Je hebt pk-monsters en je hebt pk-monsters. En dan heb je nog de Mosler MT900S getuned door Nelson Racing. Een Chevrolet V8 met twee grote turbo’s is verantwoordelijk voor 1800pk, op de achterwielen that is!
De standaard Mosler is te bestellen met twee Corvette motoren, één met 435 en één met 600pk. Maar één van de eigenaren vond dat niet voldoende en vroeg Nelson Racing om hem te helpen. Nelson racing was de beroerdste niet en verving de hele motor door een SBC 427 small block V8 van Chevrolet, uitgerust met twee turbo’s. Deze motor levert normaal al een niet misselijke 1100pk maar als je speciale brandstof gebruikt, loopt dit op tot 1800! En nog opvallender is dat het gewicht van deze supercar maar 1100 kilo is. Dat komt neer op 0,6 kilo per pk. Bij een Veyron is dat drie keer zoveel, namelijk 1,88 kilo.
Zoveel vermogen kan niet in één keer op de achterwielen worden gezet en daarom zorgt een computer ervoor dat het vermogen langzaam opgebouwd wordt. Ook heeft de bestuurder een knopje waarmee hij de pk’s tot 600 kan beperken.
Over de prestaties is nog niet veel bekend omdat de auto nog in een testfase zit. De MT900S met 600 pk doet 3.1 seconden over de sprint van 0 tot 100. Deze zal dus nog wel een paar tienden sneller zijn. Zoveel pk’s in een auto kan een hoop problemen opleveren dus hopelijk wordt het niet zo’n debacle als de 9ff GT9. (via LeBlogAuto)
The master zegt
Dat kan toch nooit goed gaan?
Bernard zegt
Klein maar krachtig :D
Pannekoek zegt
OMG!! :shock:
Das meer dan een 917/30 in de qualifikatie (of hoe je dat ook maar schrijft..) die had ‘maar’ 1580..
:shock:
jos zegt
mja porsche kreeg ze in die tijd teminste aan de grond
..
nelson niet *kreupel*
Roy zegt
Die motor is gewoon een kunstwerk, dikke Chevy V8 en 2 dikke Garretts eraan. zo mooi. :)
Mercedes zegt
0-100 crash in minder dan 1 seconde…Killacycle anyone?
RND zegt
en dat ding wou ook noch gaan rijden en sturen laat staan remmen.
en die seciale brandtof is wel leuk maar waar wil je dat gaan halen behalve voor he hoofdprijs
jelle zegt
je zou hem maar hebben staan…
ZwerverRoodbaard zegt
WTF strak blokje, maar wat gebeurt er met 1800 PK op de achterwielen en zulke lage profielbandjes :S Ook al zijn ze 305 of meer breed :P
Mies zegt
Dit gaat toch nergens meer over!?!? Heb je tractiecontrole grijp deze constant in en zet je hem uit rij je 5 sec op de velgen…. en met dergelijke turbo’s heb je toch ongelooflijk veel lag? (wel mooi voor “de heb” btw)
ELB zegt
De dood op wielen! En dan gaat zon dwerg (foto) erin rijden!!
ferrenzi zegt
wel alss ge zoe’ne bak in a garage ed staan, denk tog ni dage het ga kunne weerstaan om een lekker scheurtje te zette me die auto!
raico racer zegt
haha die vent achter het stuur, die komt wrs ni een sboven het stuur uit.
nuja dit is ene beetje overdreven, die motor zal een enorm verbuik hebben wat die speciale brandstof niet ten goede zal komen. Om de 200 km ergens die brandstof zien te vinden wordteen hele opgave. maja 1100 pk is nog steeds 1 kg/pk ook niet slecht. ;)
YK zegt
“…maar als je speciale brandstof gebruikt, loopt dit op tot 1800!”
Jah, DUH! Tuurlijk haal je 1800 pk, of meer…
Doe ff die speciale brandstof in een Golf 1,8’je en dan haal je ook wel idiote vermogens van 400+pk…
Maar nevertheless, normaal al 1100 pk. Netjes ;)
Jan C. zegt
teveel nadruk op pk, te weinig op het pakket.
Oly zegt
extreem vet ding man. het is trouwens een klein chineesje http://www.autoblog.it/galleria/big/nelson-racing-mosler-mt900s/4
Wous zegt
Wat is ‘speciale brandstof’ dan wel niet voor wondermiddel?
ik de dinges zegt
zonder die brandstof is het al een aardig dodelijk geheel :D
bertje zegt
Volgens mij kun je deze beter bij aflevering gelijk ergens in een boom hangen, bespaart je een hoop onafwendbare ellende
John zegt
LOL, als je te hard optrekt halen je achterwielen je voorwielen in.
Kunnen we die brandstof in NL ook al krijgen? Ben wel benieuwd wat een standaardwagen er mee doet.
thom zegt
@ John
Gewoon nitro methanol aan je benzine toevoegen, kan je bij de modelbouw winkel halen. Help je natuurlijk wel je blok naar de maan , maar dat is bijzaak
roadronner zegt
En dit is street legal?
Ik prefereer toch een Veyron ;)
Pieter2 zegt
Dit begint te lijken op die straaljagers die ze met computers in de lucht proberen te houden >:). Mààr wat een machine, kvraag me af als het engineering gehalte vergeleken kan worden met dat van de veyron..
rider zegt
in standaard trim is dit al een heel erg goede wagen. word ook niet voor niks in de endurance racerij gebruikt. het blok is standaard al een corvette 6liter blok. beproefd en ontzettend robuusd. niet kapot te krijgen. en nu hebben ze er dus ook nog 2 turbo’s opgeschroefd. krankzinnig is het wel maar tevens ook erg mooi om te zien dat het zo kan en ook heel blijft.
wat zullen de specs zijn? standaard al 0-100=3,1sec en v/max 320km/h en dat alles bij 600pk.
ben alleen nieuwsgierig of dit model ook die carbon/magnesium velgen heeft die optioneel leverbaar zijn op de 600pk versie. zo te zien niet trouwens. want ik heb mijn twijfels of die wel heel blijven met zo’n hoeveelheid vermogen (PK’s/Nm’s).
wat zal deze doen in een directe drag wedstrijd tegen de bugatti veyron en de hennesey venom viper?
Stephan zegt
En het is debacle en geen debakel.
-Edit: gefixt. Thanks!-
sjorsx87 zegt
Doet me denken aan dat project met die Vauxhall Victor
met een 9.3L Chevy V8 met 2 turbo’s > 2200PK:
http://www.autoblog.nl/archive/2006/10/20/0-100-in-1-seconde
Alfa Lima Foxtrot Alfa zegt
die eigenaar moet wel een héél klein piemeltje hebben…
… maar wel enorme ballen!!….
rob gym zegt
jongens gewoon toegeven niet zeuren , let maar op ? met cliche,s gooien kunnen we allemaal ,
JesperF zegt
Hoe lang houd de versnellingsbak het vol..
Tom# zegt
Baas boven baas, dat wel.., maar of hij het lang volhoudt ?.. I hope so!
robke(botje) zegt
mijn goede god :D wat een droom machine
dekster zegt
@pannekoek
Idd, maar een 917 woog ook 300kg minder ;)
Laurent zegt
Die motor mogen ze gerust in m’n Land Rover Defender plaatsen :-)
Jordey zegt
1800 PK!
net zoveel als deze supra:
http://nl.youtube.com/watch?v=dyuNAQKxyGI
mattie zegt
Is tie ook net zo betrouwbaar als andere supercars. hoe lang houdt die motor het uit bij vol gas op die speciale brandstof. Ik gok op 10sec, dus net als top fuel dragsters. Die motoren worden ook na iedere run opnieuw opgebouwd.
Haris zegt
Die motor lijkt op de bovenkant van een robot ! xD
Poekie Lauda zegt
Ik zeg altijd maar: “meer peekaa’s zijn altijd welkom.” maar daar begin ik nu echt aan te twijfelen :? Je hoeft waarschijnlijk alleen maar naar het gaspedaal te kijken en je staat achterstevoren.
Maar toch is 1100 peekaa een hele mooie prestatie, maar toch vraag ik me af het blok mee gaat? (het moest gevraagd worden ;) )
deora zegt
daar is maar 1 woord voor. ZIEK
Papa zegt
Prachtig, moet je eens kijken hoe simpel dat gehaald wordt! dat blok is as easy as it gets en als je dan kijkt naar het blok van de veyron dan is dat toch anders…
L-Fred zegt
Van 1100 pk naar 1800 pk, da’s wel hele speciale brandstof… 63,63% meer vermogen alleen door andere brandstof. Die brandstof wil ik ook!
RA999 zegt
Hoezo overkill? Dat kan toch nooit lang goed gaan…
w0o0dy zegt
Toch wel lekker als je bij 250km/u op het gas gaat staan en vooral met wheelspin geconfronteerd wordt! De standaard Mosler is al niet veel langzamer dan de veyron, maar met zo’n 1200pk is die Vag-bak nergens meer. Hèhè kunnen we gelijk ophouden met alle berichten over Veyrons, te zwaar en te langzaam ;)
Stephan zegt
Zo werkt het dus niet als je die brandstof in je 1.6 golf gooit he L-Fred.
Woody zegt
Als ze hem nu eens 4weel drive hadden gegeven… dan kon de 1800 pk direct de banden in de tarmac zetten…
Patrick T. zegt
De auto is super, maar 1800 pk is echt veel te veel.
Doe mij maar een ‘standaard’ MT900 :)
w0o0dy zegt
Video van de motor op de testbank….
http://www.youtube.com/watch?v=unJt1A1cHsQ&rel=1
en een aflevering van American Hotrod over de bouw.
w0o0dy zegt
de “normale” Mosler mt900 bij Auto Motor un Sport tv.
http://www.youtube.com/watch?v=LlU62hV2xRY
Alfa Lima Foxtrot Alfa zegt
@ w0o0dy,
jij hebt ook overal verstand van he???
narciris zegt
afhankelijk van de afstand van de dragrace zal de Veyron winnen of verliezen maar om de hoek om een brood gaan of spelen op de Ring – kijk naar de vergelijkende test met de Bugatti, de Pagani, de Enzo en de Carrera en dan weet je het wel wie de baas is.
Benny1 zegt
Bedankt Woody voor het geweldig filmpje, zo’n geluid maakt je dag helemaal goed :D ;) !!
Jos zegt
Wat is de topsnelheid van dit ding? 1000 km/h?
Jay zegt
De vader van een vriend van me was sponsor van een team die met een Mosler reed op de 24 uurs van het circuit op Zolder (B).. Strakke bakjes!!
Werd alleen 3e.. de eerste twee waren corvette’s (onlangs al gedisqualificeerd)
MOOOOOOOIE auto…
En voor de mensen die het een doodskist noemen.. Wat is een F1 auto dan?
Een mosler zal ook niet ontworpen worden om op de snelwegen te gaan rijden.. Lijkt mij iig niet echt de bedoeling..
David zegt
De Spyker Zagato concept lijkt best wel op deze auto eigenlijk
Gerard zegt
Pfff . . . , PK-gekken zullen er altijd zijn en blijven.
Echter, de mens is wel éénmaal als organisme beperkt met Maximale G-Waarden. Wat die Maximale G-Waarden zijn, die ken’k nog niet exact. D’r zullen altijd wel van die gasten of vrouwen zijn die denken dat ze het menselijk vermogen kunnen overstijgen. Hetgeen meestal tot hun dood lijd.
Wat niet wegneemt dat dromen altijd is toegestaan-(zolang anderen er niet onder lijden is er niets aan de hand, daar denk ik alvast het meest over na).
Al maar goed dat zot zijn in de meeste gevallen geen pijn doet.
montini zegt
De turbo’s zijn volgens mij geen Garretts maar Turbonetics. En aangezien dit geen 2 litertje is zal van turbolag niet veel te merken zijn. Mooie bak!
fgbuhdgu zegt
hoe snel moet da machientje dan gaan
garage verellen zegt
da is nen oto voor u in dood te rije ge past er nie eens in als ge geene dwerg zijd =)
straks moete er nog om er in te passe een ope dar er in make