Ford zal op de IAA in Frankfurt (sept) een nieuwe conceptcar tonen. Het is een stadsauto die uiteindelijk de basis zal zijn voor de nieuwe Fiesta. Zoals wel al eerder hebben geschreven zal deze nieuwe Fiesta diverse stylingelementen krijgen die we ook zien bij de nieuwe Mondeo en de S-Max. Het design van zal tevens gebaseerd zijn op de Kuga concept die we onlangs zagen.
Het platform zal de Fiesta delen met de nieuwe Mazda 2. Onder de kap zullen diverse motoren worden aangeboden, denk aan 1.3, 1.6 en 1.8-liter Duratec SCi direct-injection units. De dieselaars kunnen kiezen uit 1.4 en 1.6-liter TDCi motoren. De tweede helft van 2008 moet de auto in de showrooms staan.
RA999 zegt
weer zo’n lelijke hoge kont, net als de Kia Pro-cee’d, de BMW X6 en de SsangYong Actyon…
Martijn zegt
Dit ziet er wel erg futoristisch uit, uiteindelijk zal het allemaal wel wat minder uitgesproken worden. Het doet me trouwens ook denken aan de fiat bravo? Leuk wagentje!
Bliz zegt
Het eerste wat ik dacht toen ik de beelden zag was “Seat”.
RA999 zegt
en hier komen de achterlichten vandaan…
Fruitcake zegt
Neus lijkt een beetje op de Fiat Bravo :o
Floris zegt
Beetje een Peugeot bek met weer zo’n achterlijk grote grill.
fordfan zegt
tsja auto’s gaan steeds meer op elkaar lijken…:-)
Citrofiel zegt
@ RA999; Nou ja, hoge kont. Zeg beter schuine achterruit, die zorgt voor dit effect. Alle hatchbacks hebben een hoge kont, denk maar aan de Golf, maar die heeft een rechter op staande achterruit en daardoor is het een heel ander effect.
fsfikke zegt
Hmm
Eelco zegt
Leuk ontwerp, alleen een beetje jammer van die “koreaanse” kont.
vr6 rijder zegt
Alsof die auto keihard achteruit is gereden en met Mach 4 is gestopt waarbij alle bolle vormen naar voren zijn geschoten. Het valt me tegen dat dit ding niet kan vliegen..
CCX zegt
èkes ! Wat een speelgoedautootje ! Bah !
Die neus is zo rond ! Kunnen ze niet weer een iets hoekerige neus vormen ?
fordfan zegt
ik vind hem mooi. ik ben toch niet gek…:-(
Marten zegt
En nu nog even een tekening met standaard 14″ velgen! Dit soort plaatjes geven altijd een heel erg vertekend beeld.
RA999 zegt
@Citrofiel
oké, dan bedoel ik dat achterruiten steeds schuiner worden waardoor de kont optisch hoger lijkt. ;)
Knetter zegt
Wauw! Mooie impressie! Afwachten wat er van over blijft..
rider zegt
ziet er erg dynamisch uit maar ook weer een beetje van alles wat. jammer ford jullie kunnen beter. vraag de designers van aston martin eens een compacte auto te tekenen en jullie hebben geheid een kas succes!
Jandepandaman zegt
Dit zal uiteindelijk ook wel weer een geval van “Lost in translation” worden. Zo als tekening ziet het er nog wel redelijk uit. Maar straks als het produktierijp is en klaar voor ons stervelingen, dan kunnen we waarschijnlijk met een gerust hart gaan slapen omdat het weer een ouderwets saaie bak is geworden…
jela zegt
Jaaa! nu nog een plastieke balk in de mega frontgrille en hij kan bij het rijtje peugeots gaan staan, ze kunnen mij met een dode mus blijer maken als met dit hoor.
Emmanuel zegt
Kwam er nu ook geen 1.0 direct ingespoten turbomotor in de Fiesta? Of is dat plan al afgevoerd?
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=6829
TheEdge zegt
Die neus likt meer op de Grande Punto dan de Bravo naar mijn mening
DennieFR zegt
Achja..Het daadwerkelijk model dat uitkomt zal hier nog niet half op gaan lijken,dus waar hebben we het over?
Aston Martin Rapide zegt
@ Rider
Als ze maar van Aston Martin-designlijnen afblijven he. Ik zou niet willen dat een stadswagentje een aston-look meekrijgt.
Tom zegt
vind dit eigenlijk ook wel een planktonvreter :)
V-power zegt
lijkt op een BMW..geintje ;-)
lincoln zegt
zoooo .. dit is allemaal gejat van de nieuwe ford fiesta .. behalve die 4 wielen op elke hoek van de auto .. dat heb ik wel eens meer gezien.
christian zegt
ik ben zeer negatief over deze belachelijke auto. Iets nieuws verzinnen kan blijkbaar niet.
lincoln zegt
@christian .. leuk dat je dan ook meteen met iets vernieuwends en positiefs aan komt dragen .. goed bezig.
M Freak zegt
NEEEEEE!!!!
Toch geen 1.3 in deze concept?
Sei zegt
Ik denk dat dit model wel heel erg lang mee gaat. De Ford Ka was ook “te” modern toen ie uit kwam. Terwijl hij nu prima mee kan komen met de huidige autodesign trends na al die tijd.
Marijn zegt
Wat ik me afvraag bij deze ‘kleine’ auto’s, bijvoorbeeld de nieuwe(re) Corsa, de Peugeot 207 en nu deze, waarom moeten al die lichten ineens zo groot? Het lijkt wel of ze van een auto zijn die 2 klasses groter zitten, het is echt niet mooi.
christian zegt
@lincoln: had de vorige reacties nog niet gelezen :)
Gijs zegt
achterlichten een hebben een beetje erg veel af van de kia pro c’eed en die heeft weer erg veel af van de bmw 1 serie………
Adriaan zegt
mm ben net aan aan kijken voor een Fiesta S.. nog ff uitstellen en kan ik mssn nog wat einde reeks korting krijgen :)
Ivo zegt
Superleuke auto die ook nog eens het beste zal rijden in z’n klasse! Doe mij maar een ST!
JD zegt
@vr6rijder
In principe als je achteruit rijd en dan voluit stopt schiet alles juist ook achteruit door. Dus dan zou de achterkant bol zijn en niet de voorkant hehe.
mercedes driver zegt
mag er wezen.niet slecht.
harry zegt
eindelijk een prima model voor de nieuwe ‘fiesta”. na vele jaren eindelijk een compleet en aantrekkelijk model.
UvA student zegt
wat een zeikerds hier allemaal. als ze het zonodige beter weten ontwerp er dan zelf 1! ford fietsta ziet er gewoon super cool uit en begint met een nieuwe revolutie!