Zie hier de officiële foto’s van de gefacelifte Mercedes SLK. Van binnen en van buiten werd de damesauto weer bij de tijd gebracht waarbij ook de motor niet is overgeslagen.
De Mercedes-Benz SLK neemt het op tegen concurrenten als de Porsche Boxster en de Audi TT. Wat betreft de neus van de SLK heb ik op zich niet zoveel klachten, maar persoonlijk vind ik de huidige SLK met zijn ronde kontje behoorlijk verwijfd ten opzichte van zijn voorganger. Deze facelift brengt me helaas niet op andere gedachte. Ik kan nog een heel verhaal houden over de cosmetische wijzigingen, maar de beoordeling laat ik toch liever aan jullie over.
Het V6 blok van de SLK is krachtiger geworden en uiteraard geeft de auto lagere CO2 emissies, duhh!
UPDATE: De SLK 200 Kompressor levert voortaan een vermogen van 184 pk en een koppel van 250 Nm (+21 pk en 10 Nm). De SLK 350 beschikt voortaan over 305 pk en een koppel van 360 Nm (+33 pk en 10 Nm). De SLK 55 AMG blijft met 360 pk en 510 Nm ongewijzigd. De vernieuwde SLK is vanaf zomer 2008 leverbaar, meer images hierrr.
CSL zegt
Wow compleet andere auto geworden!
majinstar zegt
Audi TT is de mooiste roadster op dit moment.
rickadelic zegt
de bmw z4 is de stoerste roadster op dit moment
nichos zegt
idd, de Mercedes vind ik nogal verwijfD
Frits zegt
Ik vind de achterkant wel oké (bijna hetzelfde gebleven) maar de voorkant!? Erg jammer bijna niet serieus meer deed mij erg aan deze denken…
Juist de grote beurt……
Ik sluit me geheel bij majinstar aan de TT vind ik véééél mooier.
VonStroke zegt
Redelijk slechte facelift, gewoon nog wat meer op een F1 laten lijken vooraan. Triestig.
Pannekoek zegt
Noooo, dat ding is lelijk.. :shock:
Thom Holwerda zegt
Mooiste roadster in deze klasse is nog altijd de Alfa Spider hoor. Daar kunnen die Duitse kappersbakjes niet aan tippen. Deze facelift ook niet.
Natuurlijk is de Spider zo waar als een olietanker, maar goed, wat boeit dat met zulke looks.
RenJie zegt
@Frits
die SLK is 1e generatie.. kan je toch niet mee vergelijken :)
jup, ik ga ook voor de TT (2.0TFSI)
Pordon zegt
Mooi! hij is mooier dan die platgeslagen kever die men tegenwoordig TT noemt, en de spider is verwijfder dan deze hoor. als ik mocht kiezen doe mij deze dan maar( 55 AMG graag)
Roadronner zegt
Doet u mij de 350Z cabrio maar, lekker rauw :D
Robert Morgan zegt
Morgan Roadster is de mooiste roadster aller tijden..
Jochem zegt
En goedkoper! Met de GT-R in het gamma is het trouwens helemaal geen schande meer om Nissan te rijden, nog meer (indirecte) punten voor de 350Z dus
Rik zegt
@CSL: jij bent nie goed…
Fej zegt
Hij is nog altijd niet mooi!
niels zegt
@Rik,
ironie?
sacha zegt
Hazenlip?
Mies zegt
Die neus is wel heel erg gejat van een Ferrari Enzo als je het mij vraagt. Het nummerbord aan de voorzijde vernaaid het zicht op de lijnen behoorlijk! De uitlaten vindt ik twijfelachtig…. die zijn vierkant en de rest van de achterkant is rond.
VLS54 zegt
Die auto moeten ze gewoon compleet opnieuw verzinnen. Dit gaat nergens over. Als ze die neus niet doortrokken en een front a la nieuwe C-klasse met ster erin deden, was het al een stuk beter.
Wat ik ook niet begrijp is dat ze DE supercar van Mercedes, de SLR, een neus geven die hetzelfde is als de SLK….. Hoe verzin je het?
Hylke zegt
Doe mij maar de nieuwe Z4
Y. zegt
Mijn Triumph TR3A is de mooiste roadster ooit. Tijdloze schoonheid, waar nooit meer nieuwerwetse zooi aan zal kunnen tippen.
Robin zegt
Mooi ding
Doe de amg versie maar, zal echt wel lachuh rijden dit. Dames achtig,.. boeid vrij weinig.
RA999 zegt
@Mies
Gelukkig vraagt niemand het jou, want, naast het feit dat deze neus niet eens op die van de Enzo lijkt, was Mercedes in 1999 met de Vision SLR 3 jaar eerder dan Ferrari met een F1 achtige neus…
Lappy zegt
@ rickadelic
Er is niet veel leuker dan een Z4 M op dit moment.
Eigenlijk, prefereer ik de Z4 M boven een SLK55 AMG of Porsche 911.
Over de facelift…. tsja… Mercdes, not my cup of tea (ondanks dat ik een S-klasse heb gehad voor iets meer dan een jaar).
P@ zegt
t lijkt op die spyker concept ;(
RA999 zegt
@P@
Verklaar je nader…
Davidov zegt
De achterkant vind ik een verbetering met die gefacelifte achterlichten.
RoyM zegt
@ Davidov
Naar mijn idee zijn het dezelfde achterlichten als de huidige SLK55 AMG. Dus alleen de knipperlichten wat donkerder getint.
@ Autoblog
Welke V6 motor heeft 10 pk meer gekregen? De 280 of de 350? Of beide?
Ik vind het een heerlijke auto, de 6 cilindermotoren hebben een geweldig geluid!
En de facelift vind ik wel geslaagd.
autoblogger zegt
@RoyM: de 350 denk ik, maar er is nog geen officiele info bekend…
Jesper zegt
wijvenbak? so what? zo lang me maten in verneukte 205 gti’s rijde wil ik hier best mee naar school karren hoor :D
joep zegt
Ik sluit me dan maar aan bij het 350Z kamp…. (Dat is de bedoeling toch? zeggen welke je liever hebt?)
dekster zegt
@sacha
Tuners zouden simpele kitjes moeten leveren die dat dirrect oplossen.
911 zegt
waarom in godsnaam een facelift.
Dit is nou wat ze in Duitse termen ‘Zum kotsen’ noemen.
mashell zegt
Wat is er mis met ronde kontjes? Platte kontjes zijn veel erger, zowel in dames als in auto’s.
Apache zegt
De huidige SLK vond ik al heel mooi toen die uitkwam, mooier dan de Z4 en die TT, daar zijn geen woorden voor hoe lelijk die is. Intussen vind ik de Z4 al mooier, maar deze fecalift, ik weet niet zeker wat er anders aan is op het eerste gezicht, mss de lichten, maar het is echt bloedmooi!
bramwillemse zegt
wow, wat een lelijke neus… geef mij de pre-facelift maar!
SimonMc zegt
Nee nee nee, die bumper stáát gewoon niet.Ik moet direct op een konijn denken als ik dat zie.
STJ zegt
Geef mij maar de 350Z roadster de enige echte mannen roadster van het moment.
jaap zegt
Dit is een mooie auto! Ik zou liever gezien worden in deze zg “damesauto” dan in een “kappers”auto zoals de Audi TT! Wat een wangedrocht!
dekster zegt
@sacha
Nog beter ;)
MarcO zegt
Ik heb het goede antwoord er nog niet bij zien zitten. Als je echts iets leuks open wilt rijden dan natuurlijk een Donkervoort.
En wat deze slk betreft… neh, net zo min als z’n voorgangers.
RV zegt
Komt SLK55 AMG nog wel eens online? Benieuwd wat hij er van vindt.
Voor mij is het niet echt een verbetering maar hij is er ook niet minder op geworden, die uitlaten zijn best mooi en die voorbumper moet effe wennen. Het kentekenplaat moet trouwens wel verplaatst worden zeg, gewoon naar links zoals bij een SLR
Citrofiel zegt
De voorkant is wat vreemd, met die bumper. De achterkant lijkt ook geen geheel meer. Ik vind het nu nog slechter.
Ben benieuwd wat slk55 amg (de blogger) ervan vindt.
XP zegt
Lijkt op een opel!
MB zegt
Ik denk dat ik de vorige mooier vind?
Rick dos zegt
“De Mercedes-Benz SLK neemt het op tegen concurrenten als de Porsche Boxster en de Audi TT.”
Ik vroeg me héél eventjes af waarom de Z4 niet genoemd werd. Maar dat, in tegenstelling tot genoemde auto´s, is natuurlijk geen dames- c.q. kappersauto maar een echte mannenauto. :D
Pannekoek zegt
@ Rick dos
Nee, die is voor mannen die elke dag bij de kapper komen.. ;)
Rick dos zegt
@Pannekoek
Precies, players moeten natuurlijk wel elke dag er tip top uitzien. ;)
Pannekoek zegt
Oké, daar heb je me..
Ik pas deze ronde.. En ga naar de stad even wat biertjes nuttigen..
Rick dos zegt
@Pannekoek
Veel plezier. ;)
autoblogger zegt
UPDATE: ik heb nog wat extra info en plaatjes toegevoegd.
Scooperdepoep zegt
Er is naar mijn mening maar 1 mannen cabrio 2-zitter: de Z4. Stijlvol, gespierd, heerlijke rijdersauto en door 20.000 vrouwen verkozen tot meest sexy auto (voor mannen). Z4: a little to small to get layd inn, but you get layd the minute you get out ;- )
autoblogger zegt
Stukje persbericht:
De meest opvallende wijzigingen zijn de vernieuwde vormgeving van de voor- en achterkant en het interieur met een nieuw instrumentenpaneel en een driespaaks stuurwiel. In de SLK 350 zorgen een nieuwe V6-motor met een vermogen van 224 kW/305 pk en de als optie leverbare Dynamic Steering ervoor dat de auto zijn dynamische karakter optimaal tot uiting kan brengen. Bovendien zijn alle motoren in de reeks zuiniger geworden en stoten ze minder CO2 uit, ondanks dat het vermogen in een aantal gevallen toenam. De nieuwe generatie van de SLK-Klasse komt in het voorjaar van 2008 op de markt.
Sinds de introductie in 1996 is de Mercedes-Benz SLK-Klasse een vertrouwde verschijning geworden. Een van de belangrijkste kenmerken van de SLK is het trendsettende vario-dak, waarmee de tweezitter binnen een paar seconden kan worden omgetoverd van een roadster tot een coupé die is bestand tegen alle weersomstandigheden. Van de eerste generatie werden tussen 1996 en 2004 zo’n 310.000 exemplaren verkocht. De tweede generatie maakte in maart 2004 zijn opwachting en daarvan werden er tot nu toe circa 185.000 verkocht, waarvan 1.000 in Nederland. Dankzij een aantal wijzigingen wordt deze tweede generatie in 2008 nog sportiever en dynamischer, waarbij het kenmerkende comfort van de SLK behouden blijft.
Barry330cd zegt
Deze facelift is bepaald geen stilistische vooruitgang. Dan liever een Boxter S of beter nog de Z4. In ieder geval geen TT, want net als SLK een dameskappersauto en geen Alfa Spider, want zwaarlijvige voorwielaandrijver.
:)
Kevin zegt
SLK-klasse. Super Leuke Kar.
leendert zegt
supere mooie en stoeren auto niks vrouwelijks
Vond de versie voor de update mooier
GJ zegt
Aan veel mensen is schoonheid kennelijk niet besteed …
Koen zegt
Wat is er nou vrouwelijk aan deze auto? Ik weet zeker dat iedereen
die een reactie heeft geplaatst blij wordt als ie zo’n auto voor de deur
krijgt. Ik kan ook wel mooiere auto’s bedenken(deze is wel erg vet) mja….
over smaakt valt niet te twisten. Gelukkig maar anders zou iedereen in
dezelfde auto rijden toch?
KYC zegt
HIJ IS MOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOI!!!!!!!
WOW!!!
Trabbi zegt
Iedere vent wil wel eens met ’n lekker wijf gezien worden.
En Dennis: neem ’n cursus Nederlands voor beginners!
Het V6 blok van de SLK is krachtiger geworden en uiteraard geeft de auto lagere CO2 emissies, duhh! geeft van gebben?
Thomas zegt
Voor mij hoeft deze facelift niet, de huidige versie is mooier.
Vrouwelijk vind ik deze wagen niet, de BMW Z4 daarintegen dat is pas een vrouwenbak. Niet dat ik de Z4 lelijk vind ofzo maar die wagen past echt niet bij een man.