De spreekwoordelijke digitale inkt van Autobloggert’s artikel (maak er maar twee van) over de halfjaarcijfers van Spyker is nauwelijks opgedroogd en er is alweer nieuws te melden over Spyker. Hoewel het dit keer gelukkig geen faillissement-aanvragende schuldeiser is, baart een nieuw verschenen bericht toch de nodige zorgen. Ditmaal is het de jaarrekening van 2006 die is onderworpen aan een kritische blik van de AFM.
“Wat is er nu weer precies aan de hand dan?”, hoor ik u (terecht) denken. Nu de AFM, de Autoriteit Financiële Markten, de financiële verslaggeving over 2006 goed heeft bestudeerd, wil de AFM een herziening hiervan zien. Zij heeft hiertoe een verzoek ingediend bij de Ondernemingskamer van het gerechtshof in Amsterdam. Volgens de beurstoezichthouder zitten er erg veel gebreken in. Goh, meen je dat nou? We halen even Wouter’s artikel van 30 maart 2007 aan:
In 2005 boekte Spyker Cars nog een verlies van bijna 2 miljoen euro, maar in 2006 werd de trend gekeerd. Het eerste halfjaar was er al een positieve cash-flow en uiteindelijk maakte Spyker 800.000 euro winst. Ook voor dit jaar verwacht CEO Victor Muller een positief resultaat.
Hoewel de 800.000 euro al zeer discutabel genoemd kan worden, vind ik vooral de toekomstverwachting in het jaarverslag van de directie van het jaarrapport op z’n zachtst gezegd merkwaardig. Of vermoedde onze altijd-door-een-roze-bril-kijkende vriend Muller echt niet dat Spyker vijf maanden later naar buiten moest komen met een verlies over het eerste halfjaar van €29,9 miljoen….
Gelukkig lijken er serieuze kopers te bestaan voor het Formule 1-team, dus wellicht krabbelt Spyker zich er weer eens op.
Aston Martin Rapide zegt
Tsja…ik weet echt niet wat ik erop moet zeggen. Ik kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat het met Spyker goedkomt. Ik heb helaas geen inzicht op financiele situatie van Spyker en het is en het blijft speculeren.
lincoln zegt
altijd hetzelfde met AMF .. ze moeten ook weer zo nodig autoblog-aandacht .. echt sneue lui daar bij AMF
emiel zegt
haha…. AMF…. das een goeie, betekend dat Aston Martin Fanclub ofzo ;)
m5 zegt
ik lees net dat spyker f1 is verpatst aan mol
MiuRa zegt
verkoop dat F1 team en ga weer autos bouwen !!
Ralph zegt
@ Lincoln,
duidelijk een geval van “de klok wel horen luiden maar je weet niet waar de kleper hangt”.
Volgens mij heb je ook geen flauw idee wat de AFM (dus niet AMF!) precies doet. Het is in ieder geval geen organisatie die “autoblog aandacht” wilt, zoals jij dat noemt. Je zou het even kunnen proberen op Google! Of misschien GooLGe?
Blackdrive zegt
@ m5, er toch toch alleen maar nog een bod op tafel (80miljoen euro)?
Van Mol samen met een Indiër.
Alex. zegt
Inderdaad, gewoon de hele F1 Team verpatsen en exit beurs, net als Donkervoort!!!
Kijk dan heb ik er pas veertrouwen in als zij dat op deze manier aanpakken.
K. zegt
@m5
LOL, dan is die goed genaaid. (Mol)
Alex. zegt
P.S.
Met Donkervoort bedoel ik.
Dat zij het gewoon heel langzaam opbouwen, en dan pas verder kijken.
Wel leuk geprobeerd van hun trouwens :)
Citrofiel zegt
@ Ralph; Ik weet vrijwel zeker dat lincoln die opmerking niet serieus bedoelde. Het zal door zijn gebrek aan smily-kennis komen dat dat even onduidelijk was. ;)
lincoln zegt
@ citrofiel …… je bent genezen …. joepie …. ooohh man wat zat ik in de rats.
m5 zegt
hier staat het
http://www.racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=18955
Alex. zegt
T`sja, wat moet ik hier op zeggen.
Niet veel, behalve dat ik het vreemd vind dat de naam Spyker mogelijk gaat verdwijnen.
Als ik het goed heb is dit toch de gemaakte F1 auto uit Nederland, en niet uit India?
Als ik BV een bmw koop, ga ik hem toch ook niet omdopen tot BV Ferrari?
Want het is en blijft een duits produkt, net als Spyker.