alternatief voor de 911jes is mooi meegenomen!
Rickz zegt
Ja deze had ik ook op gestuurd, maar dan van een andere link. Ziet er iig veel belovend uit.
Racer X zegt
Mooi om te horen dat Porsche nog steeds de benchmark is.
En dat er geen Maserati SUV komt is goed nieuws. Het moet maar eens afgelopen zijn met die lelijke lompe sloepen…
Pjotr zegt
Mij zou het niks verbazen, dat de spionage-foto’s van de kleine Ferrari (Dino) uiteindelijk hvan et prototype van de kleine Maserati blijken te zijn. Makes more sense…
Davidov zegt
Goed nieuws, Ik denk alleen wel dat ie iets meer vermogen en een verdraaid goed onderstel nodig heeft als ie wil concurreren met de GT3 (RS) :P
VonStroke zegt
Wordt geen gemakkelijke taak, de auto moet heel wat in zijn mars hebben en bovendien moet de betrouwbaarheid naar boven. Meer concurrentie voor de 911 is natuurlijk altijd welkom.
Johan zegt
Ik ben een Porsche-fan, maar ik ben zeer benieuwd. Moet zeggen dat Maserati de laatste tijd zeer goed bezig is.
mashell zegt
De Maserati 3200GT/Gransport (en alle andere namen die dat model gehad heeft) werd ook als 911 concurrent neergezet en is het ook niet geworden. 911 killer maken is heel erg moeilijk. Misschien kunnen ze beter een Mercedes SL killer bouwen.
sebastian zegt
@mashell
de mc12 is wel een echte cgt killer.. :)
Armada zegt
Kom maar op. Maserati begint een beetje op dreef te raken. Moeten ze vooral oz doorgaan. :D
Armada zegt
ZO doorgaan. :D
evo zegt
In Italië is Maserati’s kleinste vandaag gespot:
Rick dos zegt
En kijk, wéér een “911 killer”. Een auto met z’n bekende handicaps die toch als benchmark wordt gebruikt. Doen ze toch iets goed daar im Deutschland.