Sedans blijven onverminderd populair in China, dus daarom wordt op de Chinese ‘Guangzhou Motor Show’ niet alleen de Mazda2 Sedan geïntroduceerd, maar ook de tweede conceptvariant van de Ford Verve. Net als z’n tweedeurs broertje heeft ook deze sedan die grote leeuwenmuil (Peugeot, anyone?). De achterkant is echter geheel nieuw en het lijkt erop dat sedans tegenwoordig van een groter ‘designbudget-potje’ kunnen profiteren, want dit ziet er niet verkeerd uit!
Eind 2008 moet de productieversie van dit concept op de weg verschijnen en het zou zomaar kunnen dat het dan gedaan is met de naam Fiesta. De Verve zal dan in zowel 3 als 5-deurs variant te verkrijgen zijn en ga er maar vanuit dat deze sedan vroeg of laat ook geproduceerd gaat worden. Volgens CEO Alan Mullaly is er een mogelijkheid dat de productie van de Verve in China plaats gaat vinden.
Een derde variant wordt op de Detroit Show in Januari 2008 onthuld. Wordt dat dan een lekker coupeetje?
Michael zegt
Vooraan prachtig, achteraan staat hij zo hoog.
Japie zegt
Gaaf wagentje,…..ik zou bijna zeggen: Nw. FOCUS!!
YK zegt
Wat is er met het Kinetic design gebeurd? Ziet er niet uit, té grote muil en een té grote/hoge kont. En die komlampen lijken wel van Peugeot afgekeken…
Jan C. zegt
Voorkant wel erg Peugeot, qua grote koplampen en grille, en vergeleken met het korte neusje is de kont wel erg massaal… Achterkant mag men wel verder mee werken, maar een andere neus alstublieft.
VLS54 zegt
De tweedeurs is wel vet, maar deze auto lijkt in mijn ogen net niet helemaal te kloppen. Ziet er opzich wel strak uit!
rider zegt
vond de 3 deurs versie die op de IAA stond al een erg aantrekkelijke verschijning. goede proporties en een lekkere neus en kont. vraag me wel af of ze dat dashboard ook zo 1 op 1 over gaan nemen. het is dat hij mij te klein is anders….. qua onderstel zal het wel weer de te kloppen wagen worden waar de concurrentie zich aan zal moeten meten. nu maar hopen dat ze er ook lekkere motoren in lepelen. want tot nu toe bleef het een beetje karig qua pk’s/Nm’s ten opzichte van de concurrentie die soms wel 200pk heeft!
Dotternetta zegt
Hmm…de proporties zijn niet helemaal goed
Rick dos zegt
In tegenstelling tot de Peugeot vind ik de “bek” op deze auto minder storend.
De achterkant klopt estethisch gezien volgens mij niet. Maar dat kan volgens mij ook aan de foto liggen. Maar voor de rest gave auto hoor!
Alwood zegt
gadverdamme :| meteen aan die chinezen geven zou ik zeggen… kunnen die em lekker na gaan maken!
het lijkt wel een klont deeg waar ze die auto mee ontworpen hebben… en het bleef maar uit elkaar zakken…
Fastback zegt
Koplampen wat kleiner, kontje afslanken en grotere patta’s dan is ’t klaar voor productie.
Lekker smooth design!
Tinos zegt
Als dit de nieuwe huisstijl van Ford wordt….help! Ik vind die grote muilen helemaal niks. Ook die nieuwe Mitsubitshi Evo vind ik nix. Qua design is het ook zo makkelijk. Je laat gewoon een gat open, stopt er wat geruit of gestreept plastic erin en klaar. Bij Peugeot hebben ze er dan op het laatste moment ook nog wat stootkussentjes op geplakt en dat is al helemaal geen gezicht.
BOL zegt
grote bek voor zo’n klein bakkie
GerreLekker zegt
Ooh nee! Niet van die lelijke Peugeot-like veel te grote overhoekse koplampen en plankton zuigende walvis muil. Echt verschrikkelijk!
Martijn zegt
Leuk wagentje, zou deze graag op de oprit hebben staan ;)
Guan zegt
Met kleine aanpassing ook geschikt voor de gemeente reiniging, als veegwagen. Verder wel mooi design.
mashell zegt
Als 5 deurs hatchback, dus zonder die buitengewone overhang achter, lijkt me dit een heel leuke auto.
Knorrit zegt
Het is net alsof de achteras bij een aanrijding van achteren te ver onder de auto is geschoven. En de wielen zien er aan de achterkant in verhouding redelijk iel uit.
evo zegt
Ik begin steeds meer paranoïde te worden, naarmate ik langer naar dat eerste plaatje kijk. Wat een huge ass heeft dat ding eigenlijk!
Boxster zegt
Knorrit is me voor.. ook bij kwam meteen de gedachte dat dit vehikel achteruit flink hard tegen een liggende boomstam is aangereden, waardoor de achteras een halve meter naar voren is geschoven…
Achterzijde erg lelijk, voorkant goed geslaagd van deze Peugeot ;-)
Boxster zegt
“achteruit flink hard”= “flink hard achteruit”
Hilgert zegt
Zoals al eerder gezegd zullen steeds meer fabrikanten aan die grote ‘muil’ moeten. Die heeft alles met regels voor voetgangersveiligheid te maken: Bolle motorkap, veel overhang met loze ruimte daarachter en koplampen die ver achterover liggen.
wimbers zegt
de mening over de voorkant is duidelijk. wat ik echter meteen van de achterkant vind is dat de achteras een paar decimeter naar achteren moet, die zit zowat onder de achterbank, dat ziet er niet uit!
wimbers zegt
note to self, eerst de comments lezen.. :(
Astonfan zegt
Ik vind het persoonlijk een Peugeot Mondeo met kerstlichtjes.
Guan zegt
@Hilgert; een voorkant van zachtere materialen en meer ruimte tussen kap en motor is de bedoeling he, dat impliceert niet dat de voorkant een met een rooster afgeschermd gat moet zijn ;)
transam73 zegt
Totally fucked up proportions.
Wat dat betreft idd trouw aan het Peugeot principe :D
mrB zegt
eerste reactie was dat die er wel goed uit ziet. maar als je even langer kijkt vind ik hem te hoog
Tinos zegt
En profil klopt ie gewoon niet. Net of dit ontwerp slachtoffer is geworden van een Mythbusters experiment. En deze gaat natuurlijk nooit zo in productie. De wielen zullen standaard nog wel een paar inch minder zijn. Doet me denken aan de oude Focus sedan. Die had ook zo’n hoge kont en zoveel ruimte tussen de achterste wielen en wielkasten.
Dacht dat die grote muilen juist niet meer nodig waren. Door efficiëntere motoren zijn die grote raamwerken voor de koeling niet meer nodig.
kowalsk zegt
hahahahaha die kont is zowat hoger dan het dak! hilarisch :D ik snap serieus níet hoe je deze auto mooi kunt vinden… de ’taillelijn’ loopt bijna 45 graden schuin omhoog, de wielen lijken minuscuul door die torenhoge achtergevel. dan de voorkant: de grille is veel te groot en de koplampen kijken je scheel aan. AFZICHTELIJKE bak: semi-mooi door een best-wel-moderne vormgeving maar nog steeds een ‘comfort-container’.
oh ja en nog iets: hij is paars.
Pier zegt
Dat cab forward design blijft gewoon erg lelijk, een auto hoort een fatsoenlijk lange neus te hebben! Voor de rest vind ik hem een beetje matig.
Tim zegt
70% mondeo en 20% galaxy…, niet echt wat nieuws de overige 10 is wat er tussen zit.
Dennie zegt
bwa valt mee jammer dat de achterlampe bijna hetzelfde zijn als de nieuwe mondeo zijn
Roy zegt
Het vreemde van deze auto is, is dat het de opvolger van de Fiesta moet voorstellen. Dit lijkt me eerder een opvolger van de mondeo als ik naar de afmetingen kijk. Ik vind de auto er verder best mooi uit zien, maar alsjeblieft zeg niet zo’n grote muil aan de voorkant. Ik weet al hoe ze hem gaan noemen, de Ford 307.
Apache zegt
Kijk, ik heb dus een goedgloeiende hekel aan die inderste lijn van de zijruiten die zoveel LAGER dan de motorkap komen! Zelfde met de Mazda2 sedan en al die andere aziaten!
– Apache
Beau92 zegt
Die lampen zijn te groot en de voorkant mag van mij iets langer, die zijruiten zijn ook niet mooi en…hij klopt gewoon niet, de proporsies zijn niet goed, de zijruit loopt te veel door, de wielkasten met wielen te klein, de achterkant staat omhoog en er is vast meer wat ik niet mooi vind. Maar het idee is leuk, het is alleen slecht (vind ik) uitgewerkt.
mammoet zegt
Ik vind het een zeer geslaagde wagen. Snap niks van het gezeur over de te dikke achterkant. De muil aan de voorkant zal in de productieversie kleiner uitvallen omdat Ford de nummerplaat in de muil plaatst en niet zoals Peugeot er onder.
Ben wel nieuwsgierig hoe de auto eruitziet met normaal glas en normale wielen.
slk zegt
Uit welk ei is dit gedrocht gekomen.Een new edge ei misschien?
jodocus zegt
mooi; op die grote muil, na dan toch
Simpson zegt
ik vind hewel wat weghebben van die honda!
http://www.autoblog.nl/archive/2007/11/14/honda-fcx-clarity-waterstof-voor-de-massa
dekster (Union Fait La Force) zegt
Is de laaddrempel van de koffer niet een beetje te hoog voor menig Chinees?
Wollie zegt
Voor hetzelfde geld hadden ze bij Ford een practische 5e deur (= grote achterklep) in het ‘ontwerp’ moeten plaatsen. Had je er ook nog wat aan…
LC zegt
Prachtig! Ford pls brengt dit uit ook in Europa ! En liefst van alles nog met een 200pk onder zijn motorkap !
Mvg