Na het vorige bericht over de facelift van het Volkswagen logo, gaan we nog even door over de logo’s. Autobouwers staan in de rij om de opkomende economieën in Azië te voorzien van lekker goedkope autootjes. Onlangs gaf ook Honda aan van de partij te zullen zijn. Toch is de Japanse autobouwer er terecht niet zo heel erg happig op om zijn Honda logo op zo’n budget auto te plakken.
Het Honda logo moet staan voor kwaliteit. Mede om die reden komt Honda met een nieuw merk op de Chinese markt. Dit merk zal een joint venture zijn met Guangzhou Automobile. Er zal een Research & Development Center worden opgezet, waarbij zo’n 192 miljoen euro zal worden geïnvesteerd. Naar verwachting zullen vanaf 2010 de eerste exemplaren onder dat label van de band rollen. Hiermee is het Japanse Honda de eerste buitenlandse autobouwer die in China een auto uitbrengt onder een nieuwe merknaam. (via: carscoop)
nichos zegt
verstandige beslissing!
cl600 zegt
idd heel verstandig
H.J. Vaesen zegt
Ik vind die joint venture alleen een beetje discutabel.
Rick dos zegt
“Het Honda logo moet staan voor kwaliteit.”
Mooi!
“Mede om die reden komt Honda met een nieuw merk op de Chinese markt.”
Oké, dus wat hier eigenlijk gezegd wordt, is dat je bij voorbaat al niet naar het nieuwe merk hoeft te kijken, want het is toch van sh*tkwaliteit. Als je immers kwalitiet wilt hebben dan moet je het Honda logo hebben.
Mark zegt
Ja inderdaad, Rick dos, dat dacht ik dus ook. Wij zullen er iig geen last van hebben :)