Het Amerikaanse Road & Track wilde hier nu wel eens het antwoord op weten en dus mochten er uit vier landen, vier V8 motoren de strijd aangaan.
De eer van Italie wordt verdedigd door Ferrari F430 met een 490 pk sterke 4,3 liter V8. Daarmee is de Ferrari de sterkste, maar ook de duurste uit dit gezelschap. Voor Amerika mag de Corvette de eer verdedigen, voor nog geen ton levert de 6.2 V8 437 pk. Aston Martin vertegenwoordigt Engeland en is met 380 pk de minst sterke. In de Duitse hoek vinden we de Audi R8 met 420 pk uit een 4,2 liter V8.
Als je de vergelijking compleet zou willen maken, dan hoort de V8 uit de nieuwe M3 er ook in thuis. Porsche levert ook leuke V8 blokken, alleen die monteren ze louter in de Cayenne. Andere leuke kandidaten: de 6,2 liter grote V8 van AMG, het LS7 blok uit de Z06, de HEMI V8 van Chrysler en er zijn ook interessante V8 diesels. Of sluiten we die bij voorbaat al uit van de competitie?
Met dank aan Sjaak voor de tip!
donuts zegt
r8 :D
MurcieBoy zegt
de R8 ongetwijfeld ;)
kor zegt
weer die zaaie stem maar wel mooi filmpje
Rickert zegt
aston en ferrari:D
roy zegt
doe mij de f430 maar :p
Sven zegt
hoe zit die man achter zijn stuur in de gele aston :D
SimonMc zegt
De V8 van mercedes is beter als die van bmw.Weet je waarom?De inhoud van de cilinders van het mercedes blok zijn de helft groter, en toch zijn ze er in geslaagd om het blok lichter te maken als dat van bmw!
M Freak zegt
Zonder het filmpje de AM!! :D
Dat geluid alleen al, prachtig!
DJD zegt
doe mij maar een koenigsegg, ook een v8, maar haalt ze hier allemaal in!!
Willy zegt
Doe mij maar ook de Koenigsegg, of anders de hoogtoerige M3 motorr, heerlijkkk.
VonStroke zegt
Wat een onzin, je kan alleen in dezelfde prijsklasse vergelijken. Een sedan van Hyundai is ongetwijfeld ook altijd grotere crap dan een BMW-sedan.
De Ferrari kost het dubbele van de Aston.
bmwF zegt
@ simonMc waarom off topic gaan? bedoel je nu dat bmw dus het betere materiaal heeft?( kleiner maar zwaarder) en dat mercedes zomaar licht spul erin heeft zitten? snap jouw redenering niet echt want je geeft toch prioriteit aan mercedes Veight? kzou eens binnen springen in het duits bmw fabriek dan kom je meer te weten.
on topic : pak de ferrari maar, mooi geluid, dan de r8
bmwF zegt
kzou ok de koenigsegg nemen qua prestaties dan of de nieuwe Motorsport 3, nice geluid.
Harrie zegt
waarom die audi motor, het is duidelijk dat BMW de eer van duitsland moet verdedigen
the_real_stig! zegt
geef mij toch maar gelijk 2 v8’en in W configuratie en met een omhulsel van 1.5 miljoen euro.
Polman zegt
De F430
Gregorius zegt
M3 en Ferrari zijn de mooiste gezien de geringe inhoud die ze nodig hebben. Die van Aston telt eigenlijk nog niet mee, omdat ie er expres niet alles uithaalt wat t zou kunnen!
En ok, die van MB is ook niet al te slecht.
Johan zegt
:D
Coolguy zegt
Geef mij maar dat heerlijke gebrul van een Mercedes V8
Daemon zegt
6.2l en daar halen de amerikanen maar 437pk uit?! WTF!!!! Wist dat ze achter liepen maar dat is toch te vreemd voor woorden. Maar hopen dat ie heeeeeel veel koppel heeft dan maar.
mul zegt
Filmpje van drie andere V8’s:IS-FvsM3vsRS4
http://www.youtube.com/watch?v=8fV23whh68k
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Ik blijf bij de Aston, wat een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk geluid.
En stijlvoller dan een Aston wordt het niet…
RubenBaeten zegt
Gelukkig kiest niemand anders voor de Corvette. :-)
gark zegt
ik kan niet kiesen, ze zijn allemaal heerlijk!!
Tom zegt
SRT8 HEMI’ss !!!! dat zijn ze! ofwel de ls7
Funnyjacket zegt
Nothing beats American Muscle!
Kenny zegt
@Daemon,
Voor dat je meeloopt met de anti-amerika hype verzoek ik je even jezelf niet voor lul te zetten. Minder vermogen uit een groter motorblok betekent enkel dat de motoren minder slijten en dus langer meegaan. Dat is de reden waarom dat ze dat doen.
Amerika is qua technologie de marktleider, dan snap je zelf toch ook wel dat ze niet zó dom zijn ;)
Thomaz zegt
LOL @ Johan
Da´s Jappeflappiaans he…Yamaha V8 ;-) Maar de M3 V8 en het “63AMG blok verdienen ook wel notering in dit lijstje…
Kobey zegt
Natuurlijk de V8 van de M3!!
CasperH zegt
Moeilijk, R8 of Ferrari. Tóch maar Ferrari denk ik…
schnitzerken zegt
In de R8 zou een zwaardere mogen zitten, maar zal waarschijnlijk geen werkelijk worde door de 3 uitgebrande v10’s
Neem dan maar de V8 van de M3, of nog een beetje wachten op de V8 biturbo:D
Mercedes ligt persoonlijk niet in mijn aard
Btw: bij de duitsertest, heeft bmw toch ook gewonne C RS4 M3
–> dus M3 :P
schnitzerken zegt
Nog iets vergete
Tegen de ferrari kan je natuurlijk niet beginnen denk ik, leveren veel lichtere auto’s dan die zware duitse bakken
Bart. zegt
Best een aardig filmpje, maar wel goed bij Petrolhead afgekeken..
JPM zegt
De beste V8 is zonder twijfel die van Cosworth. Een blik in de racewereld zegt genoeg.
Alwood zegt
zonder mij verder in het artikel te verdiepen zeg ik
1. BMW M3 V8
2. 7L Z06 blok (heel dicht tegen 1 aan)
en uiteraard is de volvo/yamaha V8 een leuk ding voor in je S80 maar echt hard wil je toch liever met een M3 ov Z06 rijden :P
deora zegt
Die van de Ferrari lekker racey :P
m5 zegt
e39 m5 v8 ;)
NiNja! zegt
Lijkt me beter als je een oude HEMI V8 laat brullen. Bijv: Dodge Charger ’68
bob zegt
Ik heb toevallig dat artikel gelezen van Road en Track afgelopen week (ik heb een abonnement) … de Ferrari mag dan wel exclusiever zijn .. maar als je de prijs / prestaties vergelijkt tussen de 2 dan moet je toch wel 2 keer nadenken.
Corvette Ferrari F430
Price $56,185 $ 248,903
0-60mph 4.3s 3.8s
0-100mph 9.5s 8.8s
topspeed 190mph 196mph
braking 60-0 119ft 114ft
skidpad 0.93g 0.94g
OK .. de Ferrari is sneller … maar voor 200,000 USD meer zou ik toch meer verwachten. IPV de Ferrari kan ik een Corvette, een R8 en nog wat leuks kopen.
Racer X zegt
De Audi/Mader V8 zoals ie in een Spyker geleverd wordt. Wát een geluid! :D
Uit het geteste rijtje zou ik de Ferrari kiezen. De nieuwe M3 heeft ook een geweldig blok.
Racer X zegt
En ik vergeet de biturbo V8 uit de Ferrari F40.
ronaldccx zegt
beste v8 ligt in de koningsei
Ted zegt
Verdorie, mis ik toch de Buick V8 type 215 die later het enige betrouwbare onderdeel zou worden van de Rover 3500 (uit 1977)…
Ultimora zegt
waarom schreeuwt iedereen over die “koenigsegg V8” en niet over de Ford V8, wat het in feite gewoon is?
mijn persoonlijke keuze zal overigens bij de BMW V8 liggen
bob zegt
@Ted … inderdaad da’s een motor die bijna in elke britse sportwagen is gehangen. http://www.v8engines.com/engine.htm
Xpert zegt
De ferrari heeft het beste geluid en de Aston de beste styling.
Poekie Lauda zegt
Het is een beetje moeilijk te vergelijken als de ene motor het dubbele kost van de andere motor.
Nick zegt
De F430 is weer eens een aardig Ferrari V8, de vorige Dino-type motoren waren rampzalig!
Van de Aston-Martin weet ik niks, wellicht dat de TVR V8 toch een betere keuze zou zijn?
Maar het is logisch dat de Audi wint, veel koppel, relatief gezien vrij zuinig, hoogstwaarschijnlijk de hoogste graad van betrouwbaarheid van het leeuwendeel, zoniet allen.
Qua sound staat hij gelijk aan de TVR V8 en de Aston-Martin V8. Helaas zijn ze bij VAG blijkbaar niet zo geluidsgeil vandaar die zware dempers en katalysatoren.
Nick zegt
@Racer X: Is de Audi-Mader niet de 4 liter V8 motor gebruikt in DTM, Le Mans, etc?
Zover ik weet is de Audi 4.2 liter V8 samen met Mahle Group enCosworth Technology doorontwikkelt uit de 3.7 V8 motor.
Daarna de 4.2 V8 FSI met Bosch voor Fuel Stratified Injection-directe injectie en Motronic MED 9.1
En het 2-kanaals magnesium spruitstuk is briljant, nu nog aparte butterflies en
ook variabele kleppentiming op de uitlaatkleppen.
Porsche VarioCam Plus anyone? Hopelijk krijgt VAG ook die technologie tot beschikking mocht er sprake zijn van een overname.
De BMW S65 komt wel heel dichtbij, vooral het feit dat elke cilinder een eigen spruitstuk heeft met eigen vlinderklep is erg interessant.
Helaas valt hun intepretatie van directe injectie wel tegen, althans tegen de maatstaven die Audi en Bosch hebben neergezet.
Maar de 6.3 liter AMG deelt toch wel dezelfde plek als de S65.
@Kenny:
Hoogtoerige motor hebben inderdaad last van slijtage, en vermogensverliezen.
Maar dit verschil is vrij klein en te verwaarlozen als je in acht neemt dat de GM LS7 een OHV-motor is.
Kleppenstoters zijn qua betrouwbaarheid toch het slechtste van alle kleppenaandrijvingen.
GM ziet dit eindelijk in, en 70 jaar nadat Duesenberg dit heeft gezien, en 30 jaar nadat Ford dit heeft gezien gaan hun ook EINDELIJK!!! over naar OHC-type motoren, allereerst de LS9.
De LS7 is qua techniek zo antiek dat het zowaar een wonder is dat men er geen SAE 30 in hoeft te gooien en men de klepgeleiders niet hoeft te smeren met gelode benzine.
Nick zegt
@JPM: De Four Valve Type A/Double Four Valve?
De 4.2 V8 van Audi is op deze oude rammelbak gebaseerd, ik beschouw hem persoonlijk ook als spirituele opvolger.
Dan zou ik ook de Lotus V8 uit de Espirit moeten meetellen in de lijst.
bob zegt
Dan missen we nog de Ford V8 in het rijtje die in alle varianten is te vinden in verschillende auto’s.
w0o0dy zegt
beste V8? die van de Caparo! 3,5 liter, 10.500 toeren en een vermogen van 575bhp…. de rest is wel aardig maar niet bijzonder in vergelijking met die motor.
De v8 van de m3 is gewoon de v10 minus twee cilinders en wat andere electronica…. da’s ook niet echt uitzonderlijk… De v8 van Audi is goed, maar ook geen compleet eigen ontwikkeling. De v8 van AMG is wel cool en veel geavanceerder dan men denkt, want de cijfertjes vertekenen het beeld.
De Ferrari v8 komt van de bovengenoemde motoren nog het meest in aanmerking voor de titel. Maar ik zou de motor van de caparo als winnaar aanwijzen.
DB zegt
@Nick, begrijp die aversie jegens de corvette motor niet zo. Belangrijker is het om naar het resultaat te kijken en minder naar de manier hoe dat resultaat wordt bereikt. Corvette bewijst al jaar en dag betrouwbaar te zijn (sinds 2000 vijf keer Le Mans gewonnen en in alle races dat ze deelnamen op het podium geeindigd) met een motor voorzien van een centrale nokkenas en klepstoters. Het ding heeft weinig bewegende delen (kan dus nauwelijks kapot), is licht (zoek maar eens op wat de M5 motor weegt met al zijn techniek aan boord) en zeer efficient. Wellicht ook leuk om te weten: de corvette is een van de weinige sportwagen die in Amerika niet wordt aangeslagen voor gasguzzler tax, een belasting die wordt gekoppeld aan het verbruik. Hoe hoger het verbruik, hoe meer je betaalt. Ferrari en Aston betalen fors. De mannen van Corvette hebben tot op heden ook geen redenen gevonden een andere motor te ontwikkelen. Het ding is solide, snel, relatief zuinig, zeer krachtig en voor fabrikanten belangrijk: tegen lage kosten te produceren. En mede daarom kan de C6 tegen gunstige tarieven in Europa worden aangeboden. Al met al; die beproefde techniek van de Vette is zo gek nog niet.
bob zegt
Zoals ik al eerder schreef …. 56k voor de Corvette … 250k voor de Ferrari. En de Corvette kun je naar de gewone garage brengen voor onderhoud … ik vermoed als je naar de onderhoudskosten gaat kijken dat de Corvette ook stukken goedkoper is dan de Ferrari.
Willy zegt
@ Bob, het draait niet om het geld … Het draait er namelijk om wat voor techniek je gebruikt en hoeveel pk’s je eruit ziet te persen. Persoonlijk kies ik de M3 V8.
CooperS-lightningblue zegt
Easy; de V8 van de F430, al is het alleen al het fantastische geluid!
bob zegt
Als ik 200k kan uitgeven om het blok van de Corvette aan te passen dan kun je er zeker van zijn dat ie meer vermogen gaat leveren dan de Ferrari V8.
Persoonlijk vind ik de styling van de Aston het mooist .. jammer weer van de gele kleur :(
speedlimit zegt
Hij staat er niet bij maar ik zou voor de V8 uit de IS-F gaan :)
Knorrit zegt
Ferrari. Punt.
Daniel zegt
terecht.. gewoon de ferrari xD
Windhoos zegt
Harrie schrijft,
7 December 2007 om 19:35
waarom die audi motor, het is duidelijk dat BMW de eer van duitsland moet verdedigen
————————————
Sorry dat ik het zeg hoor, maar als Audifan durf ik best wel te beweren dat Mercedes in duitsland de beste V8 blokken bouwt. Het valt ook niet altijd mee he, objectief zijn………..
marcel zegt
amerikanen lopen voor in technologie ha ha ha laat me niet laggen die mafkezen rijden nog steeds met bladveren hoe dom ben je dan
doe mij de ferrari maar duur of niet het is gewoon de vetste die er tussen zit
9000cse zegt
@ Bob
“Als ik 200k kan uitgeven…”. Ik begrijp, dat 200k 200-duizend betekent, maar zou je me willen aangeven waarvoor die “k” staat? Bedankt voor de moeite.
RA999 zegt
@9000cse
Die ‘k’ wordt in het SI-stelsel gebruikt om een factor 1000 aan te geven. Het komt dacht ik van het Griekse ‘khilioi’ wat 1000 betekent ;)
GOD zegt
amerikanen rijden wel met bladveren en 2 kleppen per cilinder en weet ik wat nog meer voor een antieke techniek, maar ze doen dat wel bewust en je moet ook zo denken dat die gasten voor 1/5 van de prijs van een ferrari een corvette rijden die de ferrari redelijk kan bij houden.
ga dan nog even langs bij lingenfelter of hennesey en je hebt normale vering enzo plus je rijd zon ferrari er 3 keer uit.
dat allemaal bij elkaar voor minder geld dan een audi S4 ofzo
that’s the american dream.
maar ik ben het er wel mee eens dat ze dat soort antieke techniek niet op gewone wagens moeten zetten, aangezien daar gewone mensen in rijden en die niet naar lingenfelter of hennesey gaan ofzo
rob zegt
dat gezeik over corvette moet gewoon is op houden , ze bouwen een super solide bak met een v8 die zeer betrouwbaar is , en jullie zogenaamde ferrari lovers lullen alsof jullie allemaal een miljoen op de bank hebben .
en ja de onderhouds kosten zijn een stuk goedkoper voor de corvette ,en ook makkelijker voor bij de garage met die mooie simpele techniek die erg betrouwbaar is .
dat is mijn ervaring, en btw een vriend van mij heeft alleen maar ellende met zijn ferrari, het ene na het andere , en gaat hem binnenkort snel inruilen , hopelijk voor een yank.
Nemus zegt
Ik vind eerlijk gezegd dat de V8 van Jaguar hier ook tussen mag staan. Die is sterker dan die uit de Aston, en met de compressor levert ie een imposante prestatiecurve. En het geluid is om van te kwijen.
Met 420 pk, toch een te duchten concurrent voor de andere 3, zonder dat ik daarbij de 40pk minder sterke Aston-motor wil afbreken. Maar die laatste schiet gewoon een beetje tekort.
Willy zegt
“k” staat voor “Khilia” wat in het grieks “duizend” betekent.
10.000 = dus 10k
bob zegt
Scheelt een paar nulletjes om te typen. ;)
sebastian zegt
@ rob
je hebt luxe paardjes en werkpaardjes…
–
–
–
–
oh, en je hebt il cavallino rampante… (maar dat begrijpt een yank niet)
CSL zegt
De geavanceerde heerlijke V8 uit de BMW M3 natuurlijk. Waarvan ze er 100.000 durven te verkopen, die nog’s dagelijks minimaal die 105pk/liter moet gaan leveren en heel veel kilometers moet gaan maken. Voor de rest is de power/value van de Z06 ook leuk.
Dana zegt
Ik denk dat Audi de “BESTE” V8 maakt.
Betrouwbaar, modern, degelijk, veel koppel, veel pk’s en compact.
Zelf ga ik net als M5 voor de BMW E39 M5 V8. Een V8 moet dik zijn, en doen. Diep grommen, soepel, comfortabel en verdraaid snel. Uit deze rij zou dat denk ik de Corvette zijn. Maar het blijft allemaal persoonlijk gebrabbel….
Hoe dan ook: Lang leve de V8!
timmeh zegt
@ RA999;
RA999 schrijft,
8 December 2007 om 1:16
@9000cse
Die ‘k’ wordt in het SI-stelsel gebruikt om een factor 1000 aan te geven. Het komt dacht ik van het Griekse ‘khilioi’ wat 1000 betekent
ben ik nou gek of geef je het antwoord zelf al?????
GOD zegt
ik ga voor de E92 M3
– Motorsportblok
– 105PK per liter atmosferisch
– hoogtoerige V8
– mooi geluid
– veel techniek afgeleid van de F1 V8
– blok zelf ziet er ook vet uit, zoals elk M blok
– etc. etc.
Texter zegt
Oh wacht…voordat we als een stel wijven tegen elkaar staan te bleren…all new 2008 Corvette…kan het verhulde reclame zijn…nee toch? Stelletje commerciele eikels van het filmpje. Verheerlijk alles, maar zeik de Corvette motor niet af, zo kan ik het ook wel. PRUTSERS ZIJN HET!
jela zegt
de beste V8 vind ik die van koenigsegg… :P
maar uit dit gezelschap kies ik toch voor de R8 denk ik
w0o0dy zegt
@GOD: M3 V8 techniek afgeleid van de F1 V8? Ehm, de m3 V8 is de V10 van de M5/M6 waar ze 2 cilinders “afgehaald” hebben, daar is weinig F1 aan. De caparo V8 daarentegen is wel gebaseerd op de F1 motoren, maar heeft een grotere inhoud. Die motor is veel geavanceerder (is zelfs klaar voor het gebruik van alternatieve brandstoffen) dan die van de m3, dus als je een motor kiest omdat er F1 techniek gebruikt wordt dan overtreft de Caparo V8 die van BMW ruimschoots….
“The bespoke lightweight, all aluminium V8 has a higher capacity of 3.5 litres and is now normally aspirated. The engine has a mass of less than 100kgs and can produce power outputs of up to 200bhp-per-litre. As the T1 will maintain its nominal 500kg kerb weight this means the potential for power-to-weight ratios far exceeding the 1,000bhp-per-tonne previously announced.
The Caparo V8 has been designed from scratch and is comparable to Formula One and Indy race car specifications. It will be built from parts sourced from within the Caparo group of companies and central to its concept is its ability to use alternative, sustainable fuels; a factor important to Caparo for future applications.”
YK zegt
@sebastian,
Bedoel je dat “kleine steigerend paardje”?
Sapete, non posso comunicare l’italiano ma il Internet sta aiutandolo mólto ;)
lincoln zegt
ga toch weg .. de Ford 427 was 35 jaar geleden al uber .. en als ik dit zo zie blijft dat nog wel effe zo ..
w0o0dy zegt
@lincoln: ik denk dat die V8 NET niet meer door de emissie-tests heen gaat komen, maar ik kan me natuurlijk vergissen ;)
Ivo zegt
Let maar op:
Engine of the year 2008 klasse tot 4 liter: BMW M3 4.0 V8
Engine of the year 2008 klasse tot 5 liter: BMW M5/6 5.0 V10
I rest my case…
Jan C. zegt
De Cosworth V8 die jarenlang de F1 domineerde!!
clijde zegt
Lexus IS-F laat de duitste power houses (M3 – RS4) dus kompleet achter zich in deze klasse. Ik ga voor de Lexus
Ganryu zegt
Wat een geneuzel weer…
Kiezen we voor techniek? Betrouwbaarheid of hoe mooi een v8 klinkt? Of misschien of ie goedkoop in onderhoud is?
Want ik kan voor elke klasse verschillende winnaars aanwijzen…
lincoln zegt
@wOoOdy .. o.k. dan de super V8 van jaguar .. of de Volvo V8 .. gewoon effe een ford product ..
RubenBaeten zegt
lol @ lincoln
Dan zeg ik de supercharged 5.4 uit de GT.
w0o0dy zegt
nog wel een eervolle vermelding: Cyclone Y40R 2.0 litre V8
Engine specification- 8 cylinder, 40 valve, quad cam, V8 configuration, Incorporating the Cyclone Power Ltd, patented cam drive system.
Featuring- Internal crankshaft driven, idler system, driving contra rotating camshafts, via a drive chain and tensioner system. Producing a compact, strong, 6 bearing engine unit, and maintaining accurate, high speed camshaft timing under all conditions.
Bore- 75.50mm Capacity- 1997cc
Dimensions – 460mm long x 540 wide x 430mm high
Weight- 73 kg
Max Power 302 HP @ 10,000 rpm (std carburetors) (150pk/liter is 25 pk meer per liter dan Honda’s S2000 motor en dat is de recordhouder bij de normale productiemotoren!)
Max Torque 226Nm @ 8,500 rpm (std carburetors)
Low torque 146Nm @ 2,000 rpm
RA999 zegt
@timmeh
Wat bedoel je nou precies? 9000cse stelde een vraag en daar gaf ik gewoon antwoord op.
Nick zegt
@W0o0dy: De Caparo V8 is niet gebaseert op een Formule 1 motor maar van een Le Mans motor.
Eigenlijk is hij gebaseert op de Nissan VRH35L en deze is eigenlijk geen Nissan maar een (Audi-)Cosworth motor.
Hij kan inderdaad op (bio)ethanol rijden, en krijgt daarmee zelfs 700 pk!
Helaas dat men bij het EB16.4 project (nu Veyron) destijds niet meer voor ethanol gingen…
Peurno zegt
Stilstaand is de AM botergeil
Maar zodra ze langsrijden (0: 42) is de Ferrari porno xD
sebastian zegt
@ Yk
idd communicare is dan ook met dubbel m :D
sai un’ italiano vero…
bob zegt
Voor diegene die de Ferrari’s zo hypen altijd .. vergeet niet de Ford GT40 die Ferrari vermorzelde op Le Mans een aantal malen.
Leen zegt
Het is wel leuk om zo al die reacties te lezen.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar de Corvette omdat ik zelf ook Corvette rij. Ben benieuwd of al die personen die zo Ferrari Minded zijn bijvoorbeeld zelf ook een Ferrari hebben. Sommige roepen over 200K te besteden, zou dat voor een ieder die dit roept ook zo zijn. Zeik een V-8 niet af als jezelf nog geen nieuwe 4-cilinder kan betalen.
Leen
jordey zegt
door een man uit mn wijk ben ik verliefd op de 7 jaar oude V8 uit de e39 bmw M5!
jullie worden verliefd op deze:
http://www.youtube.com/watch?v=grOGsHyhQv8
Juppe zegt
@Jordey,
Mooie bak idd. Vind deze reclame nog altijd een van de besten:
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c
opel performance center zegt
dat lkkre geluid van de F430 heerlijk
Wouterman! zegt
Mooiste motor: Ferrari
Mooiste auto: Aston
Ik Heb Gesproken…
Artijn zegt
uiteraard E92 M3 V8… en dan heb ik het natuurlijk puur en alleen over de motor!!! Want uiteraard klinkt een F430 mooier haha!! al heb ik nog weinig uitlaatkitjes gezien voor de E92 dus dat belooft nog zeker weten wat!!
Kijk maar naar de M5 motor met een Eissenman http://www.youtube.com/watch?v=vRYYe0kLCto
Dus ik ben benieuwd wat de nieuwe M3 doet…
Thijs zegt
Duidelijk de V8 van de Corvette, de amerikanen maken de beste v8 motoren, kijk maar naar alle oude muscle cars.
bozewolf zegt
Hebben we het over wegmotoren of racemotoren? Flink verschil, dunkt mij. Tuurlijk is een pure racemotor hoogtoeriger, meer pk per liter, maar je rijdt er niet probleemloos 20.000 kilometer mee, natuurlijk…
Als we het over wegmotoren hebben…ik weet niet of er überhaupt één beste is, maar eervolle vermeldingen voor:
1.) De Land Rover V8 die in ongeveer 34 gazillion modellen is gebruikt.
2.) De ouwe 4.7 liter Ford V8 uit de GT40.
3.) De 426 HEMI. De 440 Magnum was groter maar de kenners gingen voor de 426.
Van nieuwere auto’s…tsja, er zijn zoveel. :) Ferrari maakt al jaren prachtige V8’s, Audi heeft nu een heel mooi 4.2 blok, Mercedes al jaren dikke V8’s (de 55 en de nieuwe 63), BMW natuurlijk met de nieuwe en fantastische V8 uit de M3….Chevy met de 7 liter uit de Z06 (betrouwbaar, grunty, redelijk verbruik en nog steeds veel potentieel voor meer oomph, mocht je t geld ervoor hebben). Legio keuzes!
anoniem zegt
de aston heeft het beste geluid, maar als het om perfectie gaat is de r8 de winnaar en de bekende amg-v8 klinkt ook niet verkeerd! =)
anoniem zegt
ik bedoel de motor van de cls amg, slk amg, slr mclaren en de c63 amg! =)
apencees zegt
de almachtige ferrari duur maar prachtig :)
camiel eurlings zegt
de 4.2 v8 supercharged van jaguar.. blijft een van de beste motoren ooit gebouwd.. klein motortje maar genoeg pk.. en je kan er ook nog heel zuinig mee rijden!!
in de xkr
420 PK
541 Nm bij 3500 tpm
in de XF
416 pk
560 Nm bij 3500tpm
het lekkere van deze motor is het annonieme geluid in de lage toeren. zodra je hem even gas geeft brult die heerlijk.. het zijn geen ferrari specs of duitse snelheden.. persoonlijk rij ik liever in de file met een fijne automaat dan een licht stinkde kopppeling in een ferarri..
tis waarschijnlijk niet de beste! maar een goede tweede of derde is het wel !
stefan zegt
jongens de allerbeste V8 is zondermeer die van de koenigsegg CCXR.
dat ding heeft 806 PK!
Duuuuuhhhh
Windhoos zegt
Niet dat ik zeg dat die van Koenigsegg slecht is hoor, daar kan ik namelijk geen oordeel over geven, maar vermogen staat niet altijd garrant voor kwaliteit…..
jozias zegt
nee jongens, doe mij maar de motor uit de alfa romeo 33 stradale. 10.000 toeren, 290 pk (1969!!!) uit maar 2.5 liter. maar als het om motoren beoordelen gaat zou ik persoonlijk gaan voor specifiek vermogen (pk per liter) en dan winnen de duitse techneuten tegenover de amerikaanse displacement gasten. 450 pk uit 7 liter is toch schandalig, zelfs met supercharger (650 pk) is zo’n corvette blok door de ouderwetse techniek nog makkelijk tien jaar achter bij de duitsers.
jozias zegt
eh sorry 230 pk uit 2 liter (270 in racing trim) voor die alfa, foutje
Bert zegt
Geef mij de V8 van een Scania R580 maar, brute kracht uit echte brandstof en dat is en zal altijd DIESEL blijven…!!!
daan zegt
geef mij maar de V8-power van een shelby mustang 500GT een ruime,krachtige wagen met 500PK
maar hier kies ik voor de audi:is een kleine,snelle wagen die niet veel pk’s nodig heeft om te winnen