Audi onthult de RS6, Mercedes onthult de C 63 AMG Estate. Audi onthult de prijzen van de nieuwe A4, Mercedes onthult de prijzen van de C-klasse Estate EN van de C63 AMG. En dat telkens op dezelfde dag. Er zal vast geen sprake zijn van opzet, maar opvallend is het wel. Instappen in de C Estate doet u vanaf € 39.900, de prijzen voor de C 63 AMG en C 63 AMG Estate bedragen respectievelijk € 91.900, – en € 94.200,- inclusief BPM en BTW.
De levering van de C 63 AMG start begin 2008. De nieuwe C-Klasse Estate staat, evenals de nieuwe Audi A4, vanaf december bij de Nederlandse dealers.
Opvallend is dat Mercedes zelf niet meer precies weet hoeveel vermogen de C200 CDI nu levert. Lees even mee:
(…) Dat leidde voor de C 200 CDI tot een vermogen van 125 kW/170 pk (voorheen 110 kW/150 pk) en een koppel van 400 Nm (voorheen 340 Nm) bij een verbruik van 6,1 liter per 100 km (tot dusver 6,9 liter). De nieuwe C 200 CDI levert elf procent meer vermogen: 100 kW/136 pk in plaats van 90 kW/122 pk, bij een verbruik van 6,0 liter per 100 km tegenover 6,8 liter per 100 km bij het voorgaande model. (…)
Maar goed, de prijzen van de C Estate:
C 180 KOMPRESSOR € 39.900
C 200 KOMPRESSOR € 42.900
C 230 € 46.200
C 280 € 47.700
C 350 € 59.000
C 63 AMG € 94.200
C 200 CDI € 43.500
C 220 CDI € 47.100
C 320 CDI € 55.600
C 320 CDI 4MATIC € 61.600
Pssssst; vinden jullie die C 63 AMG Estate ook niet ‘spotgoedkoop’? Foutje numero 2? Blijkt geen foutje te zijn, de C 63 AMG is inderdaad goedkoper dan zijn voorganger én goedkoper dan z’n directe concurrenten…
jazeker zegt
goedkoper dan de A4 dus
jazeker zegt
en de c63 amg is wel opvallend goedkoop eigenlijk, raar
Mark VI zegt
Ik vind de nieuwe C’s prachtig
maar ik kan maar niet wennen aan die vrachtwagenzijspiegels…
HoeDan zegt
mercedes blijft mijn auto ook al zijn ze vele te duur voor mij maar k vind de c63 amg ook wel heel erg goedkoop, dat maakt hem minder intresant voor mij :)
Pier zegt
Maar nog steeds niet echt een leasekar met de minste bijtelling…*kuch* Om over particuliere aanschaf nog maar te zwijgen!
Rick dos zegt
Die C63 is inderdaad “goedkoop” vooral als je d prijs afzet tegen die van de RS4 Avant. Verschil van ongeveer 15.000 euro ofzo?
binkie zegt
Hij blijft aan de (erg) dure kant, inderdaad niet direct de ideale leasebak qua bijtelling. Gelukkig gaan ze de BPM afschaffen :)
bert zegt
Oplossing:
-BMW E91 3-Reeks * 320i – 38.500€.
* 330d – 52.800€.
-Mercedes C * 200 kompressor – 42.900€.
* 320cdi – 55.600€.
Voila ,
Geef mij maar de beemer aub !!!
pantertje zegt
@ bert.
De c200 kompressor heeft 186pk en de 320i slechts 150, deze moet je dus vergelijken met de c180 compressor. En een 320i touring kost nou eenmaal €40.050 en niet de 38.500 die u beweert. Dus de C-klasse is goedkoper. Bij de diesel zit het verschil in de uitvoering. De mercedes c-320cdi is standaard uitgevoerd met elegance of avantgarde pakket, welke extra luxe met zich meebrengt.
Negativan zegt
Bert heeft m.i. gelijk. Mercedes kan je altijd nog rijden na je 65e. Het geruite petje krijg je dan standaard bijgeleverd!
Luc zegt
voor dat geld koop ik liever een vectra opc flink uitgerust ipv die lelijke estate
Roger zegt
Waarom zag ik deze gister al rijden??
W!d zegt
Kan het niet zo zijn dat de prijzen van mercedes de daling van de bpm al is meegerekend.. (amg is toch pas in januari) en dus in feite 6,5% bovenop de prijs moet worden gegoten? (6,5% van de prijs van de RS4 en M3 af zo je wilt)
BlueVFRank zegt
helaas W!D.
Zoals echte politici betaamt wordt je ook hier mee goed geflikt. de BPM is circa 22%, als ze zeggen met 6,5% verlagen denkt elk “normaal” mens oh dus dan is de BPM nog maar 15,5%.
Helaas ze bedoelen echt 6,5% van 22% oftewel een verlaging van 1,43%!!! Dus als de prijzen volgend jaar 2% stijgen merk je er helemaal niets van.
Timmie zegt
De C63 goedkoop? De M5 touring zit daar nog niet eens gek ver van af…, en die zit in een (nou ja…) hoger segment…
Heyhuub zegt
@timmie
Ik weet niet waar jij woont, maar hier is de M5 Touring nog altijd €137600,-
evo zegt
Die C 63 AMG Estate is idd goedkoop ja. Ik bedoel:
– de huidige C55 Estate is 99.050
– een M3 Coupé is 99.500
– de Audi RS4 Avant is 109.540
Dus sinds wanneer worden Benzen goedkoper?
Pannekoek zegt
Weinig ontwillelingskosten, die 63 motor maken ze al jaren..
Ze geven die motor af en toe een ‘update’ en volgens mij doen ze dat ook bij die andere motoren..
Pannekoek zegt
*ahum* ontwikkelingskosten..
Jeffrey zegt
Wat mij opviel dat Mercedes idd goedkoper is dan de concurrenten maar ook deze C 63 Amg is stukken voordeliger dan de C55 amg van het vorige type, neem bijv de sedan versie :
Mercedes-Benz C 55 AMG B 4 A5 2004 2007 96.200
en dan de nieuwe C 63 AMG respectievelijk € 91.900, – en dat is nog zonder de verlaging van de BPM.
Eigenlijk doet Mercedes met deze auto een hele goeie zet ook al is het maar een paar duizend.
Silverarrow zegt
Ik denk dat de RS4 en de M3 een zware dobber krijgen aan deze C63 AMG, aangezien de auto érg goed schijnt te presteren op bijna alle vlakken, en nu ook nog eens goedkoper is dan de concurrenten.
Goede zet dus, ik denk dat die extra paar duizend euro die wordt bespaard, mensen best over de streep zou kunnen trekken.
evo zegt
@Silverarrow: ook als ‘Drivers car’? Bij Autocar viel een SLK55 Black Series bijvoorbeeld grandioos door de mand…
http://www.autoblog.nl/archive/2007/09/10/best-drivers-car-2007-is
Silverarrow zegt
@ evo: Volgens mij wordt de gewone C-klasse al bestempeld als een hele behoorlijke rijdersauto. Daarbij denk ik niet dat deze C63 AMG te vergelijken valt met de SLK55 AMG BS:
Ten eerste niet omdat ze beide een heel verschillend onderstel hebben, ten tweede niet omdat bij een C63 AMG de ESP wel helemaal uit kan (er wordt in dat filmpje behoorlijk gezeikt over de electronica) en ten derde omdat er een motorblok in ligt met een hele andere karakteristiek.
En als extra toevoeging een linkje naar een review van de C63 AMG (overigens van dezelfde autosite):
http://www.autocar.co.uk/CarReviews/FirstDrives/Mercedes-Benz-C-Class-C63-AMG/226409/
Ben er overigens niet heilig van overtuigd dat deze auto beter is dan een M3 of RS4, waar ik echter wel heilig van overtuigd ben is (zoals ik al zei) dat deze twee auto’s een zware dobber krijgen aan deze C63 AMG
evo zegt
Ik geloof zeker dat de twee directe concurrenten er een zware dobber aan krijgen (wat ook blijkt uit die Autocar-test). Bovendien spreekt Mercedes (AMG) bepaalde mensen nog altijd meer aan dan een M of RS-variant. En als deze Merc dan ook nog eens duizenden euri’s cheaper is…
bert zegt
@pantertje
http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=37949
Kijk op dezesite , daar staan de prijzen medegedeeld door BMW
September 2005 .
Is zelfs nog een link geweest op autoblog naar deze site op 11 september 2005 mede het artikel van de prijzen BMW 3 touring !!
tibor zegt
dat is dus echt de prijspakker vooral die amg, het is dus al duidelijk wie de wedstrijd heeft gewonnen: de amg (van de rs4 en m3)
bert zegt
http://www.autowereld.com/showroom/index.asp?changedval=2&merk=3&model=31&type=0
Op deze pagina kan je lezen dat hij 39.200€ kost , dus nog altijd geen
40.050€. voor de 320i en 54.085€ voor de 330d .
en die extra optie’s die je krijgt bij een C 320cdi , die krijg je er bij een 330d ook bij .
Maar ja , jullie zien een ster en het is al mooi en goed .
Heb 4j met mercedes gereden en nu 6j met BMW , ik vind dat ik er véél op vooruit ben gegaan tegenover mijn vroegere mercedes .
Als ik oud en seniel ben , koop ik me er terug een MB :) .
Jan D zegt
@ Bert.
Tuurlijk ga je erop vooruit, als je nu een Mercedes koopt en over 4 jaar een BMW. heeft BMW al een betere/nieuwere versie uit, logisch. Bv. een Golf 4 is toch ook beter dan de Golf 3
bert zegt
@ Jan
Ik heb het niet aleen over het model maar ook de manier van rijden .
Had eerst MB C230 van 1998 en heb me daarna een BMW 320d aangeschaft in 2001 dus dat komt uit hetzelfde produktie jarenplan zoals Mercedes .
In 2005 ben ik gaan rijden met de nieuwe Bmw 3-reeks en de huidige MB van toen : BMW stak er nog steeds bovenuit .
Dit jaar ben ik met de nieuwe Mercedes C gaan rijden (had normaal beter moeten zijn dan mijn BMW van 2005 ) nu 2007 nieuwe C is bijlange niet beter , laat staan hetzelfde als Mijn BMW 2005 (verschil van 2 jaar later getekend) .
Dus , voor mij “nooit” nog een MB , volgende zal in 2010 een nieuwe 5 reeks zijn . zeker weten , BMW heeft gewoon een beter rij-eigenschap dan een MB.
MB is 80% LUXE en 20% rij-eigenschap .
Heel kenmerkend voor mercedes-rijders , er moet steeds veel luxe zijn of het moet een grote motor hebben .
De doorsnee mercedes-liefhebber vind een gewone MB die van de band rolt helemaan niet mooi !
Bij deze :) :*
w0o0dy zegt
@bert: de “nieuwe c klasse bijlange niet beter”
Toch knap….. autocar zet die auto in de top 10 van best drivers cars…… kennelijk niet jouw smaak, dat kan….. maar wel beter volgens de toch wel redelijk gekwalificeerde journalisten van Autocar.
phantom zegt
zeer goedkoop inderdaad, de clk 55 amg kostte volgens mij iets van 132000 euro waarbij deze c klasse een koopje is!
jazeker zegt
@bert: Je hebt echt liggen dromen als je denkt dat de nieuwe c klasse bijlange niet beter is dan bmw. Iknog bij geen enkele rijtest gelezen dat de huidige 3 serie beter is dan c klasse, sterker nog mercedes wint het bijna op elk punt. Ds zeg maar gerust dat het gewoon jou smaak dat je bmw beter vindt.
bert zegt
@ jazeker
U zal wel gelijk hebben , wat ken ik nu van wagens die ik zelf gereden heb en waarik al enkele artikels over gelezen heb .
merc2sht zegt
HA smaken verschillen maar ik vind het is en blijft een turkentaxi model!! Kunnen ze nou niets origineels bedenken.
Heb nou eens ballen!!