Ok, het is officieel, dit is de nieuwe Audi A4!
Na de nieuwe BMW 3-serie en de nieuwe Mercedes C-Klasse is het nu de beurt aan Audi. Gisteren zagen we al een eerste afbeelding maar nu hebben we meer info over de nieuwe A4. Het front van de A4 valt op door een nieuwe uitvoering van de single frame grille, maar ook door de koplampunits met dagrijverlichting (afhankelijk van de uitvoering in LED-techniek).
Bekijk de afbeeldingen hier of lees het volledige persbericht hieronder.
Sportiviteit als basis
De Audi A4 is de sportiefste auto in zijn klasse. Dat komt met name op het conto van de vooruitstrevende ondersteltechniek. Er zijn twee sportief afgestemde onderstellen beschikbaar en daarnaast is er Audi drive select. Dit systeem biedt keus uit drie ‘settings’: comfort, auto of dynamic. In de laatste stand reageert de A4 sneller op bijvoorbeeld het gaspedaal, schakelt de tiptronic-versnellingsbak over bij hogere toerentallen, wordt de besturing directer en de afstemming van het onderstel steviger. Dat laatste is mogelijk door de toepassing van elektronisch instelbare schokdempers. Auto’s die zijn uitgevoerd met MMI (Multi Media Interface) beschikken bovendien over een Individual-setting waarbij 24 variabelen instelbaar zijn voor een weggedrag ‘op maat’. Alle combinaties tussen zeer comfortabel en super sportief zijn mogelijk.Dynamisch sturen
In het onderstel van de A4 is veel aluminium verwerkt. Dat geldt zowel voor de voorwielophanging met zijn vijf geleidearmen als voor de achterwielophanging. Dit zorgt voor een aanzienlijke verlaging van het onafgeveerde gewicht. Daarnaast kan de A4 uitgebreid worden met Audi dynamic steering. Dit systeem past de overbrenging van de stuurinrichting aan op basis van de snelheid. Doordat de stuurinrichting nauw samenwerkt met het ESP kunnen bijvoorbeeld over- of onderstuurreacties in de kiem worden gesmoord: Dankzij kleine maar extreem snelle stuurcorrecties, die automatisch worden uitgevoerd, blijft de A4 stabiel als de grens tussen grip en slip in zicht komt. Naast deze innovatieve meeroptie is de standaard stuurbekrachtigingspomp zó efficiënt dat hij het brandstofverbruik met circa 0,1 l/100 km terugbrengt.Contact!
De optionele adaptieve schokdempers van de A4 zorgen voor een optimaal band-wegdek-contact. Dat leidt niet alleen tot maximale stabiliteit maar ook tot een zeer hoge mate aan dynamiek. Overigens zijn stabiliteit en dynamiek ook gebaat bij de nieuwe plaatsing van het differentieel en de koppeling. Deze zijn van plaats gewisseld en daardoor kon de vooras 154 mm naar voren worden geplaatst. Dat draagt, evenals het verplaatsen van de accu naar de bagageruimte, bij aan een ideale gewichtsverdeling. Bovendien heeft de A4 een forse spoorbreedte (1564 mm vóór, 1551 mm achter). De wielmaten variëren van 16- tot 18-inch. Al met al draagt de geavanceerde ondersteltechniek er in belangrijke mate aan bij dat de nieuwe Audi A4 de sportiefste auto in zijn klasse is. De remmen zijn daarop aangepast: de A4 heeft vóór remschijven met een diameter van 314 mm (V6-modellen: 320 mm) en achter bedraagt de diameter 300 mm. ESP van de nieuwste generatie is op alle modellen standaard.De kracht van directe injectie
Bij de introductie zijn er vijf motoren voor de nieuwe A4 beschikbaar. Zowel de diesel- als de benzinemodellen maken gebruik van directe brandstofinspuiting.
De nieuwe 3.2 FSI V6 is met een vermogen van 195 kW/265 pk en een koppel van 330 Nm (beschikbaar tussen 3.000-5.000 t/min) de krachtigste motor voor de A4. Deze motor is voorzien van het innovatieve AVS ofwel Audi valvelift system. Hiermee kan de mate van opening van de kleppen worden gevarieerd en dat helpt bij een optimale cilindervulling. De Audi A4 3.2 FSI wordt standaard geleverd met quattro-aandrijving. Met de handgeschakelde versnellingsbak is hij goed voor een topsnelheid van 250 km/h en een sprint van 0-100 km/h in slechts 6,2 seconden. Het gemiddelde verbruik bedraagt slechts 9,2 l/100 km – een vermindering van 1,2 l/100 km ten opzichte van de voorganger met de 255 pk sterke motor. De Audi A4 3.2 FSI wordt medio 2008 ook leverbaar met de zestraps tiptronic automaat.De 1.8 TFSI combineert directe benzine-inspuiting met turbotechnologie. Dat leidt tot een topvermogen van 118 kW/160 pk en een indrukwekkend koppel van 250 Nm (tussen 1.500 en 4.500 t/min). De topsnelheid van de A4 1.8 TFSI bedraagt 225 km/h, de sprint van 0-100 km/h is in 8,6 seconden geklaard en het gemiddelde verbruik blijft steken bij slechts 7,1 l/100 km – een winst van 1,1 l/100 km vergeleken met zijn voorganger. De 1.8 TFSI, die nauw verwant is aan de veelgeprezen 2.0 TFSI, werkt met een inspuitdruk van 150 bar en nieuwe injectors. De turbo pakt al bij 2.000 t/min op. De Audi A4 1.8 TFSI met voorwielaandrijving is leverbaar met een handgeschakelde versnellingsbak of de multitronic continu variabele transmissie.
Sublieme trekkracht: TDI
Voor de nieuwe A4 staan vanaf het begin drie TDI-motoren ter beschikking. De drieliter V6 (standaard met quattro) levert een vermogen van 176 kW/240 pk en een ontzagwekkend koppel van 500 Nm. Dat leidt tot een top van 250 km/h en een ‘0-100’ in 6,1 seconden – dat alles bij een gemiddeld verbruik van 6,9 l/100 km. De nieuwe 3.0 TDI is pure hightech met onder meer de nieuwste generatie common-rail injectie met piezo-injectoren en een turbocompressor met variabele geometrie. Mede dankzij een nieuw uitlaatgasrecirculatiesysteem voldoet hij nu al aan de komende Euro 5 emissie-eisen.De 2.7 V6 TDI is afgeleid van de 3.0 TDI. Deze versie wordt geleverd in combinatie met voorwielaandrijving en de multitronic versnellingsbak. Het topvermogen van deze motor bedraagt 140 kW/190 pk en het koppel 400 Nm (tussen 1.400-3.250 t/min). Darmee is de 2.7 TDI goed voor een top van 226 km/h en een sprint van 0-100 km/h in 7,7 seconden. Het gemiddelde verbruik bedraagt 6,6 l/100 km.
1.100 kilometer op een volle tank
Ook de viercilinder common-rail 2.0 TDI is een perfect voorbeeld van vooruitstrevende dieseltechnologie, met bijvoorbeeld een inspuitdruk van 1.800 bar en de toepassing van piezo-injectoren. De 2.0 TDI levert een vermogen van 105 kW/143 pk en een koppel van maar liefst 320 Nm (beschikbaar tussen 1.750-2.500 tpm). Daarmee is de Audi A4 2.0 TDI goed voor een topsnelheid van 215 km/h en een sprint van 0-100 km/h in 9,4 seconden. Met de standaard zesversnellingsbak bedraagt het gemiddelde verbruik slechts 5,5 l/100 km. In combinatie met de 65 liter grote brandstoftank leidt dat tot een actieradius van ruim 1.100 km. Ook dit model voldoet nu al ruimschoots aan de Euro 5 emissie-eisen. De A4 2.0 TDI is optioneel leverbaar met de multitronic-versnellingsbak.quattro
Vanzelfsprekend is de nieuwe A4 ook als quattro verkrijgbaar. De 3.2 FSI en 3.0 TDI zijn standaard uitgerust met dit geavanceerde vierwielaandrijvingsysteem. De quattro ‘set-up’ voor de A4 is extra sportief. Onder normale omstandigheden gaat 40% van de aandrijfkracht naar de voor- en 60% naar de achterwielen. Het zelfblokkerende middendifferentieel kan, als de omstandigheden daartoe aanleiding geven, extra trekkracht naar de as met de meeste grip sturen.Ruime keuze in versnellingsbakken
Alle transmissies voor de nieuwe A4 zijn efficiënt en eenvoudig te bedienen. Ze beschikken over een indicator, die aangeeft welke versnelling is ingeschakeld. Tevens geeft hij aan welke versnelling ingeschakeld kan worden voor een zo gunstig mogelijk verbruik.
De A4 3.2 FSI wordt op termijn ook leverbaar met een zestraps tiptronic-automaat. Deze versnellingsbak reageert nu nog sneller en directer.
Voor de 2.7 TDI, de 1.8 TFSI en de 2.0 TDI is de continu variabele multitronic-versnellingsbak beschikbaar. Ook deze is verder verbeterd met onder meer een nog breder bereik aan overbrengingsverhoudingen. Door de Sport-modus te selecteren, kan de bestuurder handmatig acht opeenvolgende ‘vaste’ schakelpunten kiezen.Lichter, stijver, veiliger
Het koetswerk van de nieuwe A4 is lichter, maar toch stijver en veiliger dan dat van zijn voorganger. Hoewel de nieuwe A4 bijna twaalf centimeter langer en vijf centimeter breder is dan zijn voorganger, weegt zijn koetswerk 10% minder. De A4 1.8 TFSI weegt bijvoorbeeld slechts 1.410 kg. De gewichtsbesparing zit hem met name in het gebruik van nieuwe, extreem lichte en sterke staalsoorten. Dit zogenaamde ultra high strength steel zorgt voor extra stijfheid en dat leidt weer tot een sportief weggedrag en een hoge mate aan comfort – ook vibraties worden door de bijzondere carrosseriestructuur tot een minimum beperkt.Stil en ruim
De Cw-waarde van de carrosserie bedraagt slechts 0,27; dat draagt bij aan minimaal windgeruis. De inzittenden hebben volop ruimte dankzij de grote wielbasis van 2.808 mm. Vergeleken met het vorige model A4 is de beenruimte toegenomen met 908 mm. Voor de achterpassagiers is de knieruimte met 36 mm toegenomen. Ook de hoofdruimte en de ruimte ter hoogte van de schouders is fors toegenomen. Het interieur is typisch Audi met materialen van hoge kwaliteit en een afwerkingsniveau dat op eenzame hoogte staat. Het bedieningsgemak is eveneens van bijzondere klasse. Elke schakelaar heeft bijvoorbeeld zijn eigen weerstandsniveau en werkt uitermate precies. Elke vorm van speling is uitgebannen. Zo wordt kwaliteit voelbaar.
Ongeacht de uitvoering of de aandrijvingsvorm (voorwielaandrijving of quattro) heeft de nieuwe A4 een kofferruimte van 480 liter. De laadvloer is volkomen vlak en de tilhoogte bedraagt slechts 673 mm. De achterbank kan in twee ongelijke delen worden neergeklapt; het maximale laadvolume bedraagt 962 liter.Voor de veiligheid
De stijve koetswerkstructuur van de A4 vormt een goede basis voor optimale inzittendenbescherming. In het nieuwe model werken alle veiligheidssystemen nauw samen. Zo bepalen sensors in de geleiderails van de voorstoelen de exacte positie ten opzichte van het stuur van de bestuurder. Deze gegevens worden in het geval van een aanrijding ‘doorgegeven’ aan de adaptieve gordelspanners en de airbags. Deze passen hun werking dan automatisch aan de omstandigheden aan.
In de nieuwe A4 zijn zes airbags standaard, zijairbags voor de achterpassagiers zijn optioneel. Dat geldt mede voor ISOFIX-vergrendelingspunten voor kinderzitjes. Ook de passagiersstoel is te voorzien van ISOFIX-bevestigingspunten.
De nieuwe A4 voldoet aan alle nieuwe Japanse en Europese eisen op het gebied van voetgangersveiligheid. Bovendien weerstaat hij botsingen met stilstaande objecten of met andere voertuigen tot een snelheid van 15 km/h zonder dat de koetswerkstructuur daarbij beschadigd raakt.Ideale zitpositie
De zitpositie in de nieuwe Audi A4 is voor elke bestuurder optimaal in te stellen. De stoelen zijn in hoogte verstelbaar en het stuur kan zowel in hoogte (50 mm) als in lengte (60 mm) worden versteld. Elektrisch bedienbare stoelen met memory-functie zijn evenals sportstoelen met een kantelbare zithoek en verlengbare zitting optioneel. Ook zijn comfortstoelen met klimaatregeling beschikbaar. Deze zijn met geperforeerd leer bekleed en uitgevoerd met zes interne ventilatoren voor een aangename koeling van het lichaam.Ergonomie volgens Audi
De cockpit van de nieuwe A4 heeft veel gemeen met die van de A6. De middenconsole is naar de bestuurder gericht en het display van het bestuurdersinformatiesysteem bevindt zich centraal op het dashboard. In het midden van het dashboard bevindt zich een 6,5 inch scherm waarop informatie over audio en airco wordt weergegeven. Via het CAR-menu zijn diverse instellingen te wijzigen. De Audi A4 met navigatiesysteem is tevens uitgevoerd met MMI (Multi Media Interface), waarbij 15 grote drukknoppen zijn gegroepeerd rondom een grote draai-/drukknop. Via MMI zijn alle navigatie-, audio-, telefoon- en set-upfuncties eenvoudig te bedienen.Elektromechanische handrem
De nieuwe A4 heeft standaard een elektromechanische handrem. Deze helpt de bestuurder bij het wegrijden en heeft ook een noodremfunctie. De plaats die vroeger werd ingenomen door de handremgreep is nu een ‘comfortzone’ met ruimte voor een armsteun en twee optionele twaalfvolt-aansluitingen.
De elektronische sleutel van de A4 kan diverse instellingen en servicemededelingen van de auto opslaan. Bij uitvoeringen met advanced key is het zelfs niet noodzakelijk om de sleutel in het contactslot te steken. Starten gaat dan via een knop in de middenconsole.Licht en (frisse) lucht
Voor de nieuwe A4 zijn diverse lichttechnologieën beschikbaar. De nieuwe A4 kan worden uitgevoerd met Xenon plus koplampen. Dit kan worden gecombineerd met adaptive light-technologie waarbij de koplampen meebewegen op basis van de stuuruitslag.
Een automatische airconditioning is standaard op alle modellen. Het koelvermogen van deze nieuwe unit is met 10% verbeterd, terwijl het energieverbruik ervan met 20% is teruggebracht. Als optie is een drie-zone uitvoering leverbaar met speciale klimaatzones voor bestuurder, bijrijder en passagiers achter.Assistentie van hoog niveau
De bestuurder staat er in de nieuwe A4 niet alleen voor. Zo maakt het Audi parking system advanced parkeren tot kinderspel dankzij een optionele achteruitrijcamera. Dit systeem helpt ook bij het optimaal uitrichten van de auto.
De optionele Audi lane assist waarschuwt de bestuurder door middel van een trilling in het stuur voor het overschrijden van de wegbelijning. Dit gebeurt alleen als de richtingaanwijzer niet wordt gebruikt.
Audi side assist, dat als optie op de nieuwe A4 te krijgen is, waarschuwt via een oplichtende LED in de buitenspiegel voor (snel) achteropkomend verkeer. Deze LED gaat sneller knipperen als de bestuurder de richtingaanwijzer activeert (intentie tot rijbaanwisseling).
De optionele Adaptive Cruise Control van de A4 is bruikbaar tussen snelheden van 30-230 km/h. De Adaptive Cruise Control zorgt ervoor dat de afstand tot de voorligger constant blijft, ook als die voorligger remt.De persoonlijke A4
Voor de A4 is een breed scala aan opties beschikbaar, zodat ook in dit opzicht een hoogstpersoonlijke ‘set-up’ kan worden gerealiseerd. Zo is een uitgebreid multimediaprogramma verkrijgbaar met onder meer DVD-navigatie, een TV-tuner en een high-end tienkanaals soundsystem van Bang & Olufsen met 14 speakers en een 505-watt versterker. Uiteraard is ook een Bluetooth telefoonvoorbereiding voor handsfree bellen leverbaar.
stijn zegt
best een mooie bak , natuurlijk ligt de layout dicht bij de a5, wat zeker geen slechte zaak is
mooie wagen alvast, kan niet wachtten om er een tegen te komen / de s / rs reeks te zien
Nathan zegt
mooi !
little zegt
Leuke ledjes in de koplampen, jammer dat de lampen nog steeds die trendy bocht in de onderkant hebben van het oude model.
Pannekoek zegt
Hmmm, ik vindt de oude mooier, die leds zijn lelijk.. :(
En zou je de balk achter het nummerbord de zelfde kleur als de rest van de carroserie maken, zou hij net op een Passat lijken.. :?
Alec zegt
oftewel een kleine 4deurs A5…….
niet veel bijzonders,
audi kennende had ik toch wel iets meer verwacht.
PieterA zegt
Leuke facelift…
jela zegt
Ziet er echt wel goed uit, erg leuk die led’s trouwens. En ik vind het echt niet erg dat veel audi’s op elkaar lijken, het is waarschijnlijk voordelig voor audi zelf en ik vind ze goed zoals ze zijn, het zou ook jammer zijn als ze dan eens iets veranderen en dat het dan lelijk zou zijn. Ik zou echt geen slechte commentaar over deze auto kunnen geven (op kleinigheden na dan), maar daarom is hij nog niet de beste in zijn categorie. Gewoon een goede wagen. Punt.
SaxoVTS zegt
Wat is dagrijverlchting? Zijn dat gewoon stadslichten of iets anders? Voor de rest lekker standaard weer :(
PieterA zegt
@SaxoVTS: vooral handig op het linkerbaanvak… ;)
jodocus zegt
braaf ontwerp – design speelt op veilig en mooi in de lijn van het huidige audi-identiteit. Ach ja, never change a winning team, zeker ?
De achterlichtjes komen mij toch wat te japans / koreaans over en al helemaal nix vindt ik die oplopende kromme lijn onderaan tussen beide wielen. Dat ruikt sterk naar BMW 1 toestanden. en dat is nu eenmaal het lelijke eendje van vandaag. Maar wie ben ik, hé
Supreem zegt
Wat kijkt die auto triest in zijaanblik..
thomaz zegt
Tsja, hij is misschien niet heel veel veranderd, maar ik vind het een zeer mooie auto. Een beetje net als wat Volvo met de V70 enzovoort gedaan heeft, chapeau!
Tom zegt
Ik wil hem wel eens zien met een s-line pakket erop. Voor het huidige model deed dat ook heel veel in de juiste kleur. Zoals hij hier staat vind ik de achterlichten wat uit de toon vallen, maar wie weet is dat irl weer helemaal anders.
DRU zegt
Natuurlijk zijn de laaste posts van Autoblogger. :)
Mijn mening:
– Hoera voor de kerstversiering op yet another Audi. Wel jammer dat het nu gaat verloederen. Ik vind het zo spannend als ik die Christmas lights in mijn spiegel zag aankomen. Dan denk ik.. R8? Zou het? Oh, A5. En nu zal het zijn, oh, A4.
– Achterlichten. Jammer jammer. Een beetje triest kijkende ass stance.
– Algehele design direction, waarschijnlijk moeten we weer door een periode van irritante lijnen die niet echt netjes maar wel ‘anders’ zijn om vervolgens over een paar jaar blij gemaakt te worden met heerlijke lijnen die weer kloppen. Dus die rare rechte lijnen zullen we maar even voor lief nemen. Het is een fase, zullen we maar zeggen.
– Niet voor lease rijders: Als je een A4 koopt, neem dan alsjeblieft het Bang & Olufsen systeem met 14 speakers. Voor de resell value van onschatbare waarde. En natuurlijk voor je eigen sound pleasure.
autoblogger zegt
Huh? Wat? ;)
RenJie zegt
Wat een lelijk gedrocht zeg, hij is wel meer volwassen, maar die achterlichten zijn echt lelijk. Modellijn van nu kan zeker wel nog 3 jaar mee…
Koen zegt
Wederom een duidelijke exponent van de McDonalds strategie van de VAG groep:
Als je er maar niet te veel smaak in doet, vindt in ieder geval niemand het vies.
bnc zegt
Err, ik ben een beetje verward door de vgl met de nieuwe 3 serie / Mercedes C-klasse? Ik veronderstelde dat dit een soort van midlife-facelift was van de A4 of moet dit echt het heel nieuw model voorstellen?
Ahura zegt
S-line
wow zegt
keurige auto wat een gezeur,
pilsjongen zegt
als BMW liefhebber moet ik toch zeggen, wa een enorm vette bak !
audi-boy zegt
Ook als BMW liefhebber moet ik zeggen dat is een mooie bak, maar alle audi’s lijken op elkaar jammer genoeg, BMW’s niet!
XP zegt
Knappe wagen! Leuk dat ze de leds in de voorlichten geplaatst hebben, geeft het een veel modernere look.
@audi-boy: jammer genoeg moet ik ermee akkoord gaan, als ik vluchtig een A3 langs de voorkant bekijk kan ik het verschil niet onmiddellijk zien met een A4 :) Maar dat kan ook wel aan mij liggen natuurlijk ;)
Qua prijs zal het ook wel weer niet mis zijn, maar je krijgt er natuurlijk wel een zeer degelijke auto voor in de plaats.
greg zegt
Er staat dat de beenruimte vergeleken met het vorige model met 908mm is toegenomen… Das bijna een meter man! Klopt dit wel?
Voor de rest een keurige bak. Eleganter dan een 3 Series sedan, if you ask me.
I’m in love.
Jochen zegt
Ik had bij mezelf iets meer een : Yeah ! verwacht. Deze bleef echter uit.
Maak van de A5 een sedan, met in het achterhoofd het huidige type A4 en men creëert deze wagen. Absoluut een fraai vormgegeven auto, maar iets meer spektakel had van mij wel gemogen.
Knilles zegt
Hele mooie auto, gelukkig niet de knik bij de achterwielen die de A5/S5 zo lelijk maakt!
Bomkat zegt
Wat een teleurstelling deze auto. Je kan toch wel iets meer van audi verwachten. Zelfs zo risicoloos dat je zowat van een facelift kan spreken.
Maar blijkbaar is dat wat iedereen graag wil en mooi vindt gezien de reacties hier…
Dashboard is wel mooi, helaas de buitenlkant niet.
bob zegt
Ziet er toch wel stukken beter uit dan een 3-Serie
M Freak zegt
‘T enige mooie aan deze auto vind ik toch wel die LEDjes in de koplampunit. Voor de rest gewoon een 4-deurs A5, wat ik toch wel aan de slechte kant vind. Het had VEEL beter gemoeten!
Pavla zegt
En wat mag deze hele grap gaan kosten?
Mooie auto verder, al is de s-versie natuurlijk het neusje van de zalm.
Henk Timmer zegt
wat een pracht bak…
audi is zooo goed bezig met mooie en goede auto’s te maken
peter zegt
so what’s new?
student zegt
dat wordt m voor m’n pa!…. niets dan lof voor Inglostadt!!
Djivy zegt
Geeuw & gaap².
peter zegt
optionele achteruitrijcamera. Dit systeem helpt ook bij het optimaal uitrichten van de auto.
uitrichten? dat moet toch als je gecrasht bent?
De optionele Audi lane assist waarschuwt de bestuurder door middel van een trilling in het stuur voor het overschrijden van de wegbelijning. Dit gebeurt alleen als de richtingaanwijzer niet wordt gebruikt.
Lekker is dat, ’s nachts over lege wegen constant dat gemekker aan moeten horen. Of bij wegwerkzaamheden…..
Audi side assist, dat als optie op de nieuwe A4 te krijgen is, waarschuwt via een oplichtende LED in de buitenspiegel voor (snel) achteropkomend verkeer. Deze LED gaat sneller knipperen als de bestuurder de richtingaanwijzer activeert (intentie tot rijbaanwisseling)
In NL is het activeren van de richtingaanwijzer allang gedegradeerd van ‘ intentie tot rijbaanwisseling’ naar ‘rijbaanwisseling’
De optionele Adaptive Cruise Control van de A4 is bruikbaar tussen snelheden van 30-230 km/h. De Adaptive Cruise Control zorgt ervoor dat de afstand tot de voorligger constant blijft, ook als die voorligger remt.
Liever eentje die dan meteen maar ‘ intentie tot rijbaanwisseling’ aangeeft en dat al checkt met side assist om met lane assist ver genoeg maar niet te ver uit te wijken zodat het uitrichten helemaal goed gaat……
wat een onzin zeg, dat marketing geblaat.
Keller zegt
Whow! Hij is erg mooi! vooral de S-line.
Heb nu een A4 quattro en zou misschien de A5 kopen maar het wordt nu zeker een A4 weer.
jantjebeton zegt
prachtige wagen!!! ik snap alleen niet waarom ze zo’n grote lompe spiegels erop zetten. de mercedes C-klasse heeft ook al van die olifanten aan de zijkanten hangen. zet er liever een klein gestroomlijnt sportief spiegeltje op!! maja, das mijn mening
The R6 Tornado zegt
Wat een mooi getypt perstekstje vol marketingtaal. De Audi is de beste, de sportiefste in zijn klasse, blabla… (dat staat er meerdere keren in zelfs). Kan al niet wachten tot de eerste vergelijkingstests. De BMW 3 houdt dit netjes achter zich, net zoals hij deed met de nieuwe C. De concurrentie komt dichter, dat wel, maar beter, dat niet. Zelfs met een elektronische schokdemping die op onze geaccidenteerde Belgische wegen toch geen voldoening biedt. Conventioneel is nog altijd het beste voor een gewone personenwagen.
Lebastille zegt
De nieuwe A4 heeft de neus van de oude A3 en de kont van de A5. Het is een beetje een samengeraapt zooitje, maar toch heeft de auto een goede uitstraling. Wat me opvalt is dat een flink aantal zaken (zoals de adaptieve stuuroverbrenging, middenmotorconcept en het plaatsen van de accu achterin) overeenkomen met BMW’s 3-serie. Daarom ben ik erg benieuwd ofdat Audi BMW kan evenaren of misschien zelfs voorbijstreven. De opties magnetic ride en het automatisch corrigeren van onder- en overstuurbewegingen i.c.m. quattro kan van deze nieuwe Audi A4 een hele goede auto maken.
Bomkat zegt
Opvallend aan de voorkant: grote openingen naast de single frame grill die daarna met zwart kunststof worden dicht gemaakt.
Opvallend aan de reacties hier: deze auto wodt de hemel in geprezen voor zijn looks, en de Jaguar XF (die wel vernieuwend is voor het merk) wordt afgebrand.
dekster zegt
Dat is gewoon een A5 met 2extra deuren :roll:
erik zegt
Cw waarde van 0,27 dat is erg goed.
DeletedItem zegt
Niet onaardig. Wel grappig wat de nieuwe verkoopargumenten zijn. Ik quote: “Naast deze innovatieve meeroptie is de standaard stuurbekrachtigingspomp zó efficiënt dat hij het brandstofverbruik met circa 0,1 l/100 km terugbrengt”.
Dat betekent dat je – bij een gemiddelde van 5,5l/100km, diesel Euro 1,089/liter – toch op een tank 21,1km verder rijdt. Dat is toch Euro 1,264 per tank!! (zo uit mijn hoofd gerekend)
Bernd zegt
Persbericht: “Vergeleken met het vorige model A4 is de beenruimte toegenomen met 908 mm.” Dat is bijna een meter! Zeker alleen als je de stretched limo versie bestelt?
En die LEDjes aan de voorkant… dat is te bling-bling in vergelijking met de rest van het ontwerp. Gewoon een rechte rij LEDjes zou al helpen, in plaats van die rare bocht erin.
bramwillemse zegt
vind ‘m wat minder agiel ogen dan het vorige model, hoogstwaarschijnlijk doordat ie wat langer is geworden (?).
Toch een aardig design. En zoals verwacht flink afgekeken van de A5, maarja daar is natuurlijk niks mee.
Jos zegt
Nee die achterlichten is echt niks de grill ook niet bijna niets veranderd ik heb liever de 3 Serie
C. zegt
Weer meer van hetzelfde….
AppieFlappie zegt
Ik moet toegeven, hij ziet er beter uit dan de huidige A4. En die S4 koplampen damnnn nice
Beau92 zegt
Ik ben niet zo kapot van die achterlichten, maar voor de rest vind ik het een mooie auto, mooier dan de A5, dat zeker.
bas zegt
waar is de avant!! die is immers het mooiste
Jeroen zegt
@ jantjebeton die spiegels zijn een nieuwe regel waar alle nieuwe modellen aan moeten voldoen vandaar dat bij alle nieuwe modellen grotere spiegels toegepast werden. Bij Audi begon dit vanaf de Q7/A6 Allroad
Jeroen zegt
@bas de avant komt zo’n 6 maanden later
jeroen zegt
Hebben ze bij Audi een BMW 3 serie uit elkaar geschroefd en alle goede ideeen door de Xerox getrokken? Ik zie Active-steer, ik zie een ophanging ala BMW, en ga zo maar even door.
En dan dood leuk zeggen dat het de sportiefste auto in zijn klasse is, als ze nu eens 10 jaar terug begonnen waren met de wielen op de hoeken te zetten ipv de hele aandrijflijn voor de vooras te plaatsen hadden ze nu niet zo tof hoeven doen, met een vinding die iedereen al zo lang toepast.
En qua styling helaas weer een echt audi. Dus men neemt een ander model trekt het door de copier en doet of 90% voor het kleine model of 110% voor de grotere. Allemaal prima, maar echt te saai. Ik vind het een reden om geen grote audi te nemen, omdat je vanaf 50 meter bij wijze van niet ziet of het een A8 of A3 is van de voorkant, of een A4 of A8 van achteren.
Lotus7 zegt
Die witte S van Ahura is net een 3-serie.
De binnenkant is weer te cheap voor woorden, waarom geen mooi middenconsole uit één stuk? Dit oogt goedkoop.
En die LEDjes? Tokkie-stijl: kijk hier kom ik aan!
Bertus zegt
Mja, dit “nieuwe” model maakt uiterlijk minder verschil met het huidige model dan de facelift van 2004 deed. Ietske aggressiever, da’s wel aardig, die achterlichten doen me ergens aan denken. Ik vind de huidige A4 wel aardig, dus deze is ook niet lelijk, al vind ik de gebogen lijn op de flank geen goed doen aan de strakheid van ’t ontwerp. Maar ja, BMW heeft t, dus moeten zij blijkbaar ook of zo.
De teleurstelling zit ‘m voor mij vooral in het interieur. De mooie, doorlopende middenconsole van het huidige model is weg, en wat er voor terugkomt sluit voor geen meter op elkaar aan. een ontstaat een raar gat tusen tunnelconsole en het dashboard. Ook sluiten dashboard en portierbekleding niet mooi op elkaar aan. Komt nog bij dat ik het hele dashboard maar een ratjetoe aan materialen vind, en dat het erg druk en onoverzichtelijk aandoet.
Al met al een nogal twijfelachtige “uograde”. Nieuw is niet altijd op elk vlak beter.
Timmie zegt
Het is wel een lange, met 4,70m. De BMW 3 komt maar aan 4,52m, en de Mercedes C aan 4,58m.
floryn zegt
strak!
Petor zegt
” Vergeleken met het vorige model A4 is de beenruimte toegenomen met 908 mm. ”
Hmmm, denk het niet, lijkt me een beetje veel. 90.8 mm zou nog een grote toename zijn.
Barry330cd zegt
“Al met al draagt de geavanceerde ondersteltechniek er in belangrijke mate aan bij dat de nieuwe Audi A4 de sportiefste auto in zijn klasse is.”
LoL DAT IS ZE BIJ DE A5 NIET GELUKT TOV DE 3 COUPE DUS DAT GAAT HIER OOK NIET LUKKEN DUNKT MIJ.
jantjebeton zegt
@jeroen
dat wist ik nog niet, thx voor de info. weer wat bijgeleerd vandaag :p
zappy zegt
Doe mij maar een R8 :)
deze bijvoorbeeld: http://secondhandcar.com/nl/cars/Netherlands%20-%20Nederland/Audi/R8/Zwart/329217/index.html
Skyline.. zegt
Audi trekt nu gewoon zo erg aan mijn hart, als ik de geld had, en de rijbewijs. Dan zou mijn eerste auto audi zijn. Audi noem je pas een automerk! Lekker Deutsch!
Paolo zegt
Het is nú een mooie auto, maar tegen de tijd dat ie in de showroom staat
ben ik er al op uitgekeken…
Ivo zegt
@ Skyline:
Audi een écht automerk? Ik weet nog goed dat de eerste Audi op de markt kwam: Een VW Polo met velours bekleding en een Audi logo… Hahaha. Nee, BMW en Mercedes-Benz zijn merken met een historie een een naam…
Vind de A4 trouwens te veel op de oude lijken, maar dat kan ook z’n kracht zijn. Aan de 3 Serie kan hij qua rij-eigenschappen denk ik nog steeds niet tippen. Net zoals de A5 ook niet aan de 3 Serie Coupe kan tippen. Qua comfort zal hij weer niet aan de C-Klasse kunnen tippen dus zal de A4 weer derde viool gaan spelen.
Ik wacht de tests geduldig af…
mashell zegt
“Volgens verwachting” zou zou je de A4 kunnen omschrijven. En zoals altijd met een Audi A4, je kunt er je geen buil aan vallen. Wederom de ideale vertegenwoordiger auto.
bmw zegt
mooie auto, heel wat minder saai dan de vorige versie, oogt dynamischer!
pelezinho zegt
mooie wagen wel, alleen is het echt spijtig dat audi maar blijft voort doen met dat “afkooksel-design”
Robin zegt
Ha! Fantastisch, wat een fantasie…. ow wacht fantasie verkoopt niet.
marruk zegt
gadverdamme wat een lelijk ding.
ik zou liever een C nemen.
Niet-aangepast LED-vorm uit de R8
staat al helemáááál niet binnen in een rechthoekige
koplamp.. en achterkant is veel te veel A5,
had toch wel gedacht dat ze die aan zouden passen…
marex zegt
mooie auto, denk alleen dat 95% van de bevolking niet een zou zien dat je een a4 2008 bezit. Enigste vette vind ik de LED verlichting, moet BMW ook meer mee gaan doen, toch een leuke fratsel op je auto.
Bramzel zegt
Jammer van die ledjes in de koplampen, vind ik er niet uitzien. Maar voor de rest gewoon een supermooie auto, zet maar op de stoep! Ziet er gewoon weer beter uit dan de 3-serie en C-klasse, doen ze goed daar.
auid R8 zegt
Het is een zeer mooie auto.
De 3.0 tdi trekt zelfs sneller op als de 3.2 fsi.
De diesels worden beter en beter.
Sander zegt
Opvallend detail dat de naalden van de toerenteller en de kilometerteller naar beneden staan (als ze op 0 staan) , ziet er sportief uit!
Dashboard is wel stevig veranderd, maar de afwerking zal wel weer top zijn.
Ben benieuwd naar de Avant…
erik zegt
@ Sander,
Die draaien bij het starten even 360graden net zoals bij een racemotor, wel een geinige gadget.
Citrofiel zegt
*Gaap*
(sorry, ik heb geen zin om hier aandacht aan te besteden, wat een saai ding, gwn een facelift…. Audi, plz, haal wat fantasie.)
Jeroen zegt
Erg mooi, wordt zeker mijn volgende auto
Joey zegt
Wat een teleurstelling. Die schouderlijnen, die achterkant.. :( Alleen de voorkant kan ermee door. Audi kan veel beter dan dit.
Fissel zegt
De nieuwe Audi A4 is echt een super mooi en strak ontwerp. Dag Mercedes, dag BMW!! Weinig kans dat die in de buurt komen van zo’n strakke wagen. De Audi A4 zoals hij er nu staat is een auto voor iedereen. Audi zal hiermee zeker de top bereiken en laten zien wat het nog meer kan. Audi, de nummer een van de wereld!
orochimaru zegt
wtf hij is bijna identiek als de vorige :s
majinstar zegt
Ik vind persoonlijk dat Audi richting de Mercedes kant op gaat. Net iets teveel van het goede ( kwa design TE sportief ). Bmw houdt het daarentegen wat subtieler.
afhankelijk van de uitvoering in LED-techniek).
Deze uitvoering zou ik dus nooit nemen. Het lijkt wel op kerstverlichting.
joost zegt
Quote in persbericht: “Het interieur is typisch Audi met materialen van hoge kwaliteit en een afwerkingsniveau dat op eenzame hoogte staat.”
Beetje neerbuigend naar de concurrentie om woorden als ‘eenzame hoogte’ te gebruiken. Het interieur is mooi, maar zeker niet meer dan een bmw 3 of mercedes c klasse. Met dit soort woordgebruik maken ze zichzelf altijd een beetje belachelijk.
Overige wat mij opviel uit het persbericht.
Quote: ‘Audi side assist, dat als optie op de nieuwe A4 te krijgen is, waarschuwt via een oplichtende LED in de buitenspiegel voor (snel) achteropkomend verkeer.’
Dat zou de onderheid verplicht moeten stellen aan alle nieuwe personenauto’s. Misschien gaan die linkplakkers het dan eindelijk eens begrijpen.
wimbers zegt
tsja, niet veel nieuws, inderdaad, wat bijgeschaafd model,
foto’s van de avant? of heb ik nu ergens overheen gelezen?
Chief_S5 zegt
Mooie bak, ik denk dat de RS4 al helemaal een prachtmachine zal worden.. :)
bert zegt
Audi gaat altijd in dezelfde lijn , nooit iets onverwacht of extreem
zoals bij BMW.
Natuurlijk vind iedereen dit mooi , als je gewoon een auto maakt met een achterlijn die hoger ligt dan de voorstelijn is hij toch altijd sportief .
Niets gedurft in deze wagen , ik koop graag een nieuwe auto met iets wat onverwacht en vernieuwend is .
Dus geef mij maar zeker geen “braaf” audi’tje maar een iets meer gedurfde BMW !
En dan maar zeggen over de prestatie van de motor , heren (en jongetjes)
Ik denk dat de beste motoren nog steeds in BAYEREN liggen ,.
Ze brengen een nieuw modelletje uit en direkt maar spreken over de S en RS en de S-Line .
Dit zegt ook al genoeg over wat jullie er van vinden , standaart vinden jullie hem dus ook wat plat en niet sportief.
bert zegt
TIP :
Als iemand het kan , plaats een BMW 3-er naast die witte A4 .
3e foto van AHURA en je zal zien hoe origineel deze wagen is gemaakt .
Nie audi – jongens vinden de 3-er niet mooi van BMW , dit is bijna net hetzelfde !
jordey zegt
audi’s worden nu ook al lelijk.
omg ik haat die achterlichten. ik heb er een bloedhekel aan.
voorkant is vooruit gegaan! dat wel. die ledjes hoeven van mij niet zo R8 style. maar verder ok. maar die mondeo achterlichten vindt ik zo ongelofelijk lelijk. net als de a5. ook zn lelijke auto
Tombnolz zegt
Die ziet er nu eens 100% uit zoals ik het had verwacht! Maar da’s goed nieuws, want ik vind hem mooi. Mooie compacte klassekar, die toch weer wat gegroeid is. In vergelijking hiermee is de C-klasse een meeloper en de 3er gewoon te simpel (cf. interieur). Zelf ben ik niet echt fan van die gobogen ledjesslinger in de voorlichten, maar misschien zit die er niet standaard in.
’t Is echt typisch Audi hé, net als Volvo. Evolueren, alle auto’s in dezelfde lijn. Ik heb daar niets op tegen, maar boeiend is het ook niet echt.
Wat ik veel erger vind is de devaluatie van de A5! Heb hier net de nieuwste AutoReview liggen en het interieur is krék hetzelfde. net als het front (zéér kleine verschilletjes). Doet toch wel afbreuk aan z’n exclusiviteit.
Palo Vieluc zegt
Link naar kort A4 – promotiefilmpje : http://www.youtube.com/watch?v=1i_LXX_86eQ
Tombnolz zegt
Hola, geen 1.9 tdi’tje meer! Bij Audi doen ze dus niet aan downsizing… Dat gaan de leasers niet graag horen!
Patrick zegt
Geweldige auto!
en wat is dat toch mooi dat er geen 1.9tdi meer gelevert word.
die motor is oud, die tuft nu nog door in vw’s en skoda’s en seat’s.
Ik kijk al uit naar de S4 en de Avant.
Mooie achterkant, mooi lijnenspel…het klopt gewoon helemaal!
Dag 3 series, Dag c-classe!
Ari_M5 zegt
@Patrick wacht nog maar even met je conclusie, we kunnen beter even wachten op een test
danny zegt
boring, saaie auto
sportiefste auto in zijn klasse ?? ik denk toch dat bmw nogal altijd de sportiefste wagens maakt
Kennie zegt
In het wit is hij echt leep o_O!
Echt een sublieme wagen..
Ricavant-1.8T zegt
echt geslaagd… prachtige auto!!
Audi en Mercedes maken het de concurrentie wel erg moeilijk denk ik ;)
Japie zegt
Man oh Man,…wat een mooie auto zeg. Erg mooi design(lijnenspel).
Voor al die zeikerds die lopen te mekkeren,…lijkt op dit,..lijkt op dat,…pfff wake up.
Iedereen jat alles van elkaar,…tegenwoordig hebben alle auto’s trekjes van de bmw/honda/audi/etc…
Beter goed gejat, dan slecht verzonnen,….dat willen we toch in dit “confentional minded” landje van ons.
En natuurlijk heeft ie wat weg van de a5,…zet maar
eens een 3serie en een 3serie coupe naast elkaar,…lijkt ook op elkaar.
Maar ach ieder zijn smaak,…Ik vind m persoonlijk zeer geslaagd.
Zeker een optie voor de volgende aankoop.
Ben benieuwd naar de “vanaf” prijs.
@ Patrick: wat nou tuft nog in de vw/skoda,…vast nooit met een 1.9Tdi gereden,..erg soepel, betrouwbaar en sterk blok,…niks mis mee!
Chief_S5 zegt
@ Ari_M5: Hij bedoelt het kwa design. Daarvoor is geen test nodig toch? :P
jaguar fan zegt
Ik heb niks tegen Audi maar dit begint te vervelen. Alle modelen lijken op elkaar,
als je er langs een rijd zie je niet eens meer wat voor een het er is.
PAganI zegt
Zeker wel geslaagde die nieuwe A4 !!! Nu vooral benieuwd naar de S4 , en volgend jaar de RS4 :D
Gozert zegt
eerst zien, rijden, dan zeiken..maar ALS je dan toch plascommentaar wilt leveren, dan heb je wel gelijk, ik wordt er niet warm of koud van, een beetje broodje kaas gevoel, gewoon heel gewoon zo normaal onopvallend
maar a.u.b. ga het niet op eenhoop gooien met BMW, totaal andere filosofie, de genen zijn BMW niet het uiterlijk…ja zet maar eens een 3 serie sedan en coupe naast elkaar, ze lijken egt niet zo op elkaar als A3/A4/A5/A6/A8 ik zou bijna zeggen Q7.
DennieFR zegt
Prachtig gelijnde buitenkant,een ook bij deze Audi vind ik helaas het dashbord wat ‘asymetrisch’.
als ik het geld had . . . zegt
netjes maar een beetje veel a5/s5
BaRa zegt
Goh, wat een mooie BMW!
Oh, is het een Audi?
Och ja, al die Duitsers lijken toch op elkaar.
en om af te ronden: It takes more than a single frame to have an identity.
sampaio zegt
prachtige auto. precies zoals voorspeld in de autoweek van februari 2006
Peugeot407coupe zegt
Mooi. Niet bijzonder/verrassend. Doe maar een Peuegot!
Jurgen zegt
Nu is de A5 / S5 helemaaal niet exclusief meer vind ik.
Audioot zegt
Onder de bloggers zijn er opvallend veel die door de mand vallen als het om
het herkennen van merken en modellen gaat. Ik mag dan misschien wel een
Audi-fan zijn maar als je het verschil al niet ziet tussen een A3, A4, A5, A6, A8
en zelfs een Q7 dan moet je of, een afspraak maken met Hans Anders of,
je onthouden van commentaar op deze site. Zelfs de oudere eenheidsworsten
van Toyota en de koreanen in het algemeen zijn voor een echte autoliefhebber
wel te doen.
Even over de A4, hij ziet er vooral in de S-line erg goed uit al moet ik in de eenvoudigere modellen uit bepaalde hoek nog wel wennen aan het kontje.
Maar dat had ik ook met de 3-serie.
Arjan zegt
Weer een erg mooie wagen van audi! Jammer dat we dan binnenkort weer met een “verouderd” model A4 zitten ;-)
f430 zegt
supermooi! vooral weer die ledjes
Ari_M5 zegt
@ Chief_S5
t zal wel , maar tog wacht k liever op een test wie de beste is.
k vind de 3 serie het beste , jouw kennende vind jij de a4 de beste.
We zullen zien.
Kvind hem nie egt mooi , achterkant en zijkant zijn best wel saai.
Voorkant kan nog wel, het begint een beetje te veel op elkaar te lijken.
als mijn moeder een a6 ziet lang rijden en ze ziet alleen de voorkant denk ze dat het een a8 is of omgekeerd.
AppieFlappie zegt
Gelukkig doen de duitsers niet mee aan de franse hype om alles met een grote neus en grote lampen te ontwerpen.
Drm houd ik ook zo van duitse wagens. Kwaliteit, betrouwbaar, degelijk en echte autos i.p.v dat speelgoed van de fransen.
Herry zegt
t’ is logisch. t’is mooi en t’ zal wel goed zijn.
Rick dos zegt
Ja hoor, vol inspiratie getekend deze auto. En dan nog ontkennen dat dit een te dure VW is…
Albert zegt
audi is altijd hetzelfde, van de a3 t/m de a8!
durf eens iets nieuws schijters!
BMW on top weetog ….
audi_fanaat zegt
mooie auto klaar.
en nog steeds zijn er van die mensen die het met hun ogen hebben en dat ze audi”s niet uit elkaar kunnen houden echt zielig.
en vergelijk de audi nu niet met een bmw en een mercedes want die vergelijking is er niet audi is gewoon een klasse beter en ze staan niet voor niks boven die 2 merken.
ook kwa techniek komt een mercedes en bmw lang niet mee met audi dat is 100% waar,en voor de rest is audi gewoon de beste klaar punt uit.
RScosworth zegt
@ AppieFlappie
Denk om je bloeddruk opa!
Joey zegt
@ Audi fanaat: Dat is jouw eigen mening, klaar punt uit.
Ik ben zelf ook Audi fan, maar kan deze A4 totaal niet waarderen. Na de A5 dacht ik dat er niks mis kon gaan met het design van komende Audi’s, maar het is toch gebeurt. Wat bezielde Da Silva toch deze keer?
lierse boy zegt
niet echt origineel… en voor de rest…SAAI !!!!!!!!!!
Windhoos zegt
@Audi_fanaat, wat een oeverloos gezwam zeg! Ik ben zelf een enorm Audi fan, maar om nou meteen van de hoge toren te roepen dat Audi zoveel beter is dan BMW en Mercedes…….
Ook Audi heeft zo zijn mankementjes netzoals elk ander merk
nomar zegt
wat is ie mooi!!!!! vooral de achterkant is héééééél geslaagd, voorkant wordt weer effe wennen, de vorige was vooraan heel wat agressiever, hoewel de LEDs het bij deze versie wel lekker stoer afmaken :D
Wat zijn ze goed bezig bij Audi, simply amazing
***kwijl***
erik zegt
Kwam gisteravond een A5 tegen met de LED verlichting aan, mann wat mooi. Alleen daarom zou je deze A4 of A5 al willen hebben.
Racer X zegt
LOL@ Audi fanaat.
Wat een onzin zeg, je had jezelf net zo goed Aldi fanaat kunnen noemen met dat gebrek aan merkenkennis.
Ik vind de A4 opzich best een mooie wagen, alleen zijn zo’n beetje alle stijl elementen uit andere modellen gehaald waardoor er een soort eenheidsworst ontstaat in het modellengamma. De een houdt ervan, de ander niet. Ik persoonlijk heb niks met Audi en zal er ook nooit wat mee krijgen.
resul zegt
kk lelijk
El Comento zegt
Voila, nou hebben ze de A5 verkloot!
Zet twee deuren bij en we hebben een nieuwe A4!
Windhoos zegt
De A5 kunnen ze niet verkloten met een ander model hoor El Comento. Het was te verwachtten dat de A5 een coupé versie was van de vierdeurs A4……
PS, het is trouwens ook nog niet 100% zeker dat dit hem gaat worden. Ik wacht wel totdat ze hem officieel uitbrengen ;-)
senne zegt
@El Comento
Dan zie je niet goed of ken je er gewoon niets van.
Hij heeft dezelfde “look” maar dat is bij de BMW 3 sedan en coupé, de 407 en 407 coupé enz. ook.
Lampen voor en achter zijn helemaal anders, de golvende van de A5 is hier niet enz.
Als je eens deftig kijkt zie je hoeveel hij er eigelijk van verschilt.
@Windhoos
Waarom zou deze nog niet officieel zijn?
Kijk maar eens op de Audisite!
Windhoos zegt
@senne, ik zie het! Vreemd dat ik er helemaal niet van op de hoogte was trouwens. Zo hoor je maanden niets en zo is hij pats boem op een officiele audisite te bewonderen. Heel erg vreemd………
Hagar zegt
Aan de reacties te zien, kan je toch niet echt zeggen dat deze auto geen emoties doet loskomen ;-)
Maar los van het al dan niet mooi, saai, of whatever zijn van dit model, zou ik toch eventjes willen wijzen op het feit dat dit (volgens mij toch) de eerste personenwagen uit de VAG groep wordt, waar de viercilinder TDI een common-rail zal zijn en de pompverstuiver technologie uitgezwaaid wordt.
ambitie a3 zegt
Topper even dag bezinken en dan maar gaan dromen van mooie a4 avant met mooie 18 inch wielen ben je helemaal het mannetje
senne zegt
Ik ben 17 jaar en ik zou een A4 (event. Avant) 3.0 TDI liever hebben dan een enzo,911, Veyron of eender welke sportkar enz.
Zegt genoeg over hoe saai hij is denk ik, zo zie je maar, smaken verschillen ;)
2SLOW4ME zegt
oehh.. k krijg hier tog de rillingen van!! k hoef geen 50/50 audi/bmw…
friedrich zegt
Het begint wel erg makkelijk te worden van Audi. Van de zijkant gezien lijkt de nieuwe audi a4 praktisch identiek aan de oude.
Weet nog goed toen de Alfa 159 kwam, dat iedereen riep dat die er bijna net zo uit zag als de 156. Als dat zo was, dan is dit de oude a4 met andere lampjes.
Merc en BMW komen tenminste met vernieuwende modellen. Dit is een trucje herhalen.
b2bHans zegt
Zijn die witte LEDs standaard of moet je daarvoor bij betalen?
En wanneer zou de A4 verkrijgbaar zijn ? December??
audi_fanaat zegt
@ windhoos
dat kan wel zijn en ja juist ook audi heeft zijn eigen problemen net als andere merken, maar waarom is mercedes enorm met de verkoop gezakt??? juist ja enorm veel elecktronica problemen en bmw ??? juist ja het uiterlijk want dat ziet er niet uit en audi tja die verkopen heel erg lekker eerste half jaar al 19,8 procent winst en dat zegt toch genoeg.
iedereen zit maar de audi af te kraken maar zolang ze de modellen goed verkopen waarom moet je dan een audi radicaal veranderen?? dat komt nog wel.
ik heb al modellen gezien van na 2015 en dat ziet er allemaal heel anders uit.
en dan zeggen ze straks is dat een audi.
maar nogmaals ze verkopen ontzettend goed en nu een audi een andere stijl geven nee is nog te vroeg. dank u.
LD zegt
Ziet er ingetogen sportief uit. Niet opzienbarend maar redelijk tijdloos. De single-frame grill is weer iets platter en kleiner waardoor de auto meer breder lijkt dan de 5 cm die erbij gekomen zijn. Ben benieuwd hoe dat rijdt (met de S5 al wel een uurtje gereden, maar ben benieuwd naar de basis-modellen). Verder zie ik nu ook voor de A4 een Attraction, Ambition en Ambiente lijn (zoals bij de A3). Hoe zich dat vertaalt in Nederland en vooral de prijzen blijft dus nog de vraag. Ook lees ik tussen de regels dat de 1.8TFSI 160 pk niet de uiteindelijke basismotor is. Wel lijkt het er op dat de basis een 1.8 zal zijn en hopelijk met een (kleine) turbo voor een goed koppel. Wat de prijzen betreft zegt Audi Duitsland vanaf €26000, dat betekent +€1500 t.o.v. de huidige 1.6. Ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien. Natuurlijk wordt het in de eerste fase een dure grap, omdat het huidige zeer aantrekkelijke Advance pakket er niet meer is. En de optie-lijsten bij Audi zijn lang en de opties duur ………..
Scooperdepoep zegt
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap….
weer een Mars-reep op wielen.
audi_fanaat zegt
een mars-reep ??? volgens mij spoor jij niet helemaal.
autoblogger zegt
@audi-fanaat: je naam zegt genoeg… verder commentaar is onnodig.
avant lover zegt
Heel mooi zo’n 2.0l van 143PK, maar in België is dit al direct een grote meerkost op de belastingen in verkeerstelling.
Voor de rest hoop ik dat de avant dezelfde ledtechniek gaat toepassen als de A6.
Nu nog wachten op de prijzen. Ai.
nomar zegt
@avant lover
ze zullen wel een 136pk-versie uitbrengen, als ik mij niet vergis is dat nu ook het geval met bijvoorbeeld de A3 2.0 TDi, in duitsland 140 pk en bij ons 136 …
en idd, ai @ de prijzen
Chief_S5 zegt
@ Scooperdepoep: Ik begrijp niet wat je bedoeld met een mars-reep. Zou je dat ff verder kunnen uitleggen? Enigste wat ik kan bedenken: Mars=lekker, net zoals de A4.. :)
jan zegt
pffffffffff, net terug van vakantie rij zelf een audi ( A4 avant 2.0 tfsi s-line)
maar ik word hier toch wel even stil van. want ik vind deze auto toch echt niet mooier als de auto die ik nu rij. en de foto’s die ik tot nu toe van de nieuwe avant heb gezien , ja daar kan ik ook nog niet echt warm voor lopen.
als ik dan toch 65.000 euro ( s- line pro-line enz enz nog een paar optie’s )
moet uitgeven dan wordt het misschien tijd om eens aan een ander merk te denken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Barry330cd zegt
@Audifanaat:Lees jij weleens autotesten? En zie jij Audi dan vaak winnen van BMW en mercedes? Nee dus! Kijk je weleens naar verkoopcijfers van Europa, VS en zie jij dan Audi meer verkopen dan BMW en Mercedes? Nee dus! Hoe kun jij dan met grote stelligheid beweren dat Audi zovel beter is? Volgens mij ben je zo fanatiek Audigeil dat je niet meer open kunt staan voor een niet Audi waarheid. Jammer voor je.
-edit: gaan we weer… laat het eens los stelletje fanboys-
Barry330cd zegt
Ik ben geen absolute fan van 1 merk auto. Ik rijdt momenteel in diverse merken rond, wat overigens wel een luxe is. Maar hierdoor ben ik wel in staat om bijv. BMW en Audi objectief met elkaar te vergelijken.
DeVries zegt
Fantastische bak, achterlijkt lijkt echter wel erg veel op de 3-serie coupé. Geen slechte zaak overigens…
Windhoos zegt
“-edit: gaan we weer… laat het eens los stelletje fanboys-”
Amen
Nick zegt
Elektrische én snelheid-variabele stuurbekrachtiging? Jippie!
Moesten ze eens in veel meer auto’s doen.
Voor de rest ziet hij er veel beter uit nu, de overige nieuwe functies kunnen mij nog niet bekoren.
Behalve het feit dat hij stijver en lichter is en nog eens een lagere cW-waarde heeft.
Romeo zegt
Zal best een goede VW…ahum Audi zijn, maar zomaar A5 achterlichten op een A4 plakken kan echt niet. Het staat hem echt niet. Vind de A5 stukken mooier. De mooiste Audi tot nu toe.
Enneh, mooi dat Audi binnenstapt in de wereld van de common-rail diesel techniek.
Ook al zijn zijn ze zo’n beetje de laatste autofabrikant op aarde…Applaus.
Jeroen Bouwman zegt
Wat is dit een vreselijk mooie auto zeg…. Pffttt.. Ben aan een nieuwe toe in Januari.. Zou graag de Avant ook zien, dus wellicht nog maar 4-6 maandjes in een voorloper rijden… Ook ben ik benieuwd naar de mogelijkheden tot chiptuning van de 143 pk diesel. Dan kom je bijna aan de prestaties van de 2.7 tdi, en heb je toch minder bijtelling… Want jezus, wat is die klere Wouter Bos in t cabinet allemaal mee bezig… Een hufter is het…. Het doet mij bijna twijffelen, of ik niet gewoon zelf een auto koop en zakelijk km’s declareer ipv een nwe lease auto…
Maar ja, deze AUdi… woooooooooww
Jeroen
heuskemachin zegt
audi stamt af van Horch!!! Dat was het topmerk in die jaren (voor mercedes) en toen bmw nog met driewielertjes rondreed!! Het was het geprefereerde merk voor prinsen en koningen! Audi is trouwens latijn voor Horch!!!!
Zoef zegt
Toch maar de 3.0 besteld, helaas schakelen. (“de” avant laat wel even te lang op zich wachten, 3.0 quattro automaat).
Een mooie zakelijke auto dacht ik.
Martin zegt
Wat een stelletje azijnpissers. Ik denk dat het te maken heeft met afgunst. Het is een prachtige auto. Ik baal alleen altijd dat de merken zo snel met een nieuwe versie komen. Waar komt dat vandaan en wie bepaald dat……Je kan toch niet zomaar na de 2005 A4, met een afgrijselijk koekblik komen wat on-audi is???