Vorige maand gaf Volkswagen de specificaties van de Touareg R50 vrij. De dikke V10 oliestoker die in de R50 ligt, kreeg van Volkswagen Individual een kuurtje waarmee het vermogen van 313 naar 350 pk steeg en het koppel met 100 Nm extra op 850 Nm uitkomt. Daarnaast werd de voetbalvrouwen SUV op 21 inch sloffen gezet. Op zich niet onaardig, maar hij is helaas niet voor ons.
Volkswagen importeur Pon heeft ons laten weten dat de R50 niet naar Nederland komt. De R50 voegt niet zoveel toe aan het Touareg-gamma. Dus mocht je je vrouw al zo’n dikke boodschappenkar hebben beloofd, dan zit er niets anders op dan ‘m uit Duitsland te halen. Daar heeft ‘ie een prijskaartje vanaf 88.260 euro, maar tel daar gerust nog een ongeveer een halve ton BPM bij op. De Touareg W12 is natuurlijk ook nog een optie.
Antoine zegt
Echt heel jammer want ik vind het echt een hele indrukwekkende auto , mijn baas rijd de oude Touareg v10 tdi waar ik gelukkig zo af en toe een rondje in mag karren en geloof me het is echt een super auto!
Jesper zegt
daar hebben we niets op tegen toch? ben je waarschijnlijk ook nog net iets goedkoper uit, wel jammer dat pon m niet krijgt, ik was er laatst en zag er tot mijn teleurstelling niets staan
JOPHEIJ zegt
De Touareg W12 ziet er lang niet zo stoer uit! Doe mij deze maar!
Silverarrow zegt
Eigenlijk voegt deze auto maar weinig toe aan een de “normale” Touareg V10 TDI. Laat die auto chippen, gooi er mooie velgen onder en je hebt min of meer hetzelfde resultaat, alleen dan goedkoper. Dan is het ook nog eens meer een wolf in schaapskleren dan de R50.
Ted zegt
Gewoon een auto uit de fabrieksvoorraad kopen en importeren. Hoe moeilijk is het?
Appeltje zegt
top wagen
Lucas zegt
Laat die Touareg maar fijn zitten. Ziet er niet geweldig uit, stoelen zijn waardeloos. Alleen die V10 tdi is wel werelds. Maar alleen voor ene motor zou ik zo’n auto niet kopen.
doe mij maar een Infinity FX35. Aparte look, vrij goede stoelen en een sound die je nooit meer vergeet. En dan niet vergeten de power. Geweldige auto. Mijn volgende Infinity wordt misschien wel de nog brutere FX45.
robbie zegt
@Lucas, wat is een Infinity? Ik ken alleen maar het automerk Infiniti…
RScosworth zegt
Robbie heeft zn wijsneus op. :)
BOL zegt
Check die prijs.. het is toch fucking niet normaal dat we gvd 1 europa zijn, zometeen een grondwet hebben (die misschien anders heet) maar dat er zulke bizarre prijsverschillen bestaan door de idiote belastingwetgeving hier in Nederland :?
camiel eurlings zegt
en laten we die eco tax niet vergeten… want vanaf januari zie je geen enkele NIEUWE 6/8/10/12/ cilinder meer…
dus dan komt op de prijs zo’n v10 nog eens 20/30 duizend ..
dan komt zo’n wagen nog bijna 2 ton.. (lekker ruw geteld)..
heerlijk
Ted zegt
@ Camiel E. (haha)
Brave Camiel, er zijn mensen voor wie 2, 3 of 4 ton net zo veel is als voor jou 20, 30 of 40 euro. Verheug je dus maar op de komst van nog vele nieuwe auto’s die heel duur zijn, want er zijn mensen die zich niet laten weerhouden door welke maatregel dan ook.
thom zegt
sommige mensen kennen idd FX35 of FX45 niet of kunnen niet lezen
Davidov zegt
Nou, ik vind de W12 er wel iets agressiever uitzien dan de V10 TDI. Verder blijft dit natuurlijk een monsterdiesel :)
AstonMartin zegt
Lelijke tupperware bumpers, doe die Infiniti maar ja…
Stoes zegt
Best Diesel Engine ever built, I think.
Echt hoor 850 Nm!!!!!!!!!
eMilt zegt
Een halve ton BPM is wel wat overdreven. Er komt ongeveer 33.500 euro aan BPM bij. Nog veel te veel hoor. Ik vind dat de BPM gewoon moet worden afgeschaft! Net als veel accijnzen overigens.
Erik zegt
Ik heb hem besteld in Duitsland niet normaal wat een power
toffe bak echt waar heb nu een normal V10 is toch ff wat anders