De K1 Roadster is een sportwagen uit Slowakije. Daar kunnen ze tegenwoordig namelijk ook auto’s bouwen. Het goede nieuws is dat de Nederlandse importeur bijna de vergunningen rond heeft zodat we binnenkort ook van dit volledig met de handgebouwde monster kunnen genieten.
De K1 Roadster perst niet super veel pk’s uit de 3-liter Ford motor (300) maar door het lage gewicht is de acceleratie helemaal niet verkeerd. De auto weegt namelijk nog geen 1000 kilo en daardoor tik je binnen 4,9 seconden al de 100 aan. De topsnelheid is helaas wel begrensd op 250 km/u. Dat valt dan weer een beetje tegen.
Ook voor de regen in ons kikkerlandje heeft K1 een oplossing. Er wordt namelijk een stalen hardtop meegeleverd dat in drie delen in de achterbak kan worden opgeborgen. Bij regen kan je deze binnen één minuut in elkaar zetten waardoor je dure kapsel droog blijft.
Als de importeur alles rondkrijgt is de K1 Roadster is binnenkort voor een prijs van vanaf 73.000 euro te koop. Lekker, maar ik zou persoonlijk toch wachten op de Lexus LF-A roadster.
G. de Groot zegt
Wie heeft in hemelsnaam gedacht dat mensen comfortabel zullen zitten op díe stoelen?
Jakob zegt
wat een design, top!
Holy Cow zegt
Wachten op de Lexus LF-A? Jullie weten wel dat dat geweldige auto 300.000 dollar kost en dit maar 73.000 euro. 2 (hele grote) verschillende prijsklasse’s toch? 73.000 dat is niet slecht voor zo’n auto, hij zit er naar mijn idee echt wel goed eruit!
Dakana zegt
Holy Shit wat een gave bak!!!
mooier stuur en andere stoelen en tis echt een fantastisch mooie wagen
Marc zegt
De designer wellicht? Ja geen idee hoor maar wie zegt dat het slecht zit? Ik zie ook wel eens vreemde bureaustoelen waarvan ik denk “okey…..” en toch zitten ze lekker!
Maar een kek autootje hoor! Nu nog hopen dat het een beetje snor zit met garantie, onderhoud en kwaliteit.. Ik zeg: kom maar op met het broeikaseffect, paar graden gemiddeld warmer en iedereen in de cabrio :-D
Phils zegt
Die stoelen zullen evengoed zitten als een gewone kuipstoel hoor. Die zijn ook beenhard. Maar ’t blijft een sportwagen é…
Ejay zegt
Zeer hippe wagen. Dashboard en stuur doen aan TVR denken en dat is alleen maar goed. Enige wat ik me afvraag is waat je het nummerbord voorop laat.
musclecar zegt
ik vind dat het mooi oogt, en dat rare design van die stoelen lijkt mij ook wel leuk, maar dan niet om elke dag mee te cruisen…
Maar is de achterkant zo afgrijselijk dat men er geen foto’s van heeft??
StormRAM zegt
Mooie auto, vooral in blauw :P de pk’s en de snelheid valt me tegen had wat meer verwacht van een Ford-motor… iets met 500 pk ;)
Marc zegt
@ musclecar: je kunt ook kijken op de site, daar wordt de kont wel getoond ;-)
Bruine zegt
Deze is toch niets nieuws? je kan die al jaren als kitcar kopen. Je krijgt dan gewoon het buizenframe en alle onderdelen en dan moet je even zelf je wagen in elkaar knutselen. Ik heb drie jaar geleden zo ééntje zien staan op het internationaal tuningsalon in Mechelen.
hier de link naar het bedrijf waar je ze kan bestellen:
http://www.dynamic-performance.co.uk/
Maurice zegt
Afgelopen Rizla Racing Days 2007 stonden er ook twee exemplaren van de K1 op de paddock. Hier wat meer foto’s (inclusief achterkant): http://www.autojunk.nl/pix/view/132415 :)
Dennis GP zegt
Mooie wagen, maar voor het onderhoud zal je niet terecht kunnen bij de kwikfit…
Hilversum3 zegt
@ HolyCow: inderdaad de vergelijking met de Lexus LF-A roadster snap ik ook niet helemaal gezien de prijs…
Verders wel een heel knap wagentje, vooral voor dat geld!
sjorsx87 zegt
Haha lachwekkend die stoelen! Maar ik neem graag aan dat ze zondermeer functioneel zullen zijn! Ik zou ze misschien zelfs wel mooi kunnen vinden voor in een sportwage als deze, als ze in een andere kleur zouden zijn. En dat stuur lijkt een beetje op zo’n simpel momo stuurtje: back to basic, maar dan op een lelijke manier…
monza zegt
opeens weet ik het,..mijn zastava 1.1 novi sad gaat eruit,..voor ruim 70.000 euro zo”n mooie kar is geen geld,en die paar pk”s extra laat ik er wel door rotrex instampen*kuch*.
zapp zegt
@Maurice, er stond er ook een bij de TT.
Robbert W zegt
Ontzettend mooie bak!!
Leuke prijs ook. Hopelijk rijdt ie ook lekker
strak door de bochtjes, maar daar ben ik
niet zo bang voor. Niet te vergelijken met de Lexus..
Kan niet wachten!!
DAT zegt
@Bruine
Het nieuws is dus: dat de Nederlandse importeur de vergunningen bijna rond heeft.
Ejay zegt
Maar trouwens, is dit niet gewoon de K1 Attack? Die stond er op de afgelopen AutoRai al.
DAT zegt
Wel een lekker over the top design (Pagini-acthig).
Dat dakje is wel lomp.
Robbert W zegt
EDIT: Check trouwens de mooie filmpjes op de site! Aanradertje!
Frank zegt
Ik zou wachten op de F60 dan als je toch op die lexus wacht !?
Stephan zegt
Volgens mij heeft zelfs Ferrari ook een keer zulke stoelen gehad in de 360 staat mij bij. Ook een ‘stuk stoel’ bovenop de kunststof plaatdelen.
Robin zegt
Wat een super ding! Echt mooi, doe maar!
golf 4 zegt
zit perfect die auto
er stonden er 2 op cirquit park zandvoort met de A1GP heb er ff in gezeten zitten echt super goed
en een fantastische wagen in het echt
ik zou het hem eerder kopen als die lexus
IbiTDI zegt
Laat maar komen! Ziet er goed uit voor relatief weinig geld.
RoeleR zegt
Dit is de K1 attack,.. was ontwikkeld als kitcar, maarja zoiets mag je ook wel afgebouwd uitbrengen!
Myself zegt
Deze auto was een jaar of vier geleden te verkrijgen als bouwpakket, voor een prijs van rond de 20 a 25 duizend euro op basis van een honda accord.
Ze hebben het nu een stapje hoger gelegt.
Hilgert zegt
Mooie auto…zeker in het wit, mag wat mij betreft zo deze kant op komen! De prijs is zeer aantrekkelijk voor het gebodene, alhoewel ik liever mijn eigen auto zo bouwen voor 1/3 van de prijs.
InF3Rn0 zegt
Amai,Ziet er bangelijk uit…
kenny zegt
Misschien een stomme opmerking, maar als ik op de site die foto bekijk waar je het chassis op ziet denk ik niet dat zon geval veilig is? De stalen balken van een oud stapelbed lijken nog dikker, deze zien er echt dun uit. nee ik heb het niet echt zo op zo’n auto, hij ziet er voor de noob wel goed uit en hij rijdt wel hard, maar voor hetzelfde geld koop je een tweedehandse M, AMG of zelfs een modena in duitsland.
DRU zegt
Een beetje veel losse delen bij elkaar. Niet heel fout, kijkt heel boos.
Maar Jesus Christ! wat een mooie kleur is dat blauw. En wat staat het die wagen goed. I like it. I-like-it-a-lot. Ik vind het een leuke basic jongensauto.
Jandepandaman zegt
Een Groningse kennis van mij sprak bij het zien van dit voertuig vol welgemeend gevoel voor understatement de wijze woorden:
Hm……. ’t Kan slechter…!
:D !!!!
WhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahDwangbuis!!!
Robert zegt
Damn jammer dat deze auto niet meer als kitcar leverbaar is want dan had je zo’n auto voor minder dan 50.000 euro voor de deur staan. Sweet!
Mikeee zegt
Ofschoon dat ding “Attack” heet, die decal over de top van de voorscherm is om te janken zo sjonnie.
AJ zegt
Wachten op de Lexus? Die zal toch wel heel stuk duurder zijn dan 73k. Dat is echt niet veel voor een 4,9s auto. :)
Josje zegt
wachten tot Top Gear m test… dan pas verder oordelen
Tom# zegt
ik denk dat ik mij in die stoelen net een jongetje van 6 ga voelen die op het ‘achterzitje van een skelter zit..
Tenzij al dat ‘bruin/beige’ gewoon leer met shuimrubber is ofzo..
Oly zegt
@Tom# ik kan je zo al zeggen dat het niet super zit. maar dat kan je ook niet verwachten het gaat er om dat is auto licht en snel is. en trouwens als jij in een echte supercar zit heb je ook niet echt comfortabele stoelen.
PVO zegt
Ik zeg nog meer foto’s ook op autojunk!!! Deze foto’s heb ik genomen tijdens mijn stage http://www.autojunk.nl/pix/view/131242
Bertus zegt
Ja hoor, die LF-A gaat als coupe in de VS al $ 300.000,- kosten. Als Roadster zal hij nog duurder zijn, en tel daar nog het e.e.a. aan belastingen, en je komt aan een vergelijking die volledig manco gaat.
Dit ding is beter te vergelijken met een Lotus Exige S, zowel qua filosofie, prijs als prestaties.
bramwillemse zegt
Goh hij ziet er goed en bovenal best origineel uit! Nu is het de vraag hoe lang ie in elkaar blijft zitten en hoe hard ie door een bocht kan :)
Juicie zegt
Pfff deze is al oud, schitterende wagen trouwens en dood zonde dat hij niet meer als kitcar geleverd wordt :(. In amerika rijden al K1 Attacks rond met hybride aandrijving of met een volkswagen TDI. Ik heb hem zien staan als kitcar op Motorshop Essen en een tuning show in utrecht enkele jaren geleden.
Ook op youtube staan filmpjes, waaronde die van de TDI en hybride aangedreven versies :)
http://www.youtube.com/results?search_query=k1+attack&search=Search
Hij gaat hard en goed de bocht om en ook het chassis zou voldoen aan enkele strenge race specificaties!
:D zegt
Hard door een bocht?! MEt dit ding?! haha, porsche, ferrari en lotus spenderen niet voor niets maanden achter elkaar op het circuit om te boel absoluut te finetunen. Deze apparaten staan werkelijk op ieder circuit in de show en zien er voor mij iedere x hetzelfde uit. Vraag me af of dit nog verder wordt doorontwikkeld of dat ze hopen dat die dingen wel verkopen :)…. koop wel een exige of een oude gt3 voor dit soort geld!
Juicie zegt
Ja dat is waar, der gaat niks boven een lotus! Mijn punt dat ik wil maken is dat er toch wel serieus is nagedacht over de wegliging, ookal kunnen ze er niet voor maanden een paar van de beste engineers op zetten. Porsche en Ferrari zijn dan wel weer een prijs klasse hoger. Zondag zie ik hem als productie model op de autosalon in Brussel :D
Dennis zegt
Brinkmann Motorsport is een K1 aan het ombouwen voor gebruik in het Dutch Supercar Challenge seizoen 2008.
Erwin zegt
In Amerika wordt deze al enige tijd geleverd als kitcar met de H22 motor van Honda, standaard goed voor 220 pk, al dan niet met of zonder turbo. Doe mij die dus maar ipv een aftands benzine en oliezuipend Ford koffiezettertje achter de stoelen. Ik heb hem al eerder in Ahoy zien staan en die was uitgerust met de 1e generatie 3.0 V6 van Ford. Volgens de beste man daar was dit blok ook veel te zwaar voor sportwagen prestaties en ging zijn voorkeur ook naar de Honda motoren uit.
robgym zegt
sorry hoor maar dit slaat nergens op , kom met iets nieuws maar ja das ook wel weer moeilijk , maar ze proberen het tenminste , op naar de volgende
Jan C. zegt
@monza: Ik neem aan grapje? Skoda 120 zeker?
Jan C. zegt
Zie ook: Sportwagen op Sojabonen; K-1 Attack Hybrid
sjoerd zegt
je kan op die lexus wachten maar die zal wel veel duurder zijn!!! en deze is “maar” 73.000 euro nou dat is geen geld!!!!! voor iets mooiss
Frasker zegt
WAAR ZIJN DE FOTO’S VAN DE ACHTERKANT?
Chief_S5 zegt
Tim zegt
Die heb ik ook als boodschappen auto
Jan zegt
Ben vandaag naar autosalon in Brussel geweest en de fabrikant en importeur voor Benelux gesproken. Was verhelderend. De Kit wordt al reeds 3 jaar niet meer geleverd en is onvergelijkbaar met de huidige K1 Roadster. De kit versie werd gebouwd met gebruikte onderdelen en was niet te registreren voor gebruik op de weg. Huidige K1 Roadster heeft reeds toelating voor Duitsland, Oosterijk, Nederland; België, Luxemburg en overige Europese landen wordt aan gewerkt. De K1 Roadster nu heeft 2 jaar garantie, pick-up and return service als Lexus bij onderhoud. Affijn, ook Lotus en Donkervoort zijn begonnen als kit-car en niemand die dit nu nog weet of er over praat.
inferno-torpedo zegt
mooie auto maar zit slecht & hard en de topsnelheid is jammer genoeg begrensd onder 300km-h maar ong $75.000 is ook nie veel. topprijsje! voor mij een dikke vette 98%
inferno-torpedo zegt
is dit nu 300pk waard? èèèkes! (it’s shit man) da’s toch meer waard?!
DAMN!
henk zegt
Goed nieuws de ford motor gaat er uit, en er komt een BMW motor in…. maar dit houden ze geheim ……..007