OMG! Een hybride Corsa! Wie had dat verwacht? Naast al het ecoFLEX-geweld (inclusief een Corsa ecoFLEX) zal Opel op de IAA de Corsa Hybrid concept car tonen. Deze auto is voorzien van innovatieve technologieën, waaronder een startmotorgenerator en een automatische stop/starttransmissie.
Naast BMW en Mercedes doet GM natuurlijk ook mee in deze dolle hype van start-stopsystemen, hybride technologie en schone diesels. Met het GM Hybrid-systeem en de dieseltechnologie van de volgende generatie heeft de Corsa Hybrid concept car voldoende aan 3,75 liter diesel per 100 km en stoot hij slechts 99 gram CO2 per kilometer uit. Zijn krachtbron is gebaseerd op de Corsa 1.3 CDTI met 55 kW/75 pk. De brandstofbesparingen worden grotendeels bereikt dankzij de vooruitstrevende startmotorgeneratortechnologie die in deze conceptauto debuteert. De Corsa Hybrid is uitgerust met een lithium-ionbatterij.
Op de IAA zal Opel ook een nieuwe fase in de langlopende ecoFLEX-milieustrategie starten (een strategie met als doel om in elke populaire modellenserie een ecoFLEX-versie aan te bieden). De eerste auto is de Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX, die slechts 119 gram CO2 per kilometer uitstoot en gemiddeld slechts 4,5 liter diesel per 100 kilometer verbruikt. Klinkt goed, en het mooiste komt nog! De Corsa ecoFLEX bereikt een topsnelheid van 163 km/u en accelereert in 14,5 seconden van 0 naar 100 km/u! Yeah!
De Vectra Flexpower, met een 2,0-liter turbomotor die ontworpen is voor gebruik van een mengsel van bio-ethanol en benzine, maakt eveneens zijn werelddebuut op de IAA.
chrysler liefhebber zegt
Nu nog een mooi design, dat is de zwaarste dobber…
Wouter zegt
Zoiets als de PT Cruiser of Neon zeker?
Frederik zegt
Dan doet BMW het met de nieuwe 118d toch een stuk beter! Top 210 en 0-100 in 9 seconden, bij 4.7 liter per 100 km…
Remon zegt
Haha, ja er spreekt ook iemand over design..^^
OT:Opel gaat gewoon met zijn tijd mee dus dit was te verwachten anders gaan de autoproducenten elkaar onderling zwart maken door te zeggen:
Dat merk denkt niet aan het milieu enz. enz.
Het is wel jammer dat waarschijnlijk eerst alleen nog ouderen en milieufreaks deze auto’s kopen en dan zit je er weer achter wanneer ze 70 rijden op de autoweg en 90 op de snelweg want:
”Zo rijdt ik veel zuiniger in deze dure tijden en het is beter voor het milieu”.
Good for you, maar val mij er niet mee lastig!
christian zegt
Het is wel veel goedkoper.
M zegt
@christian
Even vergeten dat tijd ook geld is?
Armada zegt
@ Chrysler liefhebber.
Alsof Chrysler nooit de plank misslaat..
Vincent zegt
@ frederik,
Dat mag ook wel voor een auto met een vanaf prijs die bijna 2 keer zo hoog ligt. Voor deze prijsklasse is het gewoon een goede prestatie:)
Frederik zegt
Punt blijft dat BMW veel betere prestaties realiseert met een zwaardere auto en vergelijkbaar verbruik. Dus die Corsa zou nog wel wat zuiniger kunnen zou je zeggen.
Vincent zegt
Ja en dan komt de Corsa ook weer op een prijs die dermate dicht bij de 118 zit dat niemand die corsa meer koopt, dat is denk ik het probleem.
rgseidl zegt
Micro- en kleine mildhybrides zijn juist erg zinvol, 5-10% minder brandsftoverbruik voor relatief weinig extra geld. Zelfs bij diesels zinvol, ook al moet het systeem daarvoor wat extra vermogen hebben, vandaar wellicht de duurdere Li-ionen batterij. Bovendien worden schadelijke emissies vermindered omdat de uitlaat niet expres wordt afgekoeld bij elk stoplicht.
Uiteraard gaan de marketingmannetjes van Opel er in het begin een verhaal met geitewolle sokken van maken, ze hebben immers niet veel anders om over te juichen. BMW en Citroen hebben vergelijkbare systemen al in produktie.
Luc zegt
bmw moet eerst maar eens weer de weg opraken met design en het prijzen van auto’s
Goede stap van opel, wilt je ook mensen die een hybride willen behouden
Jandepandaman zegt
Fabrikanten hou nou es op met al die concepten van al die merken en geef ons gewoon de produktversies van die apparaten!!!!
…Man ik wordt er schijt ziek van dat ze ons elke keer alleen maar lekker maken met concepten van auto´s die 1 op zoveel beter rijden dan waar we nu in rijden. Máák ze nou toch gewoon eindelijk eens en schop ze plankgas pronto de markt op!!!
Ark zegt
Google ook eens met:
“Ford Fiesta Hybrid” of “Kia Rio Hybrid”.
En nu ook dus: “Opel Corsa Hybrid”.
Oftewel als je een Hybride wilt, dan gewoon een Honda Civic Hybrid of een Toyota Prius kopen.
Niek Hoogendoorn zegt
Jaren ’80: zure regen
Jaren ’80: auto’s gaan steeds minder roesten (zeggen de fabrikanten)
Jaren ’90: gat in de ozonlaag
Jaren ’90: auto’s worden zuiniger en worden volgeprakt met plofzakken
Jaren ’00: opwarming van de aarde door CO2
Jaren ’00: auto’s worden steeds schoner
Ziet u een patroon? Precies: trends verkopen. En milieu is nu DE trend.
P.S. hoort u nog wel eens iets over zure regen of een gat in de ozonlaag? Precies. In de jaren ’60 voorspelde men zelfs een nieuwe ijstijd! Ha ha ha.
Ronald zegt
Het word wel eens tijd dat de gerenomeerde “duitse” merken met een hybride auto komen. Vroeger waren de Japanners slechts kopien van de europese auto’s maar nu lopen ze voorop.
Als je iemand wilt verleiden een andere auto te kopen moet je ook iets hebben om ze to porren. Alle auto’s zitten boordevol extra’s tegenwoordig en een auto van drie jaar oud is echt nog wel goed dus met de huidige brandstof prijzen is het een prima aregument.
Iedereen heeft zijn mond vol over “groen”rijden maar is pas voor het grote publiek als het goedkoper is dan normaal rijden. Autorijden is leuk maar al duur zat.