Je weet toch, ook de Escalade moet eraan geloven. Inmiddels is er een afbeelding van het eerste hybride model gelekt, in de vorm van een 2009 Escalade. De auto zal officieel onthuld worden op de L.A. Auto Show (eind deze maand).
De combinatie van een 6.0-Liter Gen IV V8 met diverse brandstofbesparende maatregelen moet het verbruik met zo’n 50% doen afnemen. In steden zou daarmee een winst geboek worden van 12 naar 18 mpg (miles per gallon).
De gebruikte technologieën zijn onder andere een Active Fuel Management (AFM) een een nieuwe variabele valve lift met de naam Late-Intake Valve Closing (LIVC). Ook maakt de Escalade gebruik van een nikkel-metaal hydride accu en een elektronische transmissie met stop-start technologie.
Het hybride model komt slechts beschikbaar in 2 kleuren: Ebony en Cashmere. Lekker onopvallend (…), vooral met witte LED koplampen en “unieke” velgen (via motorauthority).
Floris zegt
Zie mijn reactie in de GM downfall topic. Dit is nou precies waarom amerikaanse bedrijven in de problemen blijven komen.
RenesisHP zegt
Het zou eens tijd worden ook, als die technologieen ergens nut hebben, is het daar wel.
@Autoblog: Ik zit toch net naar een maffe oversized duitser die een vreemde verhouding met 2 lambo’s heeft te kijken?
–edit: foutje, die komt straks online–
Japie zegt
Goede ontwikkeling,……en ZEKER GEEN,…downfall!!
PieterA zegt
Ik krijg tegenwoordig het sch**t van dat groene gedoe maar hier is het niet meer dan normaal, een 6.0l V12 mag van mij verbruiken dat het wil in een Lambo of iets dergelijks maar in een tank als zo’n Escalade is het belachelijk. Goede ontwikkeling.
Zoef zegt
Er moet eens een goed technisch artikel worden geweden aan het feit dat Hybride wagens hun energiezuinigheid ENKEL te danken hebben aan het remenergierecuperatieproces.
Dat ze NIET zuiniger zijn op de snelweg aan een constante snelheid.
Dat ze WEL zuiniger zijn in de stad of in alle verkeer met wisselende snelheden.
En dat een van hun belangrijkere voordelen is dat ze het gewicht van de auto minder belangrijk maken mbt verbruik.
En dat ze daarom werkelijk de toekomst zijn – hoewel ik voorzie dat de term Hybride dan voor sportievere wagens meer verdrongen zal worden door de term remenergierecuperatie.
Hybride zal dan voorbehouden blijven voor wagens die daadwerkelijk een overbemeten batterij meeslepen om zeer tijdelijk met zero-uitstoot te kunnen rijden – en die gaan dus minder zuinig zijn dan de wagens met pure remenergierecuperatie want die hoeven de zware batterij niet mee te slepen.
Zoef zegt
geweden = gewijd.
carnie zegt
belachelijk… Hybride steken op een 4 of 6L motor is belachelijk het verbruik gaat van zegt 25L/100km naar 20L/100km … Dat is nog altijd veel teveel…
Zelf geloof ik niet in de hybride technologie en zeker niet die van toyota met de zeer vervuilende cadmium batterijen… Het word tijd dat ze zo’n tesla auto naar hier halen
benjamin zegt
@zoef
Check het woordenboek eens op het woord hybride… Leer je misschien nog iets vandaag ;-)
Maestro zegt
Dit doet me denken aan light chips of non-alcoholisch bier; als je niet vet wilt worden dan eet je geen chips en als je niet met drank op wilt rijden (goed idee trouwens) dan drink je cola of sinas oid. Als je milieubewuste mobiliteit wilt, dan rijd je geen auto van 2.5 ton met een 6L motor. ONZIN !!
Ga echt nadenken en kom terug met iets zinnigs, GM. Suggestie, kleiner, lichter en meer vermogen uit kleinere motor.
Zoef zegt
@Benjamin: Kan je iets preciezer precizeren welke kennis mij volgens jou ontbreekt?
@Maestro: het mooie van remenergierecuperatie is precies dat het gewicht van de wagen veel minder een rol speelt in het verbruik. Dat is trouwens de reden waarom fabrikanten het tegenwoordig vooral graag op SUV`s toepassen: daar valt het voordeel het meest op en kan je toch zuinig rijden met een zware auto annex motor.
Bij lichte wagens is het verschil zo klein dat het publiek de schouders zou ophalen.
BWM M8 zegt
@ Zoef: Volgens mij zijn er nog andere redenen waarom hybrides zuiniger gemaakt kunnen worden:
– de CVT zorgt ervoor dat er meer op het “optimaal” motorregime gereden kan worden
– de elektrotor die bijspringt bij het optrekken kan ervoor zorgen dat men minder aandacht kan besteden aan het genereren van voldoende koppel bij lage toeren, waardoor men de motor eerder kan tunen op een lager verbruik
Dat is toch wat mijn “buikgevoel” ervan denkt. Alle commentaar en toelichtingen zijn uiteraard welkom
vincent#1 zegt
blauwe achterlichten??
leg eens uit.
Stephan zegt
En actieradius meet je niet in MilesPerGallon, maar gewoon ik kilometers of miles.
autoblogger zegt
@Stephan: helemaal gelijk, heb het aangepast! Stom.
@vincent#1: zie je die blauwe gloed op de foto? Dat is blauw ;)
Of is dit een Escalade die de doelgroep nog meer moet aanspreken:
http://www.autojunk.nl/clips/view/132055
wimbers zegt
dit soort auto’s moeten ze gewoon niet meer maken over de plas.
ik betaal netto 700 euro per maand aan lease voor een beetje middenklasser, voor dat geld rijdt je in amerika 2 van deze bakken.
de verhoudingen zijn compleet zoek.
*Wimbers gaat nu zijn leaseauto inruilen en een oude pickup kopen*
david zegt
goede ontwikkeling in de verkeerde auto :p
skip zegt
en dan alle rappers een grote zonneband met hybride erop op de vooruit?
Edje11 zegt
Cadillac Escalade en zuining…??! ZO NIET-AMERIKAANS!!!!
Het is trouwens wel goed van ze dat ze nu ook de grotere auto’s goed aan gaan pakken qua verbruik enzo..!!
ronald ccx zegt
een 6.0 v8 en dan hybride… hmmmz.. even denken hoor…. owja : whahahahahhahahahahah\
was een 4.0 diesel ofzo in combi met wat batterijen nie slimmer geweest?
Julian zegt
volgens mij is het toch echt Nikkel-metaalhydride… waar jullie een meervoud vandaan halen is de vraag..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oplaadbare_batterij#Nikkel-metaalhydride_.28NiMH.29
autoblogger zegt
@Julian: geen idee, heb er eerlijk gezegd niet goed bij stilgestaan. Thanks.
Ben zegt
Ideaal voor groene Rappers hoor.. En scheelt het ook?
Edje11 zegt
@Ben
Ik vraag me af of er wel groene rappers bestaan, aangezien ze allemaal in van die dikke ami’s rijden met een verbruik van 1op3..;):)
Joey zegt
De LA auto show is niet eind deze maand, maar begint volgende week de 16e al.
Floris zegt
Humor op Geenstijl
Amerika, land van de achteruitgang. Na jarenlange ‘discussies’ tussen autofabrikanten en de overheid weten Amerikanen nog steeds niet echt goed hoe ze automotoren moeten bouwen die behalve V8 ook nog economisch rendabel zijn. Maar nu is er een nieuw en belangwekkend initatief. Als de Amerikanen nu echt hun handen ineen slaan, als ze er keihard aan trekken, dan MOET het in 2020 mogelijk zijn om auto’s te maken die 35 miles per gallon doen, ofwel auto’s die 1 op 14 rijden ofwel 7,14 liter per 100 kilometer.
and we know it can! Want auto’s die minimaal 1 op 14 rijden zijn de toekomst. Het zal een nieuwe economische impuls geven aan Amerika, het zal banen opleveren, misdaad oplossen en de Amerikaanse oliehonger eindelijk stillen. En over slechts 12 jaar is deze utopie al werkelijkheid, met dank aan een ex-congreslid dat nu een actie is begonnen om 1 op 14 mogelijk te maken, iets waar dus al jarenlang over gesteggeld wordt.
Maar wacht even. Een gemiddelde 3.0 tdi loopt al 1 op 15. Een golf van zestien jaar oud doet het al beter. Zelfs de Q7 haalt 1 op 14 als je voorzichtig rijdt. Laten we ons weekeindwagenpark ( V8 een V6 en een twinturbo 2L en dan nog wat) dan halen we gemiddeld al jaren 1 op 14 en dan leven we nog maar in 2007.
We zijn echt niet van de milieupolitie maar zoveel Amerikaanse achterlijkheid is nauwelijks te bevatten. Toegegeven, zo’n nieuwe Mustang ziet er kek uit, maar dan heb je verder ook niets. Stelletje holbewoners, koop een Audi, BMW of Mercedes.
http://www.35mpgby2020.com/
auto-f zegt
tja, ze kunnen inderdaad bij audi/vw gaan aankloppen voor de techniek van zuivere motoren. maar dan wil ik hier eens horen, dan klagen jullie ook weer dat ze niet zelf zoiets kunnen ontwikkelen.
maar ze gaan zelf proberen om grote motoren met een laag verbruik te ontwikkelen. en maar goed ook, amerikanen hebben graag een lekker grote motor en gelijk hebben ze met die afstanden wat ze moeten maken.
als ze dan ook nog iets milieuvriendelijker worden is iedereen tevreden.
MAAR MENSEN VERGEET NIET DAT AUTO’S MAAR 12 % VAN DE TOTALE CO2 UITSTOOT BETEKENEN.
de regeringen maken misbruik van de gewone mensen die meer taksen moeten betalen.
maar schepen slurpen liters diesel en die stoten alles lekker de lucht in en fabrieken ook, helaas doet de regering er niks aan want bedrijven verzetten zich en wij burgers slikken alles.
stef zegt
@auto-schrijf
begrijp me niet verkeerd, ik heb ook een grote liefde voor auto’s maar
12´% co² is überveel