Persoonlijk vind ik de nieuwe M3 maar een beetje behelpen, want zeg nou zelf met slechts 420 pk komt ie toch bijna niet van zijn plaats af. Nee ik heb iets veel beters gevonden!
Namelijk een M3 met de 5.0 liter V10 uit de M5 erin! Yeah baby! Veel is er nog niet bekend over deze creatie, maar dat zal hopelijk niet lang meer duren. Wel zie ik dat wielen van AC Schnitzer zijn en is het interieur opgeleukt door Hartge. Verder heb ik kunnen achterhalen dat dit project is uitgevoerd door Bremgo.de GmbH, heeft er iemand meer info?
Sgt. Stevil zegt
sick… in de head. en hard ook. maar wel vet :) wordt zelf niet zo vrolijk van die velgjes, maargoed, da’s dan weer een kwestie van smaak.
Julian zegt
waarom krijgt hij wel m5 tag en niet een m6 tag? vind bijde tags niet relevant, maar dat terzijde..
ZwerverRoodbaard zegt
Mense kinders wat past er verder allemaal wel niet onder de moterkap van de M3 :P
Maar dit is zeker een mooie creatie ook al is een ander kleurtje ook niet mis :)
L-Fred zegt
Lol, hij is grijs, da’s geen kleur….
Giuyl88 zegt
lekker
mastertjen zegt
interieur opgeleukt? wel mooie sloffen
deefke zegt
geen slecht idee
z1p zegt
mensen zijn ook nooit tevreden:P maar ik zou em wel halen:P
robbie zegt
@Julian, de motor van de m5 (en M6)…
Warrie zegt
zet dan gewoon een kompressor op de m3 motor
Jan zegt
…Tja…, en dan sta ik dus met mijn Panda’tje uit 1999 met maar 39 pk aan boord in de file aan de Simplontunnel- Met zo’n TIG keer meer pk’s hebbend beest achter mij – Net zo hard niet vooruit komend…!!! Whaaaahahahahaha!!!! :-D
smaakversterker zegt
LOL jan, je hebt gelijk :-d
Henne zegt
Woah, lekker!!! Tenminste geen V8 meer met een bout geluid maar een brullende V10!! Nu nog een open uitlaatje en je waant je tussen de echte racewagens…
Knilles zegt
De SMG flippers zijn ook niet standaard M3, dus hier is heel wat aan gesleuteld.
Automatische bak plus flippers achter t stuur bovenop de V10.
M3Power zegt
The BOMB V10-M3? yEaHhh
dekster zegt
Als het dezelfde getuunde V10 is als in de Hartge H50 kan je op 550pk rekenen :P
K. zegt
Dit kon je verwachten toen de nieuwe M3 uitkwam. Hartge had dit in het verleden al een keer gedaan met de M5 V8 in een M3 lepelen.
Het verbaaste me wel dat deze niet volledig van Hartge is.. Of ze zijn er daar nog mee bezig..
jordey zegt
weer geen plaatjes van de achterkant. maarja.. iemand weten hoe zn ///M V10 in een 3 serie klinkt?:
http://nl.youtube.com/watch?v=8upTQ4zFH1o&mode=related&search=
BMW E92 335i zegt
waanzinnig vind ik dit project ! $$$ ! Crimpson Red staat haar veel beter hoor
Rick zegt
Oud nieuws: deze stond ook al op de Essen Motorshow, Is een 335Ci met M5 blok!
Wel zeer Gruwelijk, Ik zou ook wel tevreden zijn met een gewoon M3’tje :)
Rick zegt
correctie, Boven is toch een ander.
Deze 325Ci dacht ik dat het was
Apache zegt
@ Rick
335ci? Heb je dat exterieur wel goed bekeken?
– Apache
Pieter Bayens zegt
@ Rick:
Das onzin, dit is gewoon een “echte” M3: zie skirts, power dome en ventilatie in zijkant, evenals carbon dak. Dat is geen 335i dus. :)
Steven zegt
btw, het zijn de zelfde gasten van die E46 m3 met m5 motor
http://www.autoblog.nl/archive/2007/07/01/hobbyprojectje-bmw-e46-m3-v10-ringkiller
wel dik natuurlijk.
Apache zegt
@ Rick
juist, dacht ik al, je hebt jezelf al gecorrigeerd :)
Pieter Bayens zegt
Pff, en dan snel een post toevoegen terwijl ik aan ’t tikken ben he!? :P
m5 zegt
hier in nl hebben ze in een e46m3 een x5 v8 blok gebouwd dat was de eerste 3 serie met een v8 die heeft ook een paar maanden in de fabriek van bmw gestaan om te kijken hoe ze dat hadden gedaan
Nick_BE zegt
Wat ik me nu afvraag is waar ze met de originele M3 V8 motor zijn gebleven?
Effe gauw in een 1-serie of Z4 gegooid misschien?
VW Polo Abt Version. zegt
OOOW YEAH, zou het wel willen zien deze tegen een porsche 911 Turbo, ferrari F40, of andere krachtpatser.
Maar ik dacht ergens te leze dat de normale bmw M3 E92 dat de begrenzer ervanafhalen een optie was !!!
En dan zou die 280 moeten gaan, was die M3 die wouter testte begrensd of was deze ermee uitgerust.
Wie weet gaat deze sneller dan de M6 Zonder begrenzer (332 km/h) :o
Vette velgen onder een vette bak ;)
Ruud Bosch zegt
Hartge heeft dit toch al jaar geleden gedaan, de V10 in de toen nog ‘gewone’ 3 lepelen. Nu is er alleen een M3 uit, en kun je die V10 daarin gooien.
Robin zegt
kan je dan niet net zo goed tunen tot je het orginele blok op de 500 pk hebt zitten, zijn 80 paarden, tegenwoordig is dat toch een peulenschil…?
Solstice zegt
En waar is nou dat V8 blok gebleven? Zit die nu in een 1-serie misschien? :-)
Fej zegt
En wat doet dit met de handling als je er een zwaardere V10 in legt?
pipil zegt
remmen en versnellingsbak zijn ook van m5
Ollie zegt
@ Pieter Bayens,
Ik zou willen dat je gelijk had, maar kijk eens naar het plaatje van t interieur, en dan de toerenteller . die hoort ten eerste tot de 900rpm te gaan(8400rpm REDLINE) en rode wijzers PLUS een ///M logo in de toerenteller zoals hier te zien http://www.autoblog.nl/archive/2007/08/13/rijtest-bmw-m3.
Deze teller gaat “maar” tot 8000rpm(7250rpm REDLINE).
En de hele middenconsole is anders, kijk naar de “nieuwe” POWER en EDC knoppen van de E92 M3, die zitten er bij deze niet omdat die deze simpelweg niet heeft. EDC is een optie, weet ik, maar POWER-knop is standaart.
Filmpje zou ook niet verkeerd zijn.
Ollie
Bliz zegt
Nu nog die V10 een beetje tunen want je moet ze niet alleen kunnen bijhouden je moet ze kunnen vernederen!!
Iceman zegt
Als je luisterd naar wat er gezegt word in het eerste filmpje, dan hoor je dat het geen verschil maakt.
Hans.
Iceman zegt
Als je luisterd naar wat er gezegt word in het eerste filmpje, dan hoor je dat het geen verschil maakt.
Ice.
Cliff zegt
Waarom lepelen ze deze fantastische motor niet in de CSL! Dat zou pas bruut geweld zijn, vaarwel C63AMG, RS4, IS-F en al die shit!
Nic zegt
dat moet bangelijk leuk zijn!!
Floyd zegt
Begin dit jaar had Hartge (BMW-tuner) al een 3-variant met V10-motor in z’n catalogus staan. Het ging toen om de opgevoerde V10 met 550 pk, en de snelheidsbegrenzer werd er in één beweging uitgegooid, wat een topsnelheid van 320 km/u mogelijk zou moeten maken.
Je kon toen kiezen tussen de coupe variant en de vierdeursversie.
Prijzen beginnen bij 170.000 euro, in Duitsland.
Blijkbaar vonden ze de 130 ook maar aan de trage kant want daar lepelen ze (in ruil voor véél euro’s-125.000euro) de V8 in van de vorige M5/Z8.
Philip zegt
Mensen, dit is geen nieuwe M3, kijk maar naar toerenteller(redline @ 7000 rpm en geen rode naalden), tachometer en middenconsole (geen EDC en sportbutton). Het is gewoon een tot M3 getransformeerde 3 Coupé met een M5 motor.
Snoepie zegt
Is dit voor het eerst dat je kinderen, ik bedoel maar babies uit de buurt van je auto moet halen ? ze steken hun handen zo door de velgen op de remschijf…..
Philip zegt
Zoals Ollie al zei
Hagar zegt
Zoals Ollie schrijft, inderdaad een beetje rare zaak… (misschien meer een look-a-like M3 dan op basis van een echte)
Rode zone toerenteller zit bij nieuwe M3 en M5 inderdaad tussen 8000 en 9000 rpm (op deze foto al tussen 7000 en 8000)…
Anders had je nog kunnen veronderstellen dat ze hier een aangepaste toerenteller voorzien hadden voor de V10, maar de toerenteller van de M5 (met V10) gaat dus ook tot 9000 rpm…
Snelheidsmeter gaat bij nieuwe M3 en M5 tot 330 km/u (op foto hier tot 280 km/h)…
foto interieur deze auto : http://www.bremgo-shop.de/images/gallery/E92-M3-V10/E92M3V10-E92-M3-V10_9.jpg
foto interieur M5 : http://www.ultimatecarpage.com/pic.php?imagenum=18&carnum=2018
robbie zegt
@Philip, en ze hebben er zeker ook gelijk even een carbon dak ingebouwd? Heb je enig idee hoeveel werk het is om een normale 3 coupe om te bouwen naar M3 looks en ook nog eens een V10 in te bouwen. Een donor M3 gebruiken is dan een stuk makkelijker ;)
@Jordey, speciaal voor jou foto’s van de achterkant ;)
Rvh zegt
Die velgen staan hem echt perfect!
nu moet de auto nog in het wit
kenneth zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Bayerische Motoren zegt
Weet er soms iemand vanuit welke auto het filmpje gemaakt is?
Deze volgt blijkbaar moeiteloos de M3(?) 550pk.
Luc zegt
ik weet niet waar ik het heb gelezen of gehoord, maar al het plaatwerk van de nieuwe m3 is op de deuren en kofferklep na is aangepast. hier staat toch echt geen 325ci op de foto, maar een m3 met een aangepast dash. wellicht hebben ze de boordelectronica niet goed onder controle ofzo, maar hier hoef je toch niet aan te twijvelen dat hier de body van de m3 staat.
oh en btw: ik wil em wel hebben.
Funky zegt
Hs…..staat op het kenteken….dat is Heinsberg…en laat ik daar nu net wonen (Bij Sittard 10 km over de grens)…helaas deze auto nog nooit gezien.
Het bedrijf ken ik wel, dat ligt in Geilenkirchen en bouwen meer van die mooie projecten.
bob zegt
Ik zie witte toerentellers.
M versies hebben toch allemaal rood?
Hagar zegt
Blijf het toch niet helemaal top vinden hoor van de tuner.
Als de toerenteller niet overeenkomt het functionele gebied van de motor, dat is niet echt professioneel te noemen.
Voor een amateur die zelf wat sleutelt aan zijn auto, kan dat OK zijn.
Maar voor zo’n auto en zo’n verbouwing (en bijhorende prijs veronderstel ik) verwacht je toch iets meer…
En voor een sportieve wagen is de toerenteller toch een heel belangrijk instrument…
w-j zegt
het is toch een andere motor, en de v10 zal echt geen 8400 toeren lopen zoals de v8, dus vandaar dat ze de tellers uit een m5/m6 hebben gepakt…..best wel logisch
de velgen staan er wel mooi onder maar het is niet helemaal mijn smaak!
bmwF zegt
hehe, en maar zagen over of dat het wel een M3 is.. als ze zeggend at dit een M3 is zal dit wel een M3 zijn, ookal klopt het dashboard niet. schnitzer gaat echt niet “doen alsof” dit een BMW M3 is. ik zou verdomme blij zijn als ze zoiets maken . nee direct al maar zeggen “heuheheueh dit is geen M3 kijk dashboard bla bla bla”
tss..
goeie bal schnitzer,;) zo verder doen
jordey zegt
@ robbie
Thanks :-D wauwua die wagen is echt zo mooi ! standaart m3 vind ik persoonlijk wat minder:p
Hagar zegt
@w-j :
Kijk eens naar http://www.ultimatecarpage.com/car/2018/BMW-E60-M5.html
en specifiek naar de tellers van de M5 (met de V10) : http://www.ultimatecarpage.com/pic.php?imagenum=18&carnum=2018
Loopt dus wel 9000 toeren net zoals de V8…
Hier zijn de tellers niet aangepast en nu zwijg ik er verder over.
CSL zegt
Kogel op wielen!
Dymf zegt
het verhaal dat een nieuwe M3 zou zijn
sorry maar nee
want de kofferklep is namelijk van een “gewone” 3 coupe
want bij de nieuwe M3 zit er een spoilertje in verwerkt
Peer zegt
Prachtige machine die nieuwe M3.
In grijs vind ik hem overigens veel mooier dan in het wit.
Het werd eens tijd om al die Mercedes en Audi fanaten de mond eens te snoeren!.
naatie zegt
prachtige wagen
maar is een gewone m3 niet al zo krachtig,
velgjes vind ik wel boeiend, hebben iets van de nieuwe bmw velgen, maar dan met een bescheiden touch,
btw, wat moet je weten over die gast?
http://www.aachen.ihk.de/de/firmen/fdb_6953198536.htm
Carfreak zegt
Het is duidelijk een M3 met een V10 motor
met volledig Hartge interieur
met AC Schnitser velgen
Maar wat een lekkere bak, abnormaal !!
Rick zegt
Hartge heeft wel de 3-serie sedan omgetovert tot een Kleine M5 oftewel een ser met een M5 blok erin! bij hartge kan je trouwens in elke E46 een M3 of een M5 blok laten zetten!
Rick zegt
Of heb je liever dit:
M3 CSL met V10 in het handschoenenkastje:
http://www.bremgo-shop.de/images/gallery/E46_CSL_M5/P1010926.jpg
JW zegt
Als er dan toch een V10 in moet, dan toch liever deze..
http://www.g-power.de/762.html?&L=1
Roadronner zegt
De Hartge H50 had al een M5/M6 motor, maar dat was een gewone 3-serie.
Mike zegt
En dan maar hopen dat je als monteur niet hoeft te sleutelen aan die motor, kan je hem beter eruit lepelen !
Rick zegt
maar de M3 is een handbak, moet je dan 1 pedaal weg zagen ofzo?
babylonn zegt
Dit is het zelfde als die van van HAMANN-Motorsport
DE BMW HAMANN THUNDER
superr…
Gelepaprika's zegt
Hoe bedoel je handbak in een M3? De meesten zijn automaat, toch?
En dan heb je nog de mooie SMG bakken…..
Peppers Unlimited….
stephan zegt
gisteren gespot op het zuid in antwerpen!!