Goed nieuws voor benzinerijders! Uw poot wordt vanaf volgend jaar nog maar half uitgedraaid. De eerder gemelde accijnsverhoging van 1 cent per liter benzine zal waarschijnlijk geen doorgang vinden. Diesel en LPG-rijders mogen nog wel even op de pijnbank blijven liggen. Hun brandstof wordt respectievelijk 4 en 2,5 cent per liter duurder.
Volgens onze minister van milieu is de verhoging van de dieselaccijns broodnodig omdat dieselauto’s meer vervuilen.
Inderdaad, het wordt hoog tijd dat we die walmende, stinkende, nagelende, roetbrakende oliestokers van de weg halen. Er is per slot van rekening de laatste 20 jaar geen enkele (milieu)technologische vooruitgang geboekt op het gebied van dieselbrandstof, dus deze rechtvaardiging klopt helemaal!
De maatregelen zullen met Prinsjesdag (3e dinsdag van september) bekend worden gemaakt en het is de bedoeling dat de accijnsverhoging gefaseerd wordt doorgevoerd. Een deel per juli 2008, en de rest per januari 2009.
Het kind van de rekening is dus eigenlijk de leaserijder, die ook een hogere bijtelling te verwerken krijgt. Benzinerijders blijven nog even buiten schot, maar wanhoop niet, want volgend jaar is er gewoon weer een Prinsjesdag. Zelfde tijd, zelfde plek, zelfde slachtoffers.
Milieudefensie wrijft zich ondertussen in zijn handjes:
„Dit is het eerste wapenfeit van dit kabinet op het gebied van milieubeleid”, aldus een woordvoerder. „Een eerste stapje naar het opheffen van het verschil in accijns tussen benzine en diesel.”
Met dank aan iedereen voor de tip!
Ringgo zegt
Leuk stuk! Alleen kwa tekst, niet kwa inhoud.
Ik leef mee met de leaserijder die ook nog een hogere bijtelling door zijn strot gedouwt krijgt.
Screw the government!!!
JLJ zegt
“Een eerste stapje naar het opheffen van het verschil in accijns tussen benzine en diesel”. Geldt dat ook voor de wegenbelasting?
Steeds weer die zelfde retoriek sinds 20 jaar. In de rest van Europa worden diesleauto’s juist begunstigd vanwege de lagere CO2-uitstoot (de laatste rage op milieugebied), maar dat schijnt bij de Nederlandse regering en milieubeweging nog niet bereikt te hebben. Ongelofeloos!
autoblogger zegt
Ik snap niet dat Milieudefensie blij is met een stijging van de LPG. Of gaat dat alleen over de diesel accijns?
mart(w)in zegt
Volgens onze minister van milieu is de verhoging van de dieselaccijns broodnodig omdat dieselauto’s meer vervuilen.
Inderdaad, het wordt hoog tijd dat we die walmende, stinkende, nagelende, roetbrakende oliestokers van de weg halen. Er is per slot van rekening de laatste 20 jaar geen enkele (milieu)technologische vooruitgang geboekt op het gebied van dieselbrandstof, dus deze rechtvaardiging klopt helemaal
gelul..wel eens van euro 5 gehoord ?
JLJ zegt
@mart(w)in
Moeilijk hè, sarcasme.
Thomaz zegt
LOL @ mart(w)in
Pierre zegt
Relatief = respectievelijk?
-Edit:helemaal waar! What was I thinking….Smoke neemt nog een bakkie-
wimbers zegt
briljant, die overheid, eerst 500 euro subsidie geven om alle diesels schoner te maken. De actie is verlengd wegens enorm succes, en nu wordt die subsidie gewoon keihard betaald door de dieselrijders zelf in de vorm van een hogere accijns! Hoe we daar toch weer allemaal intrappen.
Ik zeg, revolutie daar in nederland!
pomoek zegt
Accijns verhogen op LPG en dan roepen dat het een milieumaatregel is? LPG moet juist goedkoper worden want dat is de minst schadelijke brandstof van de 3! Onbegrijpelijke maatregel maar weer eens. Of nee, toch niet. Mensen blijven evenveel rijden, dus meer inkomsten voor de overheid.
Frank deH zegt
Laat ze daar in Den Haag iets anders verzinnen, diesel 4 cent duurder. Dat maakt de prijs hier in de grensstreek van België met Nederland ook weer duurder, nog even en dan betaal ik ook meer dan € 1 per liter. :)
RubenBaeten zegt
@pomoek: Ja, LPG is een schone brandstof. Maar je moet in Nederland natuurlijk niet goedkoop kunnen autorijden, kom nou.
SaberOne zegt
Dat minder dieselen beter voor het milieu kan zijn, wil ik nog wel geloven. Maar waarom wordt er niet geinvesteerd in alternatieve brandstoffen, zoals bi-fuels. Er zijn genoeg auto’s die erop kunnen rijden, het is schoner, maar je kunt het vrijwel nergens tanken.
Kijk zolang er geen alternatief geboden wordt is het gewoon autootje pesten. Ik geloof echt niet dat al die leaserijders (waaronder ik), opeens hun leaseauto op gaan geven. Nederlanders zijn geen Fransen, dus na een beetje morren slikken we dit toch weer. Ik zeg met een paar duizend vrachtwagens, trekkers, diesel SUV’s de snelwegen blokkeren!!!
L-Fred zegt
Is LPG milieuvriendelijker dan de andere brandstoffen? Waar blijkt dat uit?
Pieter zegt
Nu ben ik milieutechnisch niet goed onderlegd, en al helemaal niet in vergelijkingen met benzinemotoren, maar ik heb aan een borreltafel wel eens horen beweren dat sowieso LPG maar ook moderne diesels met partikelfilter minder uitstoot van schadelijke gassen verookzaken dan bezinemotoren. Kan iemand daar helderheid over geven?
RubenBaeten zegt
Voor zover ik weet, even kort door de bocht:
– benzine: CO2
– diesel: minder CO2 maar meer NOx
– LPG: minder CO2
kawouter zegt
… direct ingespoten benzinemotoren hebben volgens mij een relatief hoge uitstoot van fijnstof, waarbij de deeltjes nog een maat kleiner zijn dan bij een diesel-met-roetfilter. Wat dit voor effecten heeft op de volksgezondheid is nog niet bekend…
Adnan Sabir zegt
Ze hadden de accijns op benzine ook kunnen verlagen om het allemaal eerlijk te houden mbt ‘milieuvervuiling’?
Maar het zint ze natuurlijk niet dat er minder geld wordt geïnd van de burgers, stelletje bloedzuigers.
Jan zegt
Stelletje uitzuigers zijn het. PvdA = Pluk van de Arbeiders… Want dat is wat ze doen, ze treffen de normale man het hardst!
chrysler liefhebber zegt
@ SaberOne:
“Ik zeg met een paar duizend vrachtwagens, trekkers, diesel SUV’s de snelwegen blokkeren!!!”
Is niet nodig hoor, die zijn al geblokkeerd :)
a_buis zegt
@Jan: rijdt de normale man niet gewoon op benzine dan? Anyway, het is natuurlijk zakkenvullen in Den Haag, dat is wel duidelijk. Auto’s gaan minder verbruiken, dus moet je meer accijns heffen per liter, anders wordt de overheid armer! Maar mensen, ook ik betaal liever geen cent belasting, het land staat en draait er wel lekker bij, toch? En het land, de staat, dat zijn we zelf. Dus… opentrekken die beurs, het is voor ons zelf! …
React zegt
LPG en Diesel verhogen, goh dat zijn nu net de brandstoffen waar veel km’s mee gemaakt worden. Voeg daarbij de verhoging van de bijtelling en het beeld is compleet: lekker graaien.
@Ruben Baeten
Voor de NOX uitstoot van diesels zijn al oplossingen voorhanden. Toyota heeft al op vershillende modellen een NOX katalysator. Mercedes heeft BlueTec (ureum-inspuiting) waarmee de stikstofuitstoot minimaal is, VW wil dit ook gaan invoeren. Nu is dat alleen voor de VS, maar binnenkort ook in de EU leverbaar.
hairry zegt
Column geschreven met verstand van zaken ………NOT
Wat braak jij zelf daar allemaal uit, man.
Ik ga hier niet verder op in, ik blaas men diesel lekker de lucht in.
Mr. Marteen zegt
Ook dit is weer zo iets waar ik niets over heb gehoord in de verkiezingsstrijd.
dekster zegt
Hoezo LPG dat is toch zowat de milieu-vriendelijkste brandstof van het moment?
Guan zegt
Over wat voor column heb jij het nou weer, ha(i)rry?
Wat een wapenfeit, wat een overwinning voor milieudefensie ook; misschien wordt het tijd dat ze zichzelf opheffen, hun doelen zijn zo wel bereikt lijkt me!
Jan Napoli zegt
Goh…. das grappig… De BMW 180D en 120D komen als dieselauto’s ook weer voor op de ” Groene Lijst” inclusief BPM – korting. Dus wat willen we nou precies in Nederland… Ach betalen zullen we, hoe dan ook….. en het milieu kunnen we elke week weer anders inzetten… Persoonlijk zou ik eens “Groot denken, Nederland is klein” dan zie je dat er in de rest van de wereld nog wel meer winste te halen is op het gebied van het, altijd handige, milieu
Ciao, ciao………
RA999 zegt
@hairry
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=sarcasme :D
Guan zegt
@RA999
Geef deze dan ook meteen ff ;)
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=column
Bramzel zegt
„Dit is het eerste wapenfeit van dit kabinet op het gebied van milieubeleid”, aldus een woordvoerder.
Jezus, stelletje losers. Dus het mileubeleid van dit kabinet is de schoonste brandstof (LPG) duurder maken?
Trebor zegt
Hehe, rijden nu eindelijk voldoende Nederlanders in een diesel!
Wat maken ze er toch weer een feest van. Vooral de onvoorspelbaarheid waarmee zulke besluiten genomen worden -> indrukwekkend!
hairry zegt
Laat maar, nog één maal. Al die metaforen die hier worden opgenoemd over de moderne diesel zijn achterhaald! Punt gedaan. Je vergelijkt ze toch ook met de moderne benzines,niet? Want walmende,stinkende,hortende benzines zijn er ook in grote getale op neerlands weg hoor.
@RA999
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=metafoor ;)
Benny1 zegt
Wat dachten jullie van deze:
Als je diesel verhoogd, zal je ook indirect de prijzen van ALLES zien stijgen. Transport > Vrachtwagens > vervoerskosten etc etc
Waarom blijven ze steeds de diesel verhogen, ik snap ze echt niet daar bij Den Haag.
RA999 zegt
@Benny1
Volgens mij krijgen vrachtwagens accijnsloze diesel, dat dacht ik tenminste…
PeterVanHteV zegt
Echte petrolheads in Den Haag!!!!
-LPG(gas) moet je op koken dus ontmoedigen die troep!
-stookolie voor in de boot dus ontmoedigen die troep!
Blijft over dat BENZINE de enige brandstof geschikt voor gebruik in een automotor geen noemenswaardige verhoging kent. Het eerste kabinet van liefhebbers!!!!!!!
Ramshoek zegt
@RA999
Landbouwvoertuigen krijgen accijnsloze (of accijnsarme) diesel. De zogenaamde rode diesel.
Wanneer je als trucker of automobilist met rode diesel betrapt wordt, hoef je van oom agent echter op weinig sportief gedrag te rekenen (lees: dikke prent).
RA999 zegt
@Ramshoek
Krijg je als trucker geen korting op diesel dan?
L-Fred zegt
Volgens mij maakt “React” een heel goed punt! LPG- en Dieselrijders maken veel kilometers. Geldkoe dus voor de regering, maar:
LPG is in principe een milieuvriendelijkere brandstof, maar zou het kunnen zijn, dat het totaalverbruik juist weer milieuonvriendelijker is, dan benzine.
Zijn er cijfers van het wagenpark in Nederland / Europa gekoppeld aan het aantal kilometers dat gereden wordt?
4 September 2007 om 11:46
LPG en Diesel verhogen, goh dat zijn nu net de brandstoffen waar veel km’s mee gemaakt worden. Voeg daarbij de verhoging van de bijtelling en het beeld is compleet: lekker graaien.
JD zegt
Hm ze willen het verschil in accijns verkleinen tussen diesel en benzine??? Dan weet ik een betere oplossing. Verlaag de accijns voor benzine. Zelfde resultaat en een veel blijer nederland. Maar volgens mij hebben ze nog nooit van verlagen gehoord bij onze regering. Alles is altijd maar verhogen. Accijns verhogen. Belasting verhogen. Hun eigen salarissen verhogen….
Herry zegt
En dat geld gaat heen… tien nieuw s-klassen 500 lwb, om de ministers mee rond te rijden (of een 760il/A8 w12 natuurlijk).
Zolang de automobilisten niet eens serieus van hun tak maken, zullen ze ons blijven uitmelken. Snoep stelen van een kind.
Goed det wij (belgen) nog lang geen regering hebben, ik zie ze hier ook dergelijke piraterij uitvoeren.
RubenBaeten zegt
@Jan Napoli: BMW 180d? Ik moet niks van diesels hebben, maar daar zou ik best eens in willen rijden… :-)
Jan-Jaap-Karel-Kees zegt
Ehm ik ben voor acties tegen hypocriete milieuorganisaties
wie doet mee??
En dan eerst minder snelweg willen waardoor meer mensen langer in de file staan.
maarja zodra je in dit land een beetje rechts bent wordt je meteen voor racist en alles uitgemaakt, dus komt niemand er maar tegen in….
firefly zegt
Wat is de definitie van vervuilen? Gaat het nu om CO2, NOx, fijnstof, geluid, weer iets anders?
Willen we de internationale afspraken over CO2 reductie halen, dan kunnen we beter met zijn allen per direct overstappen op diesel. Dat is de makkelijkste manier op de CO2 uitstoot terug te brengen. Gaat het nu weer om NOx of de fijnstof hype, dan is benzine iets schoner. En LPG is zowel qua CO2 als NOx en fijnstof de schoonste, dus die accijnsverhoging is al helemaal niet te rijmen met het oog op het milieu.
Zoals zo vaak worden de milieu gebruikt hoe het ze uitkomt. Als het geld kan opleveren, dan alles in het kader van milieu maatregelen. Maar als het geld kost (subsidies op alternatieve brandstoffen, onderzoek etc), dan wordt er natuurlijk geen rooie cent aan uitgegeven.
wilco zegt
Ik ben blij dat ze benzine nu ontzien. Maar toch blijf ik erbij dat ze de plank finaal misslaan. En ook dat LPG extra belast wordt vind ik onverkoopbaar, aangezien LPG schoon van zichzelf is en qua verbranding.
Dat ik blij ben dat benzine ongemoeid gelaten wordt heeft er puur mee te maken dat ikzelf op dit moment benzine rijdt. Maar ik weet nu ook dat accijns niks helpt in de bestrijding van milieuproblematiek.
Kom toch eens met een goed plan, dit kabinet is gewoon te slap voor woorden. Dit is geen winst voor het milieu, maar eerder een manier om t gat in de begroting te dichten. PVDA Bedankt.
M. Schopman zegt
Gelukkig zijn verdubbelingen van de reistijd door toename van files wel goed voor het milieu. Vooral als al die auto’s telkens aan het optrekken zijn.
Hoe goed we het hier ook mogen hebben, je kunt het met belasten ook te gek maken. Ik zou graag eerst wat terug willen zien van wat we afdragen per maand. Betalen geen probleem, maar dan wel graag resultaten svp.
Pol zegt
M.Schopman: pas maar op waar je voor pleit. Zo gesteld zou je kunnen stellen dat het redelijk is om een kilometerheffing van €0,50 tijdens de spits in te stellen. Wedden dat men dan kan doorrijden? Je betaalt ervoor maar er zijn ook resultaten…
Die 180d zou ik ook wel eens willen proberen… :-)
Jaggie zegt
Het wordt tijd, hoog tijd, om ons als automobilisten nu eens echt te verenigen en over te gaan tot actie. Tegen de regering en milieu-facisten! Ik rijd geen diesel en ook geen LPG maar dit is natuurlijk te zot voor worden!
Wanneer staan we nu eindelijk eens massaal op? Protesteren heeft truckers ook vaak geholpen en we moeten met onze auto’s Nederland toch moeiteloos lam kunnen leggen!
Robin zegt
Triest: dieselauto’s stoten minder CO2 uit dan benzine-exemplaren en bovendien rijdt diesel stukken zuiniger. Over milieuvriendelijk gesproken: schoner dan LPG is niet te krijgen dus waar praat men over. Gewoon ordinair geld incasseren voor het kabinet want tenslotte valt bij de massa het meest te halen.
mashell zegt
Haha, diesels hebben de laagste CO2 uitstoot en LPG is de schoonste van de 3 gangbare brandstoffen. Dus juist die gaan we extra duurder maken, jaja. Volgens mij heeft de regering nieuwe milieu adviseurs nodig, ze mogen me bellen.
Drommelsch zegt
Tsja…LPG heeft 33% minder CO2 uitstoot dan benzine, en 39% minder dan diesel. Daarnaast zit er 0% lood en zwavel in. Daarnaast is het een restprodukt van de raffinage van aardolie, dus het is niet zo dat er speciaal voor LPG milieubelastende installaties zijn gebouwd.
Logisch dus dat LPG in het kader van het milieu extra belast moet worden.
Trouwens, de opmerking was dat LPG duurder werd omdat de prijs al een paar jaar niet verhoogd was. Logica is blijkbaar erg lastig voor de mensen die ons land besturen. Als iedereen van benzine of diesel over zou stappen naar LPG zou er pas echt iets substantieels voor het milieu gedaan worden.
Deze accijns-verhogingen leiden namelijk helemaal niet tot minder uitstoot, alleen maar tot meer staatsinkomsten.
Alsof ze aan LPG al niet genoeg verdienen met die extra hoge wegenbelasting – die onzin kost mij 128 euri per maand…
Martijn zegt
Is logisch dat diesel accijns hoger wordt, met diesels die 1 op 20 of beter rijden verdienen ze nooit genoeg, dan maar brandstof duurder maken.
Provinciaal zegt
Het kabinet heeft 100 dagen lang door het land gereist om naar de mensen te luisteren. Dit heeft ons belastingbetalers 310 miljoen gekost en vast ook de nodige CO2 uitstoot. Kennelijk hebben de burgers tijdens die 100 dagen geklaagd over de belachelijk lage brandstof-accijnzen en zullen lease-rijders gesmeekt hebben om een hogere bijtelling. Zo heb ik gevraagd om een hogere btw omdat ik de inflatie hier veel te laag vind. Ik ben er overigens van overtuigd dat al dat extra geld in de uitbreiding van het wegennet zal worden gestopt….(of ben ik nu naïef?)
Overigens, beste hairry:
Ik kan weinig chocola maken van wat jij te ‘melden’ hebt.
de sjonnies zegt
Dus als de accijns op Diesel met € 0,04 wordt verhoogd gaan Diesels ineens minder vervuilen?
We moeten de naam Nederland snel veranderen in Fantasialand !
Maurits zegt
Als dit het voorbeeld moet vormen van een hoogopgeleide society, dan hou ik mijn bretels nog maar even in ere. JP & de rest, waar zit jullie verstand. Of zijn er alleen nog maar economen. Kom op milieubewusten, kies voor LPG
Peter zegt
Ik heb een idee, we gaan allemaal protesteren tegen de verhoging door een week lang in heel Nederland de auto te laten staan en de trein te nemen. Is kijken wat de regering dan zegt. Volgens mij is Nederland binnen die week falliet. :P :P
Prince Charming zegt
Speciaal voor JPB:
De bloedzuiger heeft twee dochters: Geef, geef! (Spreuken 30:15)
Minimaal (!) 50 pct van ons geld gaat naar de overheid (32 pct laagste salarisbelasting + 19 pct BTW over alles dat we kopen) en het is nog niet genoeg. . .
Mark zegt
Mensen, wij zijn een website aan het ontwikkelen ivm deze graaierij van de witte boordencriminelen.
Kom binnenkort allemaal je stem uitbrengen op http://www.accijnzenb.eu!!
richard zegt
iedereen gewoon de auto laten staan en niet meer naar je werk gaan, dan zal je zien hoe snel meneertje Bos deze maatregel terugdraait.
Ronald zegt
Auto’s met LPG worden volgend jaar goedkoper. BPM omlaag om LPG rijden te stimuleren.
Auto met LPG worden volgend jaar met meer accijns belast.
Wie gebruikte het woord KRANKZINNIG voor dit kabinet!!!
hans zegt
er zijn eigenlijk geen woorden voor, dat heet dan onze regering…..
daarbij…..
ze kunnen diesel zoveel verhogen als ze willen, kijk eens naar al die buitenlandse vervuilende vrachtautos uit oostblok en andere oude rotzooi die ons land binnenrijden en over de weg vervoeren, die vervuilen tig!!! keer meer dan de schone vrachtauto hier in NL, dat ze die aan de grens tegenhouden, je wil niet weten wat er af en toe wordt uitgestoten als je over de snelweg rijd en er zo’n oostblokker naast je rijdt, ik zou zeggen 100% kankerverwekkend….
haal die van de weg en regel eerst in de rest van EU de regeling dat ALLE vrachtautos dit doen, is wel een werk maar ja ze willen roch iets voor het milieu doen??? daar bereik je iets mee, ipv maar weer de nederlander die zowiezo al milieubewuster is als de gemiddelde europeaan maar weer de beurs leegtrekken……..
hoezo kortzichttigheid van kabinet,
KABINET, Kranzinnige Asociale Bende In Nederland, Echt Triest
ondertussen rij ik al jaren LPG terwijl ik niet eens zoveel km per jaar maak, ik probeer toch mijn steentje bij te dragen en ik zal toch naar mijn werk moeten (OV sucks hier en in ploegendienst kom je anders niet ver)
Hans
Robert zegt
Onbegrip bij de burger. LPG is schoner dan diesel en benzine en juist die brandstof duurder maken. Daar zit totaal geen logica in. Ik vind dat niet handig.
Ik proveer ook op het milieu te letten. Neem ik de schoonste brandstof. In plaats van een beloning krijg je een boete.
Zonde, ik hoop dat ze inzien dat dit niet klopt.
carfanatics zegt
Het gaat ze ook totaal niet om het milieu, maar om de schatkist te spekken.
Aangezien de accijnzen op benzine al tot de hoogste ter wereld behoren pakken ze nu van armoe maar diesel en gas.
Blijkbaar hebben ze aan de enorme wegenbelasting tarieven voor deze brandstoffen ook nog niet genoeg dus doen ze het maar zo.
Lekker geloofwaardig allemaal.
HenkJan zegt
Wordt je eerst beloond met de koop van een schone diezel wordt je vervolgens bij de achterdeur weer bestolen.
Maarten zegt
PeterVanHteV,
Wat is dat nou weer voor een achterhaalde uitspraak: LPG moet je op koken… Leef je ook nog in een grot? Ik rij in een oldtimer op gas en lach iedereen uit, ook jou, hahahaha! 22 euro tanken, 450 km rijden en 60 euro verzekering per jaar! Gewoon creatief zijn, doet de regering ook!
eggenhuizen zegt
dieselauto,s vervuilen meer dus accijns verhogen…
Lpg is volgens mij schoner dan benzine en diesel maar deze gaat ook omhoog.
snap ik het nou niet ?????
volgens mij zou volgens deze stelregel lpg goedkoper moeten worden
Fred zegt
Allemaal heel leuk al die verhalen, maar wat gaan we er tegen doen.
Minder rijden of altijd tanken bij de buurlanden. De overheid kan dit gewoon ongestraft blijven doen. slurptax, accijns verhoging, kilometer heffing, CO2 toeslag, fijnstofdifferentiatie BPM enz.
Jongens dit gaat nog 10 jaar zo door met de PvdA. En iedereen doet poeslief mee.
En iedereen kiest gewoon weer voor PvdA.
Ik niet meer.
Ga maar op zoek naar een oldtimer met LPG of aardgas.
jasper zegt
dan maar naar de aldi voor slaolie!!!
Eric zegt
Het verhogen van accijnzen is een populair middel van de huidige regering om eenvoudig meer geld op te halen van bedrijven en particulieren. Legitieme diefstal dus. Hierdoor worden (consumenten) producten alsmaar onnodig duurder omdat bedrijven de accijnsverhogingen doorbelasten in de transportkosten. De enige die er echt beter van wordt is de overheid, die vervolgens dat geld uit kan geven aan projecten die altijd meer kosten dan begroot en onderzoeken die nooit echt iets opleveren.
In de Nederlandse economie is mobiliteit een belangrijke factor. Er wordt meer geconsumeerd, dus volgen er ook meer bewegingen. Voor een belangrijk deel is daarvoor brandstof nodig, die door de Nederlandse overheid onnodig duur wordt gemaakt.
De gehele accijnsverhoging staat in het teken van het milieu en CO2 uitstoot. Helaas zijn we nog steeds aangewezen op brandstoffen die CO2 uitstoot veroorzaken. Het meest vreemde is echter dat de accijnsverhoging niet aantoonbaar ten goede komt van het milieu en alternatieve, milieu neutrale brandstoffen, daardoor kan niet anders gezegd worden dat het Haagse diefstal is. Niet meer en niet minder !
Pim Brussee zegt
Onder het mom van milieu bedenkt de overheid o.m. de slurptax.
Vanaf januari dit jaar heeft de overheid inmiddels 18 miljard eukies aan milieubelasting naar binnen gehaald. Hiervan wordt nog niet eens 1% t.b.v. het milieu gebruikt.
En Balkenende maar zeggen dat we meer vertrouwen in elkaar moeten hebben. Hij is geen haar beter dan Kok.
de werkgever zegt
hoop is dat alle werkgevers dan ook die prijs goed door berekenen want wij kunnen niet zonder die diesel auto omdat die klote benzine auto en vooral gas geen trekkracht heeft voor een grotere bus