Gister heeft Cerberus Capital Management eindelijk 80,1% van de aandelen van Chrysler in handen gekregen, DaimlerChrysler houdt de overige 19,9% nog in handen. En bij een nieuwe eigenaar hoort natuurlijk ook een nieuwe huisstijl. En dus heeft Chrysler vandaag een nieuw logo en website gelanceerd. Ook voor Wolfgang Bernhard is dat goed nieuws want hij kan nu eindelijk officieel aan de slag bij zijn nieuwe werkgever.
En speciaal voor de fans een mooi stukje marketing blabla:
CHRYSLER AND CERBERUS: ONE PARTNERSHIP, ONE FUTURE
For proof positive that change is a good thing, step back to May 14, 2007, when Cerberus, a private equity firm renowned for its forward-thinking approach to business, agreed to take over a majority interest in Chrysler Group.
The New Chrysler is a stronger, more consumer-focused company dedicated to anticipating and responding to the needs of its customers like never before.
At The New Chrysler we pledge to carry forward our rich tradition of industry breakthroughs by pushing the envelope on innovative design, improved comfort and affordability, and top-tier customer service.
We have already taken calculated steps to become the Number One customer-focused automotive company on the planet, and nothing illustrates this commitment more than our newly available warranty-an exclusive, Lifetime Powertrain Limited Warranty that is hands-down best in the business.*
Whether the demand is for more green-friendly vehicles, cool new features, or passion and creativity, The New Chrysler is poised to break new ground and succeed in fulfilling our customers’ evolving needs.
jesper zegt
oh gaan ze misschien nog een keer goede auto’s maken..:P
Julian zegt
de intentie is er in ieder geval, ben benieuwd naar het resultaat over een aantal jaren..
apos zegt
ging veel beter zonder daimler
nu gaat het dus ook weer beter let maar op !!!
there’s no power like american power
apos zegt
weet iemand het nog?
daimler zoog ook al het leven uit fokker
chrysler is nog net op tijd gered
Chief_S5 zegt
Ik wens ze veel succes, en hoop dat ze ons mooie auto’s zullen brengen! Maar dat nieuwe logo gaat niet goed, dat is dezelfde als 2 logo’s terug… (die ik spuuglelijk vind), die vorige was veel mooier en stijlvoller. :)
G. De Groot zegt
Ging veel beter zonder daimler?
Onder daimler zijn o.a. de Crossfire, Pacifia, Aspen en de 300C tot stand gekomen.
Allemaal niks slechts.
Mr zegt
chrysler maakt opzich wel leuke bakkies terwijl ik niet van americaans houd:$ crossfire en niet te vergeten 300m/c
apos zegt
300c is een eigen ontwerp alleen op de bodemsectie van de oude e-klasse
crossfire idem dito eigen ontwerp op mercedes bodemsectie
Het gaat om het ontwerp dit is eigen van de chrysler corperation uit USA, verder
speelt iedereen in de autowereld leentje buur bij collega’s, motoren, bodemsectie’s alles is uitwisselbaar zolang de identiteit maar behouden word met een eigen design.
even jullie geheugen opfrissen:
There’s one thing everyone agrees on: Daimler screwed Chrysler royally. To understand how the desperation sale to Cerberus Capital Management could possibly happen to one of America’s iconic car companies, you have to look at the history. Chrysler’s merger with Daimler-Benz nine years ago was a disaster from the start. At the time, Chrysler was making a lot of money—something like $1 billion every quarter. The minivan was a cash cow. The Jeep Grand Cherokee and Dodge Ram pickup were selling like crazy. There were 4,000 profitable dealers, a brand-new $1.5 billion research center, and $12 billion in cash. Chrysler was the lowest-cost producer and the most profitable car company in the world, with sales of 2.5 million cars and light trucks. But it took Daimler less than a decade to drive Chrysler off a cliff.
oh ja,
caliber eigen ontwerp op mitsubishi platform (outlander),
beter dan de outlander klonen van peugeot en citroen
apos zegt
nog meer speciaal voor g de groot
http://www.autoblog.nl/archive/2007/05/19/daimler-heeft-chrysler-genaaid
lincoln zegt
goed zo boys … zet em op .. ik zal voor jullie duimen.
Klaas zegt
@Apos: het is nog nooit (ok, niet de laatste 40 jaar, daarvoor weet ik het niet) langdurig goed gegaan met Chrysler. Af en toe een opleving. Maar feit is dat er geen plaats is op deze wereld voor Chrysler. Ze verkopen praktisch niet buiten Amerika en in Amerika worden ze onder de voet gelopen door de imports.
Wat betreft Daimler: daar moet je geen zaken mee doen, vraag behalve Fokker ook maar aan Mitsubishi en Nedcar. Ze moeten zichzelf gewoon Mercedes Benz noemen, auto’s maken die zo heten en zich niet bemoeien met andere bedrijven.
Peter zegt
Goed , Vanaf 2000 (Nieuwe Neon) maken ze ook vele beteren modellen , en als ze nu toch kwalitatief beter en betrouwbaarder worden zou ik er zo een kopen.
thijs zegt
de kwaliteit moet inderdaad omhoog, vooral de interieurs…