Wie zegt dat je alleen met een BMW M3 gemakkelijk handtekeningen kunt achterlaten op het asfalt? In het IAA-filmpje kwam de Lexus IS-F al voorbij, de auto met een lekker onzuinige en 400 pk sterke 5 liter V8, die wat tegenwicht moet bieden aan het machtige Duitse drietal: de BMW M3, Audi RS4 en de Mercedes C63 AMG. Puur op vermogen moet de IS-F z’n meerdere erkennen in het Duitse drietal. Echter, de Japanner is als enige van de vier niet begrensd op 250 maar op 270 kilometer per uur.
Bovendien claimt Lexus de snelst schakelende versnellingsbak in dit segment te hebben. De 8-traps (!) automaat schakelt in de sportstand in 0,1 seconden van verzet. Desalniettemin is het voltallige Duitse drietal toch wat sneller naar de 100 dan de 4,9 seconden die de Lexus er voor nodig heeft. In het volgende filmpje brult, roggelt en snerpt de IS-F in ieder geval genoeg. Ben zeer benieuwd wat de prijs van dit Japanse monster gaat worden…
Sanderj zegt
Zwart moet ie zijn!!
Denk(hoop) dat ie rond de 80000 euro komt,
Farzan zegt
ziek!
Zoef zegt
Dan komt-ie in de States voor ongeveer 40.000 euro, want `dát is wat-ie werkelijk kost.
Rvh zegt
hij is opzich wel stoer, ook die aparte uitlaten maar toch vind ik de BMW en Audi mooier…
speedlimit zegt
Topic titel klopt niet…het moet IS-F zij ipv IF-S ;)
Dikke bak die nog goed smoelt ook en ’n lekker geluidje wat eruit komt…op youtube zijn nog meer filmpjes te bekijken.
ML320 CDI zegt
Erg dik, vind dit mooier dan een M3 of een RS4.
Cliff zegt
Het is en blijft Japanse troep!
AlexZJuH zegt
Vind em erg nice :) Is btw geschoten op Laguna Seca… moie shots van de corkscrew.
tibor zegt
@cliff
opdonderen met jou dat hoeven we echt niet te weten hoor als jij het niks vind blijf dan weg van dit forum. maar wel een hele mooie auto trouwens met een mooi geluid waar schijnbaar goed gedrift mee kan worden
speedlimit zegt
@ Cliff
En waarom staan ze dan steevast bovenaan in tevredenheids onderzoeken zoals JD power als ’t troep is volgens jou?
Wees eens wat specifieker en onderbouw je uitspraak…dit is gewoon pure onzin wat je uitkraamt!
Het lijkt er meer op dat je ooit afgewezen bent om ’n proefrit te mogen maken in ’n Lexus.
Silverarrow zegt
Ziet er veelbelovend uit, en nu maar hopen dat deze wagen een beetje tegengas kan geven tegen de Duitse drie. Die 8-bak moet zich ook nog maar bewijzen, ben benieuwd hoe deze met de krachten om gaat :D kan niet wachten op de eerste confrontatie tussen de IS-F, M3, RS4 en de C63 AMG.
ca.dil zegt
haha, en dat zou terecht zijn geweest…
Elwood zegt
@sanderj; waarom hoop je dat ie 80000euros gaat kosten,
das jouw gemiddelde maandloon ofwat.
80000euro is nog altijd veel voor zo’n auto
Chriz zegt
goeiemorgen.. dat geluid is wel erg vet :D
GerreLekker zegt
Prachtige machine (op het kleur na). Weet iemand hoe deze automaat werkt?
Wat ik niet begrijp is: “automaat schakelt in de sportstand 0,1 seconden van verzet” een DSG doet er 8 milliseconden over om op te schakelen….
a_buis zegt
Kom kom mensen, cliff mag toch zeker zijn mening geven? Maar dan wel graag in de vorm: ‘ik vind het’ Japanse troep, en niet ‘het is’ Japanse troep. Net zoals je oom agent een domme lul mag vinden maar niet mag zeggen ‘je bent een domme lul’. Dat hij het verschil niet zal snappen maakt hem dan natuurlijk weer een domme lul. Vind ik dan he….
lebastille zegt
Verbaasd niemand zich over het feit dat er maar 400 pk uit een 5 liter V8 komt? Opzich zou dat nog niet zo vreemd zijn wanneer de motor afgesteld zou staan om veel koppel te leveren, maar dit is niet terug te zien in de sprinttijden (er even vanuit gaand dat dit de juiste cijfers zijn). Rara hoe kan dit?
speedlimit zegt
Hier nog ’n leuk filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=OGzxddyrwZk
evo zegt
@Speedlimit:
Kijk, toch nog iemand die artikels grondig bestudeert! Thnx!
marruk zegt
@ Elwood:
Dat is helemáál niet veel voor zo’n auto.
Als je kijkt naar wat een RS4 kost!?
die kost bijna 110.000, dus praat geen onzin.
Ennnn doe mij toch maar de C63 AMG.
BMW M3 klinkt niet zo bruut, een Lexus vind ik toch net niks..
En nja de RS4 is een 4 deurs :P
BreinStein zegt
het is de eerste keer dat lexus zo’n supersedan maakt. ik verwacht dan ook niet dat ze zo’n kwalitatief hoogstaand product als de duitsers kunnen maken, maar we wachten de tests af.
m5 zegt
het is best een leuke auto maar hou werk koop een europees merk ;)
daan zegt
wat zou dit eigenlijk in België gaan Kosten???
Powerslide zegt
Wat een goed geluid zeg! Ik stond wel even vreemd te kijken dat dit uit een Lexus “wij zijn goed in hybride”. Beetje jammer wel van dat onderstuur.
f430 zegt
@Elwood
hij mag toch hopen dat hij 80000 gaat kosten of niet dan?
Jan zegt
ik zeg: heel mooi
Rossi zegt
A: Het blijft een gevoelloze japannner
B: Kan hij niet normaal sturen over een circuit? Hij breekt elke bocht met veel gepiep uit…
Logitech G25 Racer zegt
@ marruk
wat is de C63 AMG dan?, een 3 en een half deurs ? :P
Djivy zegt
Correct me if I’m wrong, maar dat burn-out-truukje in het begin van de clip leert ons dat de IS-F met een vrij traditionele automaat uitgerust is – zij het eentje met 8 trappen. En dat betekent altijd een minpunt op gebied van controle en betrokkenheid, net als Mercedes nog altijd met z’n AMG-modellen ondervindt.
Kortom: zonder manuele of elektrohydraulische manuele bak staat de IS-F al van meet af aan op achterstand, en al zeker als hij gebenchmarkt wordt tegen de RS4 en de M3.
Racer X zegt
Heel erg dik. Ik ben benieuwd naar de eerste vergelijkingstests. Qua uiterlijk zit het wel snor bij de IS-F. Wat een gave bak.
speedlimit zegt
@ Rossi
Je spreekt jezelf wel heel erg tegen of niet…eerst zeggen dat ’t ’n gevoelloze bak is en dan de bestuurder op z’n stuurkunsten afstraffen.
Arash zegt
laguna seca :D
sven zegt
krijgt zijn power wel totaal niet op het asfalt !
Zou me eerlijk gezegd wel veiliger voelen in een ander merk !!
bouwman zegt
Een hoop mensen hier kunnen wel allemaal excuses bedenken om een Duitser te kopen, het feit blijft; jullie zullen deze auto dan ook nooit kunnen betalen.
Iemand die een dergelijke auto wel kan betalen zal zeker de optie overwegen, tenzij het zo’n BMW of Audi sjonnie is.
flierace zegt
je moet ook niet vergeten dat dit pas de eerste f is dus er zal nog wel een gat zitten tussen zijn duitse concurrenten maar ik denk dat het een kwestie van tijd is dat ze op gelijke hoogte zitten
TheEdge zegt
De M3 ging tog 273 KMP/H ipv begrensd op 250
Audioot zegt
Hij ziet er geweldig uit zeker in die blauwe kleur. De klant heeft in dat segment
nu voldoende keus zou ik zeggen. Interessant is wel dat ze alle een hoogtoerige
V8 hebben maar dat de karakters hiervan toch zo verschillend zijn.
Zo heeft de C AMG het meeste koppel (dankzij de grote cilinderinhoud),
de M3 het hoogste toerenbereik de RS4 hiervan het gemiddelde maar profiteert
van zijn Quattro en de IS-F zou profijt moeten hebben van zijn 8 bak.
Ik zie verlangend uit naar een eerste vergelijking. Het blijft mooi speelgoed…
w0o0dy zegt
400pk valt wat tegen en verder is de auto wel cool. Veel zal afhangen van de prijs denk ik…
Windhoos zegt
Ik zou hetzelf niet beter kunnen zeggen als jij Audioot.
Het zijn en blijven alle vier monsters! ;-)
Windhoos zegt
@w0o0dy, 400 valt tegen? Volgens de stats in vergelijk met eerder genoemde merken wellicht, maar verder vind ik 400pk toch echt niet tegenvallen hoor!
Marten zegt
En het zijn betrouwbare pk’s die niet na een ton moeten worden gereviseerd :-)
Windhoos zegt
Dat hoeft zowiezo niet meer bij nieuwere auto’s Marten, zeker niet als het om de top gaat. Tegenwoordig hebben de voornaamste problemen met techniek te maken
w0o0dy zegt
@Windhoos: valt tegen omdat Lexus uit de LS460 (4,6liter) motor al 380pk haalt bij 6400 toeren. Reken je dat om naar 5 liter zit je op 412pk. Daar komt bij dat dit een hoogtoerige motor voor een sportief model moet worden…. dan mag je toch wel iets meer verwachten? Ik ging uit van 430pk dus daarom valt het wat tegen.
Windhoos zegt
@Woody, in that case valt het idd wat tegen. Ik ben dan ook geen echte Lexuskenner, dat je het ff weet ;-)
w0o0dy zegt
@Windhoos: ach ja…. misschien hebben ze het gewicht onder de 1635kg weten te houden….. dan is de auto wel een stukje lichter dan de M3 en de RS4
phantom zegt
80000 euro zou echt te gek zijn (denk aan mazda 3 mps: ook in verhouding goedkoper dan concurrentie)
Tom zegt
Wie zegt dat het Japanse troep is:
FEIT: Lexus is veeeeel betrouwbaarder dan een Bmw!!!
En voor de prestaties, weegt deze Lexus niet meer dan een M3? Want een M3 is toch een coupe?
Voor de rest geef mij deze maar :)
Mikeee zegt
Klinkt helemaal niet als een V8 :-( (Oké, tegen stationair misschien een beetje)
Meer als een I6.
Desondanks hele phatte prestaties zo op het eerste gezicht.
Bedaard uiterlijk ook (en da’s geen minpunt bij Lexus IMHO)
Murcielago zegt
Ik vind hem vet:o!! Verdient zeker vergeleken te worden met M3, RS4 e.d.
w0o0dy zegt
meer info en een verhaaltje over de dag op Laguna Seca vind je hier
http://my.is/forums/f43/red-white-blue-lexus-f-invades-america-339065/
Overigens staat er in het stukkie dat de auto waarschijnlijk rond de 55.000 dollar gaat kosten. Omgerekend kom je dan op net geen 90.000 uit inclusief BPM en BTW (en dat is dan nog in dollars…..) maar ik denk dat de prijs van de IS-F rond de 85 mille in euro’s zal uitkomen.
Schuifdak komt er (in de VS) standaard in, maar zou een speciale “delete option” kunnen worden. Verder zijn het vermogen en ook de andere officiële cijfertjes nog niet echt bekend. Het kan dus zo zijn dat er toch meer dan 400pk uit de auto komt en dat de sprinttijden nog sneller zijn. Toch is de performance niet het enige waar Lexus naar kijkt want ze zouden er veel aan doen om de auto qua uitstoot goed te laten scoren zodat extra milieuheffingen voorkomen kunnen worden (daarmee creeëren ze dan een prijs gat met de M3 en de RS4….)
Overigens zegt Lexus dat ze niet echt proberen een directe concurrent te bouwen maar eerder een zeer snelle sedan die ook genoeg comfort biedt en een geweldige rijervaring biedt…… we zijn benieuwd!
Windhoos zegt
Telt bij dit soort auto’s dan ook de uitstoot? Bij de aankoop van een snelle (zaken)sedan is dit eigenlijk wel het laatste waar ik over ga piekeren…….
w0o0dy zegt
Kennelijk wel. Waarschijnlijk krijgt de auto last van extra heffingen in sommige landen (of staten in de VS?) waardoor een lagere uitstoot dus kan leiden tot een concurrentievoordeel ten opzichte van andere sneller sedans…….
Alle beetjes helpen zullen we maar zeggen.
Rick dos zegt
Mooi? Gaaf? Prachtig?
Joh doe ´s ff heel snel normaal. Het is zeker dat ie mooi, gaaf en prachtig is om het feit dat ie 400pk heeft…..
Dat ding ziet er uit als een opgevoerde Corolla en we weten allemaal dat een Corolla één van de saaiste auto´s is…
En nee fanboys, ik ben niet bang voor de concurentie met BMW, Mercedes of (and coming from me this is serious) Audii, want feit is, dat er geen concurentie is. Nou ja, misschien in Amerika, maar we weten allemaal wat voor een smaak Amerikanen hebben…..
Martijn zegt
Lekker filmpje op Laguna Seca! :D
Ik vind het echt een topwagentje. Doe mij die maar, in’t blauw met zwarte rims :)
Windhoos zegt
Met alle respect Rick, maar je spreekt jezelf enorm tegen. Is deze auto nou mooi of saai, /me is confused………
Eddy zegt
@Rick Dos: Iets zegt me dat jij jezelf gewoon graag hoort praten. Ik zou een dagboek bijhouden moest ik u zijn, verveel je anderen niet met je goedkope commentaar.
Rick dos zegt
Lief dagboek,
Eddy was nogal gemeen tegen mij vandaag. Hij zei hele nare dingen tegen mij.
@windhoos
Saai. ;)
speedlimit zegt
@ Rick dos
Nou idd doe ’s ff normaal zeg…wat is ’n bmw dan wel niet…opgevoerde mini??? Al die “negatieve” uitspraken met corolla zus of zo betekent maar 1 ding: je durft niet toe te geven dat lexus met de IS-F de zaakjes redelijk goed voor elkaar heeft en ’n serieuze concurrent is voor jouw favo bmw!
Be fair en geef toe ipv onzin uit te kramen.
Hier nog wat officiële gegevens uit de lexus folder:
Motor: 5.0 V8
Vermogen: 300kw / 408pk
Topsnelheid: 270 km/h (elektr. begrensd)
0-100 km/h: 4,8 seconden
CO2 uitstoot: 285 g/km
En vooral dat laaste is opmerkelijk…de m3 coupe heeft ’n uitstoot van 295 g/km terwijl de cilinderinhoud 1 ltr. minder is.
Dus grotere cilinderinhoud voor de lexus maar minder uitstoot wat waarschijnlijk ook de volgens velen “magere” 408pk betekent ;)
Er had minimaal 450pk eruit geperst kunnen worden maar dat zou weer hogere co2 uitstoot betekenen.
Rick dos zegt
“Be fair en geef toe ipv onzin uit te kramen.”
Om vervolgens in je comment hier naar toe te gaan:
“En vooral dat laaste is opmerkelijk…de m3 coupe heeft ‘n uitstoot van 295 g/km terwijl de cilinderinhoud 1 ltr. minder is.
Dus grotere cilinderinhoud voor de lexus maar minder uitstoot wat waarschijnlijk ook de volgens velen “magere” 408pk betekent
Er had minimaal 450pk eruit geperst kunnen worden maar dat zou weer hogere co2 uitstoot betekenen.”
Om bij deze auto´s over uitstoot te hebben…Dat is pas onzin!
Be jij eens fair en geef toe dat JIJ nu onzin zit uit te kramen!
SimonMc zegt
Wel wat jammer dat ze de magische 100 pk per liter niet hebben gehaald ( zeg niet dat ze dat niet kunnen ), wat zo kenmerkend is voor een japanner.
Ik veronderstel dat dat een taak voor honda is ;-).Is er eigenlijk al iets bekend over die nieuwe 5 liter V10 van honda die in ontwikkeling is?
Ik denk ook trouwens dat deze IS-F wel een heel goede wegligging zal hebben, en hopelijk weegt ie ook iets minder als de concurrentie.
Wel knappe auto hoor, meer wolf in schaapskleren als de concurrentie.
speedlimit zegt
@ Rick dos
Tsjongejonge zeg wordt eens volwassen…wat ik net geschreven heb ZIJN de feiten kerel…ze moeten toch ergens de grens trekken en daarbij zijn ze net zo snel als ’n m3 coupe.
Zoek de specificaties maar eens op als je ’t niet gelooft en kom dan nog eens terug om mij ongelijk te geven.
De specs v/d lexus heb ik al voor je neergezet..zoek de die v/d m3 coupe zelf maar op.
En als je ’t gevonden hebt…wel ff opschrijven in je dagboek ;)
Rick dos zegt
@speedlimit
Ik zeg toch niet dat ik de specs niet geloof?
Wat ik wel zeg is, dat deze auto saai is qua uiterlijk.
En ik begin, naar aanleiding van je comment, door te krijgen wat the unique selling point van deze auto wordt. Hij is zo goed voor het milieu! Mjaaaa……..
speedlimit zegt
@ Rick dos
Draai d’r maar omheen…eerst zeggen dat IK onzin uitkraam en dan weer zeggen “Ik zeg toch niet dat ik de specs niet geloof?”
Milieu heeft er verder niks mee te maken…het is lexus die ergens ’n grens trekt en daar kan jij noch ik wat aan doen (gelukkig)
Laat maar zitten ook…discussies moet kunnen hier maar als je er omheen draait heeft ’t geen nut.
Rick dos zegt
WAT?! Begrijpend lezen speedlimit, is wel zo makkelijk voor een discussie.
Pannekoek zegt
Hé, pssssst, je kan beter niet in discussie gaan met Rick, hij wint toch wel..
Ik denk ik zeg het maar even..
Rick dos zegt
@Pannekoek
;)
Pannekoek zegt
Ooow.. Zag jij dat ook? En ik deed het nog wel zo zachtjes.. ;)
speedlimit zegt
@ pannekoek
Zoals ik al zei: rick dos verwijt mij dat ik onzin uitkraam…
terwijl de feiten/specs van beide wagens door de fabrikanten zijn opgegeven die ik dus 1-op-1 zo overneem.
En dan zegt ie achteraf nog eens ““Ik zeg toch niet dat ik de specs niet geloof?”
Da’s dan toch zo tegenstrijdig als maar zijn kan dus wie draait er dan om de feiten heen…beter opletten pannekoek!
Feiten zijn daar dus geef toe…take it or leave it.
En by the way…ik geef WEL tegengas dus geef me niet zomaar gewonnen…denk zeg ’t maar even voordat je weer aankomt met “hij wint toch wel”
Rick dos zegt
OMG! Moet ik ook nog begrijpend lezen uitleggen.
Oké Speedlimit, letten we even op?
Ik schrijf:
“Om bij deze auto´s over uitstoot te hebben…Dat is pas onzin!”
Waarmee ik bedoel dat het hebben over uitstoot bij deze auto´s onzin is.
vervolgens schrijf ik:
“Be jij eens fair en geef toe dat JIJ nu onzin zit uit te kramen!”
Ermee doelend op het feit dat je het over uitstoot hebt bij dit soort auto´s.
Snappez vous?
speedlimit zegt
@ Rick dos
Let jij even op,want jij ziet alleen tekst die jij wilt zien…ik citeer:
speedlimit schrijft,
27 September 2007 om 0:25″
Milieu heeft er verder niks mee te maken…het is lexus die ergens ‘n grens trekt en daar kan jij noch ik wat aan doen (gelukkig)
En dat jij ’t hebben over de uitstoot bij dit soort auto’s onzin vind moet je zelf weten,da’s jouw mening.
De fabrikanten staan er zelf weldegelijk bij stil,zelfs bij dit soort snelle bakken…anders kwamen ze natuurlijk niet met nieuwe en schonere motoren op de proppen.
Ik maak puur ’n vergelijk van beide motoren wat co2 uitstoot betreft.
Is dat dan meteen onzin omdat ’t over krachtige motoren gaat en dan niet telt?
Dus met andere woorden…als mijn menig verschilt met die van jouw dan is dat onzin?
Davidov zegt
Wat een prachtige auto is het toch : )
rider zegt
he lekker weer iets anders dan al dat groene gedoe! ben blij dat er geen hybride kloon van gemaakt is.
wel geinig dat lexus/toyota blijft vast houden aan het fijt dat dit geen concurrent van de m3/amg enzovoorts is terwijl in precies dezelfde klasse valt qua specs. leuk dat hij komt en niet is berends op de lullige 250 maar lekker 270 mag rennen!
C200 Kompressor zegt
Ik wil toch toe geven dat Lexus dat 1 van de mooiste jappanse auto’s zijn, en OOK 1 van de betrouwbaarste merk (net als Toyota) is.
Maar zoals BMW, MB en AUDI spreek me meer aan.
Pannekoek zegt
@ speedlimit
Bij een discussie, gaat het er niet om wie gelijk heeft.
Maar wie de meeste mensen achter zich heeft, en in dit geval is dat Rick dos.
speedlimit zegt
@ Pannekoek
Wrong pannekoek…terug naar school jij!
Bij ’n verkiezing gaat ’t erom wie de meeste mensen achter zich heeft.
Bij ’n discussie tellen alleen de feiten anders zet je alleen jezelf voor lul…iets wat jij nu dus ook doet ;)
Pannekoek zegt
Ik zit nog op school.. :P
En ik heb vaak discussies, met directeuren enz. En dan heb ik gelijk, maar ik krijg geen gelijk, omdat hun gewoon alle mensen achter zich hebben, en omdat zij hoger etc. zijn.. :(
ikke zegt
Klinkt erg goed!
Lexus zegt
Ik ben zondag naar de IAA geweest, en de mensen van lexus zeiden dat hij rond de 60000 A 70000 euro gaat kosten. voor die prijs heb je dan een full-options auto, met airco en navigatie, lichtmetaal en nog veeeel meer.
Dan hebben we het wel over duitsland, dus hoeveel hij dan in ons landje gaat kosten…
In het echt is ie overigens erg mooi, alleen jammer dat hij er in het zilver stond.. en niet in het blauw
-Lexus
Rick dos zegt
Speedlimit, speedlimit, speedlimit, jongen, dude.
Je adviseert (hell je eist het in principe) pannekoek om terug naar school te gaan, maar doe jij dat ook eens even.
Lees in chronologische volgorde (beginnend bij mijn eerste comment) onze discussie nog eens een keer. Neem je tijd en laat de woorden die geschreven staan op je inwerken.
Als je dat hebt gedaan dan zal je zien dat je met zinnen zoals deze je zelf compleet belachelijk maakt.
“als mijn menig verschilt met die van jouw dan is dat onzin?”
Ten eerste heb ik in mijn eerste comment het niet over de specs die ik saai vind maar over de auto zelf.
Als je dan vervolgens dit schrijft:
“Be fair en geef toe ipv onzin uit te kramen”
Dan ben JIJ juist degene die datgene zit te doen waar je mij juist van beticht, namelijk mijn mening onzin noemen. Pot ketel zwart etc…
“want jij ziet alleen tekst die jij wilt zien…”
Weer zoiets waar je mij van beticht, maar wat je zelf juist doet.
Maargoed we kunnen deze discussie beter beeindigen, want je zit van jezelf een karikatuur te maken…
Ik vind deze auto gewoon saai. Punt! En jij vindt het blijkbaar all that and a bag of patatoe chips. So be it…
Pannekoek zegt
Jaa stop maar, en laat mij er verder buiten!
Waarom moet ik altijd tussen twee vuren staan.. :(
Windhoos zegt
Jongens, jullie hebben het over een discussie, dit is (imho) meer oeverloos gezever :-D
YK zegt
@Pannekoek, je hebt mijn steun jochie ;)
speedlimit zegt
@ rick dos
Zeg dan gewoon dat je de auto saai vindt ipv de wijsneus uit te hangen met “opgevoerde corolla”.
Dat is wat IK onzin vind…punt uit en laten we ’t maar hierbij houden.
pipil zegt
“Echter, de Japanner is als enige van de vier niet begrensd op 250 maar op 270 kilometer per uur.
Bovendien claimt Lexus de snelst schakelende versnellingsbak in dit segment te hebben. De 8-traps (!) automaat schakelt in de sportstand in 0,1 seconden van verzet.”
Iedereen weet dat de duitse wagen niet echt op 250 zijn afgeregeld maar vb op 260 of soms 280 (audi S8).
2, de lexus heeft geen full-lock up torque converter in alle versnellingen, de amg speedshift plus 7g-tronic wél. de lexus mag dan wel in 100ms schakelen (de laatste ZF bak doet het in minder) die 8ste versnelling heeft zijn nut nog niet bewezen.
Windhoos zegt
Bullshit pipil de S8 is toch echt begrensd op 250 ECHTE km/u, dit wil op de teller nogal eens positief uitvallen. Alleen de R8 haalt hogere snelheden (onbegrensd 301km/u)
Windhoos zegt
Bij Audi dan he, en ik mag me toch echt wel als Audikenner bestempelen…..
Rick dos zegt
@Windhoos
Right you are!
@Speedlimit
“Zeg dan gewoon dat je de auto saai vindt ipv de wijsneus uit te hangen met “opgevoerde corolla”.”
*diepe zucht*……het is duidelijk dat je ook niet op de hoogte bent van metaforen……
Speedlimit, speedie……als er één auto op deze wereld saai is, welke is dat dan? Precies! Een corolla…
Thank you and good night!
Pannekoek zegt
@ YK
Jahoor, en da wordt je weer als jochie gezien..
Ik ben al 16 hoor.. :| ;)
speedlimit zegt
@ Rick dos
Grow up dude…jij vindt ’t ’n saaie bak da’s ’n mening en geen feit.
Nog 1 ding,vertel eens…als ’t echt zo’n saaie bak is…waarom is ’t dan ’s werelds meest verkochte auto en niet zo’n oh zo mooie bratwurst bmw?
Kom niet met betrouwbaarheid aan dat is allang bekend bij zowat alle toyota’s.
CSL zegt
Deze auto spreekt mij totaal niet aan. Ik zie liever een 400pk Supra dat deze Toyota. Hij zit er ook erg onbalans uit. Vooral tijdens het driftwerk, waar de territory is van BMW
Drent zegt
Wie zegt dat speelimit geen mensen achter zich heeft staan!..
Ik ben het anders eens met speedlimit ipv rick dos…
En verder gewelidig auto;)
Rick Deus zegt
@speedlimit
Omdat er genoeg saaie mensen op deze wereld rondlopen…
@Drent
Nee, dat denk je alleen maar….. ;) :D
speedlimit zegt
@ CSL
Daar ben ik ’t volkomen mee eens…’n supra heeft zich keer op keer al bewezen in de autosport.
Komt nog eens bij dat de supra mk4 ’n tijdloos ontwerp heeft…ziet er nog steeds na 13-14 jaar goed uit kwa looks.
Deze lexus moet zich nog bewijzen maar dat komt wel goed denk ik.
@ Drent
ThnX…het is dat er geen bmw logo op zit anders zou onze “alleswetende” rick wel anders piepen ;)
Zie ’t maar als gezonde concurrentie dat lexus ook in dit gebied binnen wandelt.
w0o0dy zegt
check this out! :) http://www.youtube.com/watch?v=dk60CVFYYds
Jesper zegt
-edit-
die lexus gaat wel meer dan 80 mille kosten, want onze lieve beatrix heeft alweer euro tekentjes in haar ogen, daarbij is ze aan een nieuw hoedje á €80000 toe… blijft over de audi, en zo is t altijd geweest!
bozewolf zegt
Beetje jammer van de automaat en de ietwat understressed V8. Hij is wel lekker discreet van de buitenkant. Geen overvloed aan badges enzo.
Die kerel rostte em best lekker de kurkedraaier door trouwens…
w0o0dy zegt
Niemand iets te melden over de laatste video die ik heb gelinkt? Ik vond het een verrassend stukkie film.
Citrofiel zegt
@ w0o0dy; :shock: Ik ben ineens wakker. :x Jij $%!#%$…
(niet al te kwaad bedoeld, ik ken je tenslotte (een beetje))
evo zegt
Gelukkig kende ik ‘m al wOoOdy. Hij blijft echter triest en irritant :x
LC zegt
w0o0dy
http://www.youtube.com/watch?v=UDFK85Bx9eI
Citrofiel zegt
Willen jullie nou ophouden! Dit kan mijn hart niet aan…
IS200 zegt
Tja, Persoonlijk vind ik dat lexus ver boven de duitse automobielen uitsteekt.
De nieuwe IS serie van lexus rijdt echt fenemonaal goed, met deze IS-F bewijst Lexus dat het ook in het topsegment van de huidige Muscle cars mee kan!
flierace zegt
lexus is ook een geweldig merk maar denk dat bmw nog altijd een streepje voor heeft op de lexus
Arjen zegt
Ja en nee.
Als je vindt dat Lexus ver boven de Duitse automobielen uitsteekt heb je natuurlijk gelijk, tenminste als je het hebt over degelijkheid en betrouwbaarheid. Zeker voor het geld dat de Japanner moet kosten, kunnen de Duitsers een puntje aan zuigen.
Als je vindt dat BMW nog altijd een streepje voor heeft op de Lexus, heb je natuurlijk ook gelijk, maar dan kijk je blijkbaar weer naar andere eigenschappen, zoals rijbeleving, kortom gevoel/plezier door het karakter dat een BMW je teruggeeft. Minder robotachtig dan een Japanner. Kun je niet uitleggen, moet je ervaren door allebei de merken eens na elkaar te rijden.
Kortom, aan dit soort discussies komt eigenlijk nooit een eind en meningen daarbij zijn altijd erg gebonden aan de criteria die men aanlegt bij de beoordeling.
Lexus zegt
Arjen, klopt.
Maar het is meestal de naam BMW die het bij de meeste goed doet. Lexus kan goed concurreren met o.a. BMW, heeft ook dezelfde betrouwbaarheid en degelijkheid.
Lexus is een opkomend merk, die nog waardering moet krijgen. Ik weet zeker dat het naar verloop van tijd, met gemak door iedere ‘leek’in het rijte tussen de BMW en Mercedes…
Tijmen zegt
Ik vind het zo’n net-niet geval.. Hij mist iets, waarvan ik niet weet wat.
akin zegt
uuhm is de c63 amg niet begrensd op 280
Windhoos zegt
@akin, nope. Google is je beste vriend……
http://www.autoblog.nl/archive/2007/07/04/mercedes-c63-amg-officieel-457pk
autoblogger zegt
Nieuwe microsite van de IS-F: http://www.lexus.com/isf/
w0o0dy zegt
0-60mph in 4,6 sec…. dan zou die 4,9 naar 100k/u waarschijnlijk niet echt kloppen…….
w0o0dy zegt
Overigens is het opgegeven vermogen het aantal pk/kw gebruikmakend van ron91 of hoger…. voor de meeste europese auto’s die je als concurrent zou kunnen zien is dat ron98 benzine (de m3 in ieder geval, maar volgens mij de RS4 en de C63 ook). Dat zou wel eens kunnen betekenen dat het vermogen in Europa nog een klein beetje hoger uitkomt… maar goed, bijna hetzelfde als de m3 en de rs4 dus.
Vraag me verder wel af hoe snel deze IS-F zal zijn bij hogere snelheden…. zeer snel schakelen en 8 trappen…. dat moet ook boven de 100 aardig vlot doortrekken tot de 270. Een aantal journalisten in de VS vond de auto iets te stuiterig dus misschien is het onderstel niet op het niveau van de andere? Lijkt me leuk als er iemand binnenkort een echte vergelijking maakt. Persoonlijk denk ik niet dat deze het bij tests zal winnen van een M3, maar snel zal ie zeker wel zijn.
MM55 zegt
IS-F sneller dan M3! Ja, dit klopt inderdaad. 0-100 in 4,1 sec top 273 km/h. Dit heb ik uit magazine USA top cars. Daar vergeleken ze de M3 al met de IS-F. In Nederland liggen ze soms nog een beetje achter wat autonieuws betreft. In de vergelijking kwam het erop neer dat de duitse garde M3, C AMG en RS 4 een hele zware kluif aan deze IS-F gaat krijgen! De schakel tijden waren niet te evenaren, zelfs niet met auto’s die 2 keer zo duur zijn. In Maart gaat ditb kanon in de verkoop. Ik hoop dat we er hier ook nog meer over horen!
MM55 zegt
Trouwes dit beest heeft 416 bhp.! In April komt in de USA nog een snellere versie die 100 kg lichter is, met ongeveer 500bhp!!!!!!!!!!!!!!!! Dan krijgen onze duitse concurenten het nog benauwd denk ik.
LexusMyselfAndI zegt
De nieuwe Lexus campagne en slogan:
‘Lexus denk vooral aan uzelf’ – Me Myself And I