Daar lijkt het tenminste wel sterk op, want in Amerika zijn de eerste foto’s opgedoken van de 2008MY GL550. En die heeft toch net een iets andere (lees grotere) grille dan we gewend waren. Schrik niet van de benaming GL550 want dat is gewoon de bij ons al bekende GL500.
Het is vreemd dat Mercedes al zo snel met aanpassingen komt voor deze mastrodont op wielen. Aangezien dit model pas vorig jaar op de markt is verschenen. Het lijkt er overigens op dat alleen het topmodel een iets uitbundigere neus heeft gekregen en dat de overige modellen ongewijzigd zijn gebleven. De nieuwe grille lijkt als twee druppels water op die van de Vision GL 420 Bluetec. Zou Mercedes naar een facelift gegrepen hebben omdat de GL-klasse net zo’n flop dreigt te worden als de R-klasse? Of is er iets anders aan de hand?
Als we meer weten hoor je het van ons!
Met dank aan Kleine Techno voor de tip!
Stancke zegt
Wow! Ziet er direct sportiever uit! Mooie facelift, alleen deze facelift nog doorvoeren op de ML-klasse en hopelijk veranderen de achterlicht units ook nog wat!
Ivo zegt
’t is wel ’n verbetering :P
Donstil zegt
Vind hem eigenlijk best geslaagd
zou zoizo even door sparen voor een GL als ik een ML ging kopen, maar dat is een ander verhaal
G. De Groot zegt
Heeeeeeeeeel indrukwekkend ^_^!
Wre zegt
is idd beter .. hij is nu veel dikker
Xpert zegt
Mooie Bak…
Maar waarom heten in de U.S alle 500 Modellen 550???
)
Svennos zegt
hmm ja dat vraag ik me ook af.
Nooit geweten
evo zegt
Bah! Ik vind die geitensik maar niets. Ze willen Audi toch niet imiteren?
Mauce zegt
Het motorinhoud wordt vergroot om de zelfde pk/nm verhouding te hebben als wat we in europa hebben. Door de strengere milieu wetten kwa uitstoot kan een 5liter motor in amerika minder pk/nm hebben in verhouding dan een europees model. Daarom wordt er dan “zogenaamd” de motor inhoudt verhoogd zodat die amerikanen niet denken dat ze achter blijven om de europeese modelen. Het is eigenlijk gewoon een marketing trucje bijwijze van.
Althans dat denk ik dus
PieterA zegt
Ik vind hem er dus niet beter uit zien, die grill zit te diep vooraan.
robbie zegt
@Mauce, de motorinhoud in de VS is helemaal niet groter. Die is net als in Europa 5461 cm3 oftewel 5,5 liter maar in Europa noemt Mercedes die modellen bescheiden E500/S500/ML500/GL500 etc en in Amerika waar het motto “Big is Better” van kracht is worden diezelfde modellen E550/S550/ML550/GL550 genoemd. Er is dus geen wezelijk verschil tussen beide motoren. Hoogstens wat kleine aanpassingen per markt.
Bam_Margera zegt
ik vin dit nu wel echt vroeg!!! :P
speedlimit zegt
Lijkt net ’n dinky toy moet je mercedes nu nog serieus nemen hiermee?
pipil zegt
doe nou even wat research wil je
de GL550 is de Amerikaanse GL500. samen met de ML550 is ie voor 2008 gelanceerd als topmodellen. ook de 320CDI is tekoop in USA.
http://www.autospies.com/news/Can-you-guess-the-average-age-of-a-Mercedes-ML-and-GL-buyer-18840/
http://www.autospies.com/news/The-ultimate-2008-Mercedes-Benz-GL-and-ML550-photo-gallery-18835/
pipil zegt
“De nieuwe grille lijkt als twee druppels water op die van de Vision GL 420 Bluetec.”
meen je het
mb usa had gezegd dat deze identiek zou zijn aan de GL550. ook de ML550 krijgt aanpassingen
Bart Tuijthoff zegt
Gadverdamme!!!!
lincoln zegt
heerlijk snuitje .. dat kan ik zeker wel waarderen zo,n onderbijt.
Aero zegt
Er wordt gezegd dat de GL net zo’n flop dreigt te worden als de R-klasse. Bij mij in de buurt ligt een groot Mercedes overslag terrein en daar sta je echt te kijken hoeveel GL’s daar staan. Ook als je kijkt naar de hoeveelheid ML’s op datzelfde terrein, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het helemaal niet zo slecht gaat met die GL.
Negativan zegt
Ik vind grille echt te gortig. Bij de volgende facelift hangt ie op straat.
Golfke zegt
Klopt, motorinhoud US uitvoering en de EU uitvoeringen zijn hetzelfde.
Het is puur een marketingverhaal, omdat in overseas motorinhoud belangrijker is dan hiero. Overigens….gewoon die type aanduiding eraf slopen! al die letters en cijfers….
Tombnolz zegt
Ja, de GL verkoopt hier in België niet echt goed hé. Ben ik er eigenlijk al meer dan 3 tegengekomen?
Ik heb het al meermaals gezegd: ik geloof niet in de gedachte dat je in elk segment 1 of zelfs meerdere modellen moet hebben. Beter je fixeren op een beperkter aantal auto’s en die zo goed mogelijk maken ipv jezelf te gaan beconcurreren.
Mr. Marteen zegt
Met deze aanpassing , staat ie beter naast zo’n Escalade, ook zo’n lelijk gedrocht.
phantom zegt
het gegeelte waar de grille en middelste luchthapper samenkomen doet me denken aan de nieuwe honda crv
phantom zegt
touwens die grille is veel te lomp, het lijkt wel de merceds sprinter grille. Dat logo wordt onderhand 10 inch groot!
Negativan zegt
@phantom
klopt inderdaad, nieuwe CRV ziet er ook niet uit.
iceman zegt
ziet er veel beter uit naar die facelift
bradley zegt
het moet erom doen…dit weekend met een GL rondgereden (op zoek naar vervanger x5) maar waarom het niet zo schitterend verkoopt hier in Belgie is geen verrassing voor mij. Ik heb doodsangsten uitgestaan om het geparkeerd te krijgen in een ondergrondse garage..laat staan dat ik er een parking voor vond langs de straat.
Maar begrijp me niet verkeerd…het is wel een zalige comfortabele cruiser….maar niet echt bruikbaar in ons belgenlandje met dergelijk dichtheid van verkeer en schaarste van parkeerplaatsen.
De Regeering zegt
Het is de GLK, die als een kleinere GL op de markt komt, intro in Detroit 2008
DAT zegt
@phantom
Ik zie wat je bedoelt, alleen dan wat bruter:
Racer X zegt
“Nu te koop, de Mercedes G(ay)L(ord)500, voor iedereen die iets te compenseren heeft”.
Nee, niet mijn ding, hoewel ie voor een SUV best geslaagd is.
Donny zegt
Ziet er zeker aardig uit!!
BTW Mastrodont is waarschijnlijk mastodont
Donny zegt
Lijkt trouwens wel een beetje een fotoshop, of ben ik nou gek.
sacha zegt
De Q7 doet het, afgaande op de straatbeeld radar, aanzienlijk beter. Toch vind ik het een geile bak. Handig voor verplaatsing van de familie en zo.
marruk zegt
Gadverdamme.. doe mij dan nog maar even snel een europese GL van 2007.
Maar idd USA MB doet gewoon 550 omdat het een 5,5 is..
Maar MB noemt al sinds jaar en dag hun topmodellen 500
en dat zullen ze waarschijnlijk ook nog wel even blijven doen..
Op de S- en SL na, die hadden een 600-versie.
Als je meer wilt moet je maar naar AMG gaan,
MB blijft topmodellen 500 noemen =)
Kleine Techno zegt
Is mischien een idee om deze styling in Europa te gaan leveren als AMG styling, terwijl ze de huidige gewoon door blijven leveren.
Master_R zegt
hmm, ik vind het geen mooie bak, veel te vierkant o.O
oftwel mislukte facelift
Mark zegt
Leuk voor in je binnenspiegel zo’n GL :)
Alexander zegt
Balen…….net een half jaar geleden een Gl 420 CDI gekocht :(
andie zegt
hey carfreaks,
mb is tevreden over verkoopaantallen,heb er in maart een besteld auto komt met 14 dagen.
direkt even langs brabus voor een ander chipje,of heeft iemand een beter idee
voor sceptici onder ons,ga er eens mee rijden,woooooow,fantastic,super bak.
hoop dat deze auto mijn tot op heden over all beste auto gaat overtreffen,dit was een 1996 toyota hdj 80 4,2 turbo diesel intercooler custom vx (een hele bek vol ik heb het niet bedacht)
Geloof me,een nieuwe s klasse rijd echt niet beter
Adolf L D Noppen zegt
Wij wonen een groot deel van het jaar in Florida en hebben zojuist een GL 550 aangeschaft een great car, maar zelf voor de US een dure wagen, voor ons hier een koopje