So you’re telling me there’s a chance?
Well suck me sideways! Net als alle ontkennende geluiden rond de Dino, weten we natuurlijk dat er een kleinere Ferrari gaat komen. Hetzelfde geldt voor de Lambo SUV. Er zijn al tijden geruchten over een opvolger van de LM002 maar de woordvoerders van Lamborghini blijven steevast ontkennen.
CEO Stephan Winkelmann heeft al eerder aangegeven dat het Italiaanse merk exclusief moet blijven en daarnaast zijn ze natuurlijk druk met gestripte versies van de Murcielago (Super Veloce) en Gallardo (Super Leggera).
Maar goed, er gaat gewoon ooit weer een Lambo SUV komen. Wellicht noemen ze het tegen die tijd anders (een MPV? een crossover? een SAV?), maar who cares? Zie hieronder het interview met Winkelmann, met dank aan Fast Lane Daily:
Renny zegt
Zijn grijns op z’n gezicht zegt genoeg. De LM003 komt eraan ;-)
Luc D. zegt
Inderdaad, no SUV.
Leejon zegt
Een lambo SUV.. Ik hoop dat ie niet komt :|
SugarFree zegt
Tussenstand:
1 voor
1 tegen
Valt dus nog niks te zeggen :)
SugarFree zegt
sh*t, berichtje typen duurde 0,1 sec te lang na F5 :)
Rob zegt
Haha zo zie je maar weer waarom hij de baas is…
Murcielago zegt
Nice jacket!
Leejon zegt
Maar helaas kwam hij niet echt geloofwaardig over. Wel een suv dus
YK zegt
Die gast in z’n nette pak dist net de Audi R8:
“But it’s not a competition…it’s more expensive…different…” :o
YK zegt
Uhm, en of die SUV komt of niet? Om het antwoord daarop te weten hoef je alleen maar te kijken naar die dikke grijns van die Italiaan… dus JA!
ev zegt
Dat wordt natuurlijk een omgebouwde Q7
Hij zal nooit zo karaktervol worden als de LM002. Maar ik zie er wel naar uit
rikkon zegt
Even de comment bijhouden jongens. Niet alleen de CEO maar ook de Chef design zegt dus dat er geen SUV komt.
MarkNauta.nl zegt
Ik ben zelf enorm fan van de LM002, en hoop dan ook dat als er een opvolger komt, er een waardig opvolger mag verschijnen. Hij zal zich in mijn ogen daarom wel wezenlijk moeten onderscheide van de Touareg en Q7 waar hij op gebaseerd zal zijn. Als de styling van de Reventon een voorbode voor bepaalde details mogen zijn, dan zeg ik: direct produceren.
Vooralsnog is het allemaal pure speculatie, en is er nog niks concreets naar buiten gekomen.
Tribe zegt
Het imago van de Lambo’s komt naar mijn idee niet overeen met SUV’s (of geef het beestje een naam)
Maar ben wel benieuwd naar iets leuk! :)
Jesper zegt
ik zeg laat maar komen, ik ga vast sparen voor de benzinekosten :P
ideetje miss voor audi, dr een hybride motor voor ontwerpen? :P
Frasker zegt
wtf he… Eert Porsche me z’n Cayenne en u Lambrghini ook al? dit moet echt stoppen! mak an concurrentievoor d Bugatti Veyro ofzo… Dat kun je verwachten van zo’n merk!
Klassiekerrally zegt
No SUV…
En als ze ’t doen moeten ze de Spyker SSUV laten verbleken. Het moet vreselijk over the top zijn. Moet ook minimaal een V12 hebben… Maar als ze ’t niet doen is ’t ook goed, ze hebben toch al spul om mee door de blubber te baggeren:
@ YK: die Italiaan is een Duitser hoor ;)
babbaloerie zegt
@Frasker
Het verschil is dat Lamborghini al een SUV had, en Porsche niet.
De LM002 is gewoon een terreinwagen met de motor van een Countach d’rin. Bruutste SUV ooit.
MiuRa zegt
laten we het niet hopen, breng die miura maar uit
Appeltje zegt
Nee dankje, geen SUV a.u.b., maar een èchte opvolger van de LM002 zou nog wel okee zijn. Dat wil zeggen iets in de geest van een Defender (een echte terreinwagen dus) met heel veel vermogen, die supersnel is, en geen conventionele SUV (die vaak ook vrij snel is…), om zich nog een beetje te onderscheiden van al die andere troep/rommel/zooi als de Q7/Touareg/Cayenne/ML/X5 + Amerikaanse rommel die we hier gelukkig niet veel zien.
PieterA zegt
Had het nu een echte Lamborghini geweest dan kon het foute idee nog door de beugel maar het zal terug een Cayenne/Touareg worden met een andere huid en (Audi)motor.
Idioot dus.
babbaloerie zegt
Er schijnt ooit een LM003 in ontwikkeling te zijn geweest: http://www.lambocars.com/archive/others/lm003.htm
donaldduck zegt
Met het opkomende gevaar voor de VAG, Porsche geheten,
zou het best eens kunnen zijn dat PAG met zijn
Cayenne een Lambo SUV niet toelaat.
thom zegt
Porsche is geen gevaar voor VW
thom zegt
Dat wordt turbo’s schroeven op het murcie blok moet wel Lambo waardig worden natuurlijk en een ongeblazen bezine lijkt me ook niet echt een optie voor zon zwaar ding
Appeltje zegt
Ehm, ongeblazen levert ie al 640 pk he ;) (mocht het de 6,5 V12 uit de LP640 worden) Lijkt me echt niets voor Lamborghini om opeens met een turbo aan te komen, dat doen ze wel iets verfijnder mochten ze er meer uit willen halen.
Rick dos zegt
Mensen hebben we wel gehoord dat het IDEE van de Reventon pas in augustus 2006 is geboren. En een jaar later staat deze auto er. Waar is de R&D tijd etc heen gegaan? Waarvoor betaal ik (oké ik niet maar je begrijpt me) hier 2 of 3 keer meer voor dan voor een “normale” Murci?
Iemand anders het gevoel dat die 20 personen goed genaaid zijn?
Maar goed, de opvolger van de LM. Meneer zegt nee, wie ben ik dan op dat in twijfel te trekken? Maar stel dat…..
Dan moet het inderdaad niet een opgevoerde VW Touareg worden met een Lambo badge. Want dan begint het merk toch ècht wel een sell out te worden. En voor degenen die niet weten wat een sell out is….Een sell out is iets of iemand die zijn roots verloochend voor de big bucks…
RenesisHP zegt
Lijkt me leuk, maar dan wel een echte offroad met het blok van de LP640.
Mr.Abarth zegt
Sommigen schijnen nog niet te snappen dat Lamborghini dus èèrder was met de ‘SUV’ hype, alhoewel het in dat geval om een echte terrein (woestijn!) beul te gaan.
De LM002 had al een V12 met 450+ pk’s. Wat dacht u bv van 0-100 in 7,5 seconden met een gewicht van ruim 2,5 ton!!
Puur brute kracht. Vraag me toch wel af of een opvolger wel kans maakt, al zullen de rijken er niet wakker van liggen.
De LM002 was toch al voor de rijke Arabieren.
Begon met de Cheetah, voorzien van een Chrysler V8, daarna om meer power te hebben, de LM001 met een V12 achterin (OMG!).
Die had de neiging op steile hellingen achterover te kiepelen (hoe kàn dat nou :P).
Toen maar in t vooronder en een dikke bult op de motorkap om de carburateurs (ja,ja, carburateurs en pas in de laatste serie injectie) te plaatsen.
Dat is heel beknopt de LM002.
sebastian zegt
porsche = lamborghini
Nick zegt
De Touareg vind ik overigens onzinnig.
Hij kan offroad, en is daar best goed in. Maar voor het echte offroadwerk is hij niet ontworpen.
Dat komt vanwege Porsche’s eisen, het platform moest meer op sportiviteit gericht zijn.
Hence the abbrevation SUV.
Als Volkswagen nou eens werkt aan een echt offroad onderstel (á la Range Rover, Landcruiser, Feroza, etc) met een hoge bodemvrijheid en flexibele onafhankelijke wielophanging (á la Unimog) en met dit onderstel van de nieuwe Touareg een echte ATV (ipv SUV) introduceert dan zou het allemaal een stuk passender zijn.
Vervolgens het oude platform van de Cayenne/Touareg zwaar aanpassen voor een lengtegerichte 6,5 liter V12 en een niet-permanente vierwielaandrijflijn.
En uiteraard meer koppel uit de 6,5 liter V12 toveren.
Dan heeft Volkswagen ook een marktaandeel tussen de Land/Range Rover, Landcruiser, etc.
En Audi, Lamborghini en Porsche in de luxe SUV markt.