Op de valreep van 2007 konden we de Nissan fanboys al blij maken met de eerste info over het lekkers wat tuner Mine’s in gedachten heeft voor de nieuwe GT-R. En we zagen de door Mine’s getunede GT-R het ook al opnemen tegen een Porsche 997 Turbo.
Helaas is de nieuwe informatie beperkt gebleven tot een paar foto’s, maar die wilde ik jullie toch niet onthouden.
Ringfan zegt
Briljant… Die uitlaten met die “hitte uitslag”…
Wow!
En nu snel de specs!
Robin zegt
Zal ongetwijfeld hard gaan. Maar het is niet super mooi.
GeoBem007 zegt
Het was toch niet de Mine’s die tegen die Porsche reed?
En zo’n uitlaatjes zijn enorm populair in de Japanse tuningscene. En ze hebben groot gelijk ook ;) Klein nadeel is dat zo’n effect enkel fatsoenlijk bekomen wordt met titanium en dat is aanzienlijk duurder dan RVS. Sommige systemen zijn dan beperkt tot de einddempers in titanium, anderen hebben echter een hele lijn in titanium! :P $$$ ;)
Jellert zegt
Ik ben blij dat de tuning scene hier weer dood is. Professionele tuners kan ik hier en daar nog wel waarderen.
Stiggie zegt
@ Jellert; Tuningscene dood? misschien is de scene wat ingedrukt sinds films zoals The fast and the furious, maar dood is hij zeker niet.
Zie het als de hardcore scene, die bestaat ook zeker nog wel, maar niet ze openbaar meer zoals de jaren ’90
Stiggie zegt
En de auto is ook oké
Racer X zegt
In deze kleur valt het lelijkste van het GTR design meteen op: de wigvorm in de ramen en het daarbij gepaarde omhooglopende dak (van achter gezien). Dat is wat mij betreft een flinke smet op het verder wel fraaie design van de GTR.
Toch heb ik tien keer liever een mooie Porsche, ookal is het een veel tragere S.
LC zegt
@GeoBem007
Hahaha het ligt om op te (z)rapen :P
jurrian zegt
@ Ringfan: De specs zullen niet heel erg uiteenlopen met die van de standaard GTR. aangezien Mine’s al veel eerder een testmodel van nissan heeft meegekregen zullen ze wel het een en ander in samenspraak met nissan gedaan hebben. Om de gentlemanagreement van de japanse auto fabrikanten en de japanse overheid te kunnen overkomen zodat ze ipv die 276pk max nu 480 pk mogen stoppen hebben ze(nissan) belooft het tuningspotentieel zoveel mogelijk in te perken. zou een beetje lullig zijn als deze Mine’s gtr gelijk bizar veel pk meer zou hebben.
AJ zegt
Vette next-gen bak!
Luc D. zegt
Deze heeft net evenveel pk’s als de gewone GTR, zelfs net iets minder dan de niet japanse variant.
Dus het is redelijk logisch dat ze deze tegen een standaard 911 turbo laten uitkomen.
David zegt
welke niet japanse variant? er is nog geen niet japanse variant
Ringfan zegt
@ jurrian
Daar was ik al bang voor…
Het is wachten op een tuner mét ballen…
David zegt
Leuk dat je ook David heet maar nu zijn er twee haha
Dit is geen nieuwe info btw. Vindt het ook niet echt schokkend, ze hebben alleen een nieuwe uitlaat ontwikkeld.
rider zegt
ik zie niet veel veranderd, hooguit de uitlaat. was leuk geweest om ook wat van de motor te zien. die zal ongetrijfeld wel flink op de schop zijn gegaan.
fr@nk01 zegt
Leuk zo’n nieuwe uitlaat van Mine’s maar echt intressant…nah neuh, op YouTube staan mooiere afbeeldingen/video’s.
Ook op Autovisie staan een paar prachtige foto’s van de rode GT-R afgebeeld.
Cooper S zegt
die krabbels op de zijkant hoeven niet zo, maar verder strakke kar, zou mijn Mini er zo voor willen inruilen.
David zegt
mooi, jammer van de foto´s. ik had graag een foto gezien waar je hem van schuin van voren ofzo, of in iedergeval dat je iets meer ziet.
9ff GT9 zegt
http://www.autoblog.com/2008/01/07/mines-gt-r-exhaust-makes-501-hp-at-the-flywheel/ http://windev.weblogsinc.com/2008/01/15/tokyo-auto-salon-2008-nissan-gt-rs-gone-wild/ Misschien interessant? Er is nu ook informatie over het vermogen van de Mines Nissan GT-R.
Lamborghini zegt
Wat ik er van kan zien is wel cool…
Benny zegt
Nissan moest zich houden aan de nieuwe Japanse wetgeving waarbij de supercar nu een vermogen heeft van 480 pk. Nissan heeft daarom in samenwerking met de Japanse overheid aangekondigd dat de auto een untuneable ECU heeft.
Leuk voor Nissan om dit aan te kondigen maar de Japanse tuners zullen zeker de ECU zo maken dit hij wel tuneable wordt:)