Bij pace-cars denk ik altijd meteen aan heftige AMG-modellen van Mercedes. In Amerika kan je hier natuurlijk niet mee aankomen, daar is natuurlijk een flinke dosis ‘American muscle’ voor nodig. En welke auto heeft er nou meer power dan de Corvette Z06?
Deze speciale Z06 zal gebruikt worden bij de Allstate 400 at the Brickyard, een NASCAR-race op de Indianapolis Motor Speedway, en hij mag er zeker wezen!
(via Jalopnik)
PatrickE zegt
Doe mij maar iets leuks zonder stickers ;)
RobTWo zegt
Mercedes kan niet meer in de VS?!
cl600 zegt
wat is der dan zo speciaal aan ?
pelezinho zegt
die amerikaanse wagens kunnen naar mijn mening echt niet meer op tegen de europese(lees duitse) wagens. komop , een vette clk amg vergelijken met zo’n zuipmonster op 4 wielen. laat ze daar in de VS maar lekker chauvinistisch wezen, het maakt hen alleen nog maar belachelijker
Halfdome zegt
@pelezinho
Alsof een clk amg zo lekker zuinig rijdt? Mocht de Blue devil nog uitkomen dan wil ik nog wel eens zien wie de snelste is…
Beaten zegt
zo sloom is een corvette Z06 nou ook weer niet..
ik denk dat menig AMG er een flinke dobber aan heeft hoor ;)
JDz06 zegt
wij rijden ook in zon “zuipbak”maar valt best mee hoor
mooie auto om te zien :D
TimMR2 zegt
in amerika gebruiken ze altijd al een corvette, dus mercedes is er inderdaad misplaatst
richard zegt
@pelezinho
ben ook geer superfan van ami’s maar de z06 heeft toch een ferrari 430 vrslagen in een wedstrid op discovery
is toch ook niet een slechte auto
Suspic1ous zegt
@ richard: dan had je beter moeten kijken! dat was duidelijk een 360 modena! Die wedstrijd ging trouwens echt nergens over. het was duidelijk dat er niet voluit gereden werd en dat het afgesproken werk was. Discovery is namelijk een amerikaanse zender. Bij Top-Gear is ‘stiggie’ toch echt heel wat sneller met een F430 dan met een Z06. Aangezien de Z06 de topversie is van de Corvette’s zou deze dus eigenlijk getest moeten worden tegen de F430 Scuderia. Dan zou die denk ik op vele secondes gereden worden. Misschien niet op zo’n circuit met al1 maar rechte stukken zoals bij zo’n dom amerikaans testje, maar op een echt circuit zoals de Nordschleife.
Deze auto is zeker niet bijzonder, en dat geld bijna voor alles wat amerikanen maken. Het is allemaal ‘massazooi’ volgens het principe ‘bigger is better’. Ja zoals jullie lezen heb ik het niet zo op amerikaanse bende.
Sjon zegt
@Suspic1ous: De Corvette C6 en Z06 zijn ontwikkeld op de Nordschleife, grootste onzin wat je daar verkondigt. Tuurlijk Amerikaanse auto’s rijden alleen maar rechtdoor, maar dit is de 1e Corvette/Amerikaanse auto die anders bewijst.
http://www.sportauto-online.de/aktuell_U_sport/tuning_-_zubehoer/hxcms_article_%20%20502725_14653.hbs
Sorteer maar eens op Nordschleife tijden, Corvette staat in de Top 20 en….. Ferrari niet. (De 599 GTB is overigens sinds deze maand op de 10e plek beland, maar staat er nog niet in, maar is ook weer een pk klasse hoger dan de Corvette)
En de Corvette heeft zich ook bewezen in Le Mans/FIA GT/ALMS, ook al verschilt een raceauto behoorlijk met de straatauto, als ze met een bagger chassis hadden moeten starten hadden ze dat nooit voor elkaar gekregen natuurlijk.
Floris zegt
@Suspic1ous, wat een ongelovelijke flauwekul. Buiten wat Sjon zegt is de Z06 goedkoper dan een basic 430, dus waarom zouden we die dan met de Scuderia moeten vergelijken? Die auto is twee keer zo duur.
phantom zegt
Prijs corvette z06: 121.290,-
Prijs ferrari f430 scuderia: ergens ruim boven de 215.000 euro.
Wat ik dus wil zeggen is dat je nog ruim een ton over hebt om de corvette te verbeteren, misschien wel boven het niveau van de ferrari
FabianVTR16V zegt
Een Ferrari koop je met je hart een corvette niet. Dus is naar mijn mening niet te vergelijken.
De Corvette biedt wel veel waar (lees pk’s) voor zijn geld maar als je het interieur ziet, schieten de tranen in je ogen.
VW Polo Abt Version. zegt
@ FabianVTR16V:
Als ik het interieur bekijk van de F430:
-Lijkt me wel mooi.
-lekker sportief.
-nog iets?!…
En dan van een ZO6:
-Ohhh er is een beetje meer luxe dan de ferrari.
-Ohhh beter afgewerkt dan de ferrari.
– | | | Véél meer gebruiksvriendelijker dan de ferrari.
Tja iedere Auto heeft voor en nadelen.
Al is de Z06 méér een budgetcar.
Tegen de ferrari is voor mensen die naar geen cent meer kijken!
MurcieBoy zegt
en natuurlijk zit er weer chroom eronder :P
christian zegt
waarom 2x dezelfde foto
FabianVTR16V zegt
@VW Polo ABT Version
Het interieur van de F430 biedt tenminste nog emotie.
Qua afwerking is het ook vele malen beter dan bij de Z06.
De kieren zijn daar zo groot dat je er bijna een vinger tussen kan dauwen :S
w0o0dy zegt
@Suspic1ous: ter uwer informatie de rondetijden van de F430 f1 tegen de Z06 op Hockenheim en op de Nurburgring
Ferrari F 430 F1 1.12,7 min. 7.55 min.
Corvette Z06 1.11,7 min. 7.49 min.
Lustigson zegt
Wel vaag dat ‘ie dik gesponsord wordt door Chevrolet. Corvette is tegenwoordig toch een merk op zichzelf?
w0o0dy zegt
@Lustigson: Alleen in de Benelux. Kroymans heeft besloten dat het een apart merk is, maar in de rest van de wereld heet de auto gewoon Chevrolet Corvette.
Nog wat voer voor discussie: De Z06 bleek laatst in een vergelijkbare test van Car an Driver op het circuit sneller dan de 911 GT3 en sneller dan de 911 turbo.
“Lightning Lap returns! 29.06.2007
American automotive magazine “Car and Driver” did it again. Following the first “Lightning Lap” supertest in 2006, Car and Driver returned at Virginia International Raceway to perform an epic 13 car speed test at 4.2 mile Virginia grand course. Last time the fastest was mid-engined Ford GT which set a record time 3:00.7. This year Car and Driver chose some different and new cars as well as good old Chevrolet Corvette Z06 and Ford Shelby GT500 and Chevrolet Corvette C6. In this year’s competition the fastest car at Virginia Raceway was Corvette Z06 which was the only one capable of cracking the 3 minute barrier. It set a new record time (2:58.2) and left behind even Porsche 997 GT3. GT3 was equipped with half road – half racing ready tires which obviously was an advantage. Brutal force however won and 70 thousand dollar Corvette Z06 outperformed not only GT3 but also Porsche 997 Turbo, Audi R8, Lotus Exige S and all the participating cars from “Lightning Lap 2006”.
Rick dos zegt
Car and Driver
“In truth, the Z06 wasn’t as satisfying to drive as the 911 GT3, but it’s hard to argue with the car’s incredible performance—or that lap-time record.”
Hmmmm……
BMW 335i coupe
“Between the two, you’d expect the 335i to be more supple over bumps, have vastly more interior room, and be as refined as a Lexus. But what floored us was that the 335i’s best lap (3:10.5) was 1.2 seconds quicker than the M coupe’s. It’s a case of neutral handling over outright speed. Whereas the M coupe had understeer at turn-in that switched to oversteer at the exit, the 335i was nearly perfectly balanced everywhere and made up most of its time in the region between the braking zone and turn apex. The 335i does everything remarkably well, which is why many of us at Car and Driver think it’s the best all-around car in the world.”
Hmmmmm……..
w0o0dy zegt
tja…. jammer dat de nieuwe M3 er niet tussen zat… had wel eens willen zien hoe die zou afsteken tegen de 335i. Ik verwacht een verhaal dat een beetje hetzelfde klinkt…. iets meer onderstuur bij het insturen en meer overstuur bij het uitaccelereren…… maar wel een snellere tijd dan de 335… dat kan BMW natuurlijk ook niet maken.
Wat ik leuk vind is de conclusie: Niet de snelste tijden bepalen wat de leukste auto is, maar het gevoel en de balans. I know, i drive one ;)
Rick dos zegt
I know, apparently me too! ;)
Rob USA zegt
@ Rick Dos Zie dat het niet zo moeilijk is om Amerika minded te zijn !!!
Die ZO6 kicks ass dat wisten jij en ik al, maar sneller als de GT3 Hmmmm lekker !!! Logisch dat de GT3 more satisfying is voor een coureur, de GT3 is meer racewagen natuurlijk. Maar ik heb liever meer comfort, airco en met allemaal buizen om me heen en zo’n smerige spoiler achterop.Je gaat ook wel denken met al die toeters en bellen dat in een echte sportwagen zit .Hmmm en er dan uitgereden worden door een ( in de USA) gewone Corvette.Ben ook benieuwd naar het gewichts verschil want de GT3 moet veeeel lichter zijn.
En de GT3 word toch door iedereen incl. porsche zelf hoger ingeschat.
En hoe dit model gepositioneerd is als uber porsche onder de elfjes en dat terwijl deze Corvette zomaar een sneller versie is en we deze GT eigenlijk zelfs moeten gaan vergelijken met de Blue Devil, Hmmmmm dan zal de GT3 echt alleen maar de Corvette van de achterkant mogen bewonderen.Dan nog de achterbank,airco,electrische stoelen,reserve wiel eruit Hmmm dat word lachen :) Dus samen gevat USA RULES. Rick sorry :)
Rick dos zegt
I knew it!
@Rob USA
Woooohooo horsie don´t get too excited
“Maar ik heb liever meer comfort”
Je begrijpt toch wel het concept van een racewagen, hè? Comfort heeft er vrij weinig mee te maken.
En over de achterkant van de Corvette mogen zien.
These guys beg to differ….
http://video.google.com/videoplay?docid=-7870659217910390153&q=porsche
w0o0dy zegt
de R8 die sneller het rondje over het circuit afraffelt dan de 911 turbo is ook wel een spectaculaire uitkomst. Wie had dat gedacht met maar 420pk tegenover de duidelijk sterke 911 turbo?
Laat wel goed zien dat een middenmotor en 4wielaandrijving vrij veel verschil kunnen maken op het circuit. Knap van Audi, maar het blijft in mijn ogen een lelijke auto. (dus die wordt het ook niet ;) )
Rob USA zegt
@ Rick Dos Dit was nog niet de blue devil !!! Ja ik wil graag comfort in een auto die ik voor 99% op de weg berijd.
“Je begrijpt toch wel het concept van een racewagen” Dat is nou net het beste
wat je eruit kan halen Rick !! Kijk de GT beweerd een racewagen te zijn en de Corvette is een gewone straatauto met een beetje meer horsies die de GT dus in ronde tijden cruched !! :) Dus kan je nagaan als GM een echte racewagen
zou maken of wanneer de blue devil er is ( of van een andere tunert )
En wat is nou Hmmmmm , ja dat vind ik een “racewagen” MET comfort dus gewoon leuk voor op de weg ( die gekke M6 jes e.d. gek rijden :) )
Rick Dos zegt
Als je comfort wil dan moet je niet naar dit soort auto’s kijken. ;)
En vergeet gaarne ook niet even voor het gemak de GT3 RS en GT2. ;)
En daarbij wil het oog ook wel wat en dat heb je naar mijn mening niet bij een Corvette. Zelfs het interieur ziet er goedkoop uit! Gadver! Amerikanen en hun fast food cultuur. Ain’t got no taste! ;)
Rob USA zegt
@ Rick Dos kijken mag toch aanraken toch niet ?? Ik hoop dat je het nieuwe interieur van de Camaro 2008 goed heb bekeken !!! :) En zoals vele trends uit de States , NL volgt vanzelf. Kijk maar naar de kids op school also overweight :(
Racer X zegt
@ Rob USA
De Z06 is volgens Clarkson een auto die alleen tot z’n recht komt op het circuit, omdat hij te gefocust en veel te hard afgeveerd is voor de openbare weg. Rijcomfort is dus sowiezo in mindere mate aanwezig, wat de Z06 toch best een racewagen maakt zoals de GT3 (hoewel een vergelijking met de GT2 misschien meer op zijn plaats is).
Verder vind ik de C6 een fraaie auto en ben dan ook benieuwd naar het pk pakhuis dat nog komen moet.
phantom zegt
Het enige minpuntaan de hele auto vind ik de koplampen, (kleur van carroserie onder de glazen)
rob zegt
jongens jongens wat een corvette nijd bespeur ik hier, niet leuk he als er een auto komt die al die te dure duitse en spagetti bolides, schijt rijd , het feit is er! de bewijzen zijn er ook , tests wijzen het uit en in het proramma fifth gear riepen ze de z06 als best fast sportscar of the year uit boven de 599 porsche turbe noem maar op , moeilijk he!!!!!! je ongelijk toegeven , valt me wel op dat jullie continu dit soort auto,s af zeiken grow up jongens