Op de autosalon van Frankfurt presenteert Mercedes de F700 Concept, welke gebruik maakt van DIESOTTO in combinatie met hybride techniek. Dit moet zorgen voor een gemiddeld verbruik van 5.3 liter per 100 km. Uiteraard zal de Mercedes een flink gewicht hebben, maar toch lijkt dit aantal niet heel erg bijzonder…
Daarnaast zal de F700 natuurlijk een zeer lage uitstoot hebben, want daar draait het dezer dagen immers om! Nu nog wachten op de plaatjes.
The F 700 with its innovative DIESOTTO and hybrid drive consumes just 5.3 litres of petrol per 100 kilometres – equivalent to CO2 emissions of just 127 grams per kilometre. This value equals the fuel consumption of a modern day diesel-powered compact car, and boasts the lowest petrol consumption figures of a large luxury saloon in the history of the motor car”, explains Dr. Thomas Weber, Member of the DaimlerChrysler AG Board of Management responsible for Group Research and Mercedes Car Group Development. And in other important vehicle classes, too, Mercedes-Benz is setting the global benchmark for consumption and emissions at the International Motor Show in Frankfurt.
Gijs zegt
ik vind mercedes echt geweldig,,,, maar ik denk dat ik deze eerst in het echt moet zien voordat ik oordeel….
Jordey zegt
ja en weetje wat het is… je hebt dan een laag verbruik. maar dan moet je wel flink in de buidel tasten.
Orichinals zegt
Nieuwe Maybach of R-Klasse?
Mooie uitdaging voor MB, om dit alles om te zetten in een produktiemodel.
Thelis zegt
De milieubeweging kan toch niet beweren dat ze bij MB helemaal niet bezig zijn met het milieu.
BreinStein zegt
ik zie hier een coupelijn. zou het uiterlijk een voorschotje zijn voor de nieuwe CLK?
Bertjan zegt
“toch lijkt dit aantal niet heel bijzonder”
Euhm… dat vind ik dus wel; bijna 1 op 19. De zuinigste S-klasse met viercilinder Bluetec dieselmotor en hybride techniek (presentatie op IAA ook) van dit moment doet 1 op 15.4 (6.5l/100km). Nu is het nog een concept, ik weet niet wat de motor specs zijn (die van de zuinige S-klasse doet 204pk) en ik ga er gemakshalve vanuit dat de F700 formaatje S-klasse is, maar een theoretische verbetering van de huidige zuinigste S-klasse met 23% vind ik een hele prestatie.
robin_de_eerste zegt
@gijs: ik zou het idd ook graag eerst even zien voor ik mijn oordeel vel; want wat er nu te zien is (koplanp en gril) vind ik al niet zo mooi. Aan wat doet die grill mij denken? (de mensen die meedoen aan robby’s kwis moeten mij dat in een oogwenk kunnen vertellen ;) )
Joey zegt
Concepts van Mercedes zijn altijd geweldig.
De la marche zegt
hij heeft al 4 deuren, duidelijk te zien
Jeroen zegt
Een “diesotto” verstookt benzine en geen diesel zoals de bluetec motoren. En volgens mij zijn de specs van de s300 bluetec 5,4 liter diesel op 100 km, dat is 1 op 18,5. Dan liggen de twee waardes (1 op 19) al weer een stuk dichter bij elkaar.
d'n Herry zegt
Best dat consepts nooit op het productie model lijken want dit…
Een wat meer beschaafde neus zal alles veranderen.
En dit is en promotiemiddel voor hun diesotto gedoe, net als vw eens de syncro W12 coupé voorstelde, zo weer vergeten
H
Chip zegt
Ik dacht er laatst nog aan waarom benzine niet op de manier kan werken hoe dieselmotoren werken, prachtig dat het dus wel kan en natuurlijk ook flink loont.
Ik ben niet zo’n koppelfreak maar levert dit nou ook aanzienlijk meer koppel op? (dus hetzelfde als een diesel zegmaar)
Luc zegt
platgedrukte ocean drive?
andries zegt
Snuit ziet er wel mooi uit!
sus zegt
@chip
Die diesotto motor heeft hier op autoblog gestaan overlaatst.
Het is een motor die de voordelen van benzine en diesel combineert.
Zo was het prototype van de motor een 1800 turbo met 238 pk en 400 nm koppel.
Dus aanzienlijk meer koppel, zowaar zelfs meer als een gemiddelde 1800 diesel.
En een hoger vermogen dan tot nu toe ooit uit een1800 diesel is geperst.
En ook het verbruik van de diesel natuurlijk.
Toppie motor !!
ELB zegt
Oh man… Te lange neus in vergelijking met de (RONDE!???) kont.
Turbopaultje zegt
Opmerkelijk feit: Zelfs van AMS krijgt Daimler een flinke dreun in het gezicht.
Deze studie is ook te erg voor woorden. Danke aan Dr. Pfeiffe (r)
Citaat in AMS : ” Flop 1 – Mercedes F700: “Innen wie außen ein Ausbund an Scheußlichkeit – proll-protzig, geschmack- und stillos. Wenn die Mercedes-Designsprache in der Luxusklasse wirklich in diese Richtung gehen sollte, wird es den Kunden die Sprache verschlagen.”
Turbopaultje zegt
ander citaat van AMS: ” Flop 2 – Mercedes F 700: “Keine Begründung möglich. Die Sprachlosigkeit hält noch immer an.”
Turbopaultje zegt
Conclusie:
“Flop 3 – Mercedes F700: “Wenn das, wie Designchef Peter Pfeiffer sagt, der Ausblick auf die Designphilosophie der nächsten Jahre ist, dann wird es sogar für überzeugte Mercedes-Fans schwer noch zur Marke zu stehen. Das sieht nach Goldkette und Pitbull aus und hat mit dem etwa bei der C-Klasse so gelungenem Mix aus konservativen, edlen und zugleich dynamischen Design nichts mehr zu tun.”
car disigner zegt
Ik heb mercedes altijd al mooi gevonden het interieur van deze wagen is echt indrukwekkend . tot dat ik de buitenkant zag . die vind ik persoonlijk een beetje mislukt.
bozewolf zegt
@ turbopaultje:
elke autoboer krijgt zulk gezeik over zich heen, en dat specifieke gemekker moet Merc al zo’n 15 jaar aanhoren. Dus….who cares?
Mak zegt
Mooie auto. Als hij in productie gaat wil ik er wel een hebben. Kijk voo een filmpje op: http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7176