De Zwitserse tuner Sportec heeft de specs van de SP580 vrijgegeven. Ze bieden engine-tuning voor de 997 Turbo in 3 fases, waarbij de laatste fase staat voor 580 pk en 765 Nm.
Met behulp van turbochargers gaat de sprint van 0-100 in 3,4 seconden. De topsnelheid is toegenomen tot 338 km/u.
Naast deze performance upgrade biedt Sportec een aerodynamica kit met grotere luchtinlaten voor de motor en het opgewaardeerde remsysteem. Verder heeft men zoals gebruikelijk, het uitlaatsysteem en sportvering van de 997 vernieuwd.
deefke zegt
mooi met die spoiler
alleen de velgen staan erniet bij
Gizzer zegt
Moet zeggen ik vind zelf die velgen ontzettend mooi onder deze auto. Ziet er in ieder geval goed uit. Hoop wel dat de auto rijdbaar is gebleven met al die horsies, AWD systeem zal wel wat moeten worden aangepast.
Lone Racer zegt
Erm een supercharger? Bovenop de turbo? Of gewoon een gortere turbo? of heben ze de turbo eraf gehald?
voor de rest een awsome ride
autoblogger zegt
@Lone Racer: Engine conversion
Striving for perfection requires hard work. It calls for a will that will never be content with a good result, unless it is the best one. This is the will that makes a top athlete a world champion of his class. It will take the winner to the very top of the medallists’ podium and spare him the thankless second place. Since 1997, Swiss tuner Sportec focussed on the vehicle range of the traditional makes Audi, VW and Porsche. Shortly after the foundation of the company, the experts from Hori concentrated on the modification and improvement of turbochargers. In the course of time, Sportec equally acquired the mastery of electronics, engine mechanics, exhaust optimisation and design. Step by step, the entire territory of higher vehicle customisation was conquered with the help of competent personnel and state-of-the-art working methods. A gain in elegance and power – without the slightest loss in comfort and road capability. A concentration of good vibrations all around the automobile. The engine, optimised by means of our own turbochargers, constitutes each vehicle’s central dynamic element. As a matter of course, all components involved are redesigned in order to meet the new requirements of this gain in performance – a decisive factor to guarantee long durability and unspoiled pleasure.
Greg zegt
Gaan we weer met de 911…..
Marc zegt
oooohh wat mooi…..
Fiat Coupe 20v turbo zegt
@ redactie:
is de vermogenstoename niet gerealiseerd door turbo’s ipv. supercharger?
–edit: helemaal gelijk! het is aangepast, thanks!–
van Sportec.ch:
Performance stage 3 – 3.6 Biturbo 353 kW (480 PS)
Article Nr. 30 11 03 007
Performance optimizing by ECU reprogramming,
sport air filter,
high performance exhaust system with high-flow catalytic converters, sound throttles incl. controller and two 70mm double endpipes
Sportec Turbochargers
sportclutch
Fiat Coupe 20v turbo zegt
Wel heel erg dik trouwens deze Sportec 997!
STEEFGTI zegt
Superwagen.
Robin zegt
Ziet er mooi uit, maar zal wel niet beter zijn dn het orginieel
Robin zegt
en dat woord is idd fout geschreven
Rikus zegt
Vind um geweldig.. ben ook best wel fan van Sportec.. Hun weten wel hoe ze auto’s en velgen moeten maken.. vind um toppie zonder over the top te zijn
Racer X zegt
Leuk, maar doe mij toch maar de Edo Shark 911 Turbo.
nichos zegt
dus als ik het goed begrijp vervangen ze gewoon de turbo van porsche door een van sportec.. Voor mij is het speciale van de auto er dan wel af hoor.
Fiat Coupe 20v turbo zegt
@ nichos
kort door de bocht genomen wel, maar je kunt niet zomaar een andere turbo op een motor zetten. Daar is o.a. aanpassing van het motormanagement (soort van chiptuning) voor nodig. Verder komt er een nieuw uitlaatsysteem, nieuwe koppeling en luchtfilter bij.
Ik snap alleen niet waarom voor jou het speciale van de auto eraf is zodra de 2 orginele turbo’s vorden vervangen door betere modellen.
phantom zegt
Die velgen lijken op die van de veyron, niet de huidige wielen maar van de donkergrijs/lichtgrijze variant conceptcar
Apache zegt
Wat is eig het verschil tussen een 997 Turbo en een 911 Turbo?
– Apache
autoblogger zegt
@Apache: niets…
Isabella zegt
Ik vind de velgen juist top!
& niet alleen de velgen, i like it!
@ apache & autoblogger:
is het niet zo dat een 911 turbo ookwel 997 word genoemd, en er dus eigenlijk helemaal geen 997 turbo bestaat….? kan ik ook fout hebben hoor..
Pannekoek zegt
Je heb het fout.. ;)
911 is de reeks, net zoals Golf bijv.
en 997 het type/model, net zoals bijv. Golf III
ThoMaster zegt
@ Isabella
‘911’ is het model, de huidige 911 wordt aangeduid met 997, de vorige 911 werd aangeduid met 996.
Bol zegt
uber patta’s
Rick dos zegt
Dit ziet er verdomd goed uit. Alleen de mistlampen in de voorspoiler hadden ze anders moeten doen, maar voor de rest lekker ding hoor.
Isabella zegt
@ Pannekoek & ThoMaster
Oja tuurlijk! nouja, bedankt voor deze educatieve les dan maar ;-) haha.
Snoepie zegt
Wat een lekkere bak
sander zegt
mooi, heel mooit behalve die enorme spoiler
phantom zegt
reken maar dat je een bom van een auto hebt als je deze voor de deur hebt staan hoor
Jan zegt
http://www.autogespot.com/viewimages.php?id=c214748364830102007202732
Zeker weten dat het een bom is.