Dennis twijfelde pas nog of groter altijd beter is. Als reactie hierop kregen we via de tiplijn deze Focus ST met 20 inchers binnen. Niet alleen Mondeo’s worden uitgerust met 20 inch pattas, ook het tijdschrift EVO (hé, dat ben ik) monteerde 20″-velgen onder hun eigen Focus. Hoewel de kerel van het tijdschrift de Focus er met 20 inch nog beter uit vindt zien, raadt hij iedereen, die geen dubbele hernia wil oplopen, aan het bij de 18 inchers te houden. En een gat in de weg kan ook tot nare consequenties leiden…
Zelf zegt de man het volgende:
‘Now, I know that bigger doesn’t always mean better, and going up from 18in wheels to a set of 20s is probably not the best thing I could have done, but I still did it. There is no denying that the (whole) body kit made the ST look even better, but as for those wheels…
To start with, as could be expected, the ride was made awful to the point that I’m surprised I have any fillings left. On top of this, the road noise was unbelievable and the handling was tragic. It was like I’d spent months dating a supermodel with a doctorate in nuclear physics and the heirship to a small country full of oil, only for her to go and have a sex change. I can now understand why you see lads with over-wheeled cars cruising arround town so slowly – it’s the only way they can travel comfortably. Given the chance again I would would still go for the body kit, but I would definitely keep the original wheels.’
En over het gat in de weg:
‘To add to the misery, on the ST’s last outing, one of the larger-than-life wheels was damaged when the ultra-low-profile rubber wrapped around it failed to completely absorb the shock from a pot-hole, resulting in a rather nasty ding in the rim. Damn!”
Zullen we het maar bij de 18 inchers houden, Ford-rijders?
Met dank aan Vincent voor de tip!
Floryn zegt
het ziet er idd niet uit
AJ zegt
Pff, het lijkt wel een tractor.. :P
PyroZnype zegt
Opzich is het wel nice gevuld zo, maar dat laagje rubber is zo toch echt te weinig. Zowel voor de comfort als de portomonee zou ik toch bij de 18″ blijven :)
MiuRa zegt
lekkere foto ook om te oordelen..
VeyronLover zegt
Enkel om te showen, maar met zo’n velgen durf ik nog niet te parkeren en moet je continu op de weg letten…
– Stel – dat er ergens een rioolputje is, dat is pijnlijk voor de rug, en de velg!
Goed voor op de beursstand, maar niet voor dagelijks gebruik!
C30CDIAMG zegt
Zo zuur!! ik baal altijd als een stekker wanneer er ook maar een krasje op de velg zit!! Misselijk word ik ervan.
Maar weet je wat het is, 20″ originele velgen van de autofabrikant vind ik helemaal niet verkeerd. Wel wanneer je er giovanni’s onder legt ofzo…
Luc zegt
ik vind ze hierop goed uitzien
Johan zegt
kvind het ook te groot
de verhoudingen zijn er gewoon niet
jvvv zegt
Velgen, who gives a fuck. e mijne zien zwart van de roet. Een maand geleden heb ik ze een beetje gekuist. Lukte niet, zwart is er in gebakken. Achja, who gives a fuck.
De optie van 800euro voor coole 18inch was het niet waard voor me
GezondVerstand zegt
> 17″ op dit marktsegment = Johnnie
(en masochist als er geen asfalt voorhanden is)
Snoepie zegt
ik besteed mn geld liever anders…
Roadronner zegt
Beetje oversized.
Onder mijn Focus zitten standaard 17inch Rally Edition velgen, en dat is groot zat. 18inch is ook leuk, maar 20 is echt te veel van het goeie, zelfs onder een ST.
Bas zegt
Mag het ook ietsje minder zijn?
Testpiloot zegt
20 inch = geil…
Ja prima deluxe…
lincoln zegt
HALLO .. er zit een deukje in zijn velg .. so what ? .. het is niet dat ie uitgebrandt is ofzo hoor.
Frank zegt
toch net iets te groot, 19 zou nog gaan maar 20 is net teveel
Stokvis zegt
zijn er geen duidelijkere fotos?
Rick zegt
Ik zeg WOW echt mooi!
Dennis zegt
Ach, zolang je nog maar kunt sturen toch?
AbarthMkII zegt
Vind 20″ wel fraai staan. Kan de auto wel hebben, zeker icm met de bolle dikke spatborden van de Focus.
Die gast had van te voren ook kunnen bedenken dat ie in zou leveren op het comfort! Dat weet je toch als je een plattere band neemt. Duhhh
Koop je een ST voor zijn comfort? Dat ding is gemaakt om te knallen! Niergordel om en gaan met dat ding
En ja wat betreft die gaten, die moet je ook enigsins proberen te ontwijken .. of er nu 18″ of 20″ onder liggen.
Sjaak zegt
Zelf regelmatig met een Focus ST gereden met 20″ inch.
Over smaak valt nu eenmaal te twisten, 19″ is optisch het mooiste. De 20″ velgen rijden overigens perfect. Natuurlijk, je moet er niet mee door dikke kuilen vliegen of langs stoepen rijden. De banden zijn nu eenmaal 30 hoog dus dat geeft problemen. In de regen toch liever de standaard wielen, de auto is daarmee wat “losser” en beter op de limiet te rijden.
Wanneer je door kuilen wil rijden, koop dan een defender oid.
AbarthMkII: je hebt helemaal gelijk!
Erik zegt
@lincoln: die deuk staat ver genoeg open om er je vinger tussen velg en band te steken, wat betekent dat het ding waarschijnlijk vervangen moet worden. Dat is niet iets wat je elke keer wil doen als je een keer door een kuil gereden bent :P
Persoonlijk hou ik wel van veel aluminium en weinig rubber onder een auto, maar in dit geval was een maatje kleiner toch beter geweest. Echter heb ik de standaard Focus ST opgezocht @ Google en die 18″ velgen vullen de spatborden net niet genoeg. 19″ zou dus het mooiste zijn :)
skip zegt
er staan hier 18-ers onder de mondeo, en ik vind het meer dan zat. ik moet ook oppassen met putjes en kuilen, en een beetje comfort moeten inleveren. maar 20” is echt te groot, zowel voor een mondeo als een st. en zoals hierboven staat: met een st moet je idd knallen. maar knal maar eens tegen hoge snelheid in een putje, dan kun je meer vervangen dan alleen de velg
clijde zegt
Op zich gaat het wel, alleen persoonlijk zou ik bij max 17 inch. stoppen. Het is beter voor het comfort, en beter voor je beurs. Zoals je ziet is het al een behoorlijke kunst om van een van die grote pattattes heel te houden. Voor de show gaat het dus, maar voor dagelijks gebruik….
Michael Fontijn zegt
Tsja… Wat een gelul zeg!!
Leuk hele grote velgen, maar het schoeisel wordt steeds platter om het nog te laten passen. Nadeel is dat comfort zowiezo weg is, maar je hebt zowat geen rubber meer op klappen te absorberen…
Dus idd bigger is zeker niet altijd better ;-)
Jurgen zegt
En Mercedes dan ? Op een fatsoenlijke CL klasse ligt toch ook 20 inch AMG.
Rijd dat beroerd dan ?
silvio zegt
die wagen is echt een van de mooiste die de laatste jaren gemaakt is
polomen zegt
edit: Zullen we het maar bij de 18 inchers houden, Ford-rijders?
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
Statler&Waldorf zegt
Zuur voor die vent dat hij nu ook al een van de velgen beschadigd heeft, anders kon hij ze nog makkelijk verkopen. Hij had vast wel een of andere yahoo zo ver gekregen om met hem te ruilen voor 18 inchers.
Ik kon ook wel lachen over de analogie met het supermodel met hersens en heel veel geld. Alleen is het wel wat overdreven om daarover te reppen als je een Ford rijdt. Aston Martins zijn de enige supermodellen qua looks.
Robin zegt
We kunnen ook gewoon geen ford meer rijden!!
DennieFR zegt
Erg mooi,maar vergeet het sprinten bij stoplichten maar,want je legt het mooi af tegen een auto die zelfs 50pk minder heeft,en is dat de bedoeling met een ST?
roy zegt
@ DennieFR ik ben het niet met je eens, want met onze ST hebben we het tegen velen opgenomen bij de stoplichten die meer pk’s hadden dan de onze maar we trokken en trekken ze er nog steeds wel uit
johan zegt
niks verkeerd mee in het echt is ie nog mooier
Arnold_GT zegt
simpel, ik vind het mooi staan…
of zou dat komen omdat ik 18’ers op mn 206 geschroefd heb?
DennieFR zegt
@ Roy,maar niet met 20”,bestaat niet!!
Mystery_M zegt
zonde dat meneer niet kan file parkeren.
Mark zegt
Mwoah, ik heb ergere butsen in velgen gezien, en die konden gewoon gericht worden.
Onze huurfocus van een jaar oud had stalen velgen, en daar zaten ook al 2 behoorlijke slagen in. Voor en achter. Ik wil niet weten wat voor klap die techniek gehad heeft. Het reed wonderwel nog prima :-)
FocusMad zegt
18″ is eigenlijk groot genoeg onder een Focus……..