Op de Bologna Motor Show zal Alfa Romeo de zoveelste variant van de 147 presenteren: de 147 Ducati Corse. De naam is ontleend aan de samenwerking tussen beide merken en ter viering van de MotoGP-titel die Ducati-rijder Casey Stoner in de wacht heeft gesleept. Kijk als leaserijder niet langer meer naar de 170 pk sterke Seat Leon FR TDI, de 147 Ducati Corse is de lekkerste TDI hothatch van dit moment!
Wat gooit de Ducati Corse allemaal in de strijd? De 1.9 JTD werd eens kritisch onder het licht gehouden en levert nu 170 pk. Dit zorgt voor bijna precies dezelfde prestaties als eerder genoemde Leon: 0 naar 100 in 8 seconden rond en een top van 215 km/u. Bovendien hoef je niet bang te zijn dat je wielen doorspinnen bij elk stoplichtsprintje, doordat Alfa ook hier het befaamde Q2-differentieel heeft gemonteerd.
Het uiterlijk heeft Alfa Romeo wederom niet overgeslagen. Als eerste vallen natuurlijk de fraaie, rood omrande 18 inchers op: een zoveelste variant van de welbekende ‘eitjes-velgen’. Daarnaast valt natuurlijk de striping op, maar die zal vast ook wel weggelaten kunnen worden. De Ducati Corse wordt in drie verschillende kleuren geleverd: Juliet dedicated Red, Black micalizzato and White Ice. Als klap op de vuurpijl kunnen tevens de remklauwen rood geschilderd worden.
Binnenin ziet het er allemaal ook al zo fraai uit. Sportstoelen met rode stitching, Ducati Corse logo’s en aluminium pedaaltjes zorgen ook hier voor een brede glimlach. Voor de nodige luxe is een automatische airco en een Bose MP3-radio (met bediening aan het stuur) inclusief subwoofer gemonteerd. Ik zeg: parkeer ‘em maar voor de deur!
vla zegt
knap dat ze zo’n mooie prestaties uit een diesel halen maar zoals ik altijd zeg hoe hard je ook duwt op die rechtse pedaal, een benzine zal het nooit worden
M Freak zegt
Ik ben sprakeloos zo geweldig mooi! :shock: :D
Een witte aub!!
vla zegt
btw hij is wel mooi zeg!
Barry330cd zegt
Leuke Alfa, maar als alternatief voor een BMW 120d met M pakket nog niet mooi en niet snel genoeg naar mijn smaak.
Robbert W zegt
Prachtige wagen! Mooie velgen ook
Lout zegt
Prachtig,… parkeer m maar voor de deur!
Bramzel zegt
Erg gaaf, zo blijven ze een oude auto toch lekker houden :D
zondagsrijder zegt
Mooi ding hoor. Al tijden natuurlijk. Maar op het moment dat je achter het stuur zit valt het toch tegen. Slechte, te hoge zitpositie en het stuur staat te ver van je af.
evo zegt
@Barry330cd;
Daar is de prijs dan ook naar…
RenesisHP zegt
Prachtige wagen dit, maar dat was het al. Die velgen doen het vooral goed, de striping minder.
Quepee zegt
ach als je toch alleen zondag rijd is die zitpositie ook nie erg…
Japie zegt
zwart en rood hebben, door die witte bies, een te hoog halfordsgehalte. De witte is erg mooi.
zondagsrijder zegt
@Queepee
Toch vreemd dat die zitpositie zo hoog is in zo’n sportief uitziende auto? En mijn naam is natuurlijk maar een grapje.
Japie zegt
@ zondagsrijder; je hebt er al ingezeten?
zondagsrijder zegt
Niet in deze, maar ik neem aan dat ze de sjitpesiessie niet omlaag geschroefd hebben…
vla zegt
hmmm ik bedenk me juist dat dit vlugger is dan een S80 D5, welke de sprint van 0-100 in 9.5 seconden klaart, heb ik eens meegemaakt en op zo’n moment kan het je écht niet schelen dat het een diesel is hoor!! de roffel is juist en de specs liegen er niet om; diesel maakt een opmars!
btw die S80 topt dan wel rond de 250 km/u
vla zegt
@ mezelf
herstel: 0-100 in 9 seconden en top van 225 km/u
Juppe zegt
Ziet er goed uit, maar wordt het niet eens tijd dat ze dit model vervangen? Die score in de NCAP test kan echt niet meer. Toch maar de Seat dan?
@de Vlaeminck,
Je bent toch niet onder de indruk van 9,5 seconden?
CasperH zegt
Die striping, heerlijk! Normaal ben ik niet van de stickers maar ik vind dit echt lekker om te zien!
Rudy zegt
de vlaeminck
Zo’n S80 D5 zal echt geen 250 lopen, met 185pk max een 225-230. Die D5 motoren in een S60 lopen overigens nog een stuk leuker (door het lagere gewicht van een S60 natuurlijk).
Zo bijzonder vind ik 9,5 sec aan de 100 overigens ook niet, ouwe Civic 1.5 van mijn broer haalde dat ook
Stoes zegt
Ik vind dit wel een mooi auto, die nieuwe daarintegen niet!
Rudy zegt
Over de 147, erg tof ding inderdaad!!!
@ Juppe
jij begrijpt het inderdaad, onder de 7 sec aan de 100 dan begint het pas leuk te worden.
vla zegt
@ Rudy & Juppe
vergeet niet dat ik vijftien ben en zélf nog maar max met 220pk onder de kap gereden heb (en ik was voorzichtig want het zat in een S60 (T5 dus) )
Mr West zegt
Harde piemoltijd,
Alleen lastig keuzen welke kleur nou het mooist is.
Svenos zegt
Ik vind deze echt ongeloovelijk mooi!
Wat is de prijs van deze auto?
Erik zegt
Ik word een beetje moedeloos van de al die verschillende 147’s. Dit is variant nummer 1000000. Moet wel erkennen dat dit een hele mooie versie is. Wordt het geen tijd voor een 149?
Racer X zegt
“Ik zeg: parkeer ‘em maar voor de deur!”
Ik zeg: doe mij er ook maar eentje! Mooi afscheid van een hele fraaie hatchback.
Achiel zegt
Jammer dat er Bose troep in zit.
Alwood zegt
haha, een Q7 V8 killer! ik zie het al ;)
vla zegt
@ mezelf
weeral heb ik het mis! die cijfers veranderen telkens ik ze bekijk!
T5 heeft 260pk (die waarmee ik heb gereden zal wss nog 220pk hebben gehad) en in een S60 gaat dat van 0-100 in 6.5 seconden. goed genoeg Juppe? ;)
Tinos zegt
Niet mis, vond de oude 1.9 16 valve al een heerlijke motor. 0-100 zegt ook niet alles, gaat ook om het koppel en de snelheidssensatie, die duw in je rug. Dat heeft de 1.9 16 valve al dus bij deze moet dat nog lekkerder zijn.
Jammer dat je in Nederland weer zo gestraft gaat worden met die stomme toeslagen.
Off topic: over die Seat Leon: zie er steeds meer rijden (de wat oudere) waarvan de ruitenwissers niet meer mooi in de A-stijlen passen. Geen gezicht! Doe mij alleen daarom al die Alfa.
heidekonijn zegt
Die striping gaat er nog wel vanaf hoop ik?
Juppe zegt
@de vlaeminck,
6,5 seconden is behoorlijk leuk ja. Wil je een auto snel noemen, moet ie imo toch wel onder de 8 sec naar de 100 gaan. Tussen 8 en zeg 11-12 is aardig, gewoon goed mee te rijden. Boven de 12 wordt het wel traag. Het hangt idd ook van de motor af, een turbodiesel geeft op een bepaald toerental meer een push, en zal dan rap aanvoelen. Terwijl de stopwatch toch echt anders aangeeft.
Onder de 7 gaat het echt wel hard, en richting 5 gaat het wel naar de supersportwagens. Ik heb eens in een Donkervoort 210 mogen rijden (4 sec naar de 100), daarna is alles traag ;) Ik had zelfs het idee dat m’n eigen auto stuk was toen ik daar weer instapte (7,2 sec). Het went te snel helaas :lol:
Tinos zegt
Kan er vast wel af. Net als die chromen “opelstrip” die op de achterklep zat sinds de facelift.
Tribe zegt
heel netjes :D
ik wil zo eentje wel :lol:
Bart zegt
Mooi maar het is en blijft een Alfa
oger zegt
en toch vind ik de voorkant alles behalve agressief. het orginele 147 doet hem toch beter
banaan zegt
De 20 extra pk kan je in- of uitschakelen met een knopje, de “power switch”.
zie http://www.autoscoops.eu/index.php?subaction=showfull&id=1195840238&archive=1195931457&start_from=&ucat=5&
Wel absurd:
* er komt een krachtigere versie genoemd naar een motorfietsmerk (motorfietsen: hoogtoerige atmosferische hoog-vermogen-motoren)
* ook het dashboard is aangepast en de toerenteller gaat zelfs tot 8000
* en dan komt er een diesel in??? dat draait hoogstens 4500 toeren ofzo
noem dan die sterkere diesel anders en gebruik de “ducati” naam voor een auto met échte benzinemotor die ook veel toeren draait
vla zegt
@ Juppe
:shock: welke auto heb jij wel??
btw dat ‘duwtje in de rug’ van een turbo heb ik wel al eens zelf aan de tand gevoeld en je hebt idd gelijk! maar als je bij een gewone diesel rijd totdat je aan de piek van de pk’s zit dan voelt dat gelijkaardig, kan dat?
AstonMartin zegt
170 pk is meesterlijk, bij de standaardversie van de 159 1.9 JTDm is dat slechts 120. Prachtige auto trouwens.
davy zegt
@ Tinos : Die “opelstriping” hebben ze er op serie 3 vanaf gehaald omdat opel die striping opeens gebruikte :D
citrofiel evil twin zegt
Waarom nog moeite steken in dit oude model? :?
Juppe zegt
@de Vlaeminck,
Ik rij zelf in een Honda civic 1.6VT (Dus met de B16A1 vtec motor, 150pk). ‘T is een oud beestje (1990) maar hij blijft maar gaan. Bij deze voel je helemaal geen plotselinge push, omdat de koppelkromme erg vlak is.
Bij een turbo voel je die druk heel duidelijk inkomen (bij diesel en benzine). Omdat het verschil tussen wel/niet turbodruk zo groot is voelt het heel snel. Zelfs bij een oude TDI 90pk voel je die druk opbouwen, terwijl het helemaal niet snel gaat.
vla zegt
@ Juppe
kzal ook eens mijn (weinige) ervaringen vertellen; ik moest eens een V50 1.6 Common Rail TDI verzetten en ik dacht ‘kzal er es ff vaart achter zetten’ dus plant die voet in dat rechterpedaal en eens zien hoe de metertjes dansen…en toen kwam de turbo-boost, uit het niets, aan +/- 4.000 rpm en wat voor een boost! van een pk of 80 kwam ik ineens naar 110pk! helaas had ik de parkeerplaats al bereikt…
maar het hoeft niet altijd vlug te gaan om de kracht van een auto te ontdekken, zoals ik mezelf bewees toen ik een XC90 (D5) verzette en op een helling met een automotische bak ging dat nog steeds door het gaspedaal te strelen!
helaas eindigen hier de ervaringen van kracht, de rest waren ook best rijdbaar maar een HDi bijvoorbeeld heeft geen boost en die T5 daar was ik voorzichtig mee
Wat_een_gezeik zegt
Casey heeft de rode al gekregen……
Mooie wagen, zou m graag willen hebben.
Juppe zegt
@de vlaeminck,
Das precies die boost die je voelt idd. Wel raar dat dat pas bij 4000rpm was, want die motor heeft max koppel bij 1750rpm (ff opgezocht ;) ). Dus bij 1750rpm moet je de meeste kracht voelen.
Vooral in een lage versnelling voel je dat goed. Maar uiteindelijk is 110pk voor een auto van 1300kg niet zo veel, vandaar dat die V50 er een dikke 12 seconden over doet om de 100 te bereiken. Het voelt dus een stuk sneller dan het in werkelijkheid is.
Wat bedoel je met een HDI heeft geen boost?
vla zegt
@ Juppe
wow das helemaal juist! ik had écht gedacht dat het iets van 10 seconden ging zijn!
en een HDi heeft geen boost aangezien er geen turbo maar een hogedruk injectie inzit, en een tamelijk slechte ook! door dat de diesel onder druk gezet, wordt ze warm en verliest ze haar smerende eigenschappen en dus gaan de onderdelen die in contact komen met de minder smerende diesel gewoonweg kapot. inspruitstukken, pompen…
vla zegt
@ Juppe
nu je het zegt, de grafiek zal wel juist zijn en ik niet want als die boost er is moet je echt je ogen op de weg houden
vla zegt
en btw welke grafiek is dat dan? want dan zou ik wel graag eens de pk-curve zien
Juppe zegt
Ik had nog geen grafiek gevonden, maar een snelle blik in google gaf deze:
Tombnolz zegt
Als je’m zo in profiel ziet, dan kan je toch alleen maar zeggen: dit is de mooiste compacte auto op de markt. Ik hou m’n hart vast voor z’n opvolger. Die zou weleens minder elegant kunnen zijn, minder in proportie.
Hele mooie velgen en dat rode randje maakt het af!
Barry330cd zegt
@evo: ach, qua leasetarief zit zo’n Alfa waarschijnlijk boven die van de BMW 123d met M-pakket. Alle waar is naar zijn geld natuurlijk. Dus als je een max budget hebt, waar deze Alfa in past, dan is het een uitstekende keuze. :)
vla zegt
aah! daar staat HDi en dat moet TDI zijn! het gaat over een Fransoos!
Juppe zegt
Zoals je ziet is dat een HDI met turbo ;) Motor wordt gebruikt door Citroen, Peugeot, Ford, Mazda, Volvo en misschien ook anderen.
Van die problemen weet ik niks van. Zou kunnen dat daar problemen mee zijn geweest, maar tegenwoordig hebben al die diesels erg hoge inspuitdrukken.
Juppe zegt
Is toch echt dezelfde motor, de vlaeminck. (Of ik moet er heel erg naastzitten)
vla zegt
@ Juppe
…
ik ben verast
wat een schok! die zijn dezelfde!
enerzijds danku voor de openbaring anderzijds nu zit ik met een complex :P
ten eerst zijn de motorruimtes totaal verschillend en ten tweede gaan de diesels (inspruitstukken, pompen, (blijkbaar dus ook de) turbo) in een Volvo minder vlug stuk dan in een Citroën, en het verbruik ligt nogal uit elkaar, zelfs van een Volvo en Citroën met vergelijkbaar gewicht
kowalsk zegt
doe zo’n witte maar :D normaal gesproken ben ik niet echt te spreken over vinyls/striping of weet ik veel hoe dat heet, maar bij de witte staat t zeker!
Silverarrow zegt
Hele vette wagen! Wat ziet dit er goed uit! Alles klopt gewoon aan deze auto, de vormgeving, die velgen, een lekkere dikke motor. Wat is de prijs voor deze wagen?
Solstice zegt
De link diesel-Ducati is wel vergezocht (marketing, ik weet ’t..) En de motor is in mijn ogen dan ook het enige wat er aan dit lekker uitziende wagentje schort…
Juppe zegt
@de Vlaeminck,
Dat zou ik niet kunnen verklaren. Het zijn dezelfde blokken, dus ik neem aan dat ze zelfs van dezelfde band lopen.
Misschien gebruikt Volvo betere motorsteunen/demping, zodat de motor minder onderhevig is aan trillingen. Maar dat is een gok, ik zou het echt niet weten.
Ik ken iemand met een Peugeot 307 HDI, waarbij werkelijk alles kapot trilt. Alles wat aan het blok zit moest al vervangen worden, zelfs de koppelingsplaat of een demping in het vliegwiel oid moest vervangen worden.
Het verschil in verbruik kan aan de luchtweerstand liggen. Of misschien andere type en veel bredere banden? Andere overbrengingsverhouding in de versnellingsbak? Kan aan vanalles liggen, maar het zijn toch echt gelijke motoren.
Mathieu Vantieghem zegt
Hadden ze er nu weer eens bvb de 3.2 24v van de GTA ingepropt. Dat zou pas een stunt geweest zijn…
VLS54 zegt
Wat kost dat geintje?! Zo’n zwarte zou niet misstaan. Heerlijk die combi met rood dan!
Stephan zegt
Mathieu, dat blok wordt niet meer gemaakt.
Rick dos zegt
Ooooooo god………het is Italiaans en daarbij is het ook nog een Alfa en de één moet nog harder roepen dan de andere roepen hoe FANTASTISCH dit is…..
Please people give me a break. Het zijn wat stickers en een spoilertje op een auto die nu wel sterk aan vervanging toe is. Als ik dan de negatieve comments zie bij de Toyota, omdat het een Toyota is en ik lees hier hier de postieve comments OMDAT het een Alfa is, bekruipt mij het gevoel dat we hier met populisme en hypocrisie te maken hebben….
Floris zegt
Euh…ik ben het eens met Rick. Moet ik alleen nog even aan wennen…;)
Juppe zegt
@Rick Dos,
Helemaal mee eens. Alsof deze afgelikte ijslollie zo mooi is. En dan hebben we het nog niet over de dramatische score bij de NCAP crashtest.
Als ze er nou ’s om te beginnen het 159 front opzetten..
sus zegt
Prachtige wagen, dit vind ik nog wel kunnen.
Het is nog steeds een mazoutstoof maar hij ziet er wel ongelooflijk lekker uit !
Desondanks is hij inderdaad aan vervanging toe.
Hij mocht zelfs al een paar jaar geleden vervangen zijn want hij werd er niet mooier op ondanks de facelifts…
dikke richard zegt
@ Rick Dos
Smaken verschillen nou eenmaal,gelukkig maar. Bij mij kan een auto al bijna niet meer kapot als ie uit Italie komt (leuke woordspelling he). Maar qua kwaliteit en standaard aandrijving is jouw favoriete merk absoluut beter.
Rick dos zegt
@Floris
Hahaha! ;)
@Juppe
Bijvoorbeeld….
@dikke richard
Natuurlijk verschillen de smaken, ieder zijn mening natuurlijk en dat wil ik zeker niet ter discussie stellen……maar overdrijven is ook een vak en dat is het gevoel wat ik hier krijg als ik de comments zo lees…
Birger zegt
Prachtig, alleen jammer dat er enkel een diesel beschikbaar is, een benzine heeft toch nog zoveel meer karakter en gaat niet roken wanneer je er eens op duwt :D
dikke richard zegt
@ Rick Dos
Dat heb ik met artikelen over Audi heel vaak. Zelfs Autovisie,het enige autoblad waar ik een abonnement op heb,heeft hier erg veel last van. In bijna elke editie staan minstens 10 pagina’s die over Audi gaan. Maar het blijft verder toch het beste nederlandse autoblad.
heidekonijn zegt
@Tinos
Die strip is er al minstens een jaar af, lijkt me.
Was idd niet al te geweldig, maar wie die striping heeft bedacht..?
Stephan zegt
@ Juppe,
4 sterren niet genoeg ofzo?
@ Rick
Ga je nu alfa beschuldigen van het verkopen van spoilers en bumpers? Eens goed gekeken naar het M pakket, rondom spoilers en een interieur bezaaid met M logo’s en daar ff 5 rugger voor neertellen.
Hips zegt
Blijft gewoon een mooie wagen naar mijn gevoel.
Blijft mijn vraag of het nog comfortabel rijden is met die 18 inch velgen. Een 147 stuitert al lekker rond op 17 inch. Of ligt het aan de staat van de wegen?
heidekonijn zegt
Voor de EuroNCAP fetischisten onder ons: de grundige menschen van WDR hebben een Golf ‘kijk mij veilig zijn’ V ipv met 60km/u, met 100 km/u tegen een muurtje laten stuiteren : http://www.kopfball.de/stc_crashtest.phtml
Resultaat : bestuurdertje dood.
Daar zit je dan met je sterren. Je had net zo goed een veel mooiere, beter grippende, beter gebalanceerde en meer fun auto gehad voor minder geld, en je was net zo goed dood geweest.
Robin zegt
Een leuke diesel!! Maar waarom diesel? Welke motorrijder zoeft er over het circuit met diesel….
heidekonijn zegt
Eentje op een royal enfield ? Alhoewel, ‘zoeft’ ..
Rick dos zegt
@Stephan
Nee, waar lees je dat dan?
Christiaan zegt
Die witte!
Hebben! Hebben!
Juppe zegt
@Stephan,
3 sterren. Lees onderstaande link ff door. De 147 presteert voor een nieuwe wagen duidelijk onder de maat. Het zou voor mij een reden zijn om deze auto niet (nieuw!) aan te schaffen, zeker niet bij een diesel, waar je meestal veel km’s mee maakt.
http://www.anwb.nl/binbestand/auto/crashtest/Alfa14701.pdf
@heidekonijn,
Dat is natuurlijk een vergelijking van 3x niks. Slaat echt helemaal nergens op. Natuurlijk ben je met 100km/h op een harde muur dood. Maar de meeste aanrijdingen zijn stukken zachter, en dan heb je met meer sterren toch wel degelijk kans dat je er beter vanaf komt. Die redenatie van jou is echt te triest voor woorden, ik hoop voor je eigen veiligheid dat je er zelf niet in gelooft.
speedlimit zegt
@ Rick Dos
Dit keer ben ik ’t met je eens over je alfa verhaal ;)
Vind de allereerste 147 nog steeds de mooiste…daarna zijn ze minder geworden.
Maar eerlijk is eerlijk ik moet toegeven dat ’n fiat diesel wel erg lekker rijdt.
VonStroke zegt
Dit ziet er goed uit, al vind ik de 147 van voor de facelift ook nog altijd veel mooier dan die van erna.
Robin zegt
@juppe,
Ja dat is een slechte zaak 3 sterren, ben ik met je eens. Dit voor een nieuwe auto natuurlijk, maar hij is niet nieuw. Hij is oud… alleen wel mooi en nog steeds even veel geld als toen die uitkwam volgens mij.
Maar ik zou ook eerder voor een golf gti gaan. Vind ik een mooier, veel up to dater en de velgen lijken er wel op… alleen wat duurder.
heidekonijn zegt
@juppe
En waarom is mijn redenering te triest voor woorden? Als ik beslis dat ik met 5, 3 of 0 sterren ga rijden (want dat laatste zal mijn GTV6 o.a. ongetwijfeld hebben) dan is dat mijn zaak. Pas als het over actieve veiligheid gaat heb jij of wie dan ook iets triest te vinden, want pas dan kan het gebeuren dat ik een ander benadeel. Ik kan je wat dat betreft geruststellen, de wegligging van al mijn Alfi is prima verzorgd.
Wat de test van kopfball.de aanduidt, is dat de EuroNCAP een leuke indicatie is voor een botsing die gebeurd aan die exacte voorwaarden. Niet meer en niet minder. Bij de test bleek dat de dummy het dashboard raakte voordat de airbag afging, zou dat kunnen betekenen dat VW alles zo heeft afgesteld dat het optimale resultaten geeft in de EuroNCAP omgeving, of lijkt je dat iets te commercieel? Of wat dacht je van de eerste Golf crastest die maar 4 sterren opleverde, maar na wat gesleutel was het plots in orde en werden het er 5. Hoezo resultaten manipuleren?
Me lijkt dat je een behoorlijk schaap moet zijn om daar je keuze door te laten beïnvloeden.
WimTwin zegt
Als “Ducati Freak” hou ik natuurlijk van deze versie!
Zou mooi staan naast mijn tweewieler uit Bologna… :twisted:
Rij momenteel ook met een 147 en ben er dik tevreden over.
Ik blijf het een mooie wagen vinden!
Juppe zegt
@Robin,
Het klopt dat het geen nieuwe auto is. Maar zelfs voor die tijd presteerde de 147 niet goed. De A3 die in 1998 uitkwam presteert bijvoorbeeld stukken beter. Maar goed, er zal ongetwijfeld op korte termijn een opvolger komen.
@Heidekonijn,
Wat ik triest aan je redenatie vond, was dat je een voorbeeld aangeeft waarbij een auto met 100km/h op een muur klapt, en daarmee aan probeert te geven dat NCAP sterren niets betekenen. Dat klopt natuurlijk niet. Als ik die Golf bekijk, vind ik ‘m er nog goed uit zien gezien de harde botsing. Dit is natuurlijk het resultaat van de bekende crashtesten. Bij lagere snelheden heeft men een goede kans op overleven, dat is met een auto met minder sterren maar de vraag.
Kijk, dat je zelf een auto rijdt met 0 sterren dat is idd een vrije keuze. Dat doe ik zelf ook. Eigenlijk is van een vrije keuze geen sprake, omdat ik niet de middelen heb om een nieuwe auto aan te schaffen. Maar dat is weer een heel ander verhaal.
Over je opmerking over manipulatie. Ik heb zelfs gehoord dat sommige auto’s een apart programma voor de airbags etc hebben wanneer de auto exact 64km/h rijdt, en een bepaalde vertraging ondervindt. Maar of dat waar is?, het kan net zo goed een broodje aap verhaal zijn. Ik hoop (hoe naief dan ook) op het laatste.
heidekonijn zegt
@Juppe
Bedankt voor mijn punt te zien. EuroNCAP zal zijn waarde wel hebben, maar je kan alles best binnen zijn context zien.
Niet zoals -bv- een kennis van me die een X5 kocht ‘voor de veiligheid’ en elk weekend rondscheurt op een… Ducati. Mooie machine, maar kreukelzones?
Juppe zegt
@Heidekonijn,
Alles is relatief natuurlijk ;)
Ik zou zelf ook elk weekend op een Ducati oid rond gaan scheuren, plezier moet kunnen. Maar bij het uitkiezen van een leaseauto (waar deze diesels toch vaak in vallen) zou ik toch eerder naar fatsoenlijke stoelen en goede NCAP score zoeken dan een leuk uiterlijk of wat extra pk’s. Als ik er veel km’s in moet maken zou ik eerder voor mezelf kiezen, dan voor wat anderen te zien krijgen.
Deze 147 ziet er goed uit (al vind ik deze zelf niet zo geweldig voor een Alfa), maar ik zou zelf toch voor meer veiligheid gaan bij een leasewagen.
Er zijn ook grenzen trouwens (alles is relatief immers), want voordat ik in een VAG produkt zou gaan rijden zou ik wel heel goed moeten nadenken.
Tja, en een X5 voor de veiligheid? Die hoge en zware auto’s bieden vooral schijnveiligheid. Dat type auto’s zijn gemiddeld vele malen vaker betrokken bij ernstige ongelukken dan een gemiddelde sedan. Ik hou ook liever de glimmende kant boven (geld ook voor de Ducati).
Wie beweert een X5 oid voor het functionele te kopen, geloof ik zowieso niet. Net zomin dat de Twin Towers in New York een functioneel ontwerp waren… Tuurlijk, 400 meter hoog en functioneel? Pure status.
Maar nou wordt het ook relatief offtopic.
Pluto zegt
De Alfa’s worden mooier in de toekomst en de diesels sneller, zonder dat ze problemen hebben met de euro norm. Kun je van sommige andere merken niet zeggen, die zitten te zagen aan europa om de normen nog wat uit te stellen.
tenslotte dit nog:
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7359
bmw zegt
R. Dos is weer van de partij om met een onderbouwd argument deze auto te beoordelen… ahum.
Ik zou het herfomuleren: het is weer Italiaans, dit keer een Alfa, en R. Dos gooit gratuit commentaar te grabbel i.p.v. te zeggen of je hem mooi/krachtig/… vindt… Triest! (kunnen ze hier geen autmatische generator-software voor schrijven, dat bespaart je de moeite van die reacties te typen ;-)
Ik persoonlijk vind deze versie 3489 van de Alfa 147 niet zo’n mooie auto, net als de 3488 vorige versies, vooral door de achterzijde (iets te speels, mag wat meer stijl hebben, vind ik). Verder interesseren pk’s me voor geen millimeter. :-)
Juppe zegt
Als we het toch over Ducati hebben, doe mij deze dan maar:
Kost helaas bijna net zoveel dan de 147. Je houdt misschien nog net een zakcentje over voor een pak, helm en een oud autootje voor d’r bij. ;)
Bisazza zegt
jeetje mensen! Ga ff lekker lopen pijpzeiken over een oud model! crashtesten ducati diesel
Elk merk doet dat om de verkopen een beetje te stimuleren indien een model op korte termijn word vervangen. Nooit van een A4 Advance gehoord?…. idd. de crashtest is minder omdat het een oudere auto is.
De A3 presteerde beter? SO WHAT? een Renault Laguna presteert ook beter dan de A4! Daarnaast interesseren die hele commerciële NCAP testen me geen ene bal. Blijkbaar doet deze auto jullie wel wat aangezien er hier zo hevig gereageerd word. Overigens aangezien het een blog is: Leuke en mooie auto… maar niet iets voor mij
Rick dos zegt
@bmw
Nee, dat herformuleer je toch verkeerd.
Ik zal het zelf wel weer doen, aangezien ik voor mezelf kan spreken en jij dus niet voor mij kan spreken…..
Het is weer Italiaans, dit keer een Alfa, en de persoon die hier comments post onder de naam bmw, is weer eens op z´n pik getrapt.
Ja, dat is beter.
En niet om het één of het ander, maar zo gratuit is het blijkbaar niet, aangezien er mensen het met me eens zijn… ;)
Sdb. zegt
@ juppe,
ik heb nog met zo’n civic gerede maar wel maar een 1.4 16 kleppen en dubbele carbu. Ging nog aardig vooruit.. Heb aan de rode lichte veel sjonnies met hun golf 4 tdi op hun kas gegeve. Maar eens 4e was het gedaan met de pret dan trekt ie niet meer zoals het in die eerste 3 wel doet:p.
B.t.w deze alfa is wel grandioos lekker!!!
Turbopaultje zegt
Lekker ding, maar laat die ordinaire panty-strips toch weg aub.
Het is een Alfa en geen MINI ……….
Marvin zegt
Ik vind het jammer dat Alfa Romeo sportief wil overkomen door haar naam te koppelen aan een sportieve motorfietsfabrikant. “Vroegah” (eigenlijk nog niet zo heel lang geleden) zorgde Alfa Romeo zelf voor haar sportieve imago, door mee te doen aan races en die te winnen. Tegenwoordig rijdt Alfa Romeo het WTCC uit, omdat ze vanwege een contract nog mee moeten rijden. Hierdoor heeft het afgelopen jaar het race team N-technology, met bijna geen budget, twee oldtimers (156) en maar 1 goede coureur (James Thomson) moeten deelnemen aan het WTCC. Overigens hulde aan dit team, want tot de laatste race had Thomson wereld kampioen kunnen worden (met zelfs een heel slecht begin van het seizoen) en werd uiteindelijk derde. Dit zegt dan ook weer iets over de kwaliteiten van Thomson en hoe goed die mooie 156 wel niet is. MAAR het management van Alfa Romeo moet schamen! Zullen die managers daar dan geen band hebben met het merk? Weten ze dan niet dat Alfa Romeo Alfa Romeo niet is, zonder deel te nemen aan races?
Dus management van Alfa Romeo:
Laat zien hoe goed het merk is op sportief gebied. Stop met die domme zeilboot races en sponsoring van Ducati en ga zelf weer racen. Laat zien hoe goed Alfa’s zijn! En laat Alfa’s geen saaie Duitse auto’s worden, maar laat in sportiviteit plaats van luxe op de eerste plaats staan! Dat is de identiteit van Alfa Romeo, dat is waarmee een Alfa zich onderscheidt van de rest. Behoud die identiteit, anders wordt het een merk net zoals alle andere.
Ciao,
Marvin
bmw zegt
Nee hoor, voel me helemaal niet aangesproken, ik heb zelfs gezegd dat ik de Alfa niet echt geslaagd vind. Wat ik zei is dat ik me stoor aan de soms gratuite reacties hier die geen inhoudelijke argumenten aandragen, maar gewoon spelen op “ik heb een hekel aan die Italiaanse/Duitse/Chinese bakken”. En jouw reactie was er volgens mij zo eentje.
Dat mensen je reactie bevestigen is natuurlijk geen bewijs dat het een reactie was die echt iets bijdroeg aan deze topic. Dat is een redeneerfout.
Van mij mag je de Alfa gerust maar niks vinden, maar bespreek hem dan en leer ons nog iets bij. Ik ben een en al oor/oog, want uit andere reacties heb ik de indruk dat je wel wat weet van autoland… :-)
heidekonijn zegt
@bmw
Maak je niet druk, daar zijn we al eens geweest.
Sommige comments zijn gewoon zo kansloos trollig dat je er gewoon beter overheen leest en de discussie aangaat met iemand die een mening post die wat dieper gaat. ( En dat kan gerust dezelfde zijn die niet een trolletje heeft gelegd ;-) )
@juppe
Minder mooi als de jouwe, maar gezien twee wielen er voor mij twee te weinig zijn, doe mij deze Ducati(powered rod) maar
Turbopaultje zegt
Cool ding, nog nooit eerder gezien……
Wie bouwt dit racertje ?
heidekonijn zegt
Lijkt me een hobbyist (best wel een vakman, maar geen constructeur)
Meer op http://thekneeslider.com
Ron Selling zegt
Tip voor Alfa Fans, de volgende RSS Feed:
http://pipes.yahoo.com/pipes/pipe.run?_id=9MgsJvmf3BGrKsrbBx2yXQ&_render=rss
…of met alle Italiaans automerken:
http://pipes.yahoo.com/pipes/pipe.run?_id=98d033b633eae56018b4fbad66ac0fa0&_render=rss
Nieuws wordt gehaald van Autovisie, Autoweek, BBC, Autoblog, blog.auto.nl en YouTube.
user888 zegt
Waarom geen spartaanse versie, weg met al die luxe zoals airco en anti-slip. Back to basics zoals Peugeot met de Rallye (205, 106, 306)…
x-es zegt
@ Tinos
De ruitenwissers bij de Leon gaan pas na een 10-tal seconden helemaal terug in de A-stijl, dus niet gedurende het wiswassen; dan blijven ze er een goede cm af staan.
By design dus…
heidekonijn zegt
@USER888
Hell yeah! Alles wat het niet sneller maakt eruit, onderstel nog een tik straffer, en een strakke carosserie : hey presto een nieuwe Zagato!
Zo’n beetje zoals ze deden bij de fiat monomille :zelfs de achterklep zat vast wegens betere structurele stijfheid. Koop ik op slag!
Turbopaultje zegt
Nono. Back to basics is een recept voor een GTA………….. :-)
heidekonijn zegt
Waarom discrimineren, allebei dan maar ;-)
Cédric-Alfisti147 zegt
Mooi Mooi. en toch ook wel zeer stijvol. Ik ben namelijk hevig alfist en tevens hevig ducati fan.
Op dit moment zie ik de investering wel niet zitten. :(
misschien ooit tweedehands.
Maar zouden we de striping en de velgen ook niet apart kunnen krijgen???
De mijnen zal dan wel iets minder snel zijn, maar wel heel mooi he.
Cédric-Alfisti147 zegt
Ik moet toegeven dat ik de zetel liever wat lager had staan, en het stuur eveneens, voor mij is de afstand tot het stuur prima (zeer lange armen :) ).
Belangrijker is het dat ze iest aan de ophanging doen, die 18 inch velgen zullen ervoor zorgen dat de sportieve chauffeur, ik kan ervan meespreken, om de zes maanden bij de dealer zal staan voor het vervangen van driehoekjes,….
Dat vind ik echt spijtig aan mijn 147, en dat is dan nog maar met 17 inch velgen en met zeer veel aandacht voor het ontwijken van putten in de weg e.d.
Zelf heb ik zelfs het stuurhuis moeten vervangen, wat je met andere auto’s echt nooit moet doen, en ik kan jullie vertellen dat zoiets niet goedkoop is, zeker als je bij de dealer moet aankloppen.
Voor de rest is de kwaliteit voor mij dik in orde, veel meer Feude am fahren als die onbezielde Duitse strijkijzers, ook al hebben ze een deel pk’s meer, geef mij maar mijn alfatje,
Als ik achter het stuur van mijn moeder haar bmw kruip voel ik steeds een licht gevoel van schaamte overal waar ik gezien wordt. Het zien van dat stomme embleem voor je neus op het stuur alleen bezorgt me al rillingen van afschuuw, wel snel, 320d 163 pk, maar daar is dan ook alles mee gezegd, en van die achterwielaandrijving moet je ook niet veel spannende belevenissen verwachten.
Nee, ik hou het voorlopig op mijn 147 JTD met chip :) en nog een GT erbij wanneer de bankrekening rijp is.
Sterk aan te raden zo een chip trouwens. (hint hint)
Cédric-Alfisti147 zegt
Marvin maakt daar wel een goed punt, het management van de laatste jaren is bedroevend, geem race budget, zware auto’s, mijn interesse rijkt tot de gt en niet verder (hoewel ze wel mooi zijn natuurlijk).
Nu zouden ze dan toch gaan racen met de 8C, hopelijk met succes, het zal alleszins de mooiste op de grid zijn.
Maar met wat zouden ze wel kunnen meedoen aan het WTCC, een 159?????
Dan is het zelfs verstandiger om de 156 nog een tiiental jaar te laten meerijden. Misschien als bmw de zeven serie inzet dat de 159 er iets van zou kunnen bakken, maar ik denk dat zelfs een 7 het gewicht van een 159 niet kan overtreffen, een schande is het.
Tijd voor een opstand, of zouden ze het daar in Italië ondertussen zelf al ingezien hebben, iik vrees een beetje voor de toekomst, oftewel komen ze met de volgende generatie (na 159) met de beste alfa allertijden of te wel zit mijn hobby met alfa erop en zal ik enkel nog historiche alfa’s begeren, misschien een GTV 2.0 V6 turbo of een 156 GTA, of natuurlijk nog verder in de tijd terug, naar de achterwielaangedreven broeders zoals een GTV 1750 uit de ja
Cédric-Alfisti147 zegt
Marvin maakt daar wel een goed punt, het management van de laatste jaren is bedroevend, geem race budget, zware auto’s, mijn interesse rijkt tot de gt en niet verder (hoewel ze wel mooi zijn natuurlijk).
Nu zouden ze dan toch gaan racen met de 8C, hopelijk met succes, het zal alleszins de mooiste op de grid zijn.
Maar met wat zouden ze wel kunnen meedoen aan het WTCC, een 159?????
Dan is het zelfs verstandiger om de 156 nog een tiiental jaar te laten meerijden. Misschien als bmw de zeven serie inzet dat de 159 er iets van zou kunnen bakken, maar ik denk dat zelfs een 7 het gewicht van een 159 niet kan overtreffen, een schande is het.
Ze hebben zich flink in de luren laten leggen door GM met dat loodzware “premium”??? platform, voor mij betekent premium iets heel anders. Hoe konden ze zo dom zijn, GM???? als er één concern is waar ik niks van moet weten is het wel GM, met uitzondering van de saab 93, die vind ik nog wel mooi, maar ook enkel om rechtdoor te rijden vermoed ik.
Tijd voor een opstand dus, of zouden ze het daar in Italië ondertussen zelf al ingezien hebben, iik vrees een beetje voor de toekomst, oftewel komen ze met de volgende generatie (na de 159, vraag me al af hoe die dan moet gaan heten, 159&1/3 :) ) met de beste alfa allertijden, oftewel zit mijn hobby met nieuwe alfa’s erop en zal ik enkel nog historiche alfa’s begeren, misschien een GTV 2.0 V6 turbo of een 156 GTA, of natuurlijk nog verder in de tijd terug, naar de achterwielaangedreven broeders zoals een GTV 1750 uit de jaren 70. Dat waren alfa’s.
Voor de ware alfist is het dus bang afwachten de komende jaren, komen ze daar in het zuiden weer bij hun verstand, of gaat alle glorie verloren?
w0o0dy zegt
@Cedric & Marvin: als het met het Fiat concern niet goed gaat dan heeft Alfa geen geld. Dan kun je nog zoveel willen, maar dat kun je gewoon niet veel. Door het gerommel met meuk uit de GM stal is er veel geld bespaard en daardoor, maar vooral door het feit dat het met het hele Fiat concern goed gaat is er nu wel geld….. Marchionne is bezig een aantal van de oudere Fiat en Alfa management lagen op te schonen. Vroeger waren het allemaal gepassioneerde Alfa liefhebbers met ook wel talent, nu zijn het meer (bijna) gepensioneerde liefhebbers van een luizenleventje en is het een beetje een janboel.
Dat is ook de reden dat er nu weer een nieuwe topman komt en dat zal vrijwel zeker iemand zijn die door Marchionne zelf is uitgekozen. Dat zou heel goed Luca de Meo kunnen zijn want die is door Marchionne achter een stoffig bureautje bij Fiat geplukt omdat Marchionne gelooft dat deze jonge gast uit het juist hout is gesneden….
Nu er geld is en het management wakker wordt geschud denk ik dat de producten nog veel beter worden. De 159 is dan wel wat zwaar, maar zit ook beter in elkaar dan alle Alfa’s van de afgelopen jaren en heeft een enorm sterk chassis. Die auto rijdt dan ook wel goed en zou daarom ook wel een goede kandidaat kunnen zijn voor een racewagen, maar ik denk dat de focus nu ligt op een paar goede nieuwe producten ontwikkelen en niet zozeer op het oppoetsen van het imago door Seat en BMW om de oren te gaan rijden…..
Cédric-Alfisti147 zegt
Ik ben ook hoopvol voor de toekomst, tis alleen nog even bang afwachten.
Het is mij meer om sportiviteit en emotie te doen dan om kwaliteit, anders kocht ik wel een bmw (niet dus).
Een auto die te strak ineen zit neemt voor mij veel plezier weg, er mag gerust een kraakje en een rammeltje bij, als hij maar licht is.
Van mijn 147 ben ik zeer tevreden van de kwaliteit, enkel de voorwielophanging moet absoluut degelijker.
P.S.kan iemand mij vertellen hoe je foto’s aan je bericht toevoegd?
FerrariMaster zegt
kan iemand mij helpen hoe ik mijn vaders auto’s op de gallery kan zetten
plz help me
w0o0dy zegt
@FerrariMaster: welke gallery? Je kunt foto’s uploaden via autojunk… da’s redelijk simpel. Of als je bij een artikel een foto wilt plaatsen in de reacties dan moet je de code die staat boven het reactieveldje gebruiken, na dat je de fot bijvoorbeeld via http://www.imageschack.us hebt ge-upload.
chefke zegt
@FerrariMaster
Je kan je plaatjes uploaden op autojunk.nl