Van Nissan’s nieuwe performance-boegbeeld, de GT-R, zal ook een hardcore versie meerijden in het komende Japanse Super GT-kampioenschap. De GT-R komt uit in de GT 500-klasse en is gespot terwijl hij op Suzuka aan het testen was.
For your viewing pleasure:
(via)
CasperH zegt
Hef! Tig! Hee!
Alleen die voorkant lijkt voor geen meter meer op de straatversie.
Poekie Lauda zegt
niet mooi, maar wel indrukwekkend!
Steve11NL zegt
Ik heb zo een vermoede dat de concurrentie net als met de oude skylines op achterstand gereden gaat worden.
Ziet er bruut uit en met de oude in ons achterhoofd moet dit spectaculair zijn ohne ende.
cheetacars zegt
@casper maar goed ook
PieterA zegt
Spijtig dat er geen in de NGT komt.
Citrofiel zegt
:o Dát ziet er afschrikwekkend uit zeg! Heel agressief… Als de berijders dat nu ook nog zijn komt het helemaal goed!
Julian zegt
@Citrofiel
jij hebt vandaag ook niets beters te doen lijkt het wel.
ontopic
het is natuurlijk nog wel gewoon een japanner he…
smoke zegt
@Citrofiel
Ze zouden ook een paar bloederige hoofden op staken voorop die auto kunnen zetten, of is dat aerodynamisch niet zo slim?
babbaloerie zegt
Ik vind deze mooier dan de echte zeg, vooral op de laatste foto :)
ELB zegt
Het wordt echt steeds beter en beter! :D
lincoln zegt
ugly bastard
CasperH zegt
@ cheetacars: daar heb jij weer gelijk in :D
Fej zegt
Deze versie van de vorige Skyline werd in sommige competities verboden omdat hij gewoonweg te goed was. De anderen hadden geen schijn van kans!
NiNja! zegt
Zwart staat hem goed! :D
Nick-G zegt
Sexy… :D
ZwerverRoodbaard zegt
Mooi apparaat :D
110% zegt
Dat is nu eens een dikke racebak! Of ie nu mooi is of niet, wel leuk voor de Japanse Super Gt dat er eindelijk is een echt nieuw model auto mee doet en geen update van een update enz. Wanneer komen Toyota en Honda met een antwoord!?
jan zegt
Doe mij die ma!
Chief_S5 zegt
Super, net zoals die 350Z. :) Het hele plaatje is gewoon geweldig. En deze keer vind ik die picknicktafel zelfs goed voor deze auto. Nice work. Nissan rocks. :)
Skyline.. zegt
En nog steeds een perfectie!
Laurens zegt
Dat is toch eigenlijk ook wel weer een beetje te gek voor worden.. Als een raceteam té goed wordt of is, er gewoon uit flikkeren.
Moet je je als verantwoordelijke Nissan-engineer(s) toch wel beetje trots voelen.. :P
Antoine zegt
Oh man wat een heftig apparaat de straatversie is al erg bruut maar dit slaat helemaal alles!
Dat ding zouden ze moeten inzetten bij de Dutch super car challenge.
ronald ccx zegt
wat een bak… :D nissan rocks idd ben benieuwd wat er van de concurentie overblijft
Mies zegt
Oh mijn god dit is wel een dikke raceauto! Ben benieuwd nu moet de rest -lees honda, mazda en toyota- ook wel met iets komen willen weerstand bieden lijkt me…
Fej zegt
@ 110%
er komt toch een nieuwe supra en nsx!
Gerben zegt
grappig dat sommige mensen het verschil tussen een straatauto en circuitwagen niet kennen en maar blijven reageren op het uiterlijk.
niels van wersch zegt
ik vind hem wel blitz, maar hoeveel pk heeft dit beest?
besaram zegt
@ niels rond je 500 als hij in de GT-500 klasse zit jammer dat hij niet met DTM mag mee doen dan maakt hij gehakt van de duitse wagentjes:D EN JAA ik weet dat het geen touring car is
DirkR zegt
@ Laurens gebeurt nog echt zovaak, denk aan de 787b met wankelmotor of Lotus racers met flex skirts….beetje jammer…naar zeggen gaat het om veiligheid…maar jaar geloof ik geen kont van.
Maar veder hele brute bak ik zou wel eens wat CFD gegevens wille zien, ziet er aerodynamisch erg gelikt uit op het eerste oog. Denk dat je redelijk bang word als je die in de spiegel ziet aanstormen.
jela zegt
best wel leuke foto’s hoewel je met zo een auto niets bent als je niet een aardig stukje kan rijden…
hoeveel pk zit er nu eigenlijk in dat ding?
Gerben zegt
daarom dat je de auto ook niet kan kopen voor de openbare weg en een race-rijbewijs nodig hebt etc…. pffffff
jongens het is een RaceWagen!
Davidov zegt
De voorkant lijkt echt op de 350Z touring car, brute wagen hoor.
@ besaram: Het is toch een Japanse touring car?
w0o0dy zegt
ik hoop dat er ook een GT2 en of GT1 racer voor de LeMans Series komt…. kan deze Nissan ook op de baan Porsches gaan pesten ;)
Fraaie bak voor een racewagen!
Bol zegt
wokkie wokkie pang pang
MaarteN zegt
@Gerben
We weten dat het een racewagen is, maar race wagens hebben ook een uiterlijk! Daar kan je hem dan toch ook wel op beoordelen? of zie ik dat verkeerd? Ze worden natuurlijk gemaakt op specs maarja die staan er niet bij!
En voor een racewagen ziet hij er helemaal niet slecht uit.
dude db zegt
men neemt een gt-r en plakt daar enkele verbredingsstukken aan en viola zie het resultaat!
m5 zegt
@ PieterA hij komt wel in de nggt
Gerben zegt
@Maarten
racewagens hebben idd ook een uiterlijk maar dit is totaal irrelevant en bijgevolg elk commentaar daarop ook volgens mij.
Het gaat erom hoe snel hij is
bijgevolg vindt ik commentaren als:
-Alleen die voorkant lijkt voor geen meter meer op de straatversie
-niet mooi, maar wel indrukwekkend
-Ik vind deze mooier dan de echte zeg, vooral op de laatste foto
-Het wordt echt steeds beter en beter!
-Doe mij die ma!
-En deze keer vind ik die picknicktafel zelfs goed voor deze auto. Nice work. Nissan rocks.
-men neemt een gt-r en plakt daar enkele verbredingsstukken aan en viola zie het resultaat!
-best wel leuke foto’s hoewel je met zo een auto niets bent als je niet een aardig stukje kan rijden…
redelijk dwaas, maar het zal aan mij liggen zeker
Jandepandaman zegt
Bruut hoor. Vet bruut.
Ik vind trouwens de straatversie al lekker- zeker als die in 2tone zwart/matzwart wordt uitgevoerd of zo, of misschien zwart met flames voorop.
Dit lijkt daar dus aardig op.- Nee, van mij mogen ze hem zo straatlegaal maken en laten opbieden tegen de opgespierbalde Porsches, Vipers en wat nog meer. :-D !
Neal zegt
Gaat de RE-Amemiya RX7 weer een vette kluif aan hebben :-D
CasperH zegt
@ Gerben;
Nou, vertel: hoe snel is die bak? Wat waren de rondetijden? Is ‘ie snel in de bochten of juist op het rechte stuk? Wat? Weet je dat niet? Waarom reageer je dan? Alleen om de andere reacties af te zeiken? Get a life. En het is nog ongefundeerd ook.
Racen wordt door de fabrikanten meestal met twee doelen gedaan: inwinnen van technische data en het verkopen van de straatmodellen van de racewagens. Marketing.
Vaak zie je dat het race-exemplaar de uiterlijkheden van het productiemodel vertoont, zodat men makkelijker de link legt met de productiemodellen van hetzelfde merk. Uiteraard wordt alles vervolgens volgeplakt met spoilers, logisch; standaard straatauto’s hebben natuurlijk heel andere aerodynamica nodig dan de raceversie. Kijk maar naar het DTM, WTCC of naar de verschillende rallyklassen.
En wat MaarteN al zegt: er zijn niet eens specs, dus hoe kan er nou op iets anders gereageerd worden dan het uiterlijk in deze post?
Stiggie zegt
Ik hou ook van snert met stukje rookworst ;-)
Gerben zegt
ik geef het toe,
heb al betere dagen gehad ….
frank01 zegt
Al jaren wacht de hele wereld met spanning op de reeds aangekondigde Japanse Sport/racebolide’s.
Maar de Jappaners wilden niet over 1 nacht ijs, vele verschillende prototype’s werden niet goed genoeg beoordeeld. Stuk voor stuk Toppers moesten het worden en ze keken vooral naar concurrentie uit eigen land. Japanners he!
Dit is Nissan’s antwoord.
De andere merken uit het land van de Rijzende Zon staan allen al te trappelen van ongeduld op de startblokken.
Geloof me: Dit is pas het begin!
Ray (300ZX Twin Turbo) zegt
Het is geen Skyline het is een GT-R!
Fej schrijft,
30 October 2007 om 17:14
Deze versie van de vorige Skyline werd in sommige competities verboden omdat hij gewoonweg te goed was. De anderen hadden geen schijn van kans!