Oeps! Er zijn een paar foto’s uitgelekt van de Citroën C-Airscape. Eigenlijk zou deze designstudie voor de nieuwe C5 pas volgende week bekend gemaakt worden, maar iemand heeft weer iets laten lekken.
De C-Airscape moet ons alvast laten wennen aan de styling van de nieuwe C5. Tijdens de IAA van Frankfurt zullen we de C-Airscape in levende lijve kunnen bewonderen. Of Citroën ook daadwerkelijk een cabrioletvariant van de C5 in de planning heeft is niet bekend.
Citrofiel zegt
Helaas, niet bekend. Maar gelijk ook positief. Want dan kán hij nog komen! :D Het ziet er goed uit IMO. Alleen die velgen staan er wat vreemd onder….
Jorn zegt
prachtig!
Daemon zegt
voor kant van de nieuwe C5 heeft toch iets weg van de mondeo vind ik
dave zegt
ziet er gewaagd uit het enige probleem met die studie modellen
is dat ze nooit zow worden als ze is productie gaan en dat is erg jammer maaar
hij ziet er stoer uit
Citrofiel zegt
@ Daemon; De voorkant nu ook al? Ik dacht dat alleen de achterkant van de break zo op de Mondeo leek, in de voorkant zie ik het toch echt niet.
Rvh zegt
HE! nu hebben ze niet alleen de koplampen maar ook nog de achterlichten van BMW..
DiDi zegt
citroën gaat met dit model de juiste kant uit :)
joost zegt
Heel mooi!
Oul@ zegt
Dit is warempel de eerste Citroen die ik mooi vind.
Hij heeft wel de overhang van de Peugeot en lijkt er met “die grote mond” ook op aan de voorkant, terwijl ik de peugeot totaal niet mooi vind.
Deze kan mij wel bekoren. Ook wel grappig zo met die Ford Focus ST velgen.
Eigenlijk is dit een goede bastaard auto. Van meerdere merken een mooie mengelmoes gemaakt.
ShockFly zegt
Ziet er erg goed uit!
Armada zegt
W00t. Die is wel heel goed voor het netvlies.
Jandepandaman zegt
Mooie auto behalve zijn onderkin. Voorbumper en omlaag vind ik echt ronduit lelijk.
CitroenFan zegt
Woow!! Wat een Prachtige auto! Erg mooi.. Alleen zie ik totaal geen mondeo erin, en al helemaal GEEN bmw. Deze ga ik misschien mooier vinden dan menig concurent. De Mondeo is op dit moment toch wel de mooiste van allemaal. Daar komt naar mijn gevoel wel verandering in als ik hierna kijk!
HolyCow zegt
Echt Prachtig!!!
Sjaak zegt
Copy BMW 6 series
pelezinho zegt
RvH heeft gelijk, achterkant doet me ook direct denken aan een bmw, maar in het geheel is dit wel een mooi auto. mogen ze zeker in productie nemen
PieterA zegt
Ziet er goed uit alleen weet je nu al dat ie nooit zo gelikt in het openbaar zal verschijnen, verloren moeite? Laten we hopen van niet.
Benny1 zegt
Hoe kan je hier een bmw in zien :S ? heb je de verkeerde bril op?
Wat een mooie en stoere auto zeg, zoals andere ook al zeiden, dit is echt de eerste citroën die mooi is! Hopenlijk ziet het productiemodel er ook zo uit.
bradley zegt
dat zijn de koplampen van een bmw…maar net iets verder doorgetrokken..en de achterlichten ook maar gecopieerd.
BK zegt
Achterlichten lijken veel op die van een audi a4 avant bj.2004-2007.
Ziet er wel sportief uit!
Gallardo zegt
Bovenop de kofferklep zou nog een bultje of knikje of zo mogen, om het grote vlak wat te breken, maar voor de rest een fantastische wagen!
Heel mooi, hoe ze die lijn op de zijkant zo laag boven het achterwiel hebben gehouden.
Phils zegt
Jaja, ik ga m’n ziel nog aan de duivel verkopen: Deze citroen vind ik mooi, sssst!
Ik vind zelf ook dat het straatbeeld veeeel zou verbeteren moesten de normale wagens niet zo’n slappe aftreksels zijn van deze prachtige stijlstudies!
Lucas zegt
tres magnifique.
Mag wat mij betreft meteen in productie!!!
Greg zegt
Schandalig hoor hoe de achterkant van de 1 serie Coupe is gestolen…
bad bad bad
michiel zegt
altijd hetzelfde liedje… iedereen aapt bmw na..
Tinos zegt
Een vleugje BMW, een vleugje eerste generatie Audi A4, toefje VW, flintertje Aston Martin..wel een mooie wagen. Jammer dat het weer typisch zo’n model is dat nooit in productie gaat, dan wel zo gewijzigd wordt dat het weer jammer is dat ie in productie gaat. (zie ook heel mooi verhaal van Michiel http://www.autoblog.nl/archive/2007/08/17/lost-in-translation)
Ik maak me wel zorgen over die grote muil aan de voorkant. Citroën gaat toch niet Peugeot achterna he.
CitroenFan zegt
En wat dan nog, dat de achterkant gestole is..Wat niet eens het geval is. Ik begrijp niet hoe mensen hier een BMW in zien, echt waar. Het is een compleet andere auto. En het kan trouwens niet gestolen zijn, want ze hebben elkaars werk niet gezien tijdens ontwerpen, ofniet dan? Of kun je stieken gaan kijken wat de andere gaat ontwerpen en snel ff het zelfde gaan maken..Nee heh? Dus hou alstublieft op met dat: OOH een bmw, OH een Mondeo!
CitroenFan zegt
Denk eerst even na voordat je wat zegt, mensen!
Citrofiel zegt
@ michiel; Idd, als een auto mooi is dan móet het wel van BMW vandaan komen, volgens sommigen hier dan… Dus ik concludeer maar dat ze eigenlijk het een mooie wagen vinden. :P
michiel zegt
@ citrofiel wij begrijpen elkaar ;)
eric zegt
En een bmw 3 is een ouwe nissan primera van achter maar daar zeuren jullie niet over he! KIEKES.
Greg zegt
@CitroenFan
Ik zie gewoon koplamen die geinspireerd lijken door de BMW 5 Serie en een achterkant die een mix lijkt van de 1serie coupe en de 5 Serie.
je bent trouwens wel heel goed van vertrouwen voor wat betreft de integriteit van autofabrikanten. Ik durf te wedden dat ze nu al bij Opel exact weten hoe de Golf VI eruit zal zien, en bij VW geldt omgekeerd exact hetzelfde.
Waarschijnlijk heeft VW de nieuwe Golf uitgesteld omdat ze iets hadden ontdekt waar de concurrentie mee kwam en dat zou ze vanaf het begin al een achterstand opleveren.
michiel zegt
waarom zijn autofabrikanten niet gewoon vriendelijk voor elkaar???…
Benny1 zegt
haha geweldig hoe al die mensen claimen dat het van de bmw of van de mondeo afkomt.
Een bmw zou een stuk mooier zijn als hij leek op deze C5 (ooee dat wordt de brandstapel voor mij :P )
Nick_BE zegt
Citroën concepts gaan er met rasse schreden op vooruit. Nu de eigenlijk modellen nog, ik gun het ze alleszins van harte.
rashaad zegt
sjesis wat een droom auto zeg wauwzzzzzz
robbie zegt
UPDATE: Extra foto van de voorkant geplaatst!
Luc zegt
ziet er goed uit, alleen ik dacht jezus wat lelijk, maar dat komt doordat ik meteen vooraan keek, andere grille erop, dit is niet mooi zo
en het achtervlag (achter de hoofdsteunen) lijkt me lang, dat maakt het wat raar vind ik
Voor de rest prachtige auto, maar ik ben nog niet gewend aan zo’n cabrio van citroen netzoals hun c-crosser
Fiat Coupe 20v turbo zegt
@ alle Citroën-copieert-BMW-theorie-aanhangers:
met héél véél fanta op lukt het me nog niet om de overeenkomsten te zien tussen alle genoemde BMW’s en deze hele mooie Citroën.
Eigenlijk de enige overeenkomst die ik zie is de vorm van de bovenkant van de achterklep, die vorm zie je ook terug in de 1 serie Coupe. Verder kan ik geen achterlichten ontdekken die lijken op die van de Citroën, deze zijn veel mooier dan die van de Beemers.
Zowieso is het wel een grappig idee dat Citroën BMW copieert, das het zelfde als BMW die Seat copieert… Fransen zullen eerder hondenvoer eten als BMW copiëren geloof me.
Jeroen zegt
Heeft Citroën een mooie auto, is het volgens sommige hier een bij elkaar geraapte Duitser. Die mening kan ik niet delen.
Ben al van jongs af aan Citroënfan, en dacht even dat ze met de nieuwe C5 break de verkeerde weg ingeslagen waren, maar deze is toch echt prachtig. Mijn complimenten :)
Fiat Coupe 20v turbo zegt
Vergeet ik helemaal over de auto te schrijven:
PRACHTIG!!!
Go Citroën!!!
Egon zegt
WOW! Deze Citroen is moooi! Ze kunnen het toch…. They’re alive!
Citrofiel zegt
@ Benny1; Ik bescherm je hoor, en mocht dat niet lukken, dan ga ik gewoon mee. Dat moet wel voor zo’n edel standpunt! ;)
Casper zegt
Vind hem verschrikkelijk veel Ford invloeden hebben. Mooi, maar erg veel copy-paste designwerk.
For(d)ever zegt
Nou nou.. waar moet ik tog beginnen.. tis een hele mooi wagen.. een mengelmoesje.. de lijn in de portieren lijkt op de mondeo, de vooruit op een m6, van de zijkant verder nog, de voorkant van een mondeo, de achterlamp van een audi, hartstikke mooi,, zie je um van achter,, lijkt wel of je ergens tegenaangereden bent. Dan zegt iedereen.. OOOH de c-crosser is zoo mooi,, de 4007 staat je onbeleefd aan te gapen.. nou.. dees is dan owk heel erg moe,,, en als je er een dak boven denkt.. heb je lkkr veel hoofdruimte, verder zijn de velgen wel mooi. heel mooi, maar hijs wel mooi :D
Antoine zegt
Dat ze hier nog over twijfelen om uit te brengen wat een waanzinnig mooi auto zeg!!!!!!!!
CitroenFan zegt
je hebt helemaal gelijk Benny1 ;)
DRU zegt
Citroen is weer de shit!
Helemaal goed bedacht die canvas look op het stalen dak.
Nice touch.
Die canvas look op autodaken van weleer waren nepcabrio’s. Nu kan het ook echt folden.
Briljant!
Groeten en goed weekend,
Andrew
CitroenFan zegt
Laat mensen maar lekker denken waar dit waanzinnige schepsel op lijkt. Ik vind het een enorm mooi ding! Ga zo door Citroen;)
Greg zegt
Is gewoon een BWM kloon. Punt. Einde discussie….
:lol:
DRU zegt
Haha! Ik dacht dat ik een mail aan het schrijven was, vandaar mijn afzender. Wat blind zeg!
Julian zegt
citroen+mooi, nee dit kan NIET waar wezen..
For(d)ever zegt
@ Julian.. neej kan ook niet waar wezen.. en het is ze niet gelukt,, drrm een kloon………
f430 zegt
ik vind hem wel mooi. maar ik zie hier nergens BMW in hoor…
jordey zegt
ai! goed gekeken naar de bmw 3 en 1 serie:)
jimmy zegt
Als deze zo in productie wordt genomen, dan kunnen de mégane, eos, A4,Astra etc. de borst nat maken want deze is by far mooier, en dat voor een citroentje!
Greg zegt
@jimmy
niet te vroeg oordelen. De nieuwe generaties van de megane, 307cc, Astra, A4 enz. komen er nog aan. Pas daarna kunnen we zien of deze auto echt potten kan breken.
tim zegt
Haha, HOAX, HOAX, HOAX…. kan toch helemaal niet joh stelletje mafferds. Citroen en een mooie auto. Dat is als, ja…. het klopt gewoon niet. Moet wel een HOAX zijn. Haha.
Nee eerlijk, dit ziet er sirieus erg mooi en strak uit.
DennieFR zegt
Idd mooi studiemodel,zal helaas zoals gewoonlijk niet in productie gaan.
Althans,niet op de markt komen zoals je hem hier zit.
En als alle fietsbloggers nou eens stoppen met zeuren over koplamp lijkt op dit,achterlicht op dat!
Je kan op iedere nieuwe auto wel iets vinden dat op een andere auto lijkt,als je lang naar de lucht kijkt zie je ook figuurtjes!!!
CitroenFan zegt
@ Greg; Als je wat van een bmw erin ziet, laat het me dan weten:) En weet je eigenlijk wat een kloon is?? En dacht je dat dit het einde van de discussie was..Haha dit is pas het begin:)
C200 Kompressor zegt
Normaal ben ik helemaal geen Citroen fan, en ik had Citroen al altijd zo vreselijke auto gevonden.
Maar zoals deze Citroen C-Airscape, vindt ik nu pas echt een heele mooie auto.
christian zegt
Is er ook een foto van de achter kant met het raam dicht?
mark zegt
ziet er heel goed uit, hoewel ik veel duitse kenmerken hierin terug vind
Master_R zegt
WOOOW, chille bak mense. Daar kun je meej thuis komen!!
jpoers zegt
Heel dik, hopen dat deze in niet al te veel gewijzigde vorm op de wegen terug te vinden zal zijn!
Rvh zegt
mooi istie wel
Mr. R zegt
Erg fraai! Heel erg fraai! De spyshots van de C5 lieten al een schitterende auto zien en dit is alleen nog maar beter! Het wordt weer leuk in de middenklasse: nieuwe Laguna (waarvan alleen de Grand Tour mooi is), Vectra-opvolger komt er aan, de nog verse Mondeo en dan dit fraaie voiture!
En toch kleeft er een probleem aan het mooie design van de C5: de C6. De nieuwe C5 vind ik veel krachtiger ogen en veel meer in balans dan de C6. Citroën had me in een C6 kunnen krijgen, maar met deze nieuwe C5 begin ik toch te twijfelen… toch maar een C5 misschien?
Een kleine noot voor Citroën: doe eens gek en bouw die cabriolet! Dat ding moet zo wel verkopen!
king zegt
mooi ding man,
de achterkant is een beetje van BMW (3 serie), idd ook een mondeo..peugeot, maar dat is logisch..maar wel echt een mooi apparaat..
Citrofiel zegt
@ Mr. R; Ja idd, hij oogt krachtiger. Maar de C6 eleganter. Citroën dacht dat zo de verdeling zou kloppen, of zo. Hogere klasse = eleganter? Lagere klasse = krachtiger (muv de kleinste klassen)?
Maarten zegt
Jaaaaaa mooi!
Dit ding mogen ze zo in productie brengen van mij. Jammer dat dat nooit gebeurt met studiemodellen maar als er maar een cabrio komt vind ik het wel prima. Want (behalve de aparte C3 Pluriel) heeft Citroën geen échte cabrio in het gamma.
speedlimit zegt
Eindelijk ’n keer ’n citroen die er wel uit ziet :)
SaxoVTS zegt
Hmm, ziet er smakelijk uit maar ik vind deze auto meer iets weghebben van een Duitser. Die uitgebouwde wielenkasten, dikke bumpers, enz. Ik verwacht elegantie van Citroën. Geen dikke vette bak please…laat die maar maken door Audi of Bmw.
Greg zegt
@CitroenFan
Tuurlijk zou de discussie doorgaan… daarom plaatste ik zo’n smiley ;-)
Zie mijn voorgaande posts voor de overeenkomsten met BMW.
Wie niet ziet dat die golvende vorm van de koplamp geinspireerd is door de BMW 5 Serie moet echt een check-up bij Pearl gaan doen. Even serieus, kan toch niet waar zijn dat niemand dit ziet??
BMW:
Citroen:
Maarten zegt
@Saxo VTS
(offtopic)
Ik denk aan de aanschaf van een Saxo VTS maar ik krijg van iedereen te horen dat de 106 Rally beter is omdat die achterwielaandrijving heeft, wat vind jij van de wegligging?
Meinster zegt
@ Greg,
Dit is wel écht een stretch hoor. Golvende koplampen zijn legio in tal van nieuwe modellen. Dat Citroën zogenaamd op de koop toe ook de achterkant zou gaan afschrijven van de Duitse automobiel slaat helemaal alles. Iemand die zulke foute beweringen maakt, heeft helemaal niets begrepen van de Franse cultuur, een volk die véél te chauvinistisch en te trots is om zich met zulke praktijken bezig te houden. Ja, er zijn in de auto-industrie heel wat gelijkaardige modellen beschikbaar bij totaal verschillende autofabrikanten, maar ik denk dat zulke gelijkenissen meer schuld treft bij louter toeval dan aan een fictieve industrie-spionage.
Micky zegt
Als je iedere wagen gaat vergelijken met elkaar zal je altijd wel eens een wagen tegenkomen die gelijke kenmerken vertoond.
Citroen is sterk bezig en als dit een copie kan worden van een bmw voor minstens 15.000 euro minder zou ik deze meteen kopen !!!
2SLOW4ME zegt
ik vind hem persoonlijk eigelijk net niks… dat vind ik helaas met alle franse auto’s.
For(d)ever zegt
nou.. ik niet.. het blijft toch een citroen.
greg zegt
En nu de achterkant! Kijk en huiver peeps…. Citroen laat zich inspireren door BMW!
Kijk met een open mind naar de achterlichten van beide auto’s… laat je niet leiden door emoties of wat dan ook.. kijk objectief (voor zover dat uberhaupt kan) en oordeel daarna.
BMW:
Citroen:
lincoln zegt
wat een rare lui schrijven hier toch rond .. als iets oogstrelend is , dan is het B.M.W. .. is dat een synoniem voor mooi ofzo? .. het enige wat ik zie is citroen .. en dan wel de allersexieste ooit.
audi-boy zegt
Aan de zijkant ook eigenlijk, de middelste lijn doorlopend langs de deurhandel tot het achterlicht! Ja, ik doe ook mij ;)
mark zegt
zoveel bmw is hier niet aan, enkel de lijn langs de flank die via de deurklink naar achteren gaat misschien. de achterlichten hebben indd iets (niet veel) van de a4 en wat mij vooral opvalt dat typisch audi is en dat de meesten wel zullen beamen, is de onderkant van de achterbumper, dat zwarte deel van de bumper is typisch audi.
@greg
die golving in de lichten is eerder geinspireerd op de C4, die heeft ook zulke lichten. Ik denk persoonlijk dat ze niet of toch niet bewust gekopieerd zijn van de 5 serie.
—-
Voor de rest is het een zeer geslaagd ontwerp.
michiel zegt
bmw is gewoon goed…
greg zegt
@lincoln
Afgezien van de 3 Serie coupe vind ik geen enkele BMW mooi. Ik ben ook geen BMW fan of wat dan ook. Ik zie gewoon veel overeenkomsten en ben niet de enige in dit topic (zegt ook wel wat volgensmij)
Meningen zullen altijd verschillen, maar de mijne luidt: deze Citroen Airscape is mooi, omdat er styling elementen zijn gejat uit Munchen.
Op deze link is de overeenkomst met de achterkant iets duidelijker zichtbaar: http://www.stiefenhofer-design.de/dowimages/BMW_335i_Coupe_Berg_3.jpg
michiel zegt
trouwens waar is de deurklink heen? of ziet die onder dat zilverkleurig ding daar aan de deur?
greg zegt
@mark
Klopt.. da C4 heeft praktisch dezelfde koplampen, afgekeken van BMW dus…
Maargoed, ik kijk er al lang niet meer van op. Chevrolet heeft met de Epica ook lopen afkijken bij BMW voor de koplampstyling. Zo gaat t nou eenmaal er aan toe in autoland.
Maargoed.. ik heb m’n punt gemaakt
i’m out.
Frissegast zegt
Wow ! Zo mooi ! ik ben er even niet goed van…
ackeee zegt
@ grag, die lampen van bmw zijn oon gewoon van de audi a5 gejat dus niet zeuren, en leek elke bmw maar op een citroen dan waren ze allemaal mooi
Bentley zegt
Dit wordt een -waarschijnlijk- een klein succesje. ziet er tenminste niet saai uit als zoveel andere auto’s, vooral die waar hij hier van “kopie” beschuldigd wordt.
Toch raar dat ieder nieuw model vergeleken wordt met een beemer. misschien is de bmw vanop het wallpaper in velen hun scherm gebrand en zien ze nu werkerlijk in alles bmw. Er zijn gelijenissen, inderdaad. Ik zie het als het verbeterde disign. ik zou hem ook niet kopen, vanwege het daklose feit dan en de nieuwe c5 mist de flaire van deze, maar het zijn ook wel slechte foto’s
piet zegt
pfffffffffffff, wat een frustratie bij alle BMW liefhebbers.
als ik het goed begrijp hadden de BMW liefhebbers liever gezien dat de BMW 3serie cabrio er zo uit had gezien als deze citroen.
maar ja jullie bmw liefhebbers hebben de Z4 cabrio toch nog ,of de 6 serie en zometeen ook nog de 1 serie, maar ja die zien er niet zo uit als deze prachtige CITROEN.
GO CITROEN
ackeee zegt
greg de enigste die hier alles kopiert is bmw, de achterlichten zijn duidelijk van de a5 concept
greg zegt
@ackeee
jij weet niet waar je over praat. De audi A5 was veel later verschenen dan de BMW 3 coupe. Ik ga hier niet eens verder op in.
Esprit_de_Flandre zegt
@ Greg en anderen
Euhm, BMW zeg je? En dit dan?
Boomerang-koplampen zijn gewoon in
Trouwens, Citroën gaf al een hint naar deze vorm van koplampen in 2003 met de C-Airlounge.
Trouwens, om eens BMW te dissen ipv ze op te hemelen als de Heilige Koe waar iedereen de melk van drinkt. Onderstaande impressie (let wel impressie, dus ik stuur BMW nog niet rechtstreeks naar de autodesignafkijkershel) van de volgende 5 lijkt toch wel heel erg (langs achter) op de Lexus IS.
Esprit_de_Flandre zegt
oeps foto van de C-Airlounge werkt niet. Nieuwe poging.
ackeee zegt
@ greg, zown 3 jaar geleden waren er al plaatjes van de a5 met die echterlichten en nog niet van bmw dus jij weet niet waar je over praat, de 3 coupe was trouwens later verschenen dan de a5…..
ackeee zegt
en bmw is niet mooi, bmw kopieert ook van alle merken vooral van vag
greg zegt
@Esprit de Flandre
De CLS Mercedes koplamp is geinspireerd door BMW :-) , net zoals de concept Citroen koplampen. De 5 serie (vanaf 2003) is de trendsetter geweest met golvende koplampen. Mercedes is bijvoorbeeld de trendsetter geweest met knipperlichten in de buitenspiegels. Nu zit dat zelfs op een VW Touran. Iemand moet ergens de trend voor setten.
Ze kopieren allemaal wat van elkaar. Is ook helemaal niet erg, zo lang de modellen hun eigen identiteit hebben. Het wordt pas erg als je het zo schandalig doet zoals die chinese concerns als BYD en noem ze maar op…
Waar ik je wel gelijk in moet geven is dat als BMW de nieuwe 5 Serie die lampen meegeeft, zij ook beschuldigd moeten worden van kopieergedrag. Lexus was idd eerder met die achterlampen.
Chief_S5 zegt
Hé, na 1.5 week eindelijk weer een pc!
De auto: Helemaal m’n smaak, laat maar komen! Vind de huidige C5 ook zo mooi (vooral die prachtige voorkant (grill)).. :)
jodocus zegt
Einde discussie dacht ik – mijn lieve BMW-fans – ik geloof dat Esprit DeFlandre duidelijk illustreert en bewijst dat de boomerang-koplampen made by Citroën zijn – zie foto’s C4 en C airlounge 2003 – en ik wil er ook nog een foto bijplakken van de huidige C5 II met boomerang-koplampen – én dat BMW in deze Citroën kopieert en niet andersom !
ackeee zegt
@ greg je vergeet dat de 3 serie coupe de lichten heeft gejat van de a5
Bertus zegt
’t heeft wel lang geduurd zeg, die facelift voor de Peus 407…
Nog steeds een lilluk ding trouwens..
Oh? is ’t de nieuwe C5?
Goh…..
vØlvØ frǽk zegt
@ ackeee
de BMW 3 serie coupe was toch echt eerder..
iedereen zei nog bij de eerste officieele foto’s van de A5 dat hij 3 serie achterlichten had..
anders check hier de reacties nog maar eens:
http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/20/officiele-fotos-audi-a5
en ik moet toegeven dat de achterlichten er wel wat van weg hebben, maar zo kun jij bij elk model wel zeuren dat hij lijkt op een andere auto.. de achterlichten van een fiat panda lijken ook op die van een Volvo V70 (lang gerekt en met bredere onderkant). en de achterlichten van de 7 zits piccasso konden ook wel door Volvo ontworpen zijn.. maar dat blijf je toch altid houden dat auto’s een beedje op elkaar lijken, hoeveel echt orginele auto’s zijn er tegenwoordig nog???
OT: zeer mooie conceptcar! citroen heeft altijd mooie conceptcars, die Citroen C-SportLounge Concept was ook al zo mooi! :-) hopelijk lijkt het productiemodel op deze concept
owjah dit was die Citroen C-SportLounge Concept:
kobalt zegt
Woww!! Dit is bangelijk mooi!
Volkswagen eat-your-hart-out met jullie oersaaie wagens.
Als dit de voorbode van de C5 is, dan gaat deze wagen een dijkbreuk in de verkoop veroorzaken, en zelfs zustermerk Peugeot 407 kannibaliseren.
Volkswagen en Opel mogen hier een voorbeeld aan nemen.
Die cabrio mogen zo ook zo meteen in de productie gooien: wordt gegarandeerd een groot succes.
En wat die boemerang-koplampen betreft: elk model van Citroën heeft die toch tegenwoordig. BMW heeft hier niets mee te maken.
Negativan zegt
Ziet er erg cool uit lijkt dus niet op een Citroën. OOk wel een beetje EOS neigingen.
Esprit_de_Flandre zegt
“Of Citroën ook daadwerkelijk een cabrioletvariant van de C5 in de planning heeft is niet bekend.”
Als je het vergelijkt met de ‘doorsnee’ – slecht woord maar kom – concept car van Citroën, dan ziet deze er vrij productieklaar uit. Ik denk dat die er komt.
mark zegt
kom greg, niet opdringerig worden en doen alsof bmw heillig alles uit eigen stal inspireert, daar geloof ik niets van. Iedereen loert bij iedereen. De eerste klanten van een nieuw model zijn altijd de concurenten en weet je waarom?
Dat zijn de eerste die net geassembleerd zijn en die meteen ook weer uitgekleed worden zodat de constructeur weet hoe de concurent het bakt.
Ook bmw kopieert, moesten ze niet kopieren dan zouden ze geen ronde wielen hebben met manier van spreken.
Kurt Waldheim zegt
Diese raren gesehne schonheit; diesem klassenbak wurden es eine ‘klassiker’
Trotzdem das design ist ungeëbenart, jawohl, richtig neu, in der automobilindustie, und diese wagen will setzen neuen mass-staben!
Romeo zegt
Het enige wat Citroen kopieert van BMW is de kleur zilver.
Maarreh zeer stoere bak !
TheEdge zegt
Lijkt te veel op een Aston Martin….en k snap al niet dat dit merk nog leeft!!
CitroenFan zegt
Romeo; Ik geef je helemaal gelijk:)
jela zegt
Al die concepts worden (als ze tenminste geproduceerd worden) van die ‘lost in translation’ gevalletjes, deze waarschijnlijk dus ook
naish zegt
eruuuug mooi ziet er gewoon fantastisch uit deze wagen. laat maar komen…
Flox zegt
valt me tegen te veel vergelijkenissen met andere autos ebn ik niet gewend vna citroen
Eddy Rocket zegt
@ GREG
Greg, je praat
poep. De CLS koplampen waren toch echt een eigen design. Daarom was de CLS een model dat nu nog steeds een aantal jaar na introductie niets heeft dat er op lijkt. Heb je wel eens de achterkant van een A5 en 335i met elkaar vergeleken? Wie heeft wat van wie?waterkreeft zegt
Wat een mooi ontwerp.
Ik heb een 307CC, maar zou best willen overstappen
Citrofiel zegt
@ TheEdge; En laat Aston Martin door de meeste autoliefhebbers nou juist een van de mooiste merken gevonden worden, dus wat is het probleem?! ;) Maarre, ik zie echt geen AM erin, en niemand anders dan jij, dus zou je je punt willen verduidelijken met concreet gekopieerde onderdelen?
Timmie zegt
Het mag dan wel een mooi ontwerp zijn (dat is ook zo volgens mij), het uiteindelijke productiemodel zal daar mijlenver vanaf liggen (lees: véél klassieker gelijnd, behoudener). Zoals gewoonlijk wil men met zo’n belangrijk model als de C5 niet al te veel risico’s nemen…
citrofiel evil twin zegt
Dit si typisch citroën met een gedurft design anderen zoals audi met de a3 cabrio zagen er gewoon het dak vanaf.
XytraS zegt
@ Maarten: een Pug 106 met achterwielaandrijving^^ u must be joking!
Ik rijd met een VTS (de echte, een 1.6 16V geen 1.4 of diesel met VTS-look dus) en de wegligging is heel heel goed (als zeg ik het zelf) stuurt als een scheermes :p Er zijn btw geen grote verschillen tss de saxo 16v en de 106 GTI (onderstel is beter dan de andere modellen), in wezen zijn het zelfs dezelfde wagens, met slechts detailverschillen in de afstelling van het onderstel. M.a.w. het is enkel een kwestie van smaak. Beiden zijn trouwens voorwielaangedreven voor de duidelijkheid…
Turbopaultje zegt
Citroen is schijnbaar bezig een ander imago op te bouwen ………. conceptcars met dynamisch en krachtig design volgen elkaar op.
Iets wat je eigenlijk van BMW zou verwachten, maar ja……………….story is bekend.
bmw power zegt
Groot BMW liefhebber!!!
Citroen heeft niet de licht units van BMW afgekeken ze zijn duidelijk anders en daarnaast is het een heel ander soort merk wat niet in de buurt van ook maar een van de duitse merken kan komen.
Dus citroen zou die verloren moeite niet eens gaan doen. Fransen begrijpen dat zij de 2de zijn in de Europese autoindustrie!!!!!!!!!!!
moris zegt
onze lieve (B)lunders (M)et (W)ielen liefhebbers kunnen er niet zo goed tegen dat deze fransoos er toch wel heeeeeeeeel erg mooi uitziet!!!!!!!
stond echt versteld toen ik deze fotos zag !!
hopelijk drukken ze er een lekkere v6 in!! liefst een turbootje!!
dat word lekker bmwtjes jagen dan!!
Apache zegt
é BMW Power
2e in europese autoindustrie? De Zweden blijven hen nog steeds mijlen voor!
Berkiiiii zegt
Fransen en de Duitsers zijn de koplopers :D
Citrofiel zegt
@ Apache; Ligt eraan waar je op beoordeelt… :P
jodocus zegt
@ BMW power & Apache / Citrofiel
Ja, waarop oordelen jullie? “Citroën niet in de buurt komen van BMW ?”
Que ?
Wellicht niet in de buurt van de overdreven prijzen zeker ? of op het met pech langs de kant staan ? of het macho-imago, wellicht ?
Alleszins niet wat betreft sportieve prestaties ! Citroên wint jaar na jaar met de Xsara of de C4 de rally-cups of eerder Paris-Dakar. Dat is wat anders dan rondjes draaien op een circuit !
Alleszins niet wat betreft veiligheid: Citroën scoort voor al zijn recente modellen 5 NCAP-sterren en verdient er eigenlijk 6 met alle aanvullende veiligheids-innovaties (C6: oprichtende motorkap voor voetgangers, waarschuwingssysteem voor overschrijden doorlopende witte lijnen, hydropneumatische vering: rijdt gewoon verder op 3 wielen bij klapband,…)
En geeft momenteel zelfs Volvo het nakijken !
Alleszins niet wat betreft comfort en vering. Een Citroën met hydropneumatische vering zweeft boven de weg, en dat is toch helemaal wat anders in vergelijking met al die duitse gocarts, waar je na twee uur rijden met rugpijn uit kruipt.
Alleszins niet wat betreft zuinig verbruik en ecologisch rijden. Vergelijk eenvoudigweg de verbruikscijfers van de respectievelijke motoren,
Alleszins niet wat betreft design. en dan heb ik het niet eens over de grensverleggende ID / DS (1955), de CX (1972) maar wel over de huidige lichting Citroëns. Stuk voor stuk mooie wagens : C4 coupé, C4 Picasso, C3 Pluriel, C6 en de C5 komt eraan !
Daartegen is die BMW 1 een mottig ding, toch ! Ach ja het lelijke eendje anno vandaag.
Laat het mij weten – waar Citroën niet in de buurt komt van BMW en de andere Duitse merken. Met een argumentatie graag !
PS: wat de lichtunits betreft: de koplampen draaien ook mee in de bochten (een Citroën-innovatie sinds de DS in 1968) Dat heb ik een BMW nog nooit zien doen :-)
Floris zegt
Betrouwbaarheid? :) Huidige C5 is niet echt een denderend scorende auto op dat gebied.
Concept ziet er in ieder geval veelbelovend uit, lekker stoer, mooi front.
Citrofiel zegt
@ Jodocus; Wat een betoog zeg. ;) Maar ik denk dat BMW power het over de verkoopcijfers had, of zo. En Apache snap ik ook niet… :P En over waar Citroën niet in de buurt komt van de Duitsers: Mss het contact met de weg? Ik houd van comfort (jij ook), maar anderen willen liever weten waarop ze rijden, en gaan dan in zo’n ‘go-kart’ rijden voor het rijgevoel (vering en stuurinrichting, ook het schakelen kan mss soepeler gaan of zo, ik noem maar wat op, veel verstand heb ik niet van Duitsers). Qua snelheid mss ook niet.
jodocus zegt
@ floris
betrouwbaarheid ? Ok, aan die Citroëns durft wél eens wat rammelen, maar m’n BX – zaliger haalde 5 ton op de teller en m’n huidige C5 I break zit nu probleemloos over de 260.000 km. Ach ja; m’n airco doet het even niet meer, maar ik heb nog een open dak :-).
Maar wat te zeggen van die BMW’s ? Het was me al opgevallen dat er merkwaardig veel op de pechstrook stonden tot ik van een goede vriend vernam die op de dispatching werkt van de pechverhelpingdienst werkt dat BMW hun top aanvoert van de wagens waarvoor ze het meest moeten uitrukken… Ik spreek over de jaren 2000 – 2004. Sindsdien heeft BMW – net zoals Mercedes reeds eerder deed – een eigen pechverhelpingsdienst opgezet.
jodocus zegt
@ citrofiel
Yep, ik had een nogal geïnspireerd moment :-) !
En bovendien vindt ik dat op deze blog nogal redelijk wat gratuite en niet onderbouwde meningen geventileerd worden. En dat stoort me. Ok, als je een mening hebt of een voorkeur, maar ik lees ook graag waarom, een motivatie…
Als onze goede BMW-vrienden vanuit hun macho-superioriteitsgevoel er steeds vanuit gaan dat zij het warm water hebben uitgevonden – of weze het nu de ‘boomerang’-koplampen – en dat Franse auto’s sowieso krakkemikkege vehikels zijn, Eh bien, toon dat aan met argumenten.
Of wellicht hebben ze die niet, toch ? ;-)
Samuel zegt
tja die carbio is tog wel erg goed gelukt ook al heb ik mijn heleleven niet echt wat gehad met citroen
Citrofiel zegt
@ Jodocus; Meer onderbouwing zou idd wel fijn zijn hier op Autoblog, maar het is vrij hè, je kunt ze niet dwingen, en blijkbaar vinden de meesten hier het genoeg om hun subjectieve voorkeur te uiten zonder enig argument. Tsja, alle mensen zijn anders, zeggen we maar. Ik wil altijd alles duidelijk maken en beargumenteren (hoewel ik er niet altijd tijd voor heb), maar niet iedereen.
Maar, eerlijk is eerlijk, ik moet zeggen dat ik ook wel wat BMW-kenmerkén vind in deze concept. Het is geen eigen ontwerp van Citroën, vind ik. Het is een samenstelling van verschillende dingen, die ook wel eens op andere modellen terugkomen, waaronder wat BMW’s.
Het dak van de 6-serie, de lampen (maar dat is een voortzetting van de C4 en C5 facelift, waar díe koplampen vandaan komen is een ander verhaal), de lijn in de zijkant heeft wel iets van de 3 coupé en in de achterlichten kan ik desnoods ook nog wel wat van BMW zien (maar ik zou er niet 1-2-3 aan denken). Dus, ik geef ze toch wel een beetje gelijk qua dat design-jatten. De nieuw C5 vind ik geen volwaardige Citroën qua design, het is net wat de standaard allemaal (wat aangetoond wordt doordat het van BMW is, die is expert op saaie standaardvormen ;) ). Ik had liever een mini-C6 gehad zeg maar, maar dat zou de verkoopcijfers geen goed doen (de C6 doet het slécht… :( ), dus hebben ze het safe gespeeld, jammer genoeg. Ook dat van de ontbrekende hydropneumatiek vind ik zoiets. Citroën gaat wat mij betreft te ver met zich aanpassen aan de algemene smaak, het moet zichzelf blijven, en de trouwe Citrofielen te vriend houden, want veel Citroënkopers, vooral de grotere modellen, zijn liefhebbers…
Het spijt me als niet alles een samenhangend verhaal is geworden, maar het deed me goed even mijn hart te luchten tegen iemand die het (hopelijk) begrijpt. :)
jodocus zegt
@citrofiel
Rikske Dos & Co zullen je bovenstaande bekentenis nog lang & graag citeren, citrofiel ! :-)
Nee, ik begrijp je best..;ik heb ook ogen in mijn kop…en ik zie idd ook wel BMW-trekjes in deze C-Airscape – de achterkant nog het meest van al, als je het mij vraagt. Of Audi-trekjes toch ook wél? niet ?
Wél ja, hoe origineel kan je zijn als autobouwer als je een potige middenklasser op de markt wil zetten die omwille van de verkoopvolumes moet beantwoorden aan de middleclass-smaak… juist ja, dat wordt een behoorlijke beperking voor de designer-van-dienst.
Niettemin: een prachtige wagen met toch weer originele & eigenzinnige Citroën-trekjes: kijk maar naar het hoogoplopende glasoppervlak in het “canvas”-look-a-like-dak (cfr. C4 Picasso) en natuurlijk die typische Citroën – boomerang koplampen :-)))
Gewoon in productie nemen, Citroën!
Citrofiel zegt
@ Jodocus; Helemaal mee eens. Hij mag gewoon komen. Maar nog even over de grote voorruit in het koolstofvezel met stof beklede dak, in Autoweek staat daarover: “Het voorste deel van het dak lijkt van glas, waarbij het in dichte toestand oogt alsof de Airscape een gigavoorruit heeft. In de praktijk zorgt dit voor een enorm licht interieur.” Wat ik dus niet snap, is dat ze zeggen dat het een ruit LIJKT, en niet ís, maar dat het toch voor een licht interieur zorgt, wat weer niet logisch is als het geen ruit is… :? Heb jij misschien nog een bron waar een en ander bevestigd wordt? Ik wíl het nu weten, nu ik het me afvraag. :P
jodocus zegt
@citrofiel
Even op het wereldwijde net gesnuffelt en wat schrijven de belgen: http://www.citroën.be over het dak van de C-Airscape : een dak van carbon met een echte GLAS-partij erin verwerkt…
Hieronder de integrale marketing-blabla met in de laatste paragraaf alle antwoorden op al je vragen :-)
“C5 Airscape dwingt bewondering af over de hele lijn. Zijn ranke vormgeving en de verfijnde afwerking van het koetswerk onderstrepen zijn dynamische en krachtige karakter. Het innovatieve open dak nodigt uit om in te stappen en erop uit te trekken. Terwijl het interieur, waarvoor de nobelste materialen werden gebruikt, de bestuurder en zijn passagiers een reiscomfort van topniveau verzekert.
Samenspel van dynamisme en verfijning
Het gestroomlijnde silhouet van C5 Airscape straalt zowel kracht als verfijning uit dankzij de zuivere flanken die bovenaan een ribbel vertonen. De diepgrijze kleur van het koetswerk waarvan de intensiteit varieert naargelang de lichtinval geeft C5 Airscape zowel een krachtige als een standingvolle, elegante uitstraling, die past bij zijn status als topmodel.
Zijn dynamische temperament wordt verder beklemtoond door een karaktervolle voorsteven met brede luchtinlaatopeningen en uitgerekte, indringende koplampen. Deze dragen als het ware de motorkap waarvan de dynamiek visueel wordt versterkt door twee opvallende ribbels. Beide lichtblokken sluiten overigens mooi aan bij de brede verchroomde chevrons die de identiteit van het Merk beklemtonen.
Het profiel van C5-Airscape bewijst dat de designers naar een optimale aërodynamiek hebben gestreefd. De daklijn, de imponerende glasoppervlakte en de lange, verchroomde deurgrepen benadrukken zijn vloeiende silhouet, terwijl de hoge taillelijn, de gewelfde wielkasten en de 19” velgen het standingvolle karakter van C5 Airscape benadrukken.
De achtersteven van C5 Airscape, waaraan net zoveel zorg werd besteed als aan de voorkant, suggereert een onberispelijke wegligging. De hoge plaatsing van de achterlichten, in het verlengde van de taillelijn, optimaliseert de dynamische uitstraling van de wagen, terwijl de twee verchroomde uitlaateindpijpen zijn luxueuze trekken benadrukken, precies zoals de holle vorm van de achterruit, waarmee C5 Airscape onmiskenbaar thuis hoort in de selecte groep grote berlines van het Merk.
Uiteraard ontleent C5 Airscape zijn raffinement in belangrijke mate aan zijn onuitgegeven wegklapbaar dak. Het bovenste gedeelte dat uitgevoerd werd in glas, zorgt ervoor dat de inzittenden in een zee van licht baden. Het uit carbon vervaardigde dak heeft het voordeel dat het zeer eenvoudig kan worden geopend of gesloten zonder aan de stijl van de conceptcar te raken. Het openen gebeurt automatisch, zonder bijkomende manipulaties en zonder dat het bovenste deel van de opbergruimte in de koffer moet worden geopend. C5 Airscape knoopt aan bij de puurste autotraditie, omdat het met metaalachtige stof overtrokken dak het uiterlijk heeft van een linnen vouwdak, en dat is een typisch kenmerk van topcabriolets.
En dan deze nog als toemaatje: Citroën heeft op internet ook de naam “C-Cactus” laten registreren…
Citrofiel zegt
@ Jodocus; Maar ik heb intussen ook wat gekeken, en kijk naar ongeveer dezelfde paragraaf op http://www.citroen.nl :
“Innovatief vouwdak
Het geheel nieuwe ontwerp van het vouwdak verraadt het vooruitstrevend karakter van de C5 Airscape. In gesloten stand lijkt de voorruit door te lopen, omdat het voorste gedeelte van het dak van glas lijkt. Hierdoor baadt het interieur in het licht. Het volledig van carbon vervaardigde dak laat zich heel eenvoudig in- en uitvouwen, zonder het esthetische aspect van de auto uit het oog te verliezen. Het invouwen gaat automatisch en vereist geen bijzondere handelingen; ook hoeft het bergvak bij de bagageruimte niet apart te worden geopend.”
Ook dit is een officiele site, dus je zou zeggen dat ze weten waar ze het over hebben, maar hier staat toch echt weer dat het van glas líjkt. Als zelfs de officiele sites elkaar al tegenspreken…. :roll: In de Autoweek stond ook een foto van de Airscape met dak dicht, en zo op papier zie je het toch beter. Ik vind het er heel nep uit zien, het sluit té mooi aan op de ruit. Maar het is een concept, dus misschien is het een speciale nieuwe constructie of zo, bij een concept kan dat nog. Samengevat: Ik snap er geen hout meer van…
jodocus zegt
@citrofiel
Yép, had ik ook gelezen…”lijkt op glas”
Je zal misschien eens van dichtbij moeten gaan kijken in Frankfurt binnenkort…
Nu, whatever …echt glas of een soort plexi-glas….als we maar in het licht baden, toch ! :-)
Misschien toch ook een nieuwe ontwikkeling…inzake kunststof kan er steeds meer…
Citrofiel zegt
@ jodocus; Precies, als we maar in het licht baden… :lol:
ci-tuning zegt
Daemon schrijft, voorkant van c5..
kijk eens goed naar de lijnen.. het is meer een c4.
maar buiten dat t is wel leuk wagentje (voor citroëns doen)
riskdaalder zegt
Echt weer de oude glorie (DS en SM) terug van Citroen die de laatste jaren veel slechte modellen op de markt gebracht heeft. Maaaarrr dit is prachtig! Nu nog even dat centenbakkenbekkie iets ingetogener maken dan is de voorkant goed. Fantastisch dat ie uitkomt met een soepele zescilinder diesel. En erg goed dat ondanks het feit dat ook deze auto voorzien wordt van een harde metalen kap, de kap z’n charme behoud doordat ie met stof zwart bekleed wordt. Als ie geprijsd wordt als de volvo cabrio ga ik voor deze citroen. Hopen dat ie uitkomt met iets minder groot bekkie.
bolk zegt
wanneer komt hij zeer mooi ontwerp.
dank aan citroen.
hulde
Phil zegt
@ bmw power
Ik heb nu gedurende een half uur plat op de grond gelegen van het lachen. Duitsers nr1 europa ? Ah zo en met welke modellen hebben ze dat dan gehaald ? Ge moet er wel bij denken dat een model zoals een BMW 5 of 7 of X5, VEEL geld kost om te ontwikkelen en dat BMW daar GEEN of heel WEINIG winst op maakt. Dus waar maakt BMW dan hun winst, door de 1 zeker (weer plat op de grond). Het enige model waar ze goed mee verdienen is de 3,maar de rest juist NIKS. En Peugeot heeft de 206,207,307,308. Dat zijn auto’s waar je geld mee verdient, die hebben lage productiekosten en hoge kwaliteit dus ook een betaalbare prijs (ooh BMW power voelt zich al genomen door een natuurlijk BELACHELIJK HOGERE PRIJS dat hij moet betalen voor zijn NIET MEERWAARDIGE BMW.
En stop nu eens allemaal van da gezaag van da is gekopieerd van die auto en die hebben da gestolen van dat merk en blabla. Ik bedoel ge kunt een auto van de jaren 90 nemen en zeggen ah die lijkt op de nieuwe … en dat … merk heeft dat gepikt van die auto van de jaren 90 zeker ? Kom denk AUB drie keer na voordat ge hier onzin zit te verkopen.
Ontopic
Zalige auto, hier ruil ik mijn 607 voor in (maar dan moet de C5 wel komen in 2.7 V6 HDi, zalige motor).
Citrofiel zegt
@ Phil; Nou, dat weet ik niet hoor. Ik dacht juist dat er op duurdere auto’s meer winst wordt gemaakt. Ook omdat er minder concurrentie is omdat de prijs er in verhouding minder toe doet. Daarom werkt men met goedkopere auto’s ook vaak samen, en met duurdere hoeft dat niet…
Citrofiel zegt
@ Phil; Zie ook dit: http://www.autoblog.nl/archive/2007/01/22/geen-automerk-zo-winstgevend-als-porsche
Waarin staat: “Voor de vergelijking: BMW verdient 2.475 euro per auto en dat is ongeveer negen keer minder. Bij Audi ligt dit bedrag op 1.580 euro, bij DaimlerChrysler op 708 euro en bij Volkswagen op slechts 332 euro.”
Dus de duurdere merken maken meer winst per auto… Dus jouw verhaal klopt niet.
CSRTerreur zegt
ik vind hem wel lijken op een Volkswagen Eos maar voor de rest zie ik er helemaal geen BMW in of een Ford Mondeo deze Citroën is gewoon een echte Citroën die het nog ver gaat schoppen bravo Citroën ga zo door ik hoop nu al op de nieuwe 2CV die uit gaat komen
COMFORTRACER zegt
Ik heb de comentaren op deze blog nog eens overlopen, ik heb net zoals een vorige comentator ook krom gelegen van het lachen. Ik ga het niet te lang maken, maar ik wil toch een paar dingetjes kwijt. Wat heel duidelijk naar voren komt is het feit dat er VERSCHRIKKELIJK gelult word door mensen die totaal geen verstand hebben van auto s en ontwerpen. zo dit gezegd zijnde. Ik wil nog eventjes iets kwijt over die meedraaiende koplampen van de ID/DS waarover Jodocus het had op 23 augustus. Het verschil in draaihoek van die koplampen tegenover de huidige meedraaiende lampen in het algemeen is helemaal niet te vergelijken, de Citroén lampen draaiden bijna 90°, maar waar nooit en nooit en nergens over gesproken wordt is het feit dat die Citroén lampen ook nog eens gekoppeld waren aan de vering , zodanig dat ze nagenoeg constand de weg verlichte daar waar het moest, terwijl de wagen in en uit veerde, en om die bewegingen netjes te laten gebeuren waren ze zelfs voorzien van dempers . Zo ik wil mischien alleen maar zeggen met al dat ,vergelijken, Als je vergelijkt weet dan waarover je praat. Groetjes.
COMFORTRACER zegt
Ben nog iets vergeten in verbant met het ontwerp van de nieuwe C5 en AIRSCAPE, er zijn uiteindelijk maar twee mogelijkheden ,,geslaagd, niet geslaagd,, Ik houd het bij geslaagd. Nog eens groetjes.
mike zegt
achg, citrofiel, koop gewoon een mooie auto, maak gewoon niet zoveel zorgen over de poen!
de pauw freddy zegt
wanneer komt de airscape op de markt .
en wat zal de kost prijs zijn ?
Citrofiel zegt
@ de pauw freddy; Er is nog niets officieel bekend over de komst van de Airscape, helaas…
@ mike; Ehm, oke… Helaas is poen of je het nu wilt of niet een beperkende factor.