Wouter liet ons bijna exact een jaar geleden de transparante velgen voor het eerst zien, maar toen waren ze nog niet onder een auto gemonteerd. Later liet Autoblogger zien dat je er in maatje 30 inch ook uitstekend mee kunt gummen.
Het blijft een apart verschijnsel, vooral het feit dat alle banden lek (of in ieder geval leeg) lijken te zijn, of ligt het aan mij? De transparante velgen zijn net iets meer dan eendagsvlieg, want ook op de SEMA show van dit jaar zijn ze er gewoon weer bij. Toch voorzie ik geen glansrijke toekomst voor deze sloffen, want tenzij je naast hogedruk koplampsproeiers ook velgensproeiers hebt, is het snel gedaan met de transparantie (via).
En Sasha Sacha (schrijf je zo Denise) plaatste voor ons een filmpje op Autojunk… I’ve seen something I like, but it ain’t those rims.
jos zegt
Haha, heel uhh apart?
Van welke stof zijn deze ‘sloffen ‘ gemaakt?
Chilleville zegt
lol xD
brabus zegt
daar ga je toch niet mee op de weg vind het maar lelijk en die band lijkt idd lek ja
lincoln zegt
schitterende boattail .. heerlijke paintjob .. ” äparte” velgen ..
zal wel geen succes worden maar het ziet er grappig uit
bullago zegt
mooi als daar van die grote remklauwe achter zitten!
sacha zegt
’t Klinkt misschien gek, maar vanuit deze hoek lijkt het net alsof de velgen iets te groot zijn voor die auto…
TheEdge zegt
@ Sacha: denk je het! ;) lijkt er wel op hè
was er niet zo’n verhaal bij dat de remmen snel overhitten omdat er geen ”gaten” in de velge zaten
911 zegt
BIG PIMPIN…. YEAH
onder die klassieke pooier bakken en muscle cars staan ze echt wel lekker
jamesBrown zegt
Die hadden ze beter onder een vrachtwagen kunnen zetten geloof ik…
kowalsk zegt
dat ziet r nog best gaaf uit! jammer dat ze veel te groot voor deze wereld zijn.
Feanatieke zegt
Hoe sterk zijn deze velgen? Hoe zijn ze schoon te krijgen? Ik denk niet dat deze velgen straks ook voor de consument beschikbaar zijn.
pilz zegt
ben wel benieuwd hoe het zou lijken met een fatsoenlijke maat en onder een fatsoenlijke auto.
Molong zegt
Denk niet dat de banden lek zijn, het lijkt er meer op dat de banden een zeer dun profiel hebben en dat de auto op tapijten staat waardoor het visueel lijkt alsof ze lek zijn.
Bas zegt
@pilz: Inderdaad… en dan nog vraag ik me af of de eerste keer gummen niet meteen de laatste keer zal zijn.
ELB zegt
Hahaha dit is grappig! Net als in de sci fi films XD
lancia delta 1.8 lx zegt
hier is geen 30 maar 40 inch
http://www.youtube.com/watch?v=QWusmmfOgX8&eurl=http://www.autoblog.nl/archive/2007/03/13/video-burnen-met-je-30-inch-slofjes
NiNja! zegt
Lijken op die velgen van de Nike car uit GT4.
http://s2.desktopmachine.com/pics/Nike_one_10_1024.jpg
Citrofiel zegt
@ TheEdge; Dat zou kunnen, maar in dit specifieke geval zijn de velgen zo groot dat daardoor de remmen ónder de auto hangen en daardoor genoeg rijwind vangen, lijkt me! :D
Ger zegt
in dat stukje waarin Wouter ze voor het eerst laat zien, staat dat ze van Polycarbonaat zijn gemaakt…
Ger zegt
voor degene die er naar vroegen waar het van gemaakt was…
Vapid zegt
Volgens mij staat de band op het plaatje een beetje ‘slap’, het lijkt wel of ie lek is.
en 1 keer remmen en ze zijn al vuil.
stom stommer stomst
ZwerverRoodbaard zegt
jjjjjjjjjja :S
dat was het
CorteX zegt
[quote]Toch voorzie ik geen glansrijke toekomst voor deze sloffen, want tenzij je naast hogedruk koplampsproeiers ook velgensproeiers hebt, is het snel gedaan met de transparantie.[/quote]
Dan heb jij de doelgroep van dit product niet helemaal begrepen. Deze volgen koop je om mee te showen en als je aan het showen bent dan zorg je sowieso dat de boel glanst (of “blingt”). Hoe snel de velgen vies worden is echt geen punt waar kopers van deze velgen naar kijken, zeker omdat de meeste kopers deze velgen waarschijnlijk toch al niet voor dagelijks gebruik kopen. Chromen velgen staan er ook om bekend dat ze snel vies worden en hun glans verliezen.
RA999 zegt
@sacha
Dat zie je fout, de auto is te klein voor de velgen ;)
marcel65 zegt
Volgens mij al enkele jaren oud; Franco Sbarro had dit een tiental jaren terug al gemonteerd onder een motor. Was toen de publiekstrekker op de autoshow in geneve. (het werkte nog echt ook!). Maar ja; Sbarro is dan ook al tientallen jaren lang zijn tijd ver vooruit. Ik heb negentien jaar terug dingen in zijn werkplaats gezien die nu pas toegepast wordt op productieautos. Hij is dan ook de enige die de mercedesster op zijn copieen van de 540k mag toepassen
Edje11 zegt
Echt typisch Amerikaans hoor….
‘The Donk Style’
Stephan zegt
Had dat vrouwtje een doorzichtig pakje gegeven en die auto gewoon dikke “aloy” ketsers, dat had een beter resultaat opgeleverd!
2SLOW4ME zegt
scheelt een hoop werk, even de wisser er overheen en klaar ben je!.. hoewel het tog niet echt mijn smaak is…
UBhatinMeSUUN zegt
stel sukkels, dat zijn geen lekke banden, die auto staat met zijn wielen gewoon in een kleine ‘goot’ die per wiel is gemaakt. ooit een lekke band gezien die niet helemaal onderaan ‘uitzakt’??
en wat betreft remstof op de velgen, nog nooit remmen op de as gezien ipv aan de uiteinde van het wiel? veel trikes zijn zo uitgevoerd…nada remstof op de velgen….
verder onwijs zonde van een klassieke auto. doe dit lekker op een slOpel of een VuilWagen……
mastertjen zegt
hmm, polycarbonaat, das gelijk hetzelfde polymeer van waaruit CD’s gemaakt zijn
Eddy zegt
Niks kleine goot. Tapijten op Sema zijn uitzonderlijk dik, en trouwens niet gemakkelijk om op te lopen of om zelfs je statief neer te poten. Daarom dat de band wegzinkt in het dikke tapijt.
Ga er normaal ieder jaar naartoe, maar dit jaar wist ik dat de show ging tegenvallen wegens weinig nieuwe modellen. Vorig jaar was ook al een tegenvaller, want toen was het TE veel american muscle cars en DUB toestanden.
Volgend jaar zal de import wellicht weer centraal staan, en dan zullen ook de nieuwe Skyline’s in grote getale aanwezig zijn.
Theo Meijer zegt
owh wat lelijk zeg, echt nichtenspul is het niet
Barend B zegt
Ik heb even een beter foto van die wagen gevonden :-)
bigcar zegt
@Barend B: daar zou ik wel achter willen staan! ;)
Guan zegt
Hahaha, het mooiste van dat filmpje vind ik dat ze het shot bij 1:20 voor’t einde verkeerd-om hebben gemonteerd…., zie de heren op de achtergrond :D
rs zegt
Brembo’s zijn dan wel een must:p
transam73 zegt
@marcel65: je bedoelt de ‘hubless’ wielen van Franco Sbarro, niet te verwarren met PC exemplaren – deze hadden namelijk (gebakken) lucht in plaats van kunststof schijven of spaken. Of kan je er soms een serieus in de praktijk omgezette toepassing van laten zien? Zou me ten zeerste interesseren.
Hij gebruikte ze op die vreemde motorfietsen en een zwarte gedisproportioneerde supercar, Osmose of zoiets.
Voor wat het waard is: Sbarro heeft van design evenveel kaas gegeten als de gemiddelde plattelandstunert en had zich gewoon lekker bij zijn leest moeten houden en doen waar ‘ie goed in was: replica’s bouwen.
Barend B zegt
@transam73; Hubless wordt al enkele jaren succesvol toegepast. Oa op de motoren van Billy Lane.
bigcar zegt
zijn die banden leeg, of lijkt dat maar zo?