Op de show in Essen mag een tunert als Lorinser natuurlijk niet ontbreken. En we hebben voor jullie het leukste plastic even op een rijtje gezet. Kan jij er van genieten? Persoonlijk word ik er niet echt warm of koud van.
Mercedes CL by Lorinser
En het bewijs dat de Nardo3 toch echt 325 km/u gehaald heeft.
Update: En het persbericht:
Nardo3
660 hp: Lorinser catapults exclusive SL limited series to 325 km/h
The 12.4 kilometre race track in Nardo has become a legend thanks to the speed records that were set in this location. Now, for the third time, a luxurious Lorinser limited series that is based on the Mercedes Benz SL will be named after this Southern Italian circuit. Independently measured speeds of up to 325 km/h catapult the Winnenden car maker into extreme regions that are usually reserved for puristic super sports cars. Impressive 660 hp/485 kW are required to help the almost two tons of this roadster climb the Himalaya of top speeds. The gargantuan maximum torque of 1,013 Newton metres matches the torque produced by a medium-sized truck. While these benchmark figures may sound exorbitantly high, they are necessary to overcome the physical problem of air resistance increasing exponentially rather than linearly, which makes it necessary to utilize as much power as possible to achieve an increase in speed. The Swabian technicians, therefore, optimised the electronic system and fuel injection of the engine, which is based on the 612 hp / 450 kW Biturbo engine of the SL65 AMG. “The Nardo3 is a race machine designed for the road. The goal we tried to achieve with this design was to allow the driver to have as much fun as possible and, at the same time, enjoy the atmosphere the car creates,” explains Marcus Lorinser, Managing Director of the Winnenden maker of exclusive vehicles. In line with the quality doctrine of his company, Lorinser also made sure that the Nardo3 test vehicle is not a souped-up and delicate prototype, but an absolutely reliable daily driver.
The vehicle’s exterior has all the characteristics of a menacing race car. The flanks of the vehicle are marked by the aggressive front and rear bumpers, widened fenders, and gigantic air intakes. The latter are used for effectively deflecting the heat generated by the engine and brakes. A car that most other drivers are likely to see only from behind does, of course, also need a corresponding exhaust system that is both visually and acoustically impressive. By integrating double exhaust pipes into the rear bumper, Sportservice Lorinser managed to create a particularly beautiful sculpture.
The vehicle’s interior, on the other hand, provides the driver with all the creature comforts including seats that are both comfortable and provide sufficient support as well as the opulent and comprehensive Alcantara interior equipment. This interior ensures that the Nardo3 can be used for every day driving and offers an enjoyable ride even on long-distance trips. “This concept is just as well received in Germany as in the USA and Saudi Arabia. It is, therefore, important that the Nardo3 performs exceptionally well in all areas. This is the only way for us to excite customers who love to live life on the edge,” explains Marcus Lorinser the synthesis of sportsmanship and luxury, which his group tries to achieve with its dealerships that are spread across the globe in 42 countries. The number of units the company is planning to produce is only slightly higher than this figure. In an effort to underline the exclusiveness of its vehicles, the company will produce no more than 50 vehicles in its Winnenden production facilities.
mark zegt
Doe mij die eerste tank maar
VonStroke zegt
Komt er dan werkelijk geen einde aan deze orgie van Tupperware? Ik stel voor om al deze meuk ofwel gewoon niet meer te posten of gezamenlijk in één trash-topic te gooien.
-edit: zet je schrap, er komt nog veel meer aan-
Joost zegt
Die laatste heeft een beetje SLR achtige velgen..
jelle zegt
@ joost: die eerste ook
jelle zegt
sorry, tweede bedoelde ik
autogek zegt
ik niet zo van dat tunen, ze moeten(denken ze) wat toevoegen aan auto’s. de auto word alleen maar lelijker(vind ik).
lincoln zegt
sorry .. maar deze keer vind ik de originele wel appetijtelijker .. gebeurd gelukkig niet vaak.
AppieFlappie zegt
Zo lelijk is dit toch niet?? Die audi r8 van abt, dat is pas verkrachting.
JPM zegt
Die motorshow in Essen zou verboden moeten worden!
Autofotografie.com zegt
ik snap niet helemaal waarom ze zo trots zijn op die 325km/h. Zo snel is dat niet meer tegenwoordig.
tom zegt
Zonder dat mercedes teken is niet meer zo mooi.
Uitlaten zijn wel geslaagd! :D
Haroddin zegt
Doe mij ook maar de originele, hier word ik niet direct enthousiast over :?
RenesisHP zegt
Sorry man, maar ik zie hier het mooie niet in. Zo verschrikkelijk zonde van die SL.
Davidov zegt
Ja vind ik ook. Wil iemand me trouwens even uitleggen wat men allemaal onder ’tupperware’ verstaat?
sicko zegt
Lorinser is altijd al een toonbeeld van wansmaak geweest, dit zal nog niet direct gaan veranderen zo te zien
onkruid zegt
Een dikke duitser in sport outfit. Gelijk een beier die een dag na het oktoberfest in lederhosen gaat joggen op de nieuwste gympen (gaat ie harder volgens de verkoper). Hoeveel vertrouwen heb je in je machinerie als je voor 10 pk extra zoveel luchtsleuven moet maken. Zat het orgineel al zo dicht op de grens? In je volste vertrouwen in je goed “geengineerde” Benz, cool, dikke sigaar, petje achterstevoren, jou gebeurd niks. Dat is vertrouwen, dat straal je uit. Maar nu heb je iets veeel beters, kijk maar, extra gaten, om de motor koel te houden (was daar een probleem dan?), extra gaten voor de remmen, om ze koel te houden(was daar een probleem dan?), bredere banden (was de wegligging dan zo slecht), diffuser, ja echt handig in de file. Als je zo’n auto hebt geniet dan gewoon, zet jezelf niet voor lul met al die rommel die alleen maar zegt dat het eigenlijk, af fabriek, een waardeloze auto is die je toch hebt gekocht. Wie zet je dan voor lul? jezelf toch..
Tinos zegt
Wat zijn dat in vredesnaam voor wielen op de eerste foto?
LC zegt
NFS carbon gehalte wordt zeer vertegenwoordig in Essen. (SL uitlaten oa.)
Silverarrow zegt
Dit doet bijna pijn, zo lelijk. Wat een zonde, ik kan me maar moeilijk voorstellen dat iemand vrijwillig zijn Mercedes hier voor in levert…
slk zegt
Dit oogt zo goedkoop.En er is toch ook geen markt voor.Wie gaat er nou in zo auto rijden die zo verpest is
Luc zegt
dit is echt fout, vooral die velgen van de cl
sKill3r zegt
whow… die uitlaten zijn zooooooo het einde!!!! Hebben!
Erik zegt
Het enige dat ze bij Lorinser goed hebben gedaan is dat ze die ster uit de grille hebben gehaald. Het zijn echt typische camperbakken.
StevenI zegt
Ik ben het wel eens met VonStroke, die talloze tunerts die weer maar eens een benz of een porsche onder handen genomen hebben… het doet me totaal niets meer.
Geef mij maar dingen als 1 of ander russisch oorlogsvoertuig uit de jaren 80 of een frontale crash van 2 lada riva’s….
appie zegt
dik hoor! vooral die uitlaten zijn mooi afgewerkt netjes gedaan, lorinser gaat de goede kant op. in het verleden hadden ze het vaaaak mis, maar dit jaar is lorinserjaar. bravo
Jandepandaman zegt
Tja- Ik weet het niet… Ik vind sommige onderdelen er echt wel lekker uit zien. Die uitlaten zijn gewoon Af. De velgen van de eerste foto daaraantegen moeten er echt af zo ’80’s lelijk. Die luchtsleuven vind ik dan wel weer cool.
Voor de rest- Tunen is uiteindelijk toch proberen om je 1000 in 1 dozijn koekblik iets persoonlijks, een eigen smoel mee te geven zodat je op de parkeerplaats of tijdens het over de boulevard of de PC-Hooft cruisen met 1 oogopslag kunt tonen dat jij het bent en niet 1 van die 1000den anderen.
Vraag is dan dus of je dat met dit Lorinserverhaal voor elkaar kan krijgen…?
rob(botje) zegt
relaxte uitlaat van die 2de
Rick dos zegt
Mooi die orkonde. Zegt natuurlijk niets over jouw aanschaf. Het zegt alleen maar dat DIE auto de 325 heeft aangetikt.
VLS54 zegt
@ Mark: Juist die eerst TANK zou wel goed op de oprit staan! :-)
Reventón zegt
SUPAHUGLY! ;)
mikel zegt
die sl , hebbe ze dn gewoon begrenzer er af gehaald
Hessel zegt
De cls van brabus haalde de 366.5 km per uurtjes op nardoo.. duss dat is nog veel sneller;)