Geheel tegen onze gewoonte in testen we deze keer het instapmodel van de ge-facelifte Porsche Cayenne.
In 2002 verraste Porsche vriend en vijand met de introductie van de Cayenne SUV. Deze opmerkelijke stap maakte, samen met de Boxster van zes jaar ervoor, onderdeel uit van de strategie om Porsche minder afhankelijk te maken van hun conjunctuur gevoelige 911 vlaggeschip. Toen Porsche begin 90-er jaren op het randje van de afgrond stond met historisch lage verkopen en historisch grote verliezen vloog Wendelin Wiedeking in als hoofd productie en daarna CEO en voerde verregaande modernisering en optimalisaties in het productieproces door, alsmede controversiële uitbreidingen van het gamma waarvan de Cayenne het jongste tastbare bewijs is, en de Panamera het slechts bewaarde automotive geheim van wat ons nog te wachten staat.
Hoon en spot viel Porsche ten deel, want een SUV zou ze onmidellijk diskwalificeren als serieus sportauto merk en fanatieke critici gingen zelfs zover om het begin van het einde voor Porsche in te luiden. Wat moet de wereld in hemelsnaam met een high performance SUV? Men had blijkbaar over het hoofd gezien dat de ML55 AMG die twee jaar eerder (Dec ’99) dit segment had ingeluid rond die tijd als warme broodjes over de toonbank ging. De markt was er helemaal klaar voor.
Ondertussen lacht Wendelin Wiedeking het laatst èn het hardst, want de Cayenne is jarenlang de verkooptopper geweest, en eigenlijk pas dit jaar heeft de 997 911 de algehele verkoopleiding weer overgenomen. Het zal iedereen die Porsche uitlachte niet verbazen dat Wendelin Wiedeking is crying all the way to the bank. Voor de mensen die nog steeds volhouden dat er bij Porsche geen plek is voor een SUV: Get over it.
Het is de vraag hoelang de 997 911 de verkoopleiding volhoudt, want dit jaar is de Cayenne facelift verschenen en die heeft ‘m erg goed gedaan. Want laten we wel wezen, verkooptoppertje of niet, de oorspronkelijke Cayenne was nou niet bepaald een fraaie verschijning. De facelift maakt een behoorlijk frissere indruk, en hoewel nog steeds niet moeders mooiste is het een zeer toonbare verschijning geworden. De aanpassingen zitten voornamelijk aan de buitenkant, maar daar was het dan ook het meeste nodig.
Opmerkelijker dan de introductie van de Cayenne S en Cayenne Turbo was de introductie van de Cayenne punt. Waar de eerstgenoemde modellen het met een -al dan niet geblazen- V8 mochten doen, maakte het instappertje gebruik van een gemodificeerd VW V6-blok dat we ook in verschillende Volkswagens tegenkomen. Aangezien de Cayenne in samenwerking met Volkswagens Touareg is ontwikkeld wordt het allemaal wel erg veel Volkswagen. Om te kijken of er in de Cayenne punt nog een beetje een Porsche schuilt zijn we er een rondje in gaan rijden.
…Dat is niet helemaal waar, er was mij eigenlijk een V8 beloofd omdat ik normaliter voor minder mijn bed niet uitkom, maar om de kans te benutten mijn horizon een beetje te verbreden heb ik ‘m toch maar gedaan.
Laten we beginnen met de positieve punten.
Zoals gezegd is de Cayenne ontzettend opgeknapt door zijn facelift. Bovendien is de kleurcombinatie van ons exemplaar erg mooi (meteoorgrijs metallic + zwart interieur), en wat origineler dat de standaard zwart met bruin interieur waar volgens mij alle andere Cayennes mee uitgerust worden. Deze instapper is zonder opties al voorzien van lederen interieur.
Tevens zijn alle Cayennes -dus ook deze- standaard voorzien van lage terrein overbrenging wat i.c.m. terrein tractiecontrole voor niet onverdienstelijke terreincapaciteiten zorgt. Voor sommigen is dit een volstrekt overbodige eigenschap voor een SUV -laat staan een Cayenne- omdat de gemiddelde gebruiker hier toch zelden of nooit gebruik van zal maken. Deslaniettemin vind ik dit een onmisbare optie voor elke SUV, simpelweg omdat het erop hoort. En wel om de volgende reden: Een SUV is toch een beetje een accessoire onder de automobielen, het nut ervan gaat verder dan de vereiste van-A-naar-B functionaliteit. Net zoals bij bijvoorbeeld een Breitling Chronograph horloge, wiens drager het horloge uiteindelijk alleen maar gebruikt voor regulier klokkijken maar ondertussen wel voorzien is van chronograaf, tachymeter en wat dies meer zij. Het hoort er gewoon op, anders was het namelijk geen Breitling Chronograph. Hetzelfde geldt voor de terreincapaciteiten van een SUV.
De Cayenne is standaard voorzien van een handgeschakelde 6-bak, maar ik kan me niet voorstellen dat er ook maar één exemplaar zo wordt afgeleverd. Voor mij hoort een SUV met automaat, maar ik kan me natuurlijk vergissen. Voor een kleine €4.000 vink je de automatische 6-bak aan, en die schakelt er lekker op los. Met name het bescheiden vermogen en koppel wordt goed gecompenseerd door de tiptronic automaat. 290 pk en 385 Nm zijn natuurlijk niet echt lullige cijfers, maar om een 2.235 Kg (leeggewicht) zware auto in beweging te krijgen en te houden is het natuurlijk niet echt overdadig. Met volle tank, andere vloeistoffen en passagier(s) zit je in de praktijk al snel op 2.400 Kg. Het is met name merkbaar hoe de automaat op strategische momenten terugschakelt en zo weet te anticiperen op de momenten dat je wat extra trekkracht nodig hebt. De sportstand van de automaat doet zo’n beetje hetzelfde wat we bij alle VAG automaten gewend zijn: Een versnelling lager rijden dan in de comfortstand waardoor de motor continu meer toeren draait dan eigenlijk nodig is.
Met zijn V6 is deze Cayenne een relatief zuinige SUV. Dat en de standaard 100 liter tank toonden bij een volle tank een actie radius van maar liefst 850 Km op de boordcomputer. Ongehoord veel, althans voor wat ik gewend ben, maar in de praktijk moet je dat nog maar zien te halen. Met een gedocumenteerd gecombineerd verbruik van 12,9 l/100Km haal je 775 Km met een volle tank. Nog steeds niet slecht.
De remmen zijn, zoals het een Porsche betaamt, van uitstekende kwaliteit. En de motorprestaties zijn ook helemaal niet slecht. 0-100 in 8,5 s voor de tiptronic, en zelfs een theoretische 8,1 s voor de handgeschakelde (die niemand afneemt). En zonder met de stopwatch in te weer te zijn geweest kan ik beamen dat het allemaal redelijk vlot gaat. ’t Is geen raceauto, maar bijna twee-en-een-halve ton met een V6 komt toch prima van zijn plek. Voor het dagelijkse gebruik (minus de stoplichtsprintjes) heb je weinig te wensen. Zelfs het uitlaatgeluid is dat van een echte Porsche, en hoewel het meer doet vermoeden dan er in werkelijkheid is klinkt het best lekker.
Het onderstel van de Cayenne en Cayenne S bestaat uit conventionele veren en schokbrekers. En hoewel ik iedereen ongezien en ongereden actieve luchtvering (PASM + PDCC) zou aanraden is het conventionele onderstel niet onoverkomelijk. Bij wat heftigere maneuvres (rotondes, haast op het parkeerterrein, etc) schudt de carrosserie behoorlijk heen en weer, maar er is mee te leven, zeker in het alledaags gebruik. Het optische effect van het standaard onderstel is wel dat hij permanent net iets te hoog op zijn wielen staat. Handig voor het terrein natuurlijk (waar je nooit komt), maar de luchtvering geeft de mogelijkheid om de hoogte naar wens in te stellen, en lager oogt soms wat beter.
Al met al is er objectief weinig aan te merken op deze Porsche. Ik zou het zelfs als een goeie auto, en prima SUV willen bestempelen. Daar komt nog bij dat deze incarnatie behoorlijk concurrerend geprijsd is t.o.v. de andere Duitse SUV concurrenten als de Mercedes ML350, de BMW X5 3.0i en neefje Volkswagen Touareg V6. Uitgaande van vergelijkbare uitrustingen zitten de prijzen behoorlijk in de buurt met min of meer vergelijkbare prestaties.
Dus, appeltje eitje en niks op aan te merken? Niet helemaal.
Mijn bezwaren zitten niet zozeer bij de zaken die deze Porsche wel heeft, alswel hetgeen eraan ontbreekt. Te beginnen met het vermogen, hoewel de 3,6 liter V6 an-sich best presteert, vind ik het voor een Porsche onder de maat. Het gaat allemaal best vlot en zo, maar het WOW! gevoel ontbreekt. Daarbij geeft het an-sich prima onderstel bij het betere bochtenwerk niet echt het stabiele gevoel wat ik van een Porsche zou verwachten. Verder heb ik mij verwonderd over de goedkope afwerking in het interieur.
Het dashboard en de klokkenwinkel zijn van goedkoop aanvoelend materiaal wat bovendien lijkt alsof het in een lage lonen land is geassambleerd. En het lage lonen land had ook de sociale werkplaats kunnen zijn. De zittingen zijn weliswaar van leer, maar van zo’n goedkope kwaliteit dat Porsche er misschien beter aan had gedaan om voor het geld een kwalitatieve stoffen bekleding te leveren. Verder doen goedkoop ogende deur- en hemelbekleding en de op aluminium lijkende plastic elementen het luxe gevoel geen goed. Begrijp me goed, in een Touareg o.i.d. had ik er geen bezwaar van gemaakt, maar in een Porsche past het wat mij betreft niet. Concurrerend geprijsd of niet.
Het hele plaatje geeft mij een beetje een ik wil wel maar ik kan niet gevoel.
Ik heb het over een hoop gevoel in mijn bezwaren, maar juist in een Porsche moet dat gevoel goed zijn. Ik heb in de twee dagen dat ik met deze auto heb gereden geen enkel moment het Porsche gevoel gekregen dat de andere Porsches uit de rijtesten wel meteen gaven. Dat komt niet zozer omdat dit een SUV is, maar omdat de uitrusting en motorisering gewoon te schraal is. De Cayman bijvoorbeeld geeft meer Porsche gevoel door naar het linker voorspatbord te kijken dan deze Cayenne na twee dagen rijden.
Niemand heeft echt een Porsche nodig, daarom moeten hun auto’s afgezien van alle technisch superieure blabla maar één ding: Bekoren. En daar gaat het bij deze Cayenne mis.
be·ko·ren
1 aantrekken, op aangename wijze boeien
2 verlokken tot zonde
Dus ofwel doorsparen voor minstens een Cayenne S met de juiste opties, of naar een Touareg, ML of X5 in basisuitrusting kijken. Tenzij je van het Porsche logo alleen al het volwaardige Porsche gevoel krijgt, dan zit je met deze Cayenne helemaal goed.
Het door ons gereden model kost een kleine €73.000 in de basis, maar weet door navigatie, telefoon, alarm, schuifdakje, bi-xenon en nog wat andere opties toch bijna de €95.000 aan te tippen.
Video
Voor de presentatie van ons filmpje hebben we Aimee opgetrommeld en Ruben heeft zich weer helemaal uitgeleefd op ons filmpje.
Foto’s
De foto’s uit dit verslag zijn klikbaar voor een groot formaat. Aanvullende foto’s vinden we in de image gallery. Mocht er behoefte zijn aan een foto in wallpaper formaat dan horen we dat wel in de comments.
Jordey zegt
leuk gedaan jongens! fantastische auto vind ik
Steven met de toogzweer zegt
Doe mij die witte maar
Stefan00 zegt
ik heb alleen de video gekeken, leuk om naar te kijken!
Solstice zegt
Goed filmpje, het bekijken waard om 1 reden (en dat is niet de auto ;) ). Ik dacht dat ze na de VW-Porsche 914 uit de jaren ’70 gestopt waren met het produceren van Volkswagen-Porsches… Niets van geleerd dus blijkbaar (zucht….)
Dirk zegt
Leuke video! :)
Tja, het blijft het basismodel van de serie.. Voor meer voor je geld zou je echt voor een S moeten gaan :)
PeterVanHtev zegt
Mooi? Blijft nogsteeds een zeecontainer alleen nu met een facelift. Ik bedoel die Porsche!! Aimee haal die vieuwmaster uit je haar! Staat je veel beter. Die lichte sportautos van porsche worden al 30 jaar niet meer gemaakt maar jij mag dat zeggen net als al die andere gevens die niet klopte!
Rest nog een ding, keep up the good work.
.
Jochen zegt
Super gaaf filmpje en een prima stuk tekst
bert zegt
Wat een geluk dat AIMEE nog meespeelde in dit filmpje of ik had gewoon niets moois gezien in dit filmpje ….. :)
Wat een lelijke wagen , en voor dat geld .
d_vdm zegt
Op een parkeerplaats stond ik naast zo’n basismodel (donkerblauw), maar dan zonder chroom aan de buitenkant (een beetje zoals shadowline van BMW, dus alles wat glimt donker gespoten). Zag er een stuk beter uit vond ik. Zal nooit een mooie auto worden, maar het verschil met de “chroom” uitvoering was enorm.
VW Polo Abt Version. zegt
Ik vindt dat hij tenminste op wat grotere sloffen mag rijden BV: 20 inch.
Ziet die een pak stoerder uit.
En ja de cayenne s is de moeite waard om verder door te sparen.
Voor de rest is dit wel een leuke wagen ;)
Alwood zegt
toch blijf ik het jammer vinden dat er een V6 in gestopt is… ze hadden gewoon hun eigen boxer6 moeten gebruiken :)
PieterA zegt
Foeilelijk ding blijft het, ok een Turbo S kan vet zijn maar dan meer door de naam dan door het geheel.
Moest ik hem moeten kopen dan toch ook met handbak overigens.
Over een wallpaper gesproken, die laatste foto mag er meteen aankomen in 1440×900 ;)
Alwood zegt
én wederom een gewéldige review! :D echt top gepresenteerd, erg leuk om naar te kijken (dank je aimee ;) ) en toch nog een goed overzicht van de auto.
Aston Martin Rapide zegt
Heb de cayenne nooit mooi gevonden…ik zou altijd nog de Landrover boven de cayenne verkiezen. Persoonlijk kick ik niet op SUV’s, heb het altijd overbodig gevonden.
bmw cabrio zegt
Is dus echt helemaal niets zo’n Cayenne (s, turbo.. etc)
Had op wintersport een cayenne S mee, wat een VRESELIJKE auto!!
De nadelen:
– hij zuipt dusdanig dat het mij zelfs te duur was op de benzine (die ik naderhand van pappa weer terugkreeg) uberhaupt maar voor te schieten!
– je kan er niet achterin zitten. de bank ik knalhard en je hebt geen beenruimte.
– de bagageruimte is net zo groot als die van een BMW 3 serie touring, trek zelf je conclusies…
– Last but noy least!
EEN DRAMA in de sneeuw! Je glijdt alle kanten op (wat wil je anders met 2 1/2 TON gewicht!! Is toch idioot dat een volkswagen kever uit 1970 meer grip heeft dan een cayenne s met winterbanden en een nieuwwaarde van 125.000 euro!!
Aston Martin Rapide zegt
Oh ja…vergat dit te zeggen: leuk filmpje…mooi gemaakt ook! Jullie zouden ook een eigen programma kunnen beginnen. Ehmmm…jammer dat er geen ondertiteling bij zat, dan kon ik alles volgen.
Phycenz zegt
No offense uiteraard, maar Aimee, had je wel genoeg slaap gehad? Als ik die lipgloss-zijspiegel-foto zo zie heb ik mn twijfels..
-edit: Heel fijn dat je oog hebt voor de kleinste details, maar waar gaat dit over?-
Rippance zegt
@Phycenz: niet zeuren man, ze ziet er knap uit op de foto’s :D
Ontopic: Ik vind de achterkant van de Cayenne nu wel goed gelukt, maar die luchtroosters voor vind ik nergens op lijken. Het lijkt net alsof er een stukje mist ergens.
Nette reportage verder!
Chief_S5 zegt
Zat humor. :) Ik vond het (net zoals bijna altijd) een geweldig filmpje. Deze SUV= Slecht Uitziende Volkswagen, geweldig bedacht ;) . Lijken trouwens wel op papa en dochter samen. :P Die laatste foto is trouwens ontzettend sexy! :) Maar waar ik nog steeds niet achter kan komen, ze kleed zich elke keer om. Wat zijn dat voor mensen daar bij Autoblog.. :P
ZOEF zegt
Wanneer Aimée Naakt?
-edit: dream on-
Mr. R zegt
@Chief_S5: Ja! We beginnen in een zwart shirtje en dan opeens iets groens! Zou Aimee tijdens de lunch gewoon ontzettend knoeien op d’r shirt? :P
Maar leuke rijtest! Al vind ik dat de mening in het artikel wat beter en duidelijker uit de verf komt dan in het filmpje. Kleine tip: iets meer structuur en ‘verhaalllijn’ in het filmpje, zoals in het artikel!
Ben het wel met Sacha eens: vast een prima auto, maar geen prima Porsche. Nee, de Range Rover Sport blijft de mooiste SUV.
Chief_S5 zegt
Ik denk dat ik veel commentaar krijg als ik ga zeggen dat als ik een Suv (geen slecht uitziende vw, maar gewoon sports utility verhicle (ofzo)) moest uitkiezen voor vrouw, kinderen, whatever (oh ja, mezelf natuurlijk), een Q7 4.2 FSI zou nemen… :)
@ Mr.R: Nou, dan vraag ik me wel af wat ze eet… Ik denk gewoon dat de heren van autoblog.nl hier antwoord op kunnen geven, maar ze het nooit zullen doen ;) .
sacha zegt
@verkleedpartijtje: Tja, Aimee wil er nou eenmaal op haar allerbest uitzien voor jullie. En wij kijken natuurlijk de andere kant op als ze zich omkleedt.
phantom zegt
Die achterlichten zijn er echt op achteruit gegaan met die facelift
joost zegt
Dat is toch die meid van de autorai? Of zit ik nu fout?
jurrian zegt
Ik vind de voorkant er helemaal niet mooier op geworden. met het geld van een basis Cayenne zou ik gewoon een echte cayenne halen van het vorige model, of nog beter een echte porsche, iets met een negen en een elf
joost zegt
Leuke meid btw.
westerstraat15 zegt
Leuk gedaan, met de nodige autoblog humor!
RenJie zegt
Weer een leuk filmpje zeg, ja ik weet, ik val ik de herhaling.
De Cayenne wordt steeds lelijker zeg, de voorkant kan nog wel, maar de achterkant is echt om te kotsen.
p.s. Doe mij die laatste foto in wallpaper formaat!
Solstice zegt
Zoek de overeenkomsten ;-) :
Jonas zegt
Gelezen en goedgekeurd, er is niets speciaal aan deze wagen en lokt me niet in bekoring :p
Domien zegt
Wederom een mooi filmpje en proper stukje tekst, net zoals we gewoon zijn he. Voor mij foto 8 in 1280×800 aub :-)
Alwood zegt
@Solstice
Ik zie inderdaad wel wat overeenkomsten… tussen de Cayennen en dat vliegtuig! :P Net zo’n lompe neus, kleine wieltjes etc. ;)
Jurgen zegt
Mja ik weet het niet met die Cayenne, hij is vet, maar toch ook weer niet. Een X5, dat vind ik pas een schrale bak.
Mercedes ML is vetter, of een Rangerover dan.
Cayenne Turbo S is gewoon helemaal gruwelijk. Net als de good old “zeecontainer” Mercedes G55 AMG :)
DAT zegt
Aimee en Sacha heeft niet helemaal die chemie zoals met Wouter.
Professor Sacha kan het beter alleen doen.
En dat wegrijden van Aimee op het eind, da’s wel een beetje heel erg corny (lees niveau Bavo Galema).
Julian zegt
moet eerlijk bekennen dat dergelijke dingen niet vaak voorkomen, maar Aimee kon mij meer bekoren dan deze auto. daarnaast lijkt het alsof Aimee hetzelfde probleem heeft…
666 zegt
@Ruben baeten: we komen dan niet overeen wat betreft de USA, maar ik geef wel toe dat je mooie films maakt. Ik hoop voor je dat je in de toekomst nog mooie films mag maken.
Mooi filmpje, al ben ik niet geheel overtuigd van Aimee. Ze is me net iets TE gemaakt.
Frank zegt
Papa-Porsche…. in een keer al die mannelijke Cayenne-bestuurders getypeerd.
w0o0dy zegt
Papa-Porsche? Barba-Pappa-Porsche zal je bedoelen! Het blijft een tamelijk zinloos apparaat, lelijke en duur.
Waar ik echt niet bijkan is dat er jaaaaaaaaaaaarenlang gezeurd en gezeken wordt over het feit dat een Boxster (en inmiddels de Cayman) een Porsche voor kneuzen is of voor mensen die een echte Porsche niet kunnen betalen…. en dit vreselijke misbaksel komt er gewoon mee weg? Als er één Porsche geen Porsche is (in de gehele geschiedenis van Porsche) dan is het deze wel. Rampebak ook al kan ie best wat. Iedereen met zo’n Kia met imago zou weggehoond moeten worden! Pruts-Porsche!
Pino143 zegt
Mag die laatste foto alsjeblieft in formaat 1440×900???? Das de mooiste foto van het hele stel. ik zie em graag tegemoet in de afdeling wallpapers….
Pino143 zegt
Correctie, dat zal foto 8 zijn. ze staan alleen in de gallery niet echt in de goede volgorde……….
Chief_S5 zegt
Oh ja, die wallpaperkeuze natuurlijk.. Geef mij maar de laatste, met die prachtige dame en die stoere cayenne. ;)
chukka zegt
@ steven
LOL!
Mark zegt
Kritiek op het interieur en het leder ben ik nog niet eerder tegengekomen in tests! Shame!
Het eerste wat me opvalt is de velgkeuze. Zelfs onder een Golfje net aan :-).
Mark zegt
Papa-porsche, krokodillencellulitis, een kale Porsche met 20k aan opties, that’s the spirit! Apart dattie geen parkeersensoren heeft. Was de importeur even blut?
Overigens: Welgeteld 4 handgeschakelde occasion-Cayennes. 2x V6 en 2x S.
RubenBaeten zegt
@666: Dank je wel. Enne, als we het allemaal maar de hele tijd eens waren werd het hier ook een beetje saai… ;-)
w0o0dy zegt
@Ruben, Sacha en Aimee: erg leuke rijimpressie van deze draak. Goed in beeld gebracht en krokodillen cellulitis is een term die van mij zo het autoblog woordenboek in mag! Ik lag zo ongeveer dubbel! Great job.
touaregv6tdi.driver zegt
Mooie wagen, basis versie is altijd even wennen…
Maar ik weet zeker dat je met de nodige opties, een fantastische auto hebt!
Pino143 zegt
@ Ruben Baeten
wanneer komt foto 8 in 1440×900 ???
ronald zegt
jaa jongens ik weet t aimee is een lekker ding… maar ik vindt dr gewoon een muts
hmmm.. die porsche past wel bij dr vindt ik ;)
Rick dos zegt
JEUZ! Wie is die kortzichtige manpersoon die het filmpje aan elkaar heeft gel.. uhm gekletst? ;) :P
Voor wat betreft de Cayenne. Een te dure VW. PUNT!
Luc zegt
als er een porsche is die ik mooi vind is het deze wel, heb het altijd een prachtige wagen gevonden, nu nog mooier. Alleen erg prijzig, maar dat komt ook door de materialen en denk ik door het tegentje porsche
mooi verslag trouwens
Chief_S5 zegt
sacha schrijft,
30 July 2007 om 13:09
@verkleedpartijtje: Tja, Aimee wil er nou eenmaal op haar allerbest uitzien voor jullie. En wij kijken natuurlijk de andere kant op als ze zich omkleedt.
——————————————————————————————-
Ja natuurlijk, jullie keren een dame je rug toe, hoor je een rits opengaan, draaien jullie de andere kant op naar haar. :P
Ari_M5 zegt
@ Pino143
Wat is er zo mooi aan die pook ?
gumballer 2007 zegt
fijne auto maar niet voor de liefhebber, zelf heb ik m in 2005 al gehad ook met V6, slechte keus, auto is gewoonweg te zwaar..beter is om de V8 S te nemen..uiterlijk is er ook niet op vooruit gegaan op de achterzijde na..
de V6 is wel een heerlijke motor, zelf heb ik deze al in twee RSI beetles een R32 en die porsche gehad…kwam het beste tot zn recht in de R32..dus toch echt die V8 S!!als je m besteld.
Chief_S5 zegt
Hé, ik verwacht morgen natuurlijk wallpapers van jullie! (voor mij wordt het Aimee+Achterkant Cayenne, laatste foto dus), kan ik nog op m’n pc en psp wifi-geval kijken voordat ik ga slapen! :P
Pino143 zegt
@ Ari_M5
Beweeg je muis maar eens over de foto’s, die foto’s hebben nummers en op plek 15 staat foto 8 (aimee met op de achtergrond de cayenne (aanvankelijk dacht ik dat dat de laatste foto was, maar dat was niet zo dus ik heb mezelf gecorrigeerd meteen erna))
Mvg,
Pino143
smokin zegt
Ook na de facelift gaat IMHO de beruchte uitspraak van Clarkson nog steeds op:
“Honestly, I have seen more attractive gangrenous wounds than this. It
has the sex appeal of a camel with gingivitis.”
RenJie zegt
@ Chief_S5
mooi bedacht, maar geen natte droom krijgen he! :D :lol:
@ Autoblog
waar blijft die wallpaper van die laatste foto’s, zien jullie niet dat er veel vraag naar is!? :D
sacha zegt
Geduld is een schone zaak… We wachten nog heel even af of er niet opeens hordes mensen toch een andere wallpaper uit deze rijtest willen hebben.
Chief_S5 zegt
@ RenJie: Mooi bedacht?! Ik heb speciaal hiervoor een psp gekocht! :P
_-IS250-_ zegt
Mooie auto maar geen echte porsche:-(
Maar toch blijft het een prachtige auto(alleen kon het vanbinnen net iets beter)
met een prachtige valse? sound.
Chief_S5 zegt
Omdat ik degene was die niks te doen had..:
http://img159.imageshack.us/img159/456/porschecayenneaimeeqv3.jpg
RenJie zegt
Nice Job Chief! ;)
Pino143 zegt
@ alle redactieleden van Autoblog,
Kan er alsjeblieft een wallpaper in formaat 1440×900 komen van de foto waarbij Aimee voor de achterkant van de Cayenne staat?
Ik vind dit namelijk een schitterende foto en die wil ik graag als wallpaper.
Mvg,
Pino143
H4 zegt
Krijg je die mooie blonde meid erbij ?
Chief_S5 zegt
Ohja, ook leuk van Sacha; die leuke hint naar de reclame van de VW Touareg :)
Citrofiel zegt
Aimée is echt een superaanvulling op jullie team. Niet alleen om haar vrouwelijke inzicht te laten schijnen over de auto’s, maar vooral om die laatste foto! ;) Maar serieus, die ziet er echt professioneel uit. Ik vraag echter niet om een wallpaper vanwege de auto… Het blijft een Porsche, en laat ik dat nou niets vinden…
Tombnolz zegt
Hilarisch filmpje! Aimee rijdt de Papa Porsche :) geweldig gevonden, klopt helemaal!
Vind ik wel wat vreemd: Porsche spuit plastieken hendeltjes ‘zilver’ zodat men zou denken dat ze van ‘aluminium’ zijn… (‘k begrijp wel wat je bedoelt hoor sacha)
Ben het eens met sacha’s conclusie: hoogtwaarschijnlijk is het een straffe SUV, maar toch geen echte Porsche. Echte Porsches zijn sportwagens. Ook de goedkoopste Boxster is nog steeds snel. De Cayenne is slechts gemiddeld snel.
Wiebe zegt
-edit: nutteloze bijdrage-