…Althans volgens het ANP. In een bericht over de ’terugkeer’ van Michael Schumacher in de Formule1 wordt gesproken over het verbod op bepaalde hulpmiddelen in het volgende seizoen van de F1. Deze worden ‘driver aids’ genoemd, waar ‘driver aides’ misschien wat meer gepast was…
Zijn er nog anderen die meteen aan Jared moesten denken? Als je het zo bekijkt is het niet zo erg, want ‘aids is finally funny‘!
Niemand hoeft trouwens bang te zijn dat Schumi ooit nog competetief mee gaat doen, de testsessie heeft meer een technische achtergrond. Dit is voor de Duitser een mooie gelegenheid om werk en plezier te mixen.
lodewijk zegt
South park owneddddd!!
Het is goed dat ze die driving AIDES eens afschaffen dan zien we nog eens wat vette slides en burning rubber.
Fruitcake zegt
Wil niet lullig doen maar NU heeft het goed:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=driving+aids&meta=
:P
Roderik zegt
@ Sir Smokalot
Ik dacht wel dat het gewoon driving aids (zonder e) was
vinox zegt
Lol @ Jared’s Aides, zalige ep.
Een formule 1 wagen zonder traction control besturen is vlgs mij toch niet zo simpel, om niet te zeggen zo goed als onmogelijk. Als je ziet hoevaak de TC ingrijpt als ze onboard filmen…
Henne zegt
heheh n’s kijken of ie Kimi en Felipe nog steeds de oren wast en of ie nog een snellere rondetijd er uit kan knallen dan Alonso in Barcelona…
Citrofiel zegt
Nou, dan zou er wat meer spanning in moeten komen. Mss kan het mij dan eindelijk boeien…
Pieter Bayens zegt
Driver aids is gewoon goed hoor ;)
Aides = werkwoord = helpen/ondersteunen
Aids = zelfstandignaamwoord = meervoud van aid = hulpmiddelen (en ja, het is ook een ziekte ;))
RenesisHP zegt
@vinox
Ze deden vroeger toch niet anders?
In lagere raceklassen doen ze het vaak ook zonder aids.
Boss zegt
Aides, as in meervoud van aid, lijkt me goed. Driver aids kan volgens mij vertaald worden als rijder helpt.
Pieter Bayens zegt
Toevoeging:
driver aids = Bestuurdershulpmiddelen
driver aides = Bestuurder helpt… (bijvoorbeeld: driver aides victim, bestuurder helpt slachtoffer).
CasperH zegt
Zelfs de FIA heeft het erover.
http://www.fia.com/mediacentre/Press_Releases/FIA_Sport/2005/June/160605-02.html
Volgens Babelfish kunnen beide varianten overigens. Maar het is inderdaad geen fout van nu.nl, zoals Fruitcake al aantoonde.
smoke zegt
Het kan inderdaaad allebei. Daarom zeg ik ook niet dat ze een fout hebben gemaakt, maar ik had aides iets gepaster gevonden.
Het schept toch een duidelijk onderscheid.
Maar neem de post niet te serieus, is gewoon een tussendoortje :)
Tim (de Hummergek) zegt
‘Everyone has aids! Aids Aids Aids!’
(http://nl.youtube.com/watch?v=piChUkmYjVI)
Rick dos zegt
Heerlijk leventje hoor, racen zonder aids….
Is het leven tenminste weer een uitdaging….
Frasker zegt
Ik vind dat Shumi alles mag doen met zijn werk. Zolang hij maar bij Ferrari blijft. Niet bij McLaren ofzoiets!
RenesisHP zegt
Het lijkt mij voor de coureur ook wel veel leuker eigenlijk.
Het grootste voordeel is dat je gelijk ziet wie er een echte coureur is.
lincoln zegt
ik vind het echt naar voor ze .. maar diep in mijn hart wist ik het wel ..
ze lopen langs de pitspoezen zonder ze aan te kijken ..
ze spuiten champgne over elkaar ..
altijd die rare pakkies aan ..
knuffellen met elkaar ..
maar aan de andere kant ..
ze hadden gewoon een kondoompie kunnen gebruiken ..
eigen schuld .. dikke geslachts-ziekte dan maar …..
Squadra Corse zegt
Ik denk dat Schumacher van grote waarden kan zijn voor Ferrari,
Zijn technische know how is zeer groot en kwa ontwikkeling van de straat modellen praat meneer Schumacher een aardig woordje mee.
Ik heb diep respect voor deze jongen die altijd heel gewoon heeft gedaan zeker prive heb ik nooit rare dingen gehoord, hij doneerde ooit 1 miljoen euro aan de Duitsers in de overstroomde gebieden.
Voor de Formule1 zal Ferrari veel data en know how krijgen van Schumacher omdat hij technisch heel erg goed is en een auto echt kan ontwikkelen reken erop dat Ferrari in 2008 sterk voor de dag zal komen en dat er buiten Schumacher nog heel veel knappe koppen rond lopen.
Denk erom dat Ross Brawn mogelijk terug keert bij Ferrari en als deze samen met Schumacher de ontwikkeling kan gaan doen en de mensen die er nu al zitten krijg je echt een dream team!!!!!!
Hopelijk kan voor 2008 de Ferrari vlag weer in Top,
Groeten
vinox zegt
@ mx5-owner: toen waren ze ook nog niet zo snel als nu ;-) Maar het is waar, tegenwoordig zijn er auto’s waarmee men racet die iets minder snel zijn, maar daarom niet makkelijker te besturen.
Ik hoop in elk geval wél dat het erdoor komt, om eerder genoemde reden, het zorgt zeker voor meer spanning en spektakel.
Coolguy zegt
Het is wel degelijk driver aids en niet aides zoals autoblog het stelt.
opperleegaert zegt
om ff over iets anders dan aidz te zeveren, het moet competitief zijn ;)
Tom zegt
wie zouden we hier nu met zen allen moeten uitlachen :P
vla zegt
ohnee! iedereen heeft aids behalve ik! gelukkig heb ik geen ziektes ofzo
lincoln zegt
maar jij bent dan weer belg .. ook niet echt gezond !!!!
vla zegt
@ Lincoln
en ik ben er godvernondemiljaar trots op!
RA999 zegt
Dus geen sex meer voor de race? :)
lincoln zegt
@vleaminck .. tuurlijk man .. want zeg nou eerlijk ..
wel belg en geen aids .. dat wil toch iedereen .. (smiley MET knipoog)
Job zegt
Naar mijn weten is “driver aids” een correcte spelling, dus eigenlijk is de redactie van Autoblog een beetje noobistisch bezig… Beter nadenken voordat jullie iets nieuws plaatsen hier;)
http://66.102.9.104/search?q=cache:9dfb0UI3PWkJ:en.wikipedia.org/wiki/Formula_One+driver+aids+%22http://en.wikipedia.org/wiki/Formula_One%22&hl=nl&ct=clnk&cd=1&gl=nl
Ook op wikipedia wordt het zo geschreven (ik neem aan door een engelstalig iemand)
skinnybmw zegt
Southpark + Team America rock! I have aids! Hahaahaha
Coolguy zegt
In Gran Turismo staat toch ook Driver AIDS geschreven :x
thom zegt
Persoonlijk vind ik F1 de ultieme wedstrijd tussen de verschillende auto merken die willen laten zien wat ze in huis hebben. Ik denk niet dat het erom gaat dat de auto’s gelijk zijn, dat is volgens mij ook nog niet voorgekomen. Ik vind het niet erg als een merk dat 10x meer uitgeeft meer wint en zeker niet gek dat een team dat een boete krijgt die hoger is dan de waarde van een concurrent sneller is. Waarom geven bepaalde merken vaak veel geld uit om in een of verschillende autosport klassen mee te doen dat is echt niet alleen omdat ze het zo leuk vinden om te winnen ik denk dat imago erg belangrijk is. Kij bvb naar het WTCC Chevrolet die het opneemt tegen de gevestigde orde, de hier o zo gelievde BMW ’s die de oortjes gewassen worden door veredelde deawoo ’s en TDi’tjes. Ook de rallysport heeft te maken met dit probleem, ik kan niet zeggen dat de groep B klasse rallyauto’s ideaal waren ivm de veiligheid maar de wrc’s zijn in bepaalde opzichten toch duidelijk achteruit gegaan en volgens mij gaan de nog absoluut brute wrc’s plaats maken voor een beschaafdere super 2000 achtige klasse in mijn ogen ook weer een achteruitgang, 207 en punto’s ipv evo’s en impreza’s. Soms moeten er in deze topklasses in de auto/motor veranderingen worden door gevoerd bvb turbo’s uit de formule 1, 4 takt in moto gp e.d. Hopen dat er in de toekomst autosportklasse blijven waar er haast onmogelijke prestaties uit de auto’s of motoren worden gehaald. Want zeg nou zelf bij met die oude v10’s vergeleken zijn die A1GP motor’s echt pruttelblokjes, echter geeft ferrari in de a1gp wel hoop :)
thom zegt
En ik denk dat er nu niet te veel aids zijn. Opzich is het zonder TC mischien wel beter de v8 is al een stuk handelbaarder dan de v10 bij die was het denk wel echt nodig gezien het feit dat ze nu vaker volgas en ook sneller uit de bocht kunnen accelereren omdat ze niet te veel vermogen hebben. Veel rijders vonden ook dat de auto’s te veel vermogen hadden.
S. Gonzales zegt
Ik zeg weg die electronische virussen…………..en weer gewoon echt ouderwets racen !
mashell zegt
Al die mensen hebben die vinden dat de electronische hulpmiddelen uit de F1 moeten hebben het niet begrepen. De F1 is een constructeurskampioenshap, waarin de strijd is wie de beste auto kan bouwen. Hier moet de hoogste stand van techniek zijn en die moet ook doorsijpelen naar productie auto’s. Coureurs dienen louter en alleen om de auto’s rond te rijden en een beetje voor de show. Maar het gaat om de techniek. Wil je coureurs zien vechten? Dan moet je cup races als de clio cup gaan kijken.
Vamos zegt
De (gratis krant) De Metro heeft het natuurlijk perfect overgenomen…
bladzijde 26, de Metro van 7-11-2007…
(kan het niet zo 123 inscannen)
Fitti zegt
Ik ben VOLLEDIG akkoord met S.Gonzales….
Terug naar de V12 ! Zonder al teveel electronica, zonder TC en al dienen zever! Gewoon trappen!!!
autoblogger zegt
@Vamos: bedoel je dat Metro het nieuws over Schumacher heeft geplaatst?
Of dat ze de woordspeling hebben overgenomen? Ik zie iets pagina 27?
Link: http://www.metropoint.com/ftp/20071107_MetroHolland.pdf
Turbopaultje zegt
Schoemel en niet competitief meedoen……………..
http://www.autosport.com/news/report.php/id/63920
Turbopaultje zegt
en dus gaat ie nog maar een paar rondjes knallen…………
http://www.autosport.com/news/report.php/id/64084