Social wat? Op social news sites (of social bookmark services) kan iedereen door te stemmen een bijdrage leveren aan een bepaald bericht. Na lange tijd van twijfel hebben we sinds vandaag onder elk artikel op autoblog een aantal links naar dit soort sites.
Mede vanwege het feit dat er eindelijk een paar serieuze Nederlandse varianten van Digg lijken te zijn, zoals eKudos, nujij.nl en MSN Reporter, hebben we besloten om deze toe te voegen. Daarnaast kun je het betreffende artikel toevoegen aan je Google bookmarks of delen via Twitter. Suggesties zijn natuurlijk welkom.
Met dank aan marketingland.nl voor de techniek!
jela zegt
ik had het al gemerkt, zeker geen slecht idee
een stumbleupon knopje is misschien ook geen slecht idee, hoewel dat meer internationaal is (ach maakt het uit…)
Niels zegt
Is het niet mogelijk om er een voor geenredactie te maken, of werkt die site weer anders?
PieterA zegt
Dit laat ik maar aan mij voorbij gaan. Ik snap nog steeds niet wat dit voor meerwaarde biedt dit soort sites.
Bol zegt
Loop ik achter omdat ik zoiets niet heb?
RA999 zegt
Loop ik achter omdat ik dit niet snap?
Turbopaultje zegt
Ken die NL links niet, snap er derhalve ook geen roest van. Zie nog steeds geen hitcounter of een feedback hierover ………………..
Apache zegt
@ Autoblog
Is dát marketing? Dat zijn slechts details die niet tot een overrompelend succes zal leiden. Voor een groot succes in de marketing zouden jullie misschien beter overwegen deze geweldige video te bekijken vn een uitstekend marketer die voor een publiek bestaande uit Google spreekt over succesvolle marketingstrategieën en principes van marketing. Nogal een geluk dat mij thesis daarover gaat zeg ;)
– Apache
Apache zegt
oeps, dit is dus de link:
http://video.google.com/videoplay?docid=-6909078385965257294&q=duration%3Along+site%3Avideo.google.com&total=285446&start=80&num=20&so=0&type=search&plindex=6
autoblogger zegt
@Apache: dit is geen marketing, dit is web2.0 of zoiets ;)
BWM M8 zegt
Ah, ik heb “ze” gevonden, ze staan net onder het artikel, naast reageer en verstuur (die ik ook nu pas opmerk) in een kader die vraagt om geskipt te worden…
vin zegt
Jammer, misschien dat ik er later [als ik wél social news sites gebruik] op terugkom, maar ik zie er nu het nut niet van in.
Het zijn voor mij alleen maar veel te opvallende linkjes die [samen met de waarschijnlijk letterlijk broodnodige reclames] het verder zo strak ontworpen Autoblog.nl vervuilen. Mogen ze net zo subtiel als de Gaspedaal verwijzingen?
Phils zegt
Wat kan je eigenlijk doen met die linkjes?
Ik zou graag weten hoe en waarom ik hiervan gerbuik kan maken!!
Kan iemand een verhelderende uitleg geven?
sacha zegt
@Phils: Begin hier eens: http://en.wikipedia.org/wiki/Web_2
Danny zegt
Ik sluit mij volledig aan bij Vin. Ook ik ben niet heel erg gecharmeerd van deze linkjes, voornamelijk omdat het nut ervan mij volledig ontgaat. En zo te horen ben ik niet de enige.
De reclames vind ik erg ‘dubbel’; aan de ene kant mag Autoblog haar succes uiteraard ten gelde maken, aan de andere kant kan het af en toe behoorlijk storen.
Anyways, toch hulde dat Autoblog blijft vernieuwen!
autoblogger zegt
@vin: deze linkjes zijn juist nog subtieler dan de gaspedaal links (vind ik).
Over de reclame; we proberen dit zo netjes mogelijk te doen (geen popups, geen flash-overs, etc) maar we staan natuurlijk open voor suggesties…
@all: als je op de icoontjes klikt dan kun je het betreffende autoblog-artikel onder de aandacht brengen op andere sites. Op deze sites kunnen mensen er op stemmen en/of op reageren. Op die manier krijgt autoblog wat extra aandacht en kun jij in het sociale netwerk kijken welke mensen/artikelen nog meer interessant zijn.
Hier een goeie link voor mensen die er meer over willen weten:
http://www.masternewmedia.org/news/2006/12/01/social_bookmarking_services_and_tools.htm
(over the wisdom of crowds, folksonomy en Engelstalige varianten)
Klassiekerrally zegt
Ik snap er geen hol van… Ben met m’n 38 lentes natuurlijk ook al antiek…
Stephano zegt
digg?
soms staan jullie scoops toch alop internationale blogs … why not cut out the middle man?
i’d digg it ;)
autoblogger zegt
@Stephano & jela: heb het wel eens getest, maar dat sloeg niet echt aan.
Blijft een vreemd taaltje, misschien dat dat ermee te maken heeft;)
@Niels: volgens mij werkt die aanmeldprocedure niet… ik kom er niet doorheen.
RA999 zegt
Waarom zou ik het dan onder de aandacht moeten brengen op andere sites? Dat kunnen jullie zelf toch ook? Of is dan het sociale element eruit?
autoblogger zegt
@RA999: als we het zelf doen dan is het opeens spam ;)
RA999 zegt
@autoblogger
Flauw hoor ;)
Jan C. zegt
Ik ben wel redelijk savvy met internet, maar ik doe eigenlijk met die “social” sites heel weinig.
Hyves, klinkt leuk, je kan er oude bekenden mee weer vinden, maar voor de rest?
Ook dat met stemmen geven op nieuwsitems: Een bepaalde site die bekend is o.a. om het “verpesten” van polls op internet heeft vaak laten zien dat het eenvoudig is stemmen te manipuleren (vandaar ook dat ik hun sociale site niet begrijp)
Ik denk dat het effect maar van korte duur is, waarna vele bezoekers van die site denken “alweer een bericht van autoblog, zucht…”
wimbers zegt
ik denk juist dat alle content op internet op den duur sociale aspecten gaat krijgen.
wat de reclame betreft autobloggers, zorg eens dat het logo naar home blijft linken. je veranderd het gedrag van je site iedere keer als er een banner wordt geplaatst. doe iets met lagen of zo.
Alwood zegt
heu?! meestal vertel ik iedereen in mijn omgeving gewoon ff dat ze op autoblog moeten kijken… of ik spam ze over http://www.google.com/talk/ ;)
de google bookmarkservice wil ik wel uitproberen… maar de rest :? moet ik straks ook nog een naam en wachtwoord van een twitter account gaan onthouden!
Citrofiel zegt
Ik snap het niet en ik ken die sites niet, maar het is niet storend, dus ik vind het prima!
autoblogger zegt
Er is afgelopen weken weinig gebruik van gemaakt, dus ik heb het merendeel inmiddels weer weggehaald. Alleen de link naar nujij staat er nog…