‘Honderdzeventig pk proppen in een 147 is leuk, maar je telt pas echt mee als je 200 pk hebt’, moeten ze bij Toyota Motorsport GmbH, Toyota’s Europese tuner, gedacht hebben. Met één druk op een speciale ‘sport button’ levert deze Auris Sport Study geen 177 pk, maar 200 pk. Eat your heart out, Ducati Corse!
Omdat 200 pk natuurlijk niet strookt bij het ietwat duffe uiterlijk van de Auris, probeert Toyota Motorsport ook hier verandering in aan te brengen. Voor- en achterspoiler, getinte ramen, 18″ lichtmetalo’s en een verlaging van 3 cm zorgen ervoor dat deze Auris zich onderscheidt van de Auris van je grootvader. In het interieur zien we aluminium pedaaltjes, een met leder bekleed sportstuurtje en sportstoelen terug. Nu weten we dus ook wat voor Auris er in deze Toyota-garage stond. Waar en wanneer deze Auris z’n officiële debuut zal maken is niet bekend, evenals de introductie van zijn 280 pk benzinebroertje. Over enkele dagen begint echter de Essen Motorshow en het zou zomaar kunnen dat daar deze Auris zal opduiken.
bleegh zegt
hij blijft saai…
autogek zegt
en profil(de zijkant) ziet er goed uit, de velgen zijn ook mooi/sportief. 200pk(golf gti) is ook mooi!!!, maar is D4D een diesel??
Coolguy zegt
In het zilver is ie inderdaad saai.
maarten zegt
ondanks de inspanningen om hem sportief te maken, straalt hij het in mijn ogen nog steeds niet uit..lijkt me persoonlijk vrij moeilijk met deze auto..
Poekie Lauda zegt
Zier er wat beter uit, maar toch nog een beetje saai
offtopic: “Eat hour heart out” moet dat niet “Eat your heart out” zijn?
-edit: check!-
davy zegt
Welke motor ligt daar dan in? Ook een 1.9 common rail diesel dan?
Gregorius zegt
Nu nog het uiterlijk en je hebt een bestseller
Dotternetta zegt
Geweldig! Ik als Toyota-rijder in hart en nieren kan dit zeeeer waarderen! Deze zou ik best kunnen hebben. Ben benieuwd hoe hij er in het zwart uit ziet!
In tegenstelling tot de Alfa: deze ontploft niet als je de gas intrapt! En er vallen geen onderdelen af :-) Ben benieuwd wat ie gaat kosten
vin zegt
Ziet er uit als een Halfords aftermarked bumpersetje, zeker die VAG-singleframe illusie… Misschien moeten ze toch nog beter bij dit concern afkijken hoe je een suffe auto in een snel model kunt veranderen. De Golf GTI vormt hierin mijns inziens een goed voorbeeld.
Al moet gezegd dat het de grootte van de velgen op de Auris in ieder geval al goed zit.
mrB zegt
doen dan toch maar die alfa romeo ducati corse. Die ziet er een stuk beter uit dan dit burgelijke geval
Solstice zegt
Ik heb ’t niet zo op dit soort knopjes en wel hierom: als je de motor uitzet springt ‘ie terug in de standaard setting, dus je moet telkens weer dat knopje indrukken… Geen nutteloze gimmicks, gewoon altijd 200pk! Hij rijdt vast beter dan hij eruitziet trouwens. ;-)
Markus zegt
200pk is vet, maar hij ziet er echt niet vet uit.
Tribe zegt
heeel netjes! :D
ik hou wel van zulke wagentjes! :lol:
enne… Auris is zowieso al een mooie bak! :)
Joost zegt
Ziet er niet slecht uit :-P
Is trouwens exact dezelfde Auris als toen gespot, of ze moeten aan Spyker-praktijken doen :wink:
Jos zegt
Leuk autootje. Leuk sportief bakje, en nog redelijk betaalbaar ook.
M zegt
Het blijft wel gewoon een Auris hoor. Daar gaat het zelfde voor op als de aap met zijn goude ring
Herman zegt
@davy
zoals boven aan de titel staan. een 2.2 litertje
ik vind hem er best stoer uitzien, als je het origineel er naast zet dan he:)
banaan zegt
@autogek: Ja, D-4D is diesel (dat zegt de tweede D. “D-4” betekent “4-takt met directe inspuiting” en komt ook voor bij de Toyota benzines met directe inspuiting.)
@davy: Het is een 2.2 liter (zoals in de titel!) common rail diesel.
@Solstice: wie zegt dat de standaard setting de “lower power” setting is? Misschien moet je het extra vermogen wel UITschakelen.
Of misschien blijft het wel steeds staan op wat het was toen je de motor uitzette.
jurrian zegt
@ Dotternetta, Hahaha, wat origineeel! Kan wel zien dat jij je creativiteit ook in je autokeuze stopt. Wat een saai ding is die auris zeg, ik denk dat als er 10 pal voor je neus staan en iemand vraagt aan je: “wat vind je van die auto?” je schouderophalend antwoord: “welke auto?”
rider zegt
is niet zo moeilijk. de standaardmotor heeft al 177pk/400Nm. iets aan de software veranderen en je hebt zonder enige moeite 200pk of meer! nog veel interessanter is het koppel. hoeveel is dat nu? 500Nm??
Golfke zegt
Erg saaie auto, zelfs met 200 PK en een tupperwaresetje van TTE.
Ze proberen het, maar het wil maar niet lukken om een auto te maken die designtechnisch 100% af is en echt goede rij-eigenschappen heeft.
Juppe zegt
@Rider,
Waarom is dat koppel nou weer zo interressant? Zou liever willen weten bij welk toerental de max koppel ligt.
Maar iig, 10% meer vermogen, dus dan zal het koppel ook wel 10% hoger zijn. Waarschijnlijk is het koppel in hoger toerental iets meer, dus het max koppel zal minder dan 440Nm zijn.
Frank zegt
Om m meer op een Golf te laten lijken lijkt me nou niet echt een verbetering.
‘T was, is en word niks!
RenesisHP zegt
Leuke hot-hatch, op de diesel na bedenk ik zo snel geen echte minpunten.
Solstice zegt
@banaan: kortom, het is een nutteloze gimmick ;-)
bouwman zegt
@Golfke dan kun je beter in een golfke rijden of niet? Dan heb je pas een dikke opvallende auto, die er qua design goed uitziet….
Ik vind het een goed uitziende auto en hij heeft ook nog eens goede prestaties.
@Iedereen die commentaar levert –> niet alles met een Toyota logo erop is saai. Een auto met Toyota logo wordt meteen bestempeld als saai, ook staat het logo op een carrossorie van een Ferrari.
Rick dos zegt
Dit ziet er gewoon leuk uit. Ik hoef niet al te enthousiast te doen, want zó leuk is ie nou ook weer niet.
sus zegt
Ik sta er nu niet meteen om te springen.
Om te beginnen is het een diesel, ik blijf volhouden dat een sportieve wagen
geen zelfontbrander onder de motorkap moet hebben.
En hij ziet er ook helemaal niet sportief of aantrekkelijk uit…
Laat het maar voor wat het is…
besaram zegt
WAUWWW
Mooi zeg die auto 200 pktjes zal het ook wel lekker goed doen.
Nu nog een dikke benzine motor en de auris is compleet! Misschien word het dan wel een rally car.:D
Roadronner zegt
Ik vind hem wel stoer. Vette wagen.
Willy zegt
M3 velgen ?
Kanons-T5-kogeltje zegt
Wederom het bewijs dat de jappen geen fantasie hebeen, en alleen maar kunnen jatten.
Het smoelwerk van dit Auris-geval is dus gewoon een gejatte geitensik van Audi en Golf V GTI. Lekker origineel, spleetogen…..
Helaas zullen er altijd idioten zijn die van dit koekblik een stijve zullen krijgen….
Gr.,
Kanons-T5-kogeltje
Silverarrow zegt
Pittig wagentje, en zeker geen lelijke en (mijn inziens) ook geen saaie verschijning. Toch zou ik leiver de Alfa hebben, die is net wat mooier.
speedlimit zegt
@ Kanons-T5-kogeltje
Toyota gebruikte dat smoelwerk/frame al nog voordat VAG(weg ermee) ermee op de proppen kwam.
Zie de 1e yaris met de grill in de motorkap die weer bijna ’n geheel vormt met ’t gaas in de bumper.
Dat ’t bij de yaris niet doorloopt wil nog niet zeggen dat VAG ’t uitgevonden heeft maar eerder goed gejat heeft van toyota ;)
Verder vind ik ’t ’n prima uitziende bak die yaris maar niet echt mijn smaak.
De achterklep met die rare achterlichten had beter gekund.
IS200 zegt
@ Kanons-T5- kogeltje (Whats in the name?)
Beter goed gejat, dan slecht bedacht!
Als er een volk is dat geen fantasie heeft, dan zijn het wel de duitsers.
Klein voorbeeld: A3-A4-A6-A8 allemaal het zelfde (Smoelwerk), noem 1 model van volkswagen wat er echt uitspringt !? nee, dan zijn audi en volkswagen minstens net zo saai !
heidekonijn zegt
@ IS200
Ik merk op dat je in je vergelijking angstvallig een duits merk vermijdt :lol:
keijer zegt
het is de wel bekende 2.2 D-CAT van toyota met zn introductie was het de snelste 4-cil diesel moter die als eerste leverbaar in de avensis en uitgebreid is naar de RAV4, Verso, en de Auris. en ik denk dat de zelfde motor hopelijk ook in de avensis komt te liggen die met 200 pk diesel dan. maar goed de 177 pk diesel variant rijd ook al goed dus wat doet de 200 pk diesel? we gaan het is spanning afw8ten.
Witten zegt
Kanons-T5-kogeltje weet niet goed waar hij over spreekt, want zoals speedlimit aanhaalt was dat ’type’ van grill inderdaad voor het eerst te zien op de Yaris T-sport van de eerste generatie … en dus niet bedacht door het immer saaie VW of Audi.
speedlimit zegt
@ Witten
Juist ja en toevallig heb ik zo’n 1e gen. T-sport ;)
Heb wel yaris geschreven in m’n voorgaande bericht maar ik bedoelde de rare achterklep/lichten v/d Auris natuurlijk.
Juppe zegt
Ach ja, er bestaan helaas te veel mensen die denken dat de Japanners alles jatten. Breng ze maar ’s aan het verstand dat het vaak andersom is. Laat ze dat maar lekker denken, en een uberfrivole Golf kloon rijden dan he?
GerreLekker zegt
Ik snap hier velen niet! Zitten zagen dat de Auris saai en gejat is…
Ja met een Golf of Audi A1-2-3-4-5-6-7-8 ben je pas ECHT origineel :roll:
De snelwegen puilen uit van de VAG producten en BMW 3’s. Spannend dat dat is!
Vind het een leuk machientje, maar ben ervan overtuigd dat Toyota zeker nog beter kan!
Michiel zegt
Tuurlijk is dit een mooie auto en ik zou er ook zeker een willen helpen. En de kwaliteit van de Japanners (of dat nou Nissan, Mazda, Mitsubishi, Toyota, Suzuki of Honda is maakt niet uit) is gewoon superieur. Ik heb zelf jarenlang in een Japanner gereden en mijn vriendin doet dat nu ook. Het zijn gewoon echt hele goede auto’s.
Echter, wat ik wel heel jammer vind is dat eeuwige kopieergedrag van de Japanners. Enkele auto’s daargelaten (Qashqai bijvoorbeeld, maar die is dan weer in Europa ontwikkelt) doen Japanners niets anders dan kopieren: Heeft een nieuwe Europese auto in 2002 een strak afgesteld onderstel, dan heeft de Japanner dat in 2004 ook. Maakt de Europeaan daarna een minder strak onderstel, dan gaat de Japanner dat ook weer doen.
Je kan er lang of kort over praten, Japanse auto’s zijn gewoon superieur in kwaliteit en techniek, maar ze kunnen echt alleen maar na-apen.
Dotternetta zegt
@jurrian:
Ik rij liever een goeie saaie auto dan een leuke die niet betrouwbaar is! Je kunt een saaie auto ook altijd zelf nog een beetje personaliseren. Een paar mooie velgen doet wonderen! Jij rijdt zeker alfa!
Leutje Fflip zegt
Precies, (Vw is origineel…………) Kwa technologie kan Vw nog veel leren Van de Japanners, het schijnt dat ze hun ‘bekende pompverstuivers’ al de deur uit zetten.
Maar met alle respect Toyota is er goed mee bezig
En smaken verschillen
Kefke zegt
Ik geef toe, de Auris is niet de mooiste auto die ze gemaakt hebben. Maar met dit sportpakket ziet die er al een pak beter uit!
De Yaris TS vind ik wel mooi (vorig en recent model)
De vorige kon je ook krijgen met compressor in Europa en Turbo in Japan.
Goed voor 120 en 150 pk. De standaard TS met 105pk deed 0-100 in 9sec.
Het recent model bestaat jammergenoeg alleen maar met 120 pk.
Het vorig model Corolla TS Compressor had een 1.8 met 225 pk dacht ik.
Steek die in de Auris! Of importeer de Blaze of hoe noemt de Auris in Japan.
Die heeft een 2.5 V6 (4WD?)!
En als we dan toch bezig zijn, breng dan de Caldina ook naar hier met zijn 2.0 turbo 4WD 250pk onder de naam Avensis…
Zo kunnen we even doorgaan, wil je een leuke Toyota dan moet die niet in Europa gebouwd zijn…
Maar allesinds liever een Europese Toyota dan iets Duits (behalve als er RS, M of AMG in voorkomt :D).
Zwijgstil over de Franse…
sKill3r zegt
inderdaad M3 velgen, maar dan wel getoyotiseerd (lees: vern*ukt).
Kefke zegt
Gaat ge elke dubbelspaak een M3-velg noemen?
Dan zijn alle velgen RS velgen…
ferrenzi zegt
wat M3 velgen, deze toyota auris mag er dan niet uitzien als een race bak, maar ik vindt hem met het achterspoilertje de verlaging en andere velgen er tog wel door gaan
Toyotaauris2.2d-cat zegt
ik heb er 1 gepimped met chip naar 215 pk en heb er ook tms achter en voor spoiler op zitten dus ben zelfs nog sneller dan deze auris HAHA >;)
En laat menig Golf EN bmw achter me want die zijn er o zo veel in nl.
Laat mij maar volgens vele die lelijke eend zijn maar wel een heel erg snelle lelijke eend!!
Ik vind em vet en de mijne is zwart btw
O ja en met 215 pk levert de mijne 480 nm ;)
marc zegt
hoi toyota beest …heb ook een gekocht 2.2 in mei heb ik deze .ik woon in belgie bij antwerpen .waar heb je je wagen laten tunen en wat kost het ?hoe presteert hij nu met die 215pk ? geen problemen met koppeling en remmen ? zit er ook andere luchtfilter op ? heb je mischien adresje voor me .thanks en groetjes marc claes
toyodevil zegt
zeer mooi gedaan ik rij zelf met een auris rond wel niet zo een sportieve versie :d hij ziet er mss saai uit maar ik ga voor betrouwbaarheid en zij nu eerlijk precies of die golf 5 is wow dat vind ik pas saai en vanbinne mja daar zwijg ik maar best over. ik las over het laatst eens dat de golf 5 een wage is voor een brave huisvader met 2 kindere :d
geef mij maar mijn japanner toyo4ever!!
en gelijk er hier nog zegge smake verschille