De Auto van het Jaar verkiezing zou je kunnen vergelijken met het songfestival. Beide verkiezingen zijn één grote hoax. Het songfestival kenmerkt zich vaak door de meest truttige liedjes en bij de Auto van het Jaar winnen vaak de meest emotieloze auto’s. In beiden gevallen verbaas je je iedere keer weer over de uitslag. Van de eerder genomineerde kandidaten zijn er weer een zwik afgevallen en we hebben nu nog zeven kandidaten voor de eindstrijd.
Dit zijn volgens de jury de modellen die in hun segment de toon zetten. De overgebleven deelnemers in alfabetische volgorde:
– Fiat 500
– Ford Mondeo
– Kia Cee’d
– Mazda 2
– Mercedes-Benz C-klasse
– Nissan Qashqai
– Peugeot 308
Vorig jaar won de Ford S-Max, in 2006 de Renault Clio, in 2005 de Toyota Prius en in 2004 de Fiat Panda. Op 12 november zal de winnaar bekend worden gemaakt. Wie-o-wie zal dit jaar worden? Laten we eens een voorspelling doen. Ik gok dat de jury voor de Ford Mondeo zal kiezen.
DennisM6 zegt
dat zal de mondeo wel worden denkkik
daan zegt
ik hoop de fiat 500 :d
nico zegt
Ik denk dat het fiat 500 wordt !
wapz zegt
fiat 500. hands down.
Alwood zegt
bah… wat een suffe wagens zijn er weer overgebleven… alleen de 500 en C zijn een beetje leuke auto’s. De winnaar moet inderdaad wel de 500 worden zeker als je kijkt hoe veel die in 1 mnd verkocht is.
Floris zegt
Geen Laguna, wel de Mondeo. Zullen ze bij Renault leuk vinden.
Aston Martin Rapide zegt
FIAT 500 natuurlijk…ik heb tot dusver alleen maar positieve woorden over gehoord.
N!SS@N zegt
De nieuwe Mondeo heeft veel problemen (vraag maar na…).
Fiat 500 is te Onpraktisch. Meer een hebbe-ding.
Mazda 2 bij veel mensen gewoon totaal onbekend.
Mercedes véél te duur; je betaald gewoon echt voor het merk.
Peugeot 308 heeft ook niet een al te beste naam.
Blijven over de C’eed en Qashqai. Allebei zeer degelijke en praktische auto’s en beide 4 jaar garantie (De 7 jaar van Kia is maar heel beperkt). Alleen zijn ze beide een beetje de ‘Underdog’. Hoewel de Nissan en de Kia de beste zijn zal het toch wel weer de Mondeo of de 308 worden.
TheEdge zegt
Haha lache…het wordt op mn verjaardag bekend gemaakt :p K hoop de Mondeo
w0o0dy zegt
als het aan mij ligt wordt het de Mazda 2 vanwege de goede rijeigenschappen, moderne styling en met namen het feit dat die auto 100kg lichter is geworden dan de voorganger (en iets korter, maar ook breder).
De 500 is een heel leuk ding en is super hot op het moment, maar ik kan me ook voorstellen dat de journalisten eigenwijs gaan doen. Overigens heeft Fiat zo ongeveer een abonnement op de auto van het jaar prijs dus goede kans dat ze ook dit keer weer winnen.
land rover-freak zegt
de fiat 500 natuurlijk! leve het retrodesign!
Mister-E zegt
Voor mij is het toch de Citroën C4 Grand Picasso.
Supermug zegt
Dat moet de Fiat 500 worden. Met de Mondeo als mooie tweede.
Wat die problemen beteft bij Ford??? Weet ik niks van behalve misschien een paar marters die isolatie hebben gegeten in de fabriek.
En wat die Nissan Qashqai hier doet. Dat moet smeergeld zijn.
De Oerknal zegt
Waar haalt die jury het toch vandaan om altijd weer met de meest suffe, oninnovatieve auto’s op de proppen te komen..
Kortom, een waardeloos incestieus marketingfeestje voor Europese merken.
Pimmes JP zegt
Nissan Qashqai !
ronald ccx zegt
oninnovatieve… :D is dat een woord?
doe maar de 500..
React zegt
De Fiat 500, lijkt me duidelijk.
Sjoerd zegt
Ik denk dat het de qashqai gaat worden en niet de fiat 500 omdat de fiat in het alledaagse leven veel minder bruikbaar is
Greg zegt
Peugeot 308!!!
De 308 zal zonder twijfel nummer 1 qua verkopen worden in 2008 en verdient om z’n looks en kwaliteit ook the car of the year award.
w0o0dy zegt
Dit jaar is de 45ste verkiezing (geloof ik) en Fiat is het enige merk dat de titel al 8 keer won. Daarnaast deden ze met twee types mee. Grote kans dat dit weer een overwinning gaat worden voor Fiat. Als je kijkt naar alle “Fiat-merken” dan scoort de hele groep nog meer overwinningen (nml 11 stuks).
Eddy zegt
De Fiat 500 wint dit met zijn vingers in de neus.
En indien niet, dan mogen ze voor mij gerust het Europees spaceprogramma uitbreiden met een one-way-ticket naar de maan voor een lading ‘autojournalisten’.
Luc zegt
slechte selectie
Breinstein zegt
de C klasse natuurlijk! de rest kan je geen auto noemen.
lincoln zegt
zo,n sticker zit toch standaard op elke ford?
Christiaan v/d Begt zegt
n0u de Mazda 2 zal het denk ik niet worden want wie kent die auto nou…???
Jesper zegt
FIAT 500, kan ni misse…
2SLOW4ME zegt
@ breinstein
bedankt dat je mijn zeer mooie f*k mond geen auto wil noemen;-)..
ik heb er nog niet zoveel problemen mee gehad eigelijk.. 1 keer een koppakking naar de klooie.. maar dat krijg je nou eenmaal als je van koud naar warm wil zo snel als van 0 naar 200…
ford en fiat maken volgensmij de beste kans..
De Oerknal zegt
@ 2SLOW4ME.
“..nog niet zoveel problemen mee gehad.. 1 keer een koppakking naar de klooie..”
Nog nooit Japans gereden zeker?
Ejay zegt
Het word of de 500 vanwege de grote verkopen en het imago wat het nu al heeft opgebouwd of het word de Qashqai die het erg goed doet qua verkopen en behoorlijk practisch is.
Baloni zegt
Hey.. er valt me iets op.. er zit mercedes c klasse tussen. die zijn tog veel duurder dan die andere auto’s die er tussen staan zoals de kia en mazda?
Is dat wel eerlijk?
Zouden ze niet per prijsklasse moeten kiezen?
naja… ik ben voor de mondeo :) best mooie wagen vind ik het voor een EU Ford ( I LOVE FORD USA!)
AppieFlappie zegt
Huh huh. C-klasse te duur?? Je hebt al een c-klasse voor 37.000 euro. En dat is vergeleken bij de concurrentie zeker niet duur.
The Devil Tuner zegt
godver…(vergeef me voor mn taalgebruik) dit zijn allle kut auto’s… de fiat 500 vormt een uitzondering daarop…maar kunnen ze niet de creaties van Kazuhiko ”Smokey” Nagata (van Top Secret), JUN Akira, Dinan, Alpina, Hartge, HKS, Blitz, Gemballa, Techart, Year One, Unique Performance, Shelby, Brabus, KS-Engineering, EDO Competition, AWE Tuning, Hennesey, Royal Bobcat, Yenko, Mugen, Nismo, Hamann, B&B, Overfinch, Saleen, Sparco, Tom’s, Tommy Kaira, Veilside, Wing’s West, Loder1899, Project Kahn, RUF, Lumma, Mansory, Novitech, BF Performance, ABT, Heico, AC Schnitzer, EVOsport, Castagna, RENNtech, G-Power, Irmscher, Kleemann, JE Design, SpeedART, JTUNED, ASMA, 9ff, Abarth, Saurus, Roush ENZ…..
The Devil Tuner zegt
en vergeet Star Force, predator performance en nog wat kleine bedrijfjes niet…
waarom worden tuners(of tunerts, sjonnies, finetuners en performance tuners… hoe je het maar hebben wil :D) nooit genomineerd voor een car of the year prijs…ik weet het het zijn geen fabriekanten maar toch……..
Stephan zegt
Toch zal geen 1 auto de score van de Alfa Romeo 156 overtreffen, die heeft volgens mij de hoogste score ooit gehaald.
sebastian zegt
@the devil tuner,
daarvoor zul je wel tuner van het jaar verkiezingen voor hebben, dit is de auto van het jaarverkiezing, een heel andere tak van sport.
je gaat toch ook niet bij de rashond van het jaar verkiezing een een hondenbezitter kiezen…:)
autoblogger zegt
Krijg een beetje het idee alsof sommige mensen denken dat er daadwerkelijk een auto “gekozen” wordt. Deze prijs is gewoon te koop hoor…
For(d)ever zegt
Laat de mondeo maar winnen.. I love ford :).. ford s-max 2006.. ford mondeo 2007.. ford kuga 2008! maar als de mondeo het niet ford, doe dan maar de QQ! die is toch ook egt mooi als je hem ziet rijden..
slk zegt
De c klasse wint. Meest vernieuwend en de maatstaf in zijn klasse.
bmw6cyl4life zegt
dit zijn toch allemaal broodtromels met wielen. behalve de mondeo dan.
hier telt de prijs ckers als zwaarste. wat een onzin.
Shelby GT500 zegt
ford mondeo 20 inchers, of fiat 500 maar ik zeg toch echt de mondeo.
steefmeister zegt
de c-klasse gaat winnen….
308 zegt
Peugeot heeft bewust gekozen de 308 eerder dan de 4007 te brengen, juist om in te spelen op de nieuwe Mondeo en andere nieuwe wagens in de klasse. Grote kans dat de 308 weer een awart wint, overigens dom dat ze de 4007 zo laat brengen. Er is straks geen interesse meer in deze auto, omdat Citroen en Mithubitshi hun versie al verkocht hebben.
Coolguy zegt
Ik hoop de Fiat 500 maar deze soort opgezette ‘verkiezingen’ laten de Ford winnen.
ML zegt
lijkt mij ook weinig verrassend als dé 500 zal winnen,.. al legendarisch voordat de meeste mensen er eentje in het echt gezien hebben.
Chief_S5 zegt
Ik denk dat de Fiat 500 de winnaar gaat worden. Maar zelf hoop ik op de Kia Cee’d’. :)
Jan zegt
500
PieterA zegt
Fiat 500, zonder twijfel. Al moet de car of the year de F430 Scuderia zijn :P
BART! zegt
@autoblogger:
das knap kort door de bocht…heb je er bewijzen voor??
Vuilnisbakkenras zegt
Nou ja zeg…wtf…zo”n fiat is ook alleen maar gemakkelijk omdat
je hem in je broekzak kan stoppen. En Bij kia kunnen ze
alleen een debiele naam bedenken. Ford moet eigenlijk nog een Gt Versie maken
een soort concept ofzo
En mijn heftruck kan net zo snel optrekken als een mazda 2
De kasjkaj is wel styl…en hij is nog snel ook
en zon peugeot is net een winkelkarretje met moterblok
Sander zegt
het zal wel de Kia Cee’d worden. Zelf hoop ik op de 500
drifter zegt
ik hoop mazda 2.
autoblogger zegt
@BART!: tuurlijk, die jury is toch totaal niet onafhankelijk! Het zijn immers journalisten;) Of ben je echt zo naief?
Anyway, kijk naar de historie van de COTY en dan kun je zoiets gewoon niet serieus nemen. Mooie quote via Djivy, afkomstig van Richard Meaden die recent voor Evo een rijtest begon met “… deze wagen is zo slecht dat hij kans maakt op de Car of the Year-award…”
Arash zegt
het wordt de qashqai of de fiat 500
polomen zegt
De 500, de mondeo of de c-klasse.
Ik denk dat de c-klasse wint, maar hoop het niet!
The Devil Tuner zegt
@ sebastian
ikke wel :P
CitroenFan zegt
Geen Citroën C4 picasso of C-crosser!!:S Toch wel een beetje een terleurstelling:S Van mij had de c4 picasso wel mogen winnen. maarja..Ik heb het niet voor het zeggen hè:p En anders doe toch maar de Fiat 500. Erg leuke en goedverkopende auto:)
k0walsk zegt
eerste indruk: fiat 500 wint. maar t zou me eigenlijk totaal niet verbazen als t uiteindelijk de mazda2 word.
thomaars zegt
nou de mercedes wordt het sowieso. ik denk dat ze voor de fiat 500 gaan.
BART! zegt
@ Autoblogger:
Naief wil ik mezelf niet noemen, zeer zeker niet!!
Over het nut, de nieuwswaarde, de uitvoering ed van een dergelijke verkiezing kun je inderdaad vragen stellen, zeker gezien elk, zichzelf een beetje respecterend blad en/of organisatie al minimaal 2 * per jaar een verkiezing uitschrijft over het een of ander….deze valt in dezelfde categorie….niemand zit er echt op te wachten (behalve misschien de fabrikant die “wint”: goedkopere reclame is er niet)
Dat er journalisten zijn die zich bij deze verkiezing laten leiden door allesbehalve neutrale redenen en misschien zelfs door een kleine financiele tegemoedkoming….ok, het bliven mensen!
Maar om nu kortweg te zeggen dat het te koop is gaat er bij mij niet in.
Knorrit zegt
Het is altijd weer een BUKverkiezing. En waarom valt de prachtige Fiat Bravo af, maar gaat dat verschrikkelijke misbaksel, genaamd Peugeot 308, wel door? Wat is daar in godensnaam zo innovatief aan? Dat ‘ie zo’n prachtige muil heeft (lees: het een lelijk hok is)? Of omdat elke halve zool er binnenkort weer één koopt?
Pfff…
Frans zegt
Leuk dat de Qashqai het zo goed doet. Hoop dat het die wordt, want het is een model dat weer een nieuw segment heeft aangeboord. Europese beleving voor een prijs van 23 mille. Toch denk ik dat het de Fiat 500 wordt. Super goede marketing, fantastisch gehypt en een leuk karretje. Ze verdienen het wel na al die moeilijke jaren met mislukte modellen. Goed bezig in Italie
danny zegt
Nissan squashqai vind ik wel vernieuwend en een kwalitatief goede auto
De mondeo, die ik binnenkort ga kopen verdient het ook wel
Nick-G zegt
Kia Cee’d!
david zegt
ik denk dat de jury van deze maffe competitie voor de zo gehypte fiat 500 zullen gaan of weer lekker saai en veilig voor de mondeo. C-klasse zal denk ik ook wel weer een hoge score halen vanwege de naam. Hoop echter op een overwinning van de QQ omdat deze laat zien dat je met wat meer lef heel goed kan verkopen in het c-segment door eens wat anders te bieden.
juventino zegt
fiat 500 zeker weten
marruk zegt
ik hoop Mondeo, ik denk C of 308.
Voorspelling:
1. 308
2. C
3. Mondeo
4. Qashqai
5. 500
6. 2
7. Cee’d
kadett rijdt beter zegt
Het lijkt mij niet zo moeilijk hoor: de Fiat 500 (reincarnatie). Wat een verpletterend mooie autootje!
Maar het kan ook niet anders, immers de ‘500’ hoort thuis in het legendarische rijtje:
1)VW Kever
2)Citroen 2CV
3)(Morris/Austin) Mini
En niet te vergeten natuurlijk de (oerdegelijke)
4)Opel Kadett
Dus als het de Fiat 500 niet wordt, moet je je afvragen of je
deze verkiezing uberhaupt nog wel serieus moet nemen!
Want laten we wel wezen: de rest van de genomineerde auto’s zijn toch wel erg suf hoor. Ik wil nog wel een kleine uitzondering maken voor de Nissan, maar verder… pff…
O, trouwens, wie weet in welk jaar de E-Kadett auto van het jaar was?
ina kramer zegt
7 jaar garantie
Comfort en Kwaliteit
Veel minder geld
KIA SPORTY WAGON
De grote winnaar
mashell zegt
Tuurlijk wordt het niet de Mondeo, die won vorig jaar al. Want technisch is de Mondeo gewoon een S-max/Galaxy. De Fiat 500 krijgt al zoveel aandacht, die heeft geen extra erkenning nodig. De C’eed is een veel te grote bedreiging voor de Europese autoindustrie om hem te lopen aanmoedigen. De Qwashkai is al veel te lang op de markt, de 308 eigenlijk ook want niemand ziet het verschil met een 307.
Dus de enige serieuze kandidaten zijn de Mazda 2 en de Mercedes C. Het is natuurlijk duidelijk dat de heren autojournalisten voor de C zullen kiezen, is ook een erg goede auto en Mercedes kan wel een steuntje in de rug gebruiken. Maar eigenlijk zouden ze de Mazda 2 moeten kiezen:die ziet er namelijk niet alleen veel beter uit dan zijn voorganger, hij is ook structureel lichter. En dat is de weg die de autoindustrie zal moeten gaan om te overleven in de toekomst van ultra strenge milieueisen.
Autobandventieldopje zegt
Ik hoop de 500..,maar ik denk dat de Quashqai en de C ook een meer dan grote kans maken op de titel..Deze 3 in elke willekeurige volgorde lijkt me het meeste kans maken, toch kan de Mondeo ook wel kans maken..de 308 is mij te weinig vernieuwend qua uierlijk (niet dat de C er zo spectaculair uitziet maar goed dan kunnen we over elk ontwerp wel keuvelen.)
Misschien is overall gezien de Quashqai in velerlei opzichten het meest vernieuwend en wellicht prijs/kwalitatief het beste..
Orichinals zegt
De verkiezing Auto Van Het Jaar, ja, wat zal ik van zeggen? De Mazda 2 zou de auto moeten zijn die het predikaat het meest verdient; lichtgewicht, practisch, klein, energie zuinig en redelijk goedkoop, gezien de huidige trend in autoland, is hij de auto uit het rijtje, die aan die voorwaarde voldoet. De Fiat 500 hoort in het rijtje winnaars thuis, tussen de Kever, Golf, Kadett, 2CV, Mini, dus is het nu of nooit. De Ford Mondeo heeft technisch gezien, inderdaad vorig jaar al gewonnen, want de S-max is afgeleid van de Mondeo-bodemplaat. De Mercedes-Benz C-klasse is in de huidige verkiezing te duur voor de status Auto van het Jaar-predikaat, vroeger werden zulke auto’s nog wel eens gekozen, maar tegenwoordig niet meer. De Kia Cee’d valt net buiten de boot, qua design en innovatie niets nieuws onder de zon. Dan de Nissan Quashqai, wel breed en ruim, maar niet echt aantrekkelijk voor veel mensen, Nissan maakt met de Quashqai nog niet de auto waar mensen in gezien willen worden. Als laatste de Peugeot 308, Hij lijkt te veel op zijn voorganger, de 307, dit is een nadeel tijdens deze verkiezing, hij is groter en ruimer, in plaats van even groot maar toch meer ruimte, daar had de innovatie gezeten. Mijn favoriet is de Mazda 2 op basis van zijn kwaliteiten, kleine goed gebouwde auto, die zowel zuinig, als practisch is. Mijn onafhankelijke mening, ik bezit geen auto en heb geen binding met een van de merken.
francesco zegt
De 500 wint.
Reden: milieuvriendelijk, zeer betaalbaar,super -veilig,ruim voor slechts
3.55m…en een fantastisch knappe design.
SugarFree zegt
Één grote hoax?
Songfestival vergelijken met Auto vh Jaar verkiezing?
“en bij de Auto van het Jaar winnen vaak de meest emotieloze auto’s”.
Ben ik de enige die de argumentatie nog niet gevonden heeft?
SugarFree zegt
@ david
Voor jou is het ook nooit goed:
1. Een bedrijf dat door uitstekende marketing en design een kans maakt, gun je het niet (“gehypte fiat 500”)
2. Een degelijke auto met prima kwaliteiten vind je ook al niks (“weer lekker saai en veilig voor de mondeo”)
3. En van status door een zorgvuldig opgebouwd imago moet je ook al niks hebben (“C-klasse zal denk ik ook wel weer een hoge score halen vanwege de naam”).
Jan C. zegt
Het is de Kia cee’d, niet Cee’d. Waarom Kia ervoor kiest om het zonder hoofdletter te schrijven weet ik niet, maar het is zo.
Zo genoeg mierenneukerij.
Aangezien de auto van het jaar meestal onbetrouwbare wagens kiest (Rover 3500, een aantal Simca’s, de CX, NSU R080 e.d.) weet ik niet of ik een auto van het jaar zou kopen…
autoblogger zegt
@SugarFree: je hebt gelijk, het songfestival is inderdaad veel objectiever;)
M. Schopman zegt
De Mondeo breekt alle verkoopcijfers, wint op een enkele test na alle andere autotesten in vergelijking met de nieuwe C klasse, de nieuwe Laguna, maar ook de Passat. Verder is de auto in zijn basisuitvoering al zeer compleet (wat niet kan worden gezegd van de C klasse), biedt veel meer ruimte dan de concurrentie, behaalde de maximale score bij Euro NCAP testen (net als de Fiat 500 overigens) en snoept in rap tempo de verkopers weg bij de premium rijders.
De Fiat 500 is een ontzettend leuke auto, maar momenteel is de echte verkoophit de Mondeo. :)
caspar zegt
wat een kutautos allemaal zeg, ongelovelijk…
dacht dat het vorig jaar erg was…
denk dat de 308 gaat winnen tnx 2 the frenchies…
hebben zoo veel macht dat zelfs de clio gewonnen heeft, gadverdamme
misselijkmakend zooitje die “verkiezing”
geef mij maar een C klasse
SugarFree zegt
@ Jan C.
“Simca’s, de CX, NSU R080 e.d.”
Misschien moet je eens onder die steen vandaan komen… :)
@ Autoblogger
You got me; ik moet het niet hebben over dingen waar ik geen verstand van heb (zoals het songfestival) ;)
Maar eh, de argumentatie ontgaat me nog steeds, werkelijk waar.
Enneh, vergeet nou iedereen dat een ‘huppeldepup-van-het-jaar-verkiezing’ altijd een grijze-muizen-dinges oplevert? De meerderheid levert nu eenmaal iets gemiddelds op.
Trouwens, een Alfa 156 is een liefhebbersauto pur sang. En een Panda is toch ook best een geinig autootje. Wat een gezeur hier van sommige mensen. Klagen zit in het bloed, dat is duidelijk.
M. Schopman zegt
Waarom een C klasse? Hij is veel te duur, en voor dat geld krijg je alleen een kaal karkas wat het in een test verliest van de Mondeo omdat de laatste wel standaard geluidsspeakers bevat.
Y. van den Broek zegt
Volledigheidshalve voor iedereen die op 12 november aanstaande zit te wachten op de uitslag.
De uitslag zal op 19 november aanstaande bekend gemaakt worden.
koos blokkendoos zegt
Jammer dat er geen auto’s uit Estland,Letland of Lithouwen komen anders zou de vergelijking met het Eurovisie Songfestival kompleet zijn .
kom op als Fiat zo vaak wint,kan je dit toch niet serieus nemen.
De 7jaar oude occassion van het jaar verkiezing,dat wordt pas boeiend.Als die Italiaanse en Franse troep al roest en rammelt.
en waarom staan Volvo en Audi niet in de finale ?
Sjon zegt
koos blokkendoos, waar is die domme flame nou voor nodig. De laatste modellen van de Italiaanse merken hebben een goede betrouwbaarheid en de bouwkwaliteit is enorm degelijk (ja zelfs de goedkope 500 is degelijk van binnen).
Maar goed leef maar lekker verder met je jaren 80-90 gedachten.
Jan C. zegt
@Sugarfree: welke steen? Of wou je zeggen dat die wagens betrouwbaar waren? (Mooi, dat meestal wel)
m c de vos zegt
denk eens na die Fiat is gewoon te duur denk maar eens aan de mini (bmw) ford is troep de nissan dat is hem
Angelo-G zegt
fiat zie er wel coel uit
ellen zegt
De QQ gaat winnen, betrouwbaar, functioneel, veilig – 5 sterren-en uniek.
Corrie zegt
Als er één in het rijtje van de genomineerden had moeten staan, dan wel de Citroen C 4 Grand Picasso. Geweldige vormgeving en een lust om in te rijden. Ook het zitgenot is optimaal. Rij elk jaar naar Frankrijk en met deze wagen heb ik totaal geen last van mijn rug gehad, terwijl dat met andere wagens wel het geval was. Er is aan alles gedacht en dat vind ik een pluspunt. En enorm veel bergruimte achterin. Ook voor rolstoelmensen is deze wagen uitermate geschikt, omdat je de achterkant 14 cm. kunt laten zakken en dus makkelijk een rolstoel in kan plaatsen.
ger zegt
Er is maar een auto van elk jaar nl. de fiat doblo jdt elx lekker groot en toch zéér zuinig.
max zegt
Ik hoop de fiat 500!!!!!!!!!!!
Viva Italia!!!!!
Ciao,
Max
victor zegt
m.c. de vos wara lsata die opmerking op die ford is prachtig goede kwaliteit en nog veilig ook alleen moet er nog zuinig komen dat gebeurt in 2008 wnat dan is er de ford mondeo econetic
victor zegt
CitroenFan schrijft (7 October 2007 om 16:06 ):
Geen Citroën C4 picasso of C-crosser!!:S Toch wel een beetje een terleurstelling:S Van mij had de c4 picasso wel mogen winnen.
jouw nama zegt alles wnat ik vind die citroens die u opnoemd emara niks egt bagger voor die c crosser wat ene lelijk ding
Douk zegt
mazda 2,
Groet Douk
wim zegt
het zal de kia wel worden,of de nissan
lemn zegt
ik denk dat het de 308 word wand de 207 en 206 en nog 307 een groot suxes in nl waren (zijn)
Gerrit zegt
Fiat 500, moet auto van het jaar worden, nummer 2 ,Mercedes c klsse .Ford heeft op het eerste een mooie uitstraling, maar voor de rest valt hij tegen, Mazda2, zie ik een ander merk in.. voor de rest geen uitschieters,
denies zegt
ikke zou het leuk vinden als het de minicoupe zou worden,
want ik ben helemaal fan van dit wagentje, ik hoop het, maar denk vast van nie,
maar zou het leuk vinden, want het is een snel en klein wagentje en heeft iets stoers, ik hoor het wel……………..
Kusjes deniesXXXXXXXXXX
Maik zegt
Ik hoop dat de Fiat 500 auto van het jaar wordt.
Het is een machtig mooie auto.
Deuce zegt
PEUGEOT 308.
Ik ga voor de Peugeot 308, een prachtige car met de modernste snufjes er in.
Het is, dat ik pas een 307 gekocht had, anders wilde ik zo overstappen.
Nieuwe motor, nog weer zuiniger en al die jonge mensen, die door Peugeot betrokken worden bij het nieuwe ontwerp.
Peugeot zo doorgaan.
Anne-Marie zegt
Mis de nieuwe Dacia Logan stationwagen in het rijtje waarvan de leveringstijd van bijna een jaar genoeg zegt.
Hans zegt
Fiat 500: niet te hopen dat je daarmee een botsing krijgt.
Mijn duidelijke voorkeur gaat uit naar de Mazda 2.
Fiat 500 auto van het jaar zegt
De stand op dit moment:
Nissan Qashqai 4783 stemmen 46.7 %
Fiat 500 4447 stemmen 43.4 %
Ford Mondeo 412 stemmen 4 %
Mercedes C-Klasse 232 stemmen 2.2 %
Peugeot 308 151 stemmen 1.4 %
Kia Cee’d 102 stemmen 0.9 %
Mazda2 100 stemmen 0.9 %
Grootste MAZDA-FAN zegt
De vernieuwde Mazda2 is gewoon nummer 1 voor mij. Ook al wint de Mazda2 niet, hij blijft mijn auto!!! Hopelijk zijn meerdere mensen het met me eens.
Heb je het interieur en exterieur gezien, hoe verzinnen die Japanners het.
En het merk Mazda is ook nog is nummer 1 in kwaliteit –> site: http://www.mazda.nl/content/nieuws/posterAutobild.pdf
Dus….mijn stem gaat naar de nieuwe Mazda2
cobalt zegt
het sterkste uitgangspunt volgens de juryleden is dat de auto van het jaar iets vernieuwends moet hebben. als je de nominaties puur op dit onderdeel echt eerlijk moet beoordelen zijn het slechts 2 autos die er dus recht op hebben nl de kia en de nissan. gezien het echte vernieuwende is dat toch de garantie van de eerste auto ter wereld nl 7 jaar. of je het eerlijk vind of niet het is gewoonweg wel zo. het kan een revolutie in de autowereld betekenen, voor ons al consument gewoon goed dus, maar ja het wordt de fiat 500 omdat fiat altijd moet winnen van de jury eh maffia of tch jury? omkoop?
mdh zegt
Ford Mondeo is gewoon te saai en te gewoontjes, Nissan is vlees noch vis, Kia , Mazda en Peugeot zijn modellen van hetzelfde, er is er maar één die gedurfd is, retro en toch modern, de verkoopcijfers bewijzen het trouwens al, FIAT 500 !!!!!!
Y. van den Broek zegt
Al jaren roepen de juryleden van de verkiezing Auto van het Jaar dat de winnaar een vernieuwend karakter moet hebben. Helaas hebben de juryleden ook wederom dit criteria naast zich neergelegd.
Dat de Ford Mondeo, Kia Cee’d, Nissan Qashqai, Mercedes C-Klasse en Peugeot 308 geen rol van betekenis hebben gespeeld in de finale spreekt voor zich. Het zijn stuk voor stuk prachtige auto’s, echter ze borduren voort op een reeds bestaand thema of zijn slechts een afgeleide of copy van een reeds bestaand model.
De Fiat 500 is een prachtige reincarnatie van de oer-500. Echter ook niet meer dan dat. De kwaliteit zal ongetwijfeld goed zijn, maar nog steeds niet het niveau van de japanners evenaren, laat staan overtreffen. Vernieuwend?
Nee, er was maar een terechte winnaar geweest en dat had met vlag en wimpel de nieuwe MAZDA2 moeten zijn. Kwalitatief absoluut onbesproken, immers niets voor niets is Mazda als 3 jaar op rij door AutoBild uitgeroepen als de producent van de kwalitatief beste auto’s. Maar bovenal verdiende de nieuwe MADZA2 de titel Auto van het Jaar 2008 vanwege zijn vernieuwende karakter.
Vernieuwende MILIEU karakter. Door optimaal gebruik te maken van de allermodernste technieken wist Mazda het leeggewicht van de MAZDA2 te reduceren tot slechts 930 kilogram. Daar waar ter vergelijking een Peugeot 207 minimaal 150 kg meer weegt.
Met deze aanzienlijke gewichtsreductie, zonder in te leveren aan rijeigenschappen of veiligheid, werd tevens het allerlaagste uitstoot niveau gerealiseerd. De nieuwe MAZDA2 heeft slechts een uitstoot van 129 gram CO2 per kilometer! Dat is pas vernieuwend!
Gelukkig ziet de consument, al dan niet gestimuleerd door de overheid, dit belang ook steeds meer en meer in. De nieuwe MAZDA2 zal dan ook een verkoopkraker worden.
Dat succes zal bij de zeer modieuse Fiat 500 ongetwijfeld van korte duur zijn. Fiat weet dat de titel Auto van het Jaar, haar in ieder geval in het verleden met onder ander de winnaars; Uno en Tipo weinig succes heeft gebtacht.