Het Amerikaanse RENNtech kennen we van diverse MB-tuning projectjes zoals een SLR 722 en een SL600. Ze hebben echter ook een upgrade voor de G55. Deze krijgt maar liefst 650 pk in plaats van de standaard 500 pk (was 476).
Brabus maakte ooit een G V12 met 610 pk, maar RENNtech gaat duidelijk een stapje verder. De vermogenstoename wordt verkregen door een ECU upgrade, Larger crankshaft pulley, SS headers, larger throttle body, carbon fiber airbox and top-mounted intercooler… Wat wil je nog meer?
Met dank aan Tombnolz voor de tip!
jela zegt
Het is niet mn ding, maar 650 pk is zeker niet slecht
Hugo zegt
Hij is dr niet mooier op geworden iniedergeval. G55 AMG is niet verbeterbaar denk ik.
R. zegt
en nu….
de 24-uurs van le mans dan maar?
toyotafreak zegt
650 pk in een blokke doos haha die auto wil alleen maar recht uit
Robbert W zegt
hahaha super vet natuurlijk!
Martijn zegt
Leuk, alleen wat een lelijke velgen en voorzetgrill.
Die SLR722 van Renntecht is een “gewone” SLR. Geen een kenmerk van de 722 imho.
Guan zegt
Wat ik nog meer wil? ehm beetje stroomlijn a.u.b. :)
Roadronner zegt
Schitterend. Zo eentje wil k wel hebben voor als ik naast een bovenmodaal gemotoriseerd karretje sta naast het stoplicht ;) (over GTItjes hoef je het dan al helemaal niet te hebben, die zijn totaal geen competitie meer).
Jori zegt
Waarom een “gewone 55” je kan ook de v8 compressor versie tunen
Ovide zegt
@toyotafreak:
hij gaat wel degelijk de bocht om ;) en hoe!
herinner je deze nog? http://www.autoblog.nl/archive/2007/07/20/vrijmivideo-ii-driften-in-een-g55-amg
Gijs zegt
Kvind de g 55 amg en de g van brabus echt veel mooier
Fova' zegt
FilmpjeFilmpjeFilmpje!!!
Robin zegt
5 jaar gratis benzine
Larrs zegt
Ja, leuk als je een heuveltje op moet. Je vliegt dan er gewoon overheen. :P
thomaz zegt
Specs?
mettje zegt
zinloos geweld.
Bramzel zegt
Wel mooi dat ze het uiterlijk gewoon ongeroerd hebben gelaten. Veel meer ‘sleeper’ als dit kan je ze niet krijgen volgens mij!
M5 lover zegt
doe mij die amg maar..
davidxkr zegt
De PK´s zijn indrukwekkend, maar het uiterlijk is echt 3x niks. Geef mij maar het uiterlijk van een Brabus of AMG G-serie en de tuning van RENNTech ;)
cl600 zegt
hoeveel pitten heb deze nou dan ? 8 ? of toch 12 & daarbovenop die upgrades ?
prelude zegt
jonges ik heb een off-topic vraagke
EDIT: Inderdaad!
ananas zegt
Die G is zo een ‘mooie’ wagen!!
Rob zegt
De G is zo ontzettend tijdloos, geweldig!
Mijn vrouw noemt het een ouwe ‘nazibak’ en wil er niet in gezien worden…
MarcO zegt
650 pk??? Niet gek voor een vrachtwagen.
carsofcoolhaven.nl zegt
Eén van de weinige terreinwagens die ik kan waarderen om zijn lelijkheid. Een goede off-roader moet lelijk zijn. Lelijk, omdat hij niet is ontworpen om zijn lijnen, maar om zijn functionaliteit. Zie de oude Defenders bijvoorbeeld, daar kun je nog eens over het dak lopen of een fikkie stoken op de motorkap. Heerlijk. Nou is deze G zeker wat gepolijster dan de Defender, maar je kunt er nog wel het legervoertuig in herkennen waar zijn genen vandaan komen. Lekker hoor!
DennieFR zegt
Het is gewoon een botte auto,maar wel eentje die je er flink van langst geeft bij het stoplicht!
De eerste beste bocht ben je trouwens toch weer bij…
Tombnolz zegt
650 pk is altijd leuker dan 500. Hoe zou deze G er verchroomd uitzien? :)
Richard zegt
Hadden zeker geen geld meer om een nieuw type te verbouwen. Oranje richtingaanwijzers, geen richtingaanwijzers in spiegels. Vind een g55 er toch imposanter uitzien.
carsofcoolhaven.nl zegt
@ richard:
richtingaanwijzers in spiegels?! Dat is toch niet in stijl met deze bak?! Deze vierkante terreinbeul moet het toch juist hebben van knipperlichten op de motorkap, rechte hoeken en een luchtweerstand waar een Lada nog om zou lachen… deze auto gaat niet om de mooi, dit is een bak die gaat voor het mes-tussen-de-tanden ruwe 4*4 gevoel
smokin zegt
Lekker zinvol dit. We nemen een terreinauto en we maken er een sportauto van.
Kunnen ze ook een Lamborghini Gallardo een halve meter verhogen en voorzien van grote all-terrain wielen? Dan is het cirkeltje weer rond.
HeadlightInYourMirror zegt
@ smokin
Dat ding noemden ze zo’n jaar of 25 geleden bij Lambo LM002 ofzo…
Uiteindelijk is daar, door verlagingssetjes etc. de Gallardo uit voortgekomen.
Karel zegt
Volgens mij was dit van origine helemaal geen G55 AMG die zijn veel dikker uitgevoerd (dikkere schermen)liggen lager en hebben grotere wielen, zoals destijds die zilvergrijze bij top gear getetst door Richard Hamond. Eninge overeenkomst is hier volgens mij de sidepipes.
stefan zegt
Ik zou graag de specs willen weten missschien is dit wel de grootste concurent voor porsche ( tot het volgende stoplicht ) :P
Félix zegt
en over een paar jaar is zijn de fossiele brandstoffen op en vraagt iedereen zich af waar alles in een keer gebleven is. Word toch eens wakker en besef dat we zuinig moeten zijn op wat er nog over is. Dat doen we niet met dit soort onzin.
MurcieBoy zegt
qua aerodynamica mocht er ook wel wat aan gedaan worden ;)
phantom zegt
oei, hoe zou dat rijden? als een tractor puller denk ik.