Tuner RENNtech, die toch vooral bekend is omdat men daar vieze handen maakt aan Mercedes en McLaren modellen, heeft zijn horizon ietsjes verlegd en de Porsche Cayenne toegevoegd aan het assortiment.
Voor de Cayenne heeft RENNtech een “digital lowering module” beschikbaar. Dit is een elektronisch kastje met 3 microprocessoren dat continu gegevens uitwisselt met het motormanagement en de overige elektronica in de auto. Hiermee kan de auto voor en achter afzonderlijk in acht niveaus tot 50mm worden verlaagd. Vraag me alsjeblieft niet waarom je daar 3 microprocessoren voor nodig hebt.
Het afzonderlijk kunnen verlagen van de voor- en achterkant is volgens RENNtech bijvoorbeeld handig bij de “drag strip”. Ehum, zie je jezelf daar al aan de startlijn staan in een Cayenne zeecontainer. Daarnaast kan het vermogen van de Cayenne Turbo en de Turbo S modellen middels een ingreep in het motormanagement tot 535 pk worden opgekrikt.
Het persbericht:
Lake Park, FL – 02NOV2007 – RENNtech, best-known as a high-end aftermarket tuner for Mercedes and McLaren automobiles, has recently added Porsche to the growing list of brands it supports.
“We’re taking the process of introducing new product lines slowly,” explains Hartmut Feyhl, president of RENNtech and former technical director at AMG North America. “We want to be sure that we can offer products that meet the standard set by RENNtech’s Mercedes-Benz product, which is very high.”
RENNtech has worked under the banner “performance without compromise.” since its inception in 1989, and every product sold by RENNtech must meet Feyhl’s strict approval. “Every product has to do something that adds to the performance of the car. With the new Cayenne Porsche, we have the digital lowering module and ECU upgrades for now, with RENNtech specific wheels coming very soon.”
RENNtech’s digital lowering module for Porsche’s Cayenne features 3 microprocessors that constantly communicate with the car’s existing on-board systems (unlike other lowering products that “trick” the stock systems). RENNtech’s lowering module allows owners to set the car 50 mm below the stock setting, with 8 levels of adjustability for each of the front wheels and the rear axle. “Customers can lower the car so it’s level, or lower the front more than the rear for a ‘raked’ look. Some customers might want to lower the rear of the car for more weight transfer at a drag strip. The lowering module lets them do that.”
RENNtech’s digital lowering module for Porsche Cayenne is available through RENNtech and RENNtech Authorized Resellers for $1195. ECU upgrades up to 535 hp and 575 lb-ft are available for Cayenne Turbo and Turbo S models – call for pricing.
brabus zegt
ziet er wel goed uit ja
Dr.Bronx zegt
Als je zo’n ding koopt weet je echt niet meer naar welke tunert je moet….
en wie staat er idd met dat din op een drag strip? haha
The H. zegt
wat een hok zo’n rode zeg… nee dan toch liever een donkere..
Type-R zegt
Volgens mij is de foto bij het artikel gewoon een pers foto van Porsche zelf? een jaar of 2 terug heeft porsche een limited editie uitgebracht voor amerika met speciale kleuren zoals in het rood. ‘k zal es kijken
Type-R zegt
Jawohl: http://www.germancarblog.com/2006/06/porsche-cayenne-s-titanium-edition.html
Titanium editie dus ;)
autoblogger zegt
Misschien gebruiken ze de Titanium editie als basis?
Het gaat namelijk niet om de buitenkant, maar om de performance.
Wij hadden er trouwens ook een artikel over:
http://www.autoblog.nl/archive/2006/06/14/porsche-cayenne-s-titanium-edition
911 zegt
@ type-R
niet dus, dit is duidelijk de versie van RENNtech, als basis heeft wel de titanium gedient, maar standaard is de cayenne titanium veel hoger
autoblogger zegt
@911: “digital lowering module”
Melvin zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Type-R zegt
Ik zie het al, hij is idd verlaagd tegenover de standaard titanium.
Lijkt mij een photoshop werkje aangezien de achtergronden identiek zijn.
VLS54 zegt
Zinloos! en nog roos ook!
Juppe zegt
Waarom 3 microprocessoren? Omdat die toch niks kosten, en een beetje tijd steken in programmeren (zodat het wel met eentje kan) wel geld kost.
En ’t staat natuurlijk beter in de folder :)
Tinos zegt
Die wielen lijken door de verlaging wel een beetje ielig. Anyway, deze foto bewijst voor mij ook weer dat Porsche en rood geen goede combinatie is. Lijkt wel een brandweerauto!
Luc zegt
tuners zijn wel erg gek op de cayenne volgens mij
RenesisHP zegt
Zo lelijk als ik het vind, zo bruut vind ik het ook. Toch een eigenzinnig uiterlijk.
Rick zegt
ZOiets kan je ook op je Phaeton doen, de kastje laten de auto denken dat hij hoger staat, waardoor hij lager kan gaan, het gaat echt niet van het rij comfort af!
TTom zegt
Het was, is en blijft een lelijk ding die Cayenne. Nah!
Ewout zegt
Hm, valt het niet op dat dit al de zoveelste opgeleukte Cayenne is?
vla zegt
hoe komt het eigenlijk dat uit motoren meer gehaald wordt zonder fysisch iets bij te voegen, en dat het merk dat ‘over het hoofd’ heeft gezien? das toch louter een kleine ingreep voor een ingenieur?
lincoln zegt
man .. neem alsjeblieft een hobby.
mashell zegt
“hoe komt het eigenlijk dat uit motoren meer gehaald wordt zonder fysisch iets bij te voegen, en dat het merk dat ‘over het hoofd’ heeft gezien?”
Klopt, voor de ingenieur bij de fabrikant is dat ook een koud kunstje, een kouder kunstje dan de tuner omdat de fabrieks ingenieur de juiste gereerdschappen heeft en directe toegang tot het motormanagement. Maar die ingenieur heeft ook rekening te houden met minder leuke dingen als emisie eisen of levensduur die de tunert van minder belang vind. Ook zal een fabrikant voor 2% meer vermogen geen 10% hoger verbuik accepteren terwijl de tunert hier echt lak aan heeft.
Alwood zegt
lol… ff verlagingssetje erop en je hebt bijna een panamera ;)
Tombnolz zegt
Oh zo nice!!!!!!!! Zo hoort het, géén 22 inch, wél verlaaaaaaaaaaaaagd.
Dan zegt
De turkenbak onder de SUV’s