We kunnen wederom een nieuwe blogger introduceren. Op zoek naar constante vernieuwing en persoonlijke verlaging hebben we “Chefke” gevonden. Iemand die hier eigenlijk al 2 jaar rondhangt maar nog nooit een reactie heeft geplaatst. De meerderheid schijnt dat trouwens te doen, het was dus mijn plicht om deze jongen tot inkeer te brengen. Tijd voor een kennismaking.
– Vanwaar die naam?
Iedere week ga ik met een stel vrienden wat eten, en meestal regel ik dat. Vandaar dat ik al enkele jaren met de naam Chefke aangesproken wordt.
– Wat doe je zoal in het dagelijks leven?
Als mijn ouders dit lezen: heel veel studeren. Als iemand anders dit leest: veel bier proeven, feestjes aflopen, autoblog en een aantal andere sites F5-en en nog een beetje studeren af en toe. Ook doe ik nog wel een commissie voor de universiteit om hier en daar mijn serieuze kant een uitweg te bieden. Ik verveel me dus niet.
– Welke auto rij je?
Helaas heb ik nog geen eigen auto. Mijn huidige studentenloontje laat dat helaas niet toe. Wel rij ik regelmatig in de Ferrari-rode Suzuki Baleno van mijn ouders of in de kleine huurauto’s van mijn werk.
– En waarom bezoek je autoblog?
Omdat ik een autotik heb. Mijn eerste woordjes waren mama, papa, auto, spatbord en motorkap, volgens mijn kraamboekje. Ik weet ook niet waar het vandaan komt, maar ik blijf dus graag op de hoogte van het nieuws.
– Het beste autonieuws wat je de afgelopen maanden hebt vernomen?
Toen ik las dat maar liefst 27 Nederlanders een Aston Martin DBS besteld hadden, werd ik wel blij. Dan is er toch een redelijke kans dat je er nog eens eentje tegenkomt.
– Het meest vreselijke autonieuws wat je de afgelopen maanden hebt vernomen?
Over het nieuws over de schaamteloze Chinese kopieën kan ik mij mateloos ergeren. Ga zelf achter de tekentafel zitten als je zo graag auto’s wilt bouwen.
– Naar welk nieuw model kijk je uit?
De opvolger van de Jaguar XJ ga ik zeker in de gaten houden. Dat belooft echt een mooi ding te worden, als ik de eerste impressies moet geloven.
– Stel dat je voor 50.000 euro een auto mag uitzoeken. Welke wordt het en waarom?
Ik denk dat het een nieuwe Mercedes C-klasse wordt. Die is toch wel erg goed. Of misschien een tweedehands S-klasse, die is ook wel te koop voor dat geld. Ik houd wel van een beetje luxe.
– Wat is de hoogste snelheid waar je ooit een boete voor hebt gehad (incl. locatie en auto)?
Waarschijnlijk heb ik een engeltje op mijn bumper zitten, want ik heb nog nooit een snelheidsboete ontvangen, terwijl ik toch standaard te hard rij. Toppunt was 196 km/h op de A13 tussen Rotterdam en Delft met een Peugeot 307. Dit was gelukkig wel voordat de trajectcontrole bestond.
– Wat irriteert je in het verkeer?
Andere mensen die zich irriteren.
– Multiple Choice: Duits, Engels of Amerikaans? (nee, geen Italiaans)
Dat is makkelijk: Duitse degelijkheid en techniek.
– Voorwielaandrijving, achterwielaandrijving of vierwielaandrijving?
Achterwielaandrijving natuurlijk, maar ik houd ook wel van Range Rover dus vierwielaandrijving keur ik ook niet af.
– Design of Power?
Power, design zie je meestal toch niet als je erin zit. Daarnaast kom ik graag op tijd.
– Ferrari, Lamborghini of Maserati?
Ferrari, voor de weergaloze techniek.
– Concept cars of Beursbabes?
Beursbabes. Ik heb meer met het heden dan de toekomst. Conceptcars komen meestal toch niet op de markt.
– Mat of Wit?
Lastig, wit wordt zo snel smerig, dus dan ga ik voor mat (wel zwart graag).
M Freak zegt
Nou, welkom Chefke!!!! :D
En dat we mogen hopen dat je lang bij Autoblog zult blijven en mooie artikelen zult schrijven.
w0o0dy zegt
Welkom Chefke: ik ben vooral geïnterresseerd in wat deze nieuwe blogger gaat toevoegen aan Autoblog….. wat zijn de onderwerpen die Chefke graag wil behandelen die we nog niet (of te weinig) op Autoblog zien. Daarnaast is het misschien interessant als je ook even meldt wat je aan het studeren bent….
Ensjow zegt
een soort van .. welkom? is wel toepasselijk =)
Citrofiel zegt
Nog nooit een reactie geplaatst en dan ineens artikelen gaan schrijven. Dat is me nogal een stap (tenzij je journalistiek studeert ;) ). Veel succes!
Julian zegt
welcoem op een site waar je al jaren komt… je levenstijk komt mij op een 1 of andere manier vaag bekend voor…
Julian zegt
ja, wat studeer je eigenlijk?
W1CK3D zegt
gl&hf ^^
lincoln zegt
@chefke ..
er is maar 1 auto ter wereld niet gekopieerd namelijk de eerste auto ter wereld .. de rest is daar eigenlijk gewoon een slap aftreksel van.
chefke zegt
@ w0o0dy
Wat ik ga toevoegen: het plan is om iedere week een klassieker te bespreken op Autoblog. Dus tussen alle conceptcars en het andere nieuws door dus gewoon een beetje nostalgie.
Tussen de bedrijven door studeer ik International Business Administration in Rotterdam. Eigenlijk is het gewoon een dure naam voor bedrijfskunde.
mashell zegt
@lincoln
Ook de eerste auto was gekopieerd. Van een koets. http://voteview.com/images/duryea1.jpg
Maar welkom Chefke.
w0o0dy zegt
@chefke: wat zijn dan zoal je favorieten als het om klassiekers gaat? Voorliefde voor bepaalde merken? Of meer een bepaalde tijdsperiode? Waarom heb je nooit de behoefte gehad om reacties te tikken en hoe kom je er dan bij om voor Autoblog te gaan schrijven?
Turbopaultje zegt
Klassiekers rijden: dat is goed nieuws, bravo !
Het slechte nieuws: die voorkeur van Chefke voor een C Klasse of gebruiikte S Klasse…….. :-( tjsa, blijft een kleine chef natuurlijk.
Rick dos zegt
Welcome el Jeffe!
“Waar irriteer je je aan in het verkeer?
Andere mensen die zich irriteren.”
Dus……er bestaat ook nog zo´n groep? Wat mij dus leidt te geloven dat werkelijk niemand zich niet irriteert in het verkeer……hmmmm interesting…. ;)
“Dat is makkelijk: Duitse degelijkheid en techniek.”
Kijk, een man naar mijn hart. :)
Juppe zegt
@Chefke,
Welkom hier! Lijkt me leuk om af en toe wat over een klassieker te lezen. Liefst niet te oppervlakkig over de auto alleen, maar ook de geschiedenis van de ontwikkeling en impact op de automobielindustrie etc. Iig, ben benieuwd!
O, het is trouwens ergeren aan of iets irritant vinden. Irriteren aan kan niet ;)
lincoln zegt
@Mashell .. oma duck rules big time …
chefke zegt
@iedereen
Dank, dank, voor de warme verwelkoming. Het voelt als thuiskomen. :)
@ w0o0dy
Dat zijn een hoop vragen in één bericht. Qua klassiekers houd ik van de oude Amerikaanse sleeën, maar ook bijvoorbeeld de oude Astons kunnen mij wel bekoren. Ik zal proberen er wat afwisseling in te brengen. Ik ben bij Autoblog terecht gekomen omdat ik één van de andere bloggers (Robbie) al kende.
daan zegt
welkom Chefke:D
Pannekoek zegt
Hee, Psssttt Rick dos…
Het schijnt dat als je geen reactie plaats, blogger kunt worden…
Mischien moeten wij maar stoppen met reacties geven.. ;)
cheetacars zegt
@ Chefke welkom bij Autoblog.nl
@ Marshell de Benz Patent Motorwagen vind ik persoonlijk niet echt op een koets lijken, maar dat is een mening
http://auto-car.info/wp-content/uploads/2007/07/benz_patent_motorwagen_1886_replica.jpg
lincoln zegt
mmmhhh .. nooit een reactie sturen .. maar wel vriendjes met robbie zijn .. klinkt als belangen verstrengeling ..
maar je voorliefde voor ouwe amerikaanse meuk geeft je dan weer het voordeel van de twijfel …
Rick dos zegt
@Pannekoek
Joh, wij reageren zo vaak dat mensen denken dat we al bloggers zijn! ;)
Ted zegt
Uiteraard welkom, maarre… ik had eigenlijk al direct een dijk van een column van je verwacht. Doe eens een mooie over oude Amerikanen (hoe oud trouwens?).
w0o0dy zegt
@Rick dos: if it sounds like a pig and it smells like a pig and it looks like a pig………… it’s probably a pig! ;)
Rick dos zegt
Zo jammer dit, hè? Waarom me nou met een varken vergelijken? Had dan Adonis genomen of ZEUS…zoiets….maar toch niet een varken….. ;) :P
w0o0dy zegt
ja…… ehm…… hè….. nou…… ehm…… Ik heb dat spreekwoord toch niet bedacht? :?
Pannekoek zegt
Hahaha.. Rick dos is een Piiiiihhhiiiig!!!!
Of geldde die reactie ook voor mij.. ?? ;)
Rick dos zegt
@wOoOdy
Ik begrijp het hoor. ;)
@Pannekoek
Wat je zegt ben je zelluf!
Okééééé……mijn kinderachtigheidsniveau heeft weer een nieuwe low bereikt….. :D
Tiemen zegt
Is dit toevallig de Chefke die vroeger bij DRL te vinden was of is dit een andere Chefke?
w0o0dy zegt
@rick dos: ok dan!
w0o0dy zegt
grr waarom doet die het niet?
CasperH zegt
Welkom Chefke!
chefke zegt
@ Pannekoek
Jullie moeten vooral doorgaan met reacties geven. Ik heb me als lezer soms rot gelachen om de comments. ;)
@ Tiemen
Nope. Ik ben out of the blue komen aanwaaien.
Juppe zegt
Jongens, er is al een post van Chefke! Snel lezen! :lol:
LegoVogeL zegt
Welkom Chefke
MichaelNizet zegt
Chefke, welkom:D! Klassiekers zijn nostalgische items waar je veel over kunt schrijven, en verheug me dan ook op je (inmiddels) 2e stuk;).
jela zegt
Welkom, Chefke
Wat is eigenlijk je favoriete auto? zal wel een jaguar zijn zeker? ;)
ELB zegt
Welkom!
Pats boem ben je beroemd… op autoblog. En hoe voelt het? :P
Maarten G zegt
Welkom kerel, als je af en toe heel Citroën-gezind gaat schrijven vind ik je al een geweldig blogger ;)
chefke zegt
@ jela
Als ik nu de loterij win, zouden er een Aston Martin DBS en een Mercedes S63 amg naast elkaar in mijn garage komen te staan.
Rick dos zegt
@wOoOdy
Ben nu wel heel benieuwd wat je me eigenlijk wilde laten zien…. :)
w0o0dy zegt
@Rick dos: een piggie smiley natuurlijk!
321bhp zegt
ik hou m’n hart vast, iemand die international bedrijsgeleuter studeert, lijkt me niet iemand met een interessante mening (omtrent auto’s) of gevoel voor een leuk verhaal (ik snap waarom je die studie in de eerste instantie niet noemde).
50000 te besteden en dan koop je een nieuwe C, dat is wel angstaanjagend hoor.
En het eerste dat je ons verplicht bent is om die baleno linea direct een boom in te rijden.
(zo ik hoop dat je nu goed pissig bent en mij ‘wrong proved’ moet een snoeiharde comeback in de vorm van je eerste verhaal)
Rick dos zegt
@wOoOdy
LOL! :D Ahaaaa! ;)
w0o0dy zegt
Bij msn krijg je een smiley als je :pig: tikt….
chefke zegt
@ 321bhp
Kijk, dat noem ik nog eens een warm welkom. Bedrijkskunde is eigenlijk ook meer een cursus dan een studie. Daar kan ik nog inkomen. Die mercedes, daar blijf ik bij. Wat zou je zelf kopen voor die 50.000 dan?
Het eerste verhaal staat inmiddels boven dit artikel. Hopelijk hou je van klassiekers. ;)
Aniator zegt
ow shit, een IBA’er bij autoblog, zaalig :D
ik studeer ook IBA, ben derdejaars. welk jaar zit jij in? Die commissies, zijn die bij star? welke doe je?
welkom by the way :)
gr
321bhp zegt
@chefke; iedereen mag natuurlijk studeren wat ie wilt, maar ik kan geen andere reden bedenken dan dolartekentjes, als je bedrijfskunde gaat studeren.
Ik ben blij dat je vraagt wat ik voor het geld zou kopen, is natuurlijk moeilijk (maar komop, een C dat getuigt echt van tekort aan fantasie). Als ik zeg een lichtgrijze Porsche 993 2S (als enige optie antraciet grijze GT2 velgen) dan zal niemand mij hierop durven aanspreken denk ik. In een gekke bui zou ik een gele 355 kopen. Als ik op safe wil spelen een e46 M3, misschien kan ik voor het geld net een CSL kopen. Op dit moment zou mijn keuze een BMW M3 GT zijn, heb ik nog mooi 40000 euro over. Maar ik zou nooit een nieuwe auto kopen.
Over je verhaal;
op zich leuk, maar laat ik het zo zeggen, over een week is iedereen je verhaal helaas ook weer vergeten. Er staat niets verassends in. Een e-type is interessante auto (dan wel met een die koplampglaasjes, hetzelfde als bij een alfa spider, de duetto is veel mooier als de normale). Ik hou zeker van klasiekers (rijd zelf ook een oud hok, BMW 2002) dus daar is genoeg animo voor. Zoek eens de bijzonderheden op van een merk/model, of bekritiseer iets, zolang het maar niet voorspelbaar is. In jouw verhaal las ik bijvoorbeeld de naam Enzo Ferrari, zoek eens uit wat voor man dat was (in mijn ogen een lul eersteklas)
Jerudo zegt
“Toppunt was 196 km/h op de A13 tussen Rotterdam en Delft met een Peugeot 307. ”
Dus hopelijk lezen je ouders dit dan toch niet ;-)
niels zegt
Ha! Meer leuke stukjes over 4×4 ;-)
Corvette Stingray 427 V8 zegt
@Niels
GRAPJAS…
Christiaan zegt
Welkom! Welkom!
TheEdge zegt
Welkom!! eindelijk een persoon op autoblog die van het zelfde houd als mij!
Turbopaultje zegt
Enzo Ferrari een lul 1. klasse noemen…………. een zeer gewaagde uitspraak.
Zal ik die eens onder vuur nemen ?
dennism6 zegt
Toppunt was 196 km/h op de A13 tussen Rotterdam en Delft met een Peugeot 307
whataheck, hoe krijg je dat voor elkaar, die van ons pakt de 190 nog maar net:P
chefke zegt
@ Dennism6
Uh.. Rugwind? Ik weet het niet. Het was een huurauto en ik wilde ff kijken hoe hard hij kon. ;)
TroyK zegt
Sorry? Pardon? C-klasse?
Wat dacht je van:
Lotus Elise S, BMW 135, VW Golf R32, VW Eos 3.2 V6, Audi S3, BMW Z4 Roadster, Honda S2000, Alfa romeo Spider.
En heel eventueel dan toch maar een TTeetje :)
321bhp zegt
@Paultje; bring it on! :)
DennisM6 zegt
@chefke
wat voor versie is het?
wij hebben de 1.6 16v 110 pk 5-deurs
chefke zegt
@ Dennism6
Het is al een tijdje geleden, en het was een huurauto waar ik toen niet meer dan een uur in gereden heb. Ik weet het dus niet meer. Waarschijnlijk was het de 2.0 Die kan volgens de fabrieksopgave de 200 halen.
YK zegt
Beter laat dan nooit, maar:
(en als de pic het niet doet: welkom! ;) )
Turbopaultje zegt
Dan trek eerst maar snel je veiligheidskleding aan, want het kan aardig heftig voor je worden…………..
SugarFree zegt
Chefke,
Zet ‘m op, en wees origineel, dus wat mij betreft niet teveel GS-taal er bovenop :)
321bhp zegt
Veiligheidskleding check, veiligheisbril & schoenen check, helm check!
Nou, unleash the beast zou ik zeggen!
Turbopaultje zegt
Geef mij dan nu maar eens een heel goed argument waarmee men de stelling ” Enzo Ferrari vind ik een lul 1. klasse” kan hooghouden……………..
321bhp zegt
Ok, ik heb dhr Enzo niet persoonlijk gekend (zoals meerderen denk ik) dus ik ga uit van de beelden en verhalen die ik wel heb gezien of gehoord. Daaruit blijkt dat Enzo sowieso moeilijk in de omgang was. Iedereen kent wel het verhaal dat Ferruccio Lamborghini werd weggestuurd door Enzo omdat meneer geen kritiek dulde van een klant die tracoren maakt. Nou dat is een mooi voorbeeld van een L*L 1e klas. Voor andere voorbeelden moet ik even m’n documentatie induiken. Maar waarom zou Dhr Ferrari geen lul zijn geweest, ik zou niet weten waarom dat niet samen gaat met sportwagens bouwen, net als die Dario Benuzzi, ook zo’n omhooggevallen gast. Zo arrogant als ze overkomen, zonnebrilletje op ook al zit ie binnen, te lam om engels te spreken, en maar lekker vaag lullen over het magische steigerende paard.
321bhp zegt
XD
Turbopaultje zegt
Dat was dus het enige argument wat je had kunnen redden van een pijnlijke ondergang. Een dergelijk lomp oordeel vellen over een grote persoonlijkheid zonder kennis, inzicht of gelijkwaardige reputatie.
Je bent dus waarschijnlijk zelf eerder die ……….. vul het maar in.
autoblogger zegt
Haha, ik mag die 321bhp wel;)
En om maar eens even een quote te gebruiken: “waarom zou Dhr Ferrari geen lul zijn geweest”? Turbopaultje, kom er maar in!
Turbopaultje zegt
Ongetwijfeld zijn er momenten of situaties aan te voeren waar Enzo Ferrari zich als een grote kl… gedragen heeft. Weet er zelf ook meer dan een paar, en dat is nix bijzonders. Hij is niet roomser dan de paus….. Echter het gaat hier om de zakenman Ferrari en niet om de persoon Ferrari.
Met zijn meedogenloze en compromisloze houding heeft hij als een monteur wel het legendarische merk Ferrari opgebouwd uit het niets.
Over de persoon Ferrari weten denk ik maar heel weinig mensen iets waars.
Waarom droeg ie vrijwel altijd een zonnebril bijvoorbeeld ? En waarom was hij zo machtsbezeten ?
Heb zelf de biodocufilm nog niet gezien, maar staat op mijn lijstje……
Turbopaultje zegt
Is 321 bhp naar de intensive care gebracht met nare brandwonden ? ;-)
321bhp zegt
Brandwonden?! Van die paar lauwe scheten van jou?
Eerste fout; het gaat hier juist om de persoon Ferrari en niet om de zakenman!
Dat Enzo een mooi bedrijf heeft opgezet en misschien wel s’ werelds schitterenste auto’s heeft gebouwd spreek ik niet tegen.
En zo ken ik ook nog een tamelijk meedogenloos en compromisloos figuur die een merk als VW heeft mogelijk gemaakt, maar om hem nu een geschikte peer te noemen..
Ik bedoel juist de dingen die je nooit hoort; hoe was Enzo in de omgang, hoe was hij voor zijn werknemers/klanten?
En dat geleuter over die zonnebril uit respect voor z’n verloren zoon, heb ik mijn twijfels bij. Een integer persoon toont z’n respect niet op zo’n manier. (wat de reden voor die zonnebril wel is weet ik niet precies, misschien moeten we het aan Dario vragen, die heeft dezelfde tik. Lijkt me sterk dat die ook een zoon heeft verloren, zal misschien toch de italiaanse macho arrogantie zijn).
En kom niet met van die niet te volgen, nergens opgebaseerde argumenten want die heb ik al genoeg van je gelezen (de naam Lewis Hamilton doet daarbij vast een belletje rinkelen).
Een ander punt; zo succesvol was Scuderia niet onder leiding van Enzo, Ferrari is onder Montezemolo pas echt succesvol geworden.
Turbopaultje zegt
Guttegut, die lauwe scheten en mijn overige “literaire” posts schijnen anders wel wat schade te hebben aangericht …………… gezien het feit dat er meer lompe teksten volgen en en passant ook nog je eigen stelling deels in twijfel trekt.
Weet niet waarom, maar de term windvaan schiet me opnieuw te binnen……
321bhp zegt
Waar zie je mij mijn eigen stelling in twijfel nemen?
En die posts van jou leveren alleen een hoop irritatie op, iedere keer weer, omdat ze nergens op slaan!
Juist lompe teksten en gewaagde uitspraken zijn interessant (mits ze ergens op gebaseerd zijn). Daardoor komen er soms leuke discussies op gang.
Weet niet waarom maar de term lauwe scheet schiet me opnieuw te binnen…..
SugarFree zegt
@ 321 bhp en Turpopaultje
*tegenaanbemoeimodus on*
bij jullie laatste posts gaat het toch echt niet meer om de inhoud, terwijl jullie daarvoor zo sterk waren op dit punt.
dus kom, weest creatief, en laat ons meegenieten van jullie scherpzinnige opmerkingen.
overigens: donkere zonnebrillen horen bij Italie, als een espresso na een goede maaltijd, en heeft, m.i. helemaal niets te maken met respect (in Italie niet, bij ons wel ;))
Turbopaultje zegt
Citaat: ” Ik bedoel juist de dingen die je nooit hoort; hoe was Enzo in de omgang, hoe was hij voor zijn werknemers/klanten?”
Hoe kun je dan beweren dat Enzo een l… was ? Je weet gewoon niet waar je het over hebt en plaatst niettemin een zeer gedurfde bewering/ stelling. Q.E.D.
Dank voor de bloemen……..
321bhp zegt
Ik heb de indruk dat Enzo een lompe flikker was. Als ik beelden en foto’s zie komt hij over als onsympathiek. Tot nu toe kan niemand mij hier veel wijzer in maken. Jammer dat onze eigen l%l 1e klas kasje weilen is, prins Bernard had vast wel wat sappige details over zijn kameraad. Maar ik hoopte dat iemand mij kon overtuigen dat Enzo ofwel een toffe vent was, of gewoon botte greaseball. Dus kom op, wie maakt me wijzer?
@sugarfree
En overigens; zonnebrillen in het straatbeeld van Italie ben ik onderhand wel gewend ja (hier loopt in de zomer ook al half nederland met zo’n toffe lasbril op z’n lelijke zweetkop). Maar als iets een gewoonte is in een land, zegt dat niets over of het wel of niet fatsoenlijk is. In één van de vele achterlijke landen die de wereld nog rijk is, mag je als een van je vele wijven de pleebril omlaag laat staan haar eens goed bijkappen, mocht ze de volgende dag niet volledig vacuum verpakt over de straat lopen, gooi je er nog wat zweepslagen tegenaan en o’wee als ze een andere vent de weg vraagt..(ik persoonlijk mepte die brutale waffel op de trekhaak om eens ff lekker te gaan launchcontrol’en)
Maar Italie of niet, als je met iemand in gesprek bent (en er is geen sprake van een fel licht of zo), dan zet je gewoon je zonnebril af.
Ted zegt
@ 321bhp
Enzo Ferrari heeft gezorgd voor imago en historie waar Luca di Montezemolo zorgde voor verfijning daarvan. Buiten de Montezemolo-periode behaalde Ferrari 9 F1-titels, tijdens de M-periode 4.
Het houding van Enzo Ferrari zèlf was afstandelijk en de donkere bril maakte het niet gemakkelijker allemaal. Reden van de bril was een afwijking aan zijn rechteroog waardoor hij zelfs flauw licht héél fel zag. Met een zonnebril hoefde hij het oog niet dicht te knijpen. De discussie hoeft dus niet over zijn zonnebril te gaan…
Overigens is ook LdM niet zo’n allemansvriend.
De bijdrage van Chefke vind ik minder erg dan zijn voorkeur voor de C-klasse, maar je moet het lezen als E-type-adept en dan valt het wel mee. Een tikkeltje meer geestdrift mag best.
YK zegt
@Ted,
[mierenneuker-mode on]
Het is “De houding van Enzo…” en niet “Het houding…”
[mierenneuker-mode off]
Turbopaultje zegt
Tip voor 321ps : Kijk deze videoreeks ( deel 1 – 8) maar eens goed, dan krijg je mss. een antwoord op je vraag…..
http://www.youtube.com/watch?v=1kbMd-pB3Q4&feature=related
Voor mij staat vast: bijna niemand anders heeft met zoveel overtuiging en passie zich met autosport en sportwagens bezig gehouden als Enzo Ferrari.
En daar heb ik heel diep respekt voor. Evenzo als Ferrari dat had voor Gilles Villeneuve………..
Ted zegt
@YK
Er stond eerst HET IMAGO en als je dan imago vervangt en de rest voor gezien houdt….
Ik ben net een mens. Maar laat de reacties voortgaan. Dan krijgt Chefke het record op zijn naam. Dus op naar de 400 en nog wat…
Ted zegt
@ Turbopaultje
Het verschil tussen Enzo Ferrari en Luca di Montezemola is het verschil tussen passie en commercie.
321bhp zegt
mijn italiaans is niet zo heel goed maar ik zal een poging wagen.
@Ted; is dat echt zo met die zonnebril, wie verzint dan al die andere verhalen dat het uit respect zou zijn voor Dino enz?
Ted zegt
@ 321bhp
In 1976 heb ik de Ferrari-fabrieken bezocht en de legende een hand kunnen schudden. Een medewerker van de fabriek vertelde het verhaal over Enzo’s oog en de zonnebril in combinatie met het Dino-verhaal. Toen ik de rondleiding kreeg, was Dino overigens al 20 jaar dood.
Soms ontstaan er vreemde verhalen. Wat ik mij nog wel herinner, is dat de toen 78-jarige Enzo Ferrari zich zichtbaar ergerde aan al het geflits van de fotografen. Of er misschien hinder van had. We kunnen het hem niet meer vragen…
321bhp zegt
@Ted; was dat toen normaal dat je Enzo een hand kon geven?
En wat zeg jij, jij hebt hem tenslotte in levende lijve meegemaakt; een taaie vent of een aardige man?
op zich niks mis mee als hij niet open was en vriendelijk, ik ben gewoon benieuwd. Volgens mij was Enzo in ieder geval geen vrolijke man, veel ellende meegemaakt en dat heeft hem volgens mij tot een somber persoon gemaakt.
Ted zegt
@321bhp
Het vak van autojournalist heeft mij heel wat privileges gegeven. Ferrari vertoonde zich niet veel in het openbaar. Hij gedroeg zich heel rustig met weinig mimiek. De sessie duurde nog geen kwartier. Ik heb hem niet gesproken.
Voor mij was Ferrari toch wel bijzonder, maar ik heb meer groten der aarde de hand mogen schudden. En zo uniek is dat nu ook weer niet, hoor. Wel leuke herinneringen natuurlijk.
Turbopaultje zegt
In 1976 in Maranello geweest ? Aha. Voor of na het ongeluk van Lauda ?
En na 1976 niet meer ?
Handen schudden is een ding, converseren, discusieren c.q. zakendoen is nog heel wat anders……..
321bhp zegt
@Ted; ik dacht dat autojournalistiek tijdverdrijf is voor meningloze zakkenvullers..
Ted zegt
@ Turbopaultje
Voor het ongeluk van Niki Lauda die ik zowel heb mogen aanschouwen met normaal hoofd als met zijn bewerkte konterfeitsel. Overigens is dat een joviale kerel. Handen schudden stelt weinig voor, ben ik met je eens. In 1984 of 1985 ben ik er ook nog een keertje geweest.
Turbopaultje zegt
Wel erg weinig voor een man van de pers, 2 keer Maranello in 31 jaar………. ?
Lauda is een kerel naar mijn hart, een van de weinigen die zijn mond nog open durft te doen.
Ted zegt
@ Turbopaultje
Twee keer Maranello is voldoende als je zo ontzettend veel hebt gereisd als ik. Komt nog wel een keertje aan bod in één of andere column. En er is meer te zien dan Ferrari-rood.
Turbopaultje zegt
pffffffffffff…………
Davidov zegt
@ 321 bhp:
Ja, Enzo Ferrari had altijd een zonnebril op met donkere glazen uit respect voor zijn overleden zoon Dino.